Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4455
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> ZSF600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: toooomelo » 11 lipca 2011, 21:59

mytek1 pisze:Potrzebna jest przede wszystkim uszczelka. Odkręcasz stopkę, lewa kapę silnika, czyścisz, zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz.


I tylko tyle?
Nie potrzeba żadnego simmeringu czy innej uszczelki? Nic nie wyleci, nic nie wypadnie ze środka?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: crucial » 20 lipca 2011, 23:42

Nie chciałem zakładać podobnego tematu, więc uznałem, że pod ten mogę się podpiąć.
Mam problem podczas demontażu przy deklu tylnego hamulca z podnóżka, mianowicie nie mam pomysłu jak ściągnąć element zaznaczony na zdjęciu bez przepiłowania go, czy maci może jakieś pomysły?

http://imageshack.us/f/843/img20110720214445.jpg/

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: podbiel » 20 lipca 2011, 23:57

Wg mnie chociaż nie znam tego modelu to trzeba wyjąć ten bolec cofnąć linkę razem z pancerzem zsunąć gumową osłonęlinki i wtedy wyjdzie przez to przecięcie

teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: teodor2424 » 21 lipca 2011, 10:24

tak jak pisał podbiel.
Tyle że przy samym demontażu kapy nie trzeba tej linki zdejmować z tego elementu.
Całość razem z podnóżkiem odkręcić i odchylić na bok, linka jest elastyczna i się spokojnie da wygiąć.

Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 897
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 28
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: DARKMAN » 28 sierpnia 2011, 21:18

A ja mam pytanie jak zdejmowaliście lewą kapę to jak wyciągnęliście przewody? Bo według mnie to bez ściągania stopki i paru pierdół nie da rady przecisnąć kostek. Próbowałem na wszystkie możliwe sposoby... :?
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!

teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: teodor2424 » 29 sierpnia 2011, 22:06

ja rozpinałem wszystkie kostki nad bakiem, porozpinałem spiączki mocujące przewody do ramy, i jakoś dało radę przecisnąć.

Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 897
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 28
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: DARKMAN » 29 sierpnia 2011, 23:10

No ja tak samo zrobiłem jak piszesz ale gdzieś na wysokości mocowania stopki kostki się blokowały. Możliwe że mam jakoś inaczej poprowadzone przewody. Musiałbym wyciągać konektory po kolei ale z tym się już nie bawiłem bo można się potem pomylić :)
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!

Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1209
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: MrScythe » 26 lutego 2013, 19:26

Jest mi ktoś w stanie powiedzieć na 100% jak to jest z tym simmeringiem wału, który wchodzi w kapę sprzęgła, jeżeli chodzi o wielkość? Kupiłem simmering standardowego typu, taki jak oryginalny, tylko ma on wymiary 14x25x5, czyli jest pół milimetra węższy. Trochę się cykam, bo ponoć to istotny uszczelniacz. teodor pisał w tym wątku, że Kyller mówił, że może być, ale chcę się jeszcze upewnić. Z góry dzięki.
Że tak zapytam jeszcze z ciekawości, za co on odpowiada i co może się stać, jeżeli przepuści?
Obrazek

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: pisior » 26 lutego 2013, 19:42

o który Ci codzi , ten od dzwigni biegów ?
bo zachodze ?
Obrazek

Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 897
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 28
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: DARKMAN » 26 lutego 2013, 19:44

Simmering ma taki sam kształt więc nie widzę problemu z montażem węższego.
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!

Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1209
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: MrScythe » 26 lutego 2013, 19:48

@pisior po wewnętrznej stronie kapy sprzęgła jest otwór, w który wchodzi simmering zabezpieczony zawleczką. W ten otwór wchodzi wałek, w zasadzie ciężko mi powiedzieć od czego on jest. :P
@DARKMAN tak też myślałem, ale wolałem się upewnić. :nazdrowie:
Obrazek

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5286
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: pisior » 26 lutego 2013, 19:53

chodzi o pozycje 22 ?
to śmialo prawy klawisz i w nowym oknie :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1209
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: MrScythe » 26 lutego 2013, 20:00

Tak jest, dokładnie o to. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 897
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 28
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: DARKMAN » 26 lutego 2013, 20:03

To jest wał korbowy o ile się nie mylę. W nim masz kanały które smarują silnik. Prosze poprawić jak się mylę.

A co do simmeringu to pytałem o to kiedyś kyllera
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4455
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> ZSF600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: toooomelo » 26 lutego 2013, 21:10

MrScythe pisze:Jest mi ktoś w stanie powiedzieć na 100% jak to jest z tym simmeringiem wału, który wchodzi w kapę sprzęgła, jeżeli chodzi o wielkość? Kupiłem simmering standardowego typu, taki jak oryginalny, tylko ma on wymiary 14x25x5, czyli jest pół milimetra węższy.

Wymiar zewnętrzny i wewnętrzny jest prawidłowy, a to najistotniejsze rozmiary. Pół milimetra szerokości nie powinno robić wielkiej różnicy.



DARKMAN pisze:A co do simmeringu to pytałem o to kiedyś kyllera

I Kyller pisał, że 14x25x5 może być :wink:
Ostatnio zmieniony 12 lipca 2015, 09:42 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1209
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerow

Postautor: MrScythe » 26 lutego 2013, 21:27

Dobrze, tym samym zaoszczędziłem jakieś 47zł, bo w larssonie trzeba wziąć cały komplet uszczelniaczy, o czym z resztą pisał toooomelo. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 548
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: Snake » 29 grudnia 2017, 11:02

Skrobnę co bym nie zgubił tematu. :nazdrowie:
Wcale go nie wykopałem z kopalni :rock:
Pytanko mam co by na temat było. Czy uszczelki do dekli trzeba czymś smarować po ponownym założeniu? Chodzi mi o te od pokryw z prawej i lewej strony.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3374
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 46
Status: Online

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: kris2k » 29 grudnia 2017, 11:26

Nie. Żadnych mazideł.

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 548
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: Snake » 29 grudnia 2017, 11:47

kris2k pisze:Nie. Żadnych mazideł.

Ok, dziękować. :nazdrowie:

A jeszcze podpytam, można gdzieś kupić całe komplety śrub nierdzewek do kap? Pod konkretny model 535 czy trzeba dobierać pojedynczo?
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: Doniu » 29 grudnia 2017, 15:44

Snake,można dobrać ,a możesz też kupić w komplecie
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Virago ... 0517826273
Wpisz sobie w google
śruby imbusowe(inbusowe) nierdzewne...............są jakie sobie życzysz ,potem tylko wypolerować łby śrub i już masz !!!
https://allegro.pl/listing?string=%C5%9 ... i-1-1-1003
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1697
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: alonso » 29 grudnia 2017, 22:53

Snake pisze:Skrobnę co bym nie zgubił tematu. :nazdrowie:
Wcale go nie wykopałem z kopalni :rock:
Pytanko mam co by na temat było. Czy uszczelki do dekli trzeba czymś smarować po ponownym założeniu? Chodzi mi o te od pokryw z prawej i lewej strony.

Nowe uszczelki? Bo mam nadzieje,że nie stare.Ja dawałem silikon.
A śruby wyślij do pochromowania.

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 548
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: Snake » 02 stycznia 2018, 11:07

Nowe, nowe. Ze starych to już nic nie będzie.
Nie wiem czy tutaj czy na innym forum pisał ktoś że niby smaruje czymś.
Moje życie to średniowiecze, nigdy nie kupowałem na ebay-u. Takie zestawy całkiem spoko i nie drogo wychodzi.

Pytanie jeszcze mam:
https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... 437/511220

Rozmiar śruby średnica i długość w tym wypadku średnica 60 i długość 40? dobrze to czytam?
91314-06040-00
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1697
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: alonso » 02 stycznia 2018, 14:50

Snake pisze:Rozmiar śruby średnica i długość w tym wypadku średnica 60 i długość 40? dobrze to czytam?

Ja po prostu przy demontazu liczylem na siebie i zrobilem rysunek,zmierzyłem i wpisalem dlugosci :D

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4455
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> ZSF600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: toooomelo » 03 stycznia 2018, 20:55

Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 548
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Demontaż kap silnika co i jak po kolei XV 535 -polerowanie

Postautor: Snake » 05 stycznia 2018, 11:24



Tak, tak o te, bardziej chodziło mi o to czy dobrze czytałem opis śrub w sklepie. Ale już ogarnąłem. Szkoda że łebki w śrubach nie są rąbkowe jak w oryginale ale jakoś przeboleje. :nazdrowie:

Dam fotki jak będzie na gotowo. :rock:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość