Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: -waldi- »

DARKMAN pisze:Ile mniej więcej kosztuje takie oddławienie? Odpisano mi, że trzeba sprawdzić jakie sa króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany. Samemu chyba lepiej nie robić bo raczej coś się sp....zniszczy :D
weź sam się za to. Króćce powiększ do rozmiarów gardzieli cylindrów, Sprawdź czy na wydechu nie ma zwężek, i dysze sprawdź jakie masz w gaźnikach. Zniszczyć to tam za bardzo nie masz czego :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Czym różnią się dysze wersji dławionej od odblokowanej i które to są dysze??
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: DARKMAN »

-waldi- pisze:
DARKMAN pisze:Ile mniej więcej kosztuje takie oddławienie? Odpisano mi, że trzeba sprawdzić jakie sa króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany. Samemu chyba lepiej nie robić bo raczej coś się sp....zniszczy :D
weź sam się za to. Króćce powiększ do rozmiarów gardzieli cylindrów, Sprawdź czy na wydechu nie ma zwężek, i dysze sprawdź jakie masz w gaźnikach. Zniszczyć to tam za bardzo nie masz czego :)
Na razie za bardzo nie mam czasu a w dalekie trasy jeszcze nie jeżdżę wiec mi to nie przeszkadza. Z resztą muszę jeszcze coś więcej poczytać zanim wszystko rozbebeszę :D . Najlepiej jeszcze jakby ktoś porządnie wytłumaczył co gdzie i jak :wink:
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

O zaletach wlasnorecznego grzebania w gaznikach bez chocby minimum wiedzy mozna poczytac tu :

viewtopic.php?f=2&t=14720

:)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Cpt. Nemo pisze:O zaletach wlasnorecznego grzebania w gaznikach bez chocby minimum wiedzy mozna poczytac tu :

viewtopic.php?f=2&t=14720

:)

hej, hej, co że niby nie można własnoręcznie?? Choćby minimum wiedzy to pojęcie względne. Nie znam ciebie a ty mnie Cpt. Nemo więc takie aluzje są nie na miejscu.
To że dużo piszę i się pytam na forum o niczym nie świadczy. :|
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

A co znanie lub nie znanie do przypomnienia ze zanim sie zacznie regulowac precyzyjne urzadzenie to trzeba wiedziec co sie robi. Malo tu bylo osob ktore rozwalily sobie gniazda od srub skladu mieszanki np. wolnych obrotow ? Gdyby im ktos przypomnial w pore, a nie tylko zachecal nie musieli by dzis szukac gaznikow.
Ja nie do Ciebie osobiscie pisze, tylko do wszystkich ktorzy kiedys beda ze srubokretem w reku czytac jak latwo jest naprawiac gaznik. A to jest nie tak trudno jak sie ma jakies doswiadczenie i osluchanie, bez tego latwo sobie mozna sporo popsuc.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

teodor2424 pisze:
Cpt. Nemo pisze:O zaletach wlasnorecznego grzebania w gaznikach bez chocby minimum wiedzy mozna poczytac tu :

viewtopic.php?f=2&t=14720

:)

hej, hej, co że niby nie można własnoręcznie?? Choćby minimum wiedzy to pojęcie względne. Nie znam ciebie a ty mnie Cpt. Nemo więc takie aluzje są nie na miejscu.
To że dużo piszę i się pytam na forum o niczym nie świadczy. :|
Świadczy o tym że przynajmniej próbujesz, a to że pytasz to jak najbardziej naturalne. Jak lubisz sam pogrzebać to czemu by nie? A poza tym to z tego co czytałem doszedłeś co było nie tak i jednak się udało, maszyna chodzi :wink:
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: DARKMAN »

Doświadczenie też trzeba zdobyć np. grzebiąc przy swoim motocyklu. Nikt przecież nie urodził się orłem.
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
dodosz
Posty: 18
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: XV 535S
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: dodosz »

Cpt. Nemo pisze:O zaletach wlasnorecznego grzebania w gaznikach bez chocby minimum wiedzy mozna poczytac tu :

viewtopic.php?f=2&t=14720

:)
też się trochę przyczepię. Otóż opisane w ów temacie niepowołane efekty naszego "grzebania" przy motorach nie miały najmniejszego związku z naszą ingerencją w gaźniki. U 'Teodora' winne strzelaniu były świece, u mnie winne spadowi mocy były membrany nie połączone trwale do tulejek z iglicami.
Wydaje mi się że pochopna to opinia że nie mamy nawet minimum wiedzy, Fakt fachowcami nie jesteśmy w tej dziedzinie ale i nie laikami :) Myślę, że oczywiście mierząc siły na zamiary, czasem dobrze samemu wziąć klucz do ręki gdy matórkowi coś dolega :D
Co do ów luzów zaworowych o których pisaliśmy podejrzewając clymera o przekłamanie, racja podaje dobre parametry i tak je ustawiliśmy, ale mieliśmy wydaje mi się powód podejrzewać, że właśnie przez zmiany tych luzów coś zmieniło się na niekorzyść... :)
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Oj przepraszam ze akurat podalem pierwszy z brzegu link. Czytalem tu juz o ukreceniu srub w gaznikach, o peknieciu gaznika przy skrecaniu itp. itd.
Tak ze nie bierzcie Panowie tego za mocno do siebie bo tu tylko chodzilo o pierwszy z brzegu przyklad zeby nie grzebac samamu jak sie nie ma takiej smykalki i sie nie umie, akurat Wy sobie w koncu poradziliscie, ale inni nie koniecznie.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

No tak poradzilśmy sobie i jesteśmy z tego dumni, sami tymi właśnie ręcami :bravo:
Nauka zapewne i Wasze porady z forum nie pójdą na marne, zawsze coś więcej wiemy o naszych sprzętach :) :nazdrowie:

Co do meritum tematu, wzmocnienia silnika 3BR, wczoraj po 80km przejażdżce coraz bardziej nad tym myślę. Wszak dodosza Virażka pomknęła pięknie a ja się męczyłem trzymając ful gaz żeby dobić do tych 125km/h.

Teraz myślę że wyjęcie gaźnika, króćców i wymiana dysz nie przysporzyła by mi większych problemów, jednak do wałków to mam pewien respekt :) Ale to chyba lekko po sezonie się za to wezmę :)
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Chyba nie wytrzymam do przerwy posezonowej i w takim układzie już dzisiaj zacząłem grzebać :)
Troszkę przeskoczyłem do innego tematu na forum ale o tym możecie poczytać tutaj: viewtopic.php?f=2&t=643&start=25

Może coś poradzicie z tymi dyszami jak to właściwie jest??
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

No to się rozczarowałem.
Odkręciłem gaźniki i co ukazało się moim oczom? To że ktoś dłubał już w króćcach ssących i ma zrobione pełny przekrój. Do tego ja już miałem zakupione króćce nowe do wersji 46KM no to je założyłem nówki.
Ale że w kuzyna gaźniku są dysze 135 a u mnie w dławionej 137,5 to też włożyłem dysze 135.
Czyli w tej chwili jeżeli nikt nie grzebał w wałkach powinienem mieć wersję 25kW po tych modyfikacjach.
teraz zmienię tylko wałeczki od pełnej wersji i powinno wszystko zagrać.

Szkoda tylko że nie sprawdziłem króćców szybciej przed zakupem.
No i dalej nie jestem pewien co tak naprawdę blokuje osiągi.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

teodor2424 pisze:Czyli w tej chwili jeżeli nikt nie grzebał w wałkach powinienem mieć wersję 25kW po tych modyfikacjach.
teraz zmienię tylko wałeczki od pełnej wersji i powinno wszystko zagrać.
Hmm, Yamaha kiedys twierdzila ze w kastrowanych sa tez inne membrany w gaznikach.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: -waldi- »

membrany raczej nie, ewentualnie sprężyny i wielkość otworów z sliderach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Membrany raczej mam te same co w full wersji zresztą te plastikowe beczułki i iglice też są identyczne jak u kuzyna bo on ma 46KM i mam porównanie, szkoda tylko że jak jego gaźnik był na wierzchu nie porobiłem fotek i bliżej się nie przyjrzałem.
Ale co zauważyłem u mnie w gaźniku a czego na 100% nie było w tym od wersji 2YL to takie 2 duże otwory w części wylotowej za przepustnicą od czego one są?? :
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

No i śilniczek wzmocniony do pełnych 34kW. Teraz to jest dopiero maszynka :) :bravo: :rock: :motorcycle: :chopper: :mrgreen: :nazdrowie: yeah :)
Wymieniłem wałeczki, ustawiłem luzy zaworowe, podjechałem do znajomego mechaniora sprawdziliśmy sprężanie, ustawiliśmy gaźniki, synchro. Potem jeszcze przejażdżka i sprawdzenie świec, idealne kawowo-mleczne.
Jestem mega zadowolony i dumny że sam wymieniłem sobie te wałeczki no i musze tutaj podziękować koledze Kyllerowi za załatwienie i przesłanie wałeczków od pełnej wersji oraz za całodobową pomoc telefoniczną.
Każdego co się wacha i chciałby odzyskac MOC zachęcam do wymiany wałków.
Mnie zajęło to łącznie z regulacją luzów zaworów ok 4godz, i miałem czas jeszcze na robienie fotek i zespawanie przyrządu do wyjmowania wałka :)
Zobaczcie sami jak to było ;)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Gratulacje :) Moze i ja sie kiedys zmobilizuje ? :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
emzet
Posty: 715
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
Motocykl: Honda NC750X
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 69
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: emzet »

[quote="teodor2424"]No i śilniczek wzmocniony do pełnych 34kW. Teraz to jest dopiero maszynka :) :bravo: :rock:


Gratuluję - dla mnie motywacja żeby zrobić to w końcu u siebie :oops: zwłaszcza, że sprawa nieporównanie prostsza - moto (2YL) zdławione w niemieckim warsztacie, zmiany ( tuleje fi 17 mm w króćcach ssących) skrupulatnie acz lakonicznie opisane w briefie.
Przy okazji pytanie: czy to możliwe aby towarzysząca wstawianiu wspomnianych tulei wymiana dysz i iglic, o której często wspominano na tym forum nie została odnotowana w dokumencie?

Pozdrawiam
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Dysze sobie łatwo możesz sprawdzić: Spuść paliwo z komór pływakowych, odkręć pokrywy i ta pierwsza pod skosem na środku wkręcona dysza na niej jest napis, powinno być 135. Iglice powinna być na przednim gaźniku 5DZ9 a na tylnym gaźniku 5DZ10.

A tak przy okazji jak by nie udało się tobie wydłubać dobrze bez zniszczenia z króćców ssących tych zwężek to mam do sprzedaży w całkiem przyzwoitym stanie dwa króćce również dłubane ale bardzo starannie, chcę za komplet 50zł, może komuś się przydadzą:) Ja kupiłem na zaś nowe i je zaraz założyłem bez sprawdzania starych :)
Awatar użytkownika
emzet
Posty: 715
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
Motocykl: Honda NC750X
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 69
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: emzet »

Dzięki, króćce mam, kupiłem jakiś czas temu - teraz już tylko działać ( do urlopu 5 dni :D )
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:Wymieniłem wałeczki
Z piątego zdjęcia wynika (na oko oczywiście) że fazy rozrządu zostawili te same, zmienili wznios krzywki, co powoduje niepełne otwarcie zaworu i mniejszy stopień napełnienia. Przechery :roll:
Zaś Teodorowi gratuluję dobrze wykonanej roboty i życzę satysfakcji z jeżdżenia z rurą pełna ognia.
ps. co my byśmy zrobili bez niecenionego kyllera
:mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Katatonia
Posty: 153
Rejestracja: 06 marca 2011, 10:28
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Z piekła rodem
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Katatonia »

Z ciekawości jaki jest koszt wymiany wałków ?

i jeśli możesz podsumować koszty całej operacji :)
Night Is The New Day !
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Hmm.
Koszt wymiany wałów to koszt zakupu wałków (250-300zł/kpl) jeżeli sam potrafisz wykonać ta operację co wcale nie jest trudne. Pewnie w warsztacie skasują ciebie tak przepuszczam (wymiana wałków 200zł, regulacja zaworów 100zł, regulacja gaźników bez czyszczenia 50zł)
Jeżeli jeszcze przy okazji masz do wymiany króćce to 200zł/kpl, dysze główne nr135 13,30zł/szt. (larsson)
Do tego od razu czyszczenie gaźników i jakieś o-ringi może jeszcze dojdą ale to groszowe sprawy.


U mnie koszt całkowity operacji zbiegł się z wymianą membran, króćców ssących, dysz głównych i wałków. całość wyniosła mnie ok 1000zł
Ale zaznaczam że robiłem to dla siebie i dlatego nie oszczędzałem, bo mógłbym od biedy nie wymieniać membran i króćców bo nie były w stanie takim żeby koniecznie je wymieniać.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: toooomelo »

kris2k pisze:A czy Ty wogóle jesteś pewien że masz zdławioną do 20KW?
Z tego co wiem to 3BR były fabrycznie do 34KM dławione i w nich nie ma potrzeby wymiany wałków, zazwyczaj wystarczy w takim wypadku dławiki z dolotu lub wydechy wydłubać.
Sprawdzałeś ile Twój sprzęt poleci?
Tyle się naczytałem, że we łbie mi się pomieszało i już sam nie wiem, ile mocy powinna mieć moja Viśniówka.
Gdzieś czytałem (już nie pamiętam, czy to u nas na forum, czy gdzieś indziej), że: wystarczy rozbujać Virago na maxa i jeżeli pojedzie szybciej niż 120 km/h to jest to pełna wersja.
Też mam ponoć dławioną 3BR014434 rocznik 1992 i leciałem nią już 140km/h, a nie był to jeszcze full na manetce.
Ciekawe, czy to prawda, że dławione pojadą maksymalnie do 120km/h.
Jak myślicie?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
ODPOWIEDZ