Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Katatonia
Posty: 153
Rejestracja: 06 marca 2011, 10:28
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Z piekła rodem
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Katatonia »

Dobra Panowie to jakie maja być te dysze ? w wersji najmocniejszej ? dziś rozkręciłem gaźnik a tam dysze na przednim 135 a z tyłu 137,5 :shock:
Night Is The New Day !
Awatar użytkownika
m3e30
Posty: 102
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
Motocykl: ***XV535 3Br***
Lokalizacja: FZG
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: m3e30 »

jak wytniesz pierścienie w wydechach to zyskasz z 27km do 34km. reszty nie warto przerabiać. Sprawdz cewki poczysc styki i instalacje. Bo jak zobaczysz wszstkie wtyczki to mozna po tylu latach dużo syfu wygrzebać. Dokup sobie kontakt spray nowe świece i wyreguluj poziom paliwa w komorze pływakowej bo może też zalewać świece i palić na jeden gar. Co daje do 70km/h i więcej nie jedzie. Całkiem inny motor po tych zabiegach. Można też zajrzeć do kranika. Teraz właśnie szukam zestawu naprawczego. Gaźnik warto przemyć sprayem do czyszczenia gaźników koszt około 10zł. Dużu syfu w dyszach i w komorze pływakowej. Żeby śrub nie objechać najlepiej poobijac młotkiem w śrubokręt a pozniej krecic. to tak w skrocie. :nazdrowie: mi to zajęło dwie godziny. ale było warto. :chopper:
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

7km na samym dziurawieniu tłumika?
70km/h na jednym garnku?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
m3e30
Posty: 102
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 19:33
Motocykl: ***XV535 3Br***
Lokalizacja: FZG
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: m3e30 »

reszta koni to dysze i wałki rozrzadu.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Najwięcej daje wymiana wałków rozrządu, bo muszę koledze przypomnieć że egzemplarze tlumione fabrycznie na wałkach itp. nie miały kryz wspawanych w tłumiki więc i wycinać nie ma co :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
mariowr
Posty: 3
Rejestracja: 29 listopada 2015, 20:53
Motocykl: yamaha XV 500 L
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: mariowr »

witam.jestem nowy. otóż tez prawdopodobnie mam zdlawioną viazke,,tylko ze choć wyglada jak 535 ,to we wszystkich papierach jest xv 500 typ silnika to 4FT......jakies propozycje?
z gory dzieki za info
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

A teraz powrót do tematu poi latach.
Właśnie oddałem mój motocykl do serwisu, który do ubiegłego roku był ASO Yamahy. Zanim opowiem dalej kilka faktów z przeszłości: Motocykl oddławiłem 4 lata temu u Kyllera. Wymieniliśmy wałki, dysze i króćce. Klepał rozrząd na przednim cylindrze (Nr2) więc łańcuszek na kole został przesunięty o 2 ząbki. Tak przejeździłem (właściwie pobujałem się) 2 sezony. Mechanik w serwisie stwierdził że po wpisaniu Vinu w system Yamahy wychodzi że motocykl nie był fabrycznie dławiony. Mało tego - zmierzył ciśnienie w cylindrach i na przednim wyszło mu 4bar - Tragedia. Kupił specjalne świece jakieś, wypalające nagar z gniazd zaworowych i po 2 dniach miał już ciśnienie 5,5bar. Do tego pogrzebał w gaźnikach gdzie wg niego była Sodoma i Gomora. Gdy mu opowiedziałem o przestawieniu rozrządu złapał się za głowę i poprosił bym przywiózł te wałki które były przed oddławianiem. Zamontował stary na przedni cylinder, ustawił właściwie rozrząd i kompresja już wzrosła do 6,5. Stwierdził że jest zadowolony a motocykl jedzie przyzwoicie. Cały czas podkreślał że sprawdził, i że ten motocykl nie był dławiony. Że 3BR i 2YL nie oznaczają mocy tylko typ motocykla. Nie wiem co o tym sądzić, bo odkąd zacząłem interesować się XV535 to od zawsze mi mówiono: 3BR - dławiona, 2YL - pełna. U mnie w dowodzie stoi 20kW, Vin zaczyna się od 3BR. Jestem teraz chory więc nie mogę ani odebrać motocykla, ani dyskutować z mechanikiem, może więc ktoś podyskutuje tutaj i powróży z fusów?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

Serwis był ASO Yamahy i już nie jest, więc stracił autoryzację, tak? Ale nie o tym.
Przy 4bar ten motocykl by nie jeździł. O świecach wypalających nagar z gniazd zaworowych nie słyszałem, więc nie chcę się tutaj wymądrzać, ale zalatuje mi to mitycznymi dodatkami do oleju podnoszącymi moc i uzdrawiającymi silniki . A już jego zadowolenie z osiągnięcia wyniku 6,5bar i stwierdzenie że motocykl jedzie przyzwoicie - bez komentarza. Przyjmuje się że 8bar to minimum.
W jakim on to niby systemie Yamahy ten VIN sprawdzał?
To że mówiono że 3BR - dławiona fabrycznie, 2YL - niedławiona, to fakt a nie wyssane z palca historie. Były również dławione i wersje 2YL, ale już niefabrycznie.
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

Podobno zrezygnowali z autoryzacji - za duże koszty, za mało korzyści. Było 4 bary - pokazywał mi na mierniku. Motocykl jeździł. Po przejechaniu na tych turbo-świecach ok 50km było 5-5,5 - pokazywał. Został im po autoryzacji program z centrali Yamaha Polska. Teraz ważniejsze: Dlaczego po wymianie wałków 4 lata temu przedni cylinder klepał i trzeba było przesunąć rozrząd o 2 ząbki co spowodowało ciszę? Dlaczego po powrocie na wcześniejszy wałek jest ok? Czy wałki 2YL i 3BR(20kW) różniły się tylko długością krzywek? Chciałbym przy odbiorze motocykla mieć jak najwięcej argumentów.
Jeszcze jedno pytanie przy okazji - Twierdził że tłumiki są wyprute - Pokazywał inną 535 z której tłumików wystają cienkie rurki, a u mnie faktycznie nic takiego nie ma. Prawda to?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

Czy te 4bar sprawdzał na rozgrzanym silniku? Owe 5,5 również? I najważniejsze: czy masz pewność ze manometr był sprawny? Bo nie chce mi sie wierzyć w te 4bary.
O walkach Ci nie odpowiem, nie miałem do czynienia. To samo sie tyczy przestawienia rozrządu - musiałbyś spytać u źródła czyli kyllera czemu tak poczynił.
Tłumiki możliwe ze masz wyprute, jednak jesli tylko koncówki a puszka rozprężna pozostała nietknięta, nie powinno mieć to wpływu nawet na regulację gaźników, a już na pewno nie spowodowałoby spadku ciśnienia w cylindrach. Skład mieszanki oraz zbyt małe luzy zaworowe mogą spowodować wypalenie gniazd, i wtedy rzeczywiście będzie to miało wpływ na spadek ciśnienia, ale nie przypuszczam ze az tak drastyczny.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: toooomelo »

allman1 pisze:... Twierdził że tłumiki są wyprute - Pokazywał inną 535 z której tłumików wystają cienkie rurki, a u mnie faktycznie nic takiego nie ma. Prawda to?
Prawda - tłumiki wyprute.
Ale to ma tylko wpływ na przyjemne brzmienie wydechów. Na nic więcej.
O różnicach wałków powinien powiedzieć więcej Cpt.Nemo. Ale wygląda na to, że różnią się właśnie tylko krzywkami.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

kris2k pisze:Czy te 4bar sprawdzał na rozgrzanym silniku? Owe 5,5 również? I najważniejsze: czy masz pewność ze manometr był sprawny? Bo nie chce mi sie wierzyć w te 4bary.
O walkach Ci nie odpowiem, nie miałem do czynienia. To samo sie tyczy przestawienia rozrządu - musiałbyś spytać u źródła czyli kyllera czemu tak poczynił.
Tłumiki możliwe ze masz wyprute, jednak jesli tylko koncówki a puszka rozprężna pozostała nietknięta, nie powinno mieć to wpływu nawet na regulację gaźników, a już na pewno nie spowodowałoby spadku ciśnienia w cylindrach. Skład mieszanki oraz zbyt małe luzy zaworowe mogą spowodować wypalenie gniazd, i wtedy rzeczywiście będzie to miało wpływ na spadek ciśnienia, ale nie przypuszczam ze az tak drastyczny.
Oba na rozgrzanym.
Nie wiem czy sprawny, skąd mogę wiedzieć... :-(
Wiem czemu tak poczynił, bo podawałem narzędzia - Po ustawieniu na znakach klekotał, po przestawieniu o jeden mniej, po przestawieniu o dwa wcale. Niestety nie pamiętam w którą stronę kręciliśmy. Kyller skwitował to słowami "Mechanika niewiele różni się od magii" ;-)
Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko, ale to dla mnie pikuś.

Jestem teraz zbyt przeziębiony by odebrać motocykl, ale nie na tyle by nie podskoczyć do serwisu, zapłacić za pracę i zadać pytanie, czy 2 różne wałki nie będą miały negatywnego wpływu na silnik. Co sądzicie? I teraz został mi przedni wałek (2) od (mam nadzieję) 2YL a tylny (1) od 3BR. Chcę żeby przy mnie zmierzył krzywki suwmiarką. Ale klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: toooomelo »

allman1 pisze:... klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Może był zjebany, niewyważony, krzywy... Kto to wie? To zagadka.
allman1 pisze:... Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko,...
Wyprucia czego? Wydechów? Bzdura! Ten mechanik nie wszystko wie, ale stara się Ciebie zagiąć.
Kolanko fioletowieje z różnych powodów. Np. bo jest dziurawe w środku!
Kolanko składa się z dwóch rur: wewnętrznej i zewnętrznej.
Najprawdopodobniej pękł spaw połączenia obu rurek u samego początku (patrz zdjęcie poniżej) , czyli kolektora wydechowego.
Ja tak miałem. Ponowne spawanie rozwiązało problem.
W temacie wyprucia wydechów nie słuchaj tego mechanika, bo nie wie o czym mówi.
Załączniki
P1090166 - 700.jpg
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 21:46 przez toooomelo, łącznie zmieniany 2 razy.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

toooomelo pisze: O różnicach wałków powinien powiedzieć więcej Cpt.Nemo. Ale wygląda na to, że różnią się właśnie tylko krzywkami.
Zdecydowanie różnią się wysokością krzywek i to nie trzeba suwmiarki, linijką można zmierzyć. Z poł centymetra chyba.


Wysłane z mojego GT-P6200 przy użyciu Tapatalka
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

toooomelo pisze:
allman1 pisze:... klepanie na znakach tego przedniego z 2YL to ciągle hydro-zagadka...
Może był zjebany, niewyważony, krzywy... Kto to wie? To zagadka.
allman1 pisze:... Mechanik stwierdził że z powodu wyprucia fioletowieje mi kolanko,...
Wyprucia czego? Wydechów? Bzdura! Ten mechanik nie wszystko wie, ale stara się Ciebie zagiąć.
Kolanko fioletowieje z różnych powodów. Np. bo jest dziurawe w środku!
Kolanko składa się z dwóch rur: wewnętrznej i zewnętrznej.
Najprawdopodobniej pękł spaw połączenia obu rurek u samego początku (patrz zdjęcie poniżej) , czyli kolektora wydechowego.
Ja tak miałem. Ponowne spawanie rozwiązało problem.
W temacie wyprucia wydechów nie słuchaj tego mechanika, bo nie wie o czym mówi.
Dobra, kolanko i tłumiki mniej ważne. Dopytam jutro i przekażę jego teorię - brzmiała sensownie, ale teraz już dokładnie nie pamiętam a nie chcę z gęby cholewy robić. Ważniejsze jest czy silnik nie ucierpi na 2 różnych wałkach.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: vinny »

Poproś pana mechanika ,żeby przy pomiarze ciśnienia otworzył przepustnice , zobaczysz jak skoczy do 10 atm .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

Wróciłem i nie jestem nic mądrzejszy. Wiem tylko tyle że przestawienie rozrządu uznał za straszny błąd. W tej chwili mam ustawiony poprawnie na wałku 3BR i mam nie oszczędzać maszyny żeby wypalić syf z cylindra. Jak to się uda to będziemy myśleć co dalej. Może to być wałek od jakiejś tuningowej firmy, mógł ktoś wstawić jakiś wyższy tłok... Teorii jest kilka. Ale teraz mam jeździć żeby to wszystko się wypaliło. Dzięki za pomoc.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Hmm :) Jak dla mnie to dość nowatorskie podejście mechanika do tematu :) A zprawdziłeś jak różnią się wysokością krzywki na dwu posiadanych przez Ciebie wałkach rozrządu ?
Załączniki
Różnica nie bagatelna
Różnica nie bagatelna
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

Tak, ale bez suwmiarki, bo tak jak mówiłeś widać na oko.
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

A po oznaczeniach na wałkach ?
Bo może miałeś dwa takie same ?
Czyli np. w pierwszym i drugim garnku siedziały wałki do np. drugiego cylindra ?

Jedynka to ten cylinder od tyłu, a dwójka to przedni.

Swoją drogą ciekawe jak będzie się zachowywał silnik w którym jeden mocny garnek "ciągnie" drugi ten słabszy, nie pracuje to pod obciążeniem takimi jakby skokami ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: allman1 »

Wałki właściwie oznaczone - "2" z przodu a "1" z tyłu. Bardziej niż to jak się będzie zachowywał potrzebuję informacji czy nie będzie to szkodliwe dla dołu...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: leopold »

allman1 pisze:przestawienie rozrządu uznał za błąd.
I ma rację. Nie chce mi się teraz pisać wykładu o fazach rozrządu i hydrodynamice wymiany ładunku w cylindrze - ale w skrócie: ma rację.

Pozdrawia Leopold

PS. Tzw. "klepanie" to najczęściej skutek złego ustawienia banalnych pozornie luzów zaworowych.
PS2. Zaniebieszczone kolanko może też być skutkiem nadmiernej temperatury spalin, związanej ze zubożeniem mieszanki, a to z kolei z rozregulowanych faz rozrządu (patrz wyżej), regulacji gaźnika lub nieskompensowanej operacji na tłumikach.
ODPOWIEDZ