Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Online

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: toooomelo »

mytek1 pisze:Potrzebna jest przede wszystkim uszczelka. Odkręcasz stopkę, lewa kapę silnika, czyścisz, zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz.
I tylko tyle?
Nie potrzeba żadnego simmeringu czy innej uszczelki? Nic nie wyleci, nic nie wypadnie ze środka?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: crucial »

Nie chciałem zakładać podobnego tematu, więc uznałem, że pod ten mogę się podpiąć.
Mam problem podczas demontażu przy deklu tylnego hamulca z podnóżka, mianowicie nie mam pomysłu jak ściągnąć element zaznaczony na zdjęciu bez przepiłowania go, czy maci może jakieś pomysły?

http://imageshack.us/f/843/img20110720214445.jpg/
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: podbiel »

Wg mnie chociaż nie znam tego modelu to trzeba wyjąć ten bolec cofnąć linkę razem z pancerzem zsunąć gumową osłonęlinki i wtedy wyjdzie przez to przecięcie
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: teodor2424 »

tak jak pisał podbiel.
Tyle że przy samym demontażu kapy nie trzeba tej linki zdejmować z tego elementu.
Całość razem z podnóżkiem odkręcić i odchylić na bok, linka jest elastyczna i się spokojnie da wygiąć.
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: DARKMAN »

A ja mam pytanie jak zdejmowaliście lewą kapę to jak wyciągnęliście przewody? Bo według mnie to bez ściągania stopki i paru pierdół nie da rady przecisnąć kostek. Próbowałem na wszystkie możliwe sposoby... :?
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: teodor2424 »

ja rozpinałem wszystkie kostki nad bakiem, porozpinałem spiączki mocujące przewody do ramy, i jakoś dało radę przecisnąć.
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: DARKMAN »

No ja tak samo zrobiłem jak piszesz ale gdzieś na wysokości mocowania stopki kostki się blokowały. Możliwe że mam jakoś inaczej poprowadzone przewody. Musiałbym wyciągać konektory po kolei ale z tym się już nie bawiłem bo można się potem pomylić :)
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: MrScythe »

Jest mi ktoś w stanie powiedzieć na 100% jak to jest z tym simmeringiem wału, który wchodzi w kapę sprzęgła, jeżeli chodzi o wielkość? Kupiłem simmering standardowego typu, taki jak oryginalny, tylko ma on wymiary 14x25x5, czyli jest pół milimetra węższy. Trochę się cykam, bo ponoć to istotny uszczelniacz. teodor pisał w tym wątku, że Kyller mówił, że może być, ale chcę się jeszcze upewnić. Z góry dzięki.
Że tak zapytam jeszcze z ciekawości, za co on odpowiada i co może się stać, jeżeli przepuści?
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: pisior »

o który Ci codzi , ten od dzwigni biegów ?
bo zachodze ?
Obrazek
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: DARKMAN »

Simmering ma taki sam kształt więc nie widzę problemu z montażem węższego.
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: MrScythe »

@pisior po wewnętrznej stronie kapy sprzęgła jest otwór, w który wchodzi simmering zabezpieczony zawleczką. W ten otwór wchodzi wałek, w zasadzie ciężko mi powiedzieć od czego on jest. :P
@DARKMAN tak też myślałem, ale wolałem się upewnić. :nazdrowie:
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: pisior »

chodzi o pozycje 22 ?
to śmialo prawy klawisz i w nowym oknie :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: MrScythe »

Tak jest, dokładnie o to. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: DARKMAN »

To jest wał korbowy o ile się nie mylę. W nim masz kanały które smarują silnik. Prosze poprawić jak się mylę.

A co do simmeringu to pytałem o to kiedyś kyllera
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Online

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: toooomelo »

MrScythe pisze:Jest mi ktoś w stanie powiedzieć na 100% jak to jest z tym simmeringiem wału, który wchodzi w kapę sprzęgła, jeżeli chodzi o wielkość? Kupiłem simmering standardowego typu, taki jak oryginalny, tylko ma on wymiary 14x25x5, czyli jest pół milimetra węższy.
Wymiar zewnętrzny i wewnętrzny jest prawidłowy, a to najistotniejsze rozmiary. Pół milimetra szerokości nie powinno robić wielkiej różnicy.


DARKMAN pisze:A co do simmeringu to pytałem o to kiedyś kyllera
I Kyller pisał, że 14x25x5 może być :wink:
Ostatnio zmieniony 12 lipca 2015, 09:42 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Post autor: MrScythe »

Dobrze, tym samym zaoszczędziłem jakieś 47zł, bo w larssonie trzeba wziąć cały komplet uszczelniaczy, o czym z resztą pisał toooomelo. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: Snake »

Skrobnę co bym nie zgubił tematu. :nazdrowie:
Wcale go nie wykopałem z kopalni :rock:
Pytanko mam co by na temat było. Czy uszczelki do dekli trzeba czymś smarować po ponownym założeniu? Chodzi mi o te od pokryw z prawej i lewej strony.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: kris2k »

Nie. Żadnych mazideł.
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: Snake »

kris2k pisze:Nie. Żadnych mazideł.
Ok, dziękować. :nazdrowie:

A jeszcze podpytam, można gdzieś kupić całe komplety śrub nierdzewek do kap? Pod konkretny model 535 czy trzeba dobierać pojedynczo?
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: Doniu »

Snake,można dobrać ,a możesz też kupić w komplecie
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Virago ... 0517826273
Wpisz sobie w google
śruby imbusowe(inbusowe) nierdzewne...............są jakie sobie życzysz ,potem tylko wypolerować łby śrub i już masz !!!
https://allegro.pl/listing?string=%C5%9 ... i-1-1-1003
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1996
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: alonso »

Snake pisze:Skrobnę co bym nie zgubił tematu. :nazdrowie:
Wcale go nie wykopałem z kopalni :rock:
Pytanko mam co by na temat było. Czy uszczelki do dekli trzeba czymś smarować po ponownym założeniu? Chodzi mi o te od pokryw z prawej i lewej strony.
Nowe uszczelki? Bo mam nadzieje,że nie stare.Ja dawałem silikon.
A śruby wyślij do pochromowania.
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: Snake »

Nowe, nowe. Ze starych to już nic nie będzie.
Nie wiem czy tutaj czy na innym forum pisał ktoś że niby smaruje czymś.
Moje życie to średniowiecze, nigdy nie kupowałem na ebay-u. Takie zestawy całkiem spoko i nie drogo wychodzi.

Pytanie jeszcze mam:
https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... 437/511220

Rozmiar śruby średnica i długość w tym wypadku średnica 60 i długość 40? dobrze to czytam?
91314-06040-00
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1996
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: alonso »

Snake pisze:Rozmiar śruby średnica i długość w tym wypadku średnica 60 i długość 40? dobrze to czytam?
Ja po prostu przy demontazu liczylem na siebie i zrobilem rysunek,zmierzyłem i wpisalem dlugosci :D
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Online

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: toooomelo »

Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Post autor: Snake »

Tak, tak o te, bardziej chodziło mi o to czy dobrze czytałem opis śrub w sklepie. Ale już ogarnąłem. Szkoda że łebki w śrubach nie są rąbkowe jak w oryginale ale jakoś przeboleje. :nazdrowie:

Dam fotki jak będzie na gotowo. :rock:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
ODPOWIEDZ