Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach) Temat rozwiązany

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
voldo86
Status: Offline

Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)  Temat rozwiązany

Postautor: voldo86 » 15 marca 2008, 15:06

witam chcialem wymienic olej w amortyzatorach przednich w virowce 750 i mam problem z rozebraniem ich czy do tego sa potrzebne jakies dodatkowe nietoypowe klucze czy jakies narzedzia czy wystarcza podstawowe a jesli tak to jakie z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2010, 10:49 przez voldo86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1405
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 44
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: strazak » 15 marca 2008, 15:25

no to standard :
jak zaczniesz od powitalni a na pewno wiedza fachowa cię nie ominie !
ADAM

AdamK
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: AdamK » 15 marca 2008, 15:48

Dokładnie tak, a temat bardzo ciekawy i na czasie!
Chyba, że nie zamierzasz udzielać się na forum ani z niego korzystać. Zwyczajnie - wchodząc gdzieś najpierw się witam a później mówię z czym przychodzę. Powitalnia nie jest obowiązkowa ale lubimy dobre obyczaje.

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 18 września 2007, 16:59
Motocykl: virago 750 '92
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: slawek » 16 marca 2008, 18:07

hej.
właśnie parę dni temu wymieniałem uszczelniacze i "kurzołapy", no i oczywiście olej.
do rozkręcenia lag potrzebny jest klucz imbusowy 22mm a raczej końcówka z kompletu kluczy nasadowo - imbusowych na dość długim przedłużaczu , który to wkłada sie od góry laga<amortyzatora przedniego> i od dołu na zewnątrz jest śruba imbusowa bodajże na klucz imbusowy 8mm lub 10mm <<wyleciało mi z głowy w tej chwili, ale raczej 8mm>>.pod tą śrubą jest uszczelka miedziana, warto ją wyglejować tzn podgrzać na gazie aby była rozgrzana do czerwoności i szybko włożyć do zimnej wody ,co spowoduje zmiękczenie uszczelki, <<to tania wersja>> można kupić nowe i wymienić <<to droższa wersja>>.trzeba użyć jednocześnie tych kluczy aby rozkręcić laga.
poradzę też jeśli nikogo nie zanudzam, jak najlepiej odkręcić korki z góry lagów. najlepiej przed wyciągnięciem z półek, poluzować mocowanie w górnej półce, dolna ma trzymać laga, zdjąć trzeba korek gumowy wraz z ozdobnym kapslem i użyć imbusa 17mm, przypuszczalnie nie obędzie się bez przedłużenia ramienia. po poluzowaniu tego korka można poluzować 2 śruby imbusowe w dolnej półce.o pozostałych czynnościach nie będę pisał. a tak najszybciej do samej wymiany oleju to trzeba odkręcić tylko korek z góry laga i małą śrubkę M5 na płaski wkrętak u dołu laga i olej sam zleci.
mam nadzieje ze pomogłem trochę. niestety jeśli coś jeszcze to dopiero za 4 tyg, bo wyjeżdżam do pracy.
ale myślę że jest tu na forum sporo motonitów co wiedzą więcej niż ja.
pozdrowienia i miłej pracy. a tak po prawdzie to warto mieć instrukcje od moto, którym sie śmiga i samemu chce się grzebać. :rock:

Awatar użytkownika
jacuplacu
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 06:58
Motocykl: Virago XV250
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: jacuplacu » 07 sierpnia 2009, 10:24

Witam. Czy wie ktoś jaki klucz imbusowy jest potrzebny do rozebrania lag w
Virago 250 ?? też 22mm ? czy mniejszy ?

Awatar użytkownika
gangster
Posty: 638
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: gangster » 07 sierpnia 2009, 18:51

Żaden 22 tylko 17 co wy za pierdoły opowiadacie :razz: Najlepiej sam zobacz w 250 przecież to pare sekund !!!
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 Obecnie

Awatar użytkownika
VIKING
Posty: 1760
Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
Lokalizacja: Wieruszów
Wiek: 45
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: VIKING » 07 sierpnia 2009, 21:59

gangster pisze:Żaden 22 tylko 17 co wy za pierdoły opowiadacie :razz: Najlepiej sam zobacz w 250 przecież to pare sekund !!!

Słuchajcie bo gościu wie co piszę :rock:

Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1307
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: Honda XL650Transalp
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: plaza66 » 07 sierpnia 2009, 22:37

Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować :roll:
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci :razz:
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już :cool:
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, jest XL 650 Trampek 2002r.

Dziki Wieprz

Obrazek

Awatar użytkownika
gangster
Posty: 638
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: gangster » 08 sierpnia 2009, 12:42

plaza66 pisze:Żeby zmienić sam olej nie trzeba niczego demontować
W starszych modelach 700, 750, 1000... w dolnej części lagi jest mała śrubka spustowa. Odkręcamy daną śrubkę, podstawiamy słoiczek i leci
Od góry ściągamy ozdobny kapsel, odkręcamy imbusem 17 korek, wlewamy tyle oleju ile mówi serwisówka - zakręcamy i już
Cała operacja trwa mniej więcej jedno piwo.


Trzeba dodac : AMEN
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 Obecnie

Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: wierzba » 08 sierpnia 2009, 14:08

Żeby wymienić olej w lagach trzeba wszystko zdemontować :)
W nowszych modelach, gdzie nie ma korków spustowych w lagach musisz wyjąć lagi z motocykla żeby wylać olej. A według serwisu przy tej operacji (samej wymianie oleju bez mycia goleni) nie powinno się ruszać śruby na dole lagi, olej należy wylać i wlać świeży górą.
:)

pozdrawiam
wierzba

Awatar użytkownika
eden
Posty: 145
Rejestracja: 03 lipca 2009, 22:31
Motocykl: był Yamaha 250, Jest KAWASAKI VN 900
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: eden » 19 września 2009, 07:03

kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można ;-))) do góry kołami i heja
prawdziwi mężczyźni nie piją mleka
prawdziwi mężczyźnie jedzą krowy

Awatar użytkownika
gutek_sm
Posty: 215
Rejestracja: 04 czerwca 2009, 22:21
Motocykl: Sympatyk
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: gutek_sm » 21 września 2009, 21:23

Podepnę się pod temat. Właśnie wymieniłem uszczelniacz w ladze co wiązało się z jej rozkręceniem i teraz po złożeniu wszystko jest niby ok., laga nie leje, odbija i ładnie pracuje ale śruba, która jest na dole lagi, ta co trzyma tłoczysko i odpowiada za spust oleju, nie daje się dokręcić. Nic z niej nie cieknie, olej trzyma a śruba od pewnego momentu kręci się w kółko.
Co zrobiłem nie tak?
Jak każda kobieta tak też i Virago, najkorzystniej wygląda gdy jest prawie nago.

miro27
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: miro27 » 22 września 2009, 10:59

eden pisze:kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można ;-))) do góry kołami i heja


Oczywiście to żart ?

Awatar użytkownika
gutek_sm
Posty: 215
Rejestracja: 04 czerwca 2009, 22:21
Motocykl: Sympatyk
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: gutek_sm » 22 września 2009, 11:39

miro27 pisze:
eden pisze:kiedyś jak sie grzebało przy rowerze to stawiało sie go do góry kołami może zeby nie demontować lag z motongiem tez tak można ;-))) do góry kołami i heja


Oczywiście to żart ?


Nie no, dlaczego? :shock: Ile ludzi tyle sposobów naprawy :lol: Zawsze możesz spróbować i opisać efekty :grin:
Jak każda kobieta tak też i Virago, najkorzystniej wygląda gdy jest prawie nago.

Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: rembrandtin » 22 września 2009, 13:43

Wiem, wiem w serwisówce jest to napisane ale jeśli ktoś pamięta ile i jakiego oleju wchodzi do jednej lagi (535) to będę wdzięczny jak napisze. :grin:

Hirem
Posty: 130
Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
Motocykl: była Virago 535 94 r.
Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: Hirem » 22 września 2009, 21:13

rembrandtin pisze:ile i jakiego oleju wchodzi do jednej lagi (535) to będę wdzięczny jak napisze.


Olej 10W, 228 ml. Poziom 176 mm od górnej krawędzi lagi ,mierzone przy ściśniętym amortyzatorze bez sprężyny w środku.
Nieważne dokąd, ważne jak .......!

Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: wierzba » 22 września 2009, 22:16

Zalej 15W, jest różnica na korzyść.

pozdrawiam
wierzba

Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: rembrandtin » 23 września 2009, 09:18

Dzięki panowie.

luki1506
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: luki1506 » 25 marca 2010, 18:34

Witam! A ile i jakiego ojeju nalać do lagi w 125 i jak rozebrać lagę bo muszę wymienić też uszczelniacze.
Z góry dzięki.

enjoypl
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: enjoypl » 17 kwietnia 2010, 09:09

Witam

Dzieki Bracia Virowcy za wyczerpujące informacje, olej w lagach wymieniony. Mam te śrubki spustowe, więc poszło bez niespodzianek.
Dla kolejnych naśladowców - proponuje zdemontować też sygnał dzwiekowy - nie zrobiłem tego i jak spusciłem lagi do poziomu 0 to przerysowałem przedni błotnik - żal było , trzeba bedzie teraz kamuflować.

pozdrawiam

dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 27
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: dosman » 18 kwietnia 2010, 20:54

Witam!

Pomyślałem w końcu o wymianie uszczelniaczy i natrafiłem na pewnego rodzaju problem związany z rozręceniem lag. Nie mogę odkręcić tej oto śrubki na zdjęciu - jest to śróbka trzymająca od spodu część wewnętrzną.

--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Documents#5461551954328588034

Kręci się w kółko i nie ma żadnych efektów. Jakieś propozycję jak ją odkręcić?

Ponadto rozumiem, że uszczelniacz to to pod osłonką?

--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Documents#5461551966276866930

Oraz pytanie inne niż o śrubki, ważę dokładnie 75 kg i zastanawiam się czy wlać 10W czy może 15W, motocykl to 125. I w sumie ile go wlać do każdej z lag?

pozdrawiam

Chriso
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: Chriso » 19 kwietnia 2010, 14:43

a ja mam takie pytanko.

Jak jeżdżę sam to w zasadzie nic nie czuję, zresztą jak żona jedzie z tylu, to ja dalej nic strasznego nie czuje. Ale ona narzeka że jak są nierówności drogi to jej strasznie w kręgosłup uderza i muszę ostro zwalniać. Lagi z tyłu dobijają mi do końca.

Trzeba by wymienić olej czy to normalne z pasażerem ??

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: kyller » 19 kwietnia 2010, 15:38

dosman pisze:Witam!

Pomyślałem w końcu o wymianie uszczelniaczy i natrafiłem na pewnego rodzaju problem związany z rozręceniem lag. Nie mogę odkręcić tej oto śrubki na zdjęciu - jest to śróbka trzymająca od spodu część wewnętrzną.

--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Documents#5461551954328588034

Kręci się w kółko i nie ma żadnych efektów. Jakieś propozycję jak ją odkręcić?

Ponadto rozumiem, że uszczelniacz to to pod osłonką?

--->>http://picasaweb.google.pl/bn.dosman/Documents#5461551966276866930

Oraz pytanie inne niż o śrubki, ważę dokładnie 75 kg i zastanawiam się czy wlać 10W czy może 15W, motocykl to 125. I w sumie ile go wlać do każdej z lag?

pozdrawiam

chłopie najpierw mysł a potem rób, bo dzieci bedziesz miał za duzo
najpierw zjebka (jak to mam w zwyczaju) :mrgreen:


no dobra
ta sruba sie kreci to norma, jak nie wyjałeś spręzyn to powinny one dosc mocno dociskac i z reguły (80% przypadków ) da sie to odkrecic (fizyka, panie fizyka)
a jak już wyjałeś sprezyny to masz wybór
A.kupic speszjal tul jamahy -cena z kosmosu
B.zrobic sobie narzedzie -pręt spawarka itd., szukaj na forum opisu
C.wykonać speszjal tul kiler dizajn=kij od miotły który lekko strugasz i na chama wbijasz w srube bedac drugim koncem srubki (uproszczenie)
tak pod osłona przeciwkurzową masz clipa i uszczelniacz
- uszczelniacz wychodzi ciezko,
- pamietaj żebyś tuleji ślizgowych nie uszkodził,
- uwaga na zęby

dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 27
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: dosman » 19 kwietnia 2010, 16:37

Wszystko zrozumiałem!

A co do oleju to przy mojej wadze wlać 10 czy 15?

No i przede wszystkim ile tego oleju wlać? Lagi są mniejsze niż w 535 to na pewno.
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2010, 17:27 przez dosman, łącznie zmieniany 1 raz.

S_K_W_A_R_A
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Postautor: S_K_W_A_R_A » 19 kwietnia 2010, 17:21

jesli dobrze rozumiem do jednej lagi wlewamy 228 ml
a czy amortyzol będzie OK bo chyba szkoda przepłacać za castrola folk 20zł za 0,5l
okazało się że mam nieco ponda 0.5l Mobila folk
a czy można zastosować "twardszego" od 15W ?????


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości