Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
przemli
Posty: 2
Rejestracja: 16 listopada 2015, 13:16
Motocykl: Virago 1100
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: przemli »

graf17 pisze:No bo tak na logikę - dobijanie to sprawa sprężyn
a gęstość oleju - to skuteczność tłumienia amortyzatora .
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie
:motorcycle:

[ Dodano: Sob Lip 03, 2010 8:23 am ]
Jeszcze klika uwag dla robiących to pierwszy raz :
1.Jeżeli spuszczasz olej ze szczelnej lagi tą małą śrubką na dole na śrubokręt krzyżakowy - rzygnie ( nie wiem skąd tam jest ciśnienie - nie mam pompowanych lag )...
2.Korek u góry na inbus 17 wyskakuje ( razem z rurką , podkładką sprężyny i kluczem - naszukałem się tego wszystkiego po garażu ) :mrgreen:

3.Wkręcenie z powrotem tegoż korka po poskładaniu wszystkiego i nalaniu oleju to niezłe wyzwanie - w imadle nie dałem rady , wsadziłem lagę do moto , przykręciłem niżej niż ma być , w otwór w górnej półce wsadziłem rękojeścią do góry klucz francuski i pokręcając nim docisnąłem korek z nasadką inbusową od gedorów do wnętrza lagi .Celując , coby nie uszkodzić gwintu i obracając inbus płaską 17 udało mi się to g...o poskładać :mrgreen:
Olej wlałem 10 W , bo moim zdaniem fabryki poprawiać nie trzeba , poza tym jak pisałem wyżej gęstość oleju ma wpływ na siłę tłumienia , a nie na twardość zawieszenia , czyli nawet na oleju 30 w jak ma dobić to dobije - jak ma nie dobijać , to trzeba by zmienić sprężyny na jakieś np. progresywne lub twardsze ...
A może ( teraz mi to do głowy przyszło - może wypowie się jakiś fachowiec ) zamontować dłuższą rurkę ( tą pośrednią pomiędzy sprężyną a górnym korkiem lagi ) - tylko jak to potem skręcić :mrgreen:

Na razie wszystko działa , olej nie cieknie , amorki tłumią jak należy ( po rozhuśtaniu natychmiast się zatrzymują ), ładnie pracuje na wybojach , przestało rzucać kierownicą na nierównościach - czyli jest OK .
Aha - inbus 22 zrobiłem tak jak "przedpiszca"- gwintowany pręt M-10 , skręcona pomiędzy dwoma nakrętkami M - 10 nakrętka ( chyba M-14 - na klucz 22 ) - na drugim końcu zakontrowane dwie M-10 i działa :bravo:
Koszty - komplet uszczelniaczy z kapturkami Tourmax z Larssona - ok. 70 zyli z przesyłką , olej Valvoline Fork oil Synthetic blend 10 W , 1 L - 23 zł w sklepie , pręt M-10 znaleziony w garażu :mrgreen: , 3 godziny roboty ( wliczając szukanie pręta , elementów z rozkręconej lagi i dorabianie klucza ) , a robiłem to pierwszy raz w życiu


:bikersmile:
dobry quick guaid
misiu-bisi
Posty: 7
Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
Motocykl: Virago xv 750 1994
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: misiu-bisi »

Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
Awatar użytkownika
aurumcantus
Posty: 198
Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
Motocykl: TDM 900
Lokalizacja: Sochaczew
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: aurumcantus »

Nie wiem ale jeżdżę bez nich 4 lata od wymiany
Obrazek
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: muniek »

misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
W Larssonie pytałeś?
misiu-bisi
Posty: 7
Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
Motocykl: Virago xv 750 1994
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: misiu-bisi »

muniek pisze:
misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
W Larssonie pytałeś?
Patrzylem na ich stronce i nie znalazlem nic takiego, szczerze mówiąc nie wiem o co pytać, jaka jest tego fahowa nazwa, byc moze zastosuje zwykly pierścień segera ale nie wiem czy wejdzie.
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: muniek »

Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387

pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.

pzdr.
misiu-bisi
Posty: 7
Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
Motocykl: Virago xv 750 1994
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: misiu-bisi »

muniek pisze:Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387

pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.

pzdr.
Dzięki wielkie kolego:)
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: muniek »

Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia

Rocznik 1994 to chyba będzie to:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567


pzdr.
misiu-bisi
Posty: 7
Rejestracja: 11 czerwca 2016, 16:10
Motocykl: Virago xv 750 1994
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: misiu-bisi »

muniek pisze:Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia

Rocznik 1994 to chyba będzie to:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567


pzdr.
Znalazłem już właściwe i zamowilem, chodziło mi o pełną nazwę tego ustrojstwa za podanie której masz u mnie piwko;)
wojo1984
Posty: 17
Rejestracja: 25 października 2014, 16:42
Motocykl: yamaha virago xv 250
Lokalizacja: Gleiwitz
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: wojo1984 »

przemli pisze::bravo:
Pandik pisze:Czemu wszystkim cieknie lewa laga?
Ha.... A ja wiem czemu... :)
Pewien mechanior mi powiedział, że lewe lagi często puszczają, ponieważ są dodatkowo narażone na naprężenia wywołane zamontowanym na nich hamulcem.

Jestem w stanie w to uwierzyć. Co myślicie?
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Darek Adamczewski »

No, ale np. w XV 750 i 1100 są dwie tarcze hamulcowe, a u mnie też lewa zaczęła cieknąć jako pierwsza. Czary jakieś, czy co?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Awatar użytkownika
slobo
Posty: 45
Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
Motocykl: yamaha xv 750
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: slobo »

Witam Kolegów.
Dopadło i mnie - cieknąca laga. Dzięki poradom tego fantastycznego forum wziąłem się za ten temat sam.
Wszystko idzie gładko. Laga rozebrana, przejechana papierkiem wodnym, wszystko wyczyszczone ale... dolna panewka jest do wymiany i stąd moje pytanie. Czy można gdzieś kupić pojedynczą panewkę a nie cały komplet? Jeśli tak to gdzie? I jakie ona ma wymiary dla Virki 750 rocznik 92? :pomocy:
Awatar użytkownika
rothar
Posty: 205
Rejestracja: 27 maja 2011, 19:12
Motocykl: virago xv 1100
Lokalizacja: londyn
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: rothar »

czy warto kupic ten zestaw do virago 1100
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XV750- ... 1739661885?
You don?t ride you don?t know
Its in our blood, its in our soul
    niciacia
    Posty: 34
    Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
    Motocykl: Yamaha DragStar 1100
    Lokalizacja: Tuchola
    Wiek: 52
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: niciacia »

    Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże :oops:
    Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
    Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
    Pozdro :rock:
    Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. :shit:
    Awatar użytkownika
    MagMa
    Posty: 255
    Rejestracja: 31 października 2016, 22:31
    Motocykl: XV750 '97
    Lokalizacja: Kaszuby
    Wiek: 49
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: MagMa »

    Też się podepnę z pytaniem: czy lekki wyciek oleju z lagi od razu kategorycznie dyskwalifikuje moto z jazdy i na warsztat, czy można z tym jeszcze polatać?
    Obrazek
    Awatar użytkownika
    Stachu487
    Posty: 55
    Rejestracja: 05 marca 2017, 10:01
    Motocykl: Yamaha Virago 125
    Lokalizacja: Bielsko Biała
    Wiek: 32
    Kontakt:
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: Stachu487 »

    Wg mnie, jezdzić można, ale ostrożnie z zakrętami bo jest różnica w pracy amortyzatorow. No i ważne aby nie było wycieku na klocki i tarcze :) Sam to wlaśnie przerabialem
    niciacia
    Posty: 34
    Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
    Motocykl: Yamaha DragStar 1100
    Lokalizacja: Tuchola
    Wiek: 52
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: niciacia »

    niciacia pisze:Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże :oops:
    Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
    Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
    Pozdro :rock:
    Spróbuję jeszcze raz zapytać. :oops:
    Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. :shit:
    Awatar użytkownika
    -waldi-
    Posty: 7073
    Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
    Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
    Lokalizacja: Oświęcim
    Wiek: 46
    Kontakt:
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: -waldi- »

    odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni
    Obrazek
    ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
    Obrazek
    NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
    Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
    niciacia
    Posty: 34
    Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 08:53
    Motocykl: Yamaha DragStar 1100
    Lokalizacja: Tuchola
    Wiek: 52
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: niciacia »

    -waldi- pisze:odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni
    Nie do końca - łącznik był dobrze.
    Ale sam sobie odpowiem, może sie komuś przyda: wykręciłem oś koła i wyjąłem ją, dzięki czemu koło spadło na dół (oczywista oczywistość). Następnie mając luźne lagi ustawiłem idealnie prosto w stosunku do łącznika (równa szparka po obu stronach i równiutkie szczeliny). Potem założyłem koło i HURA :bravo: Sam jestem z siebie dumny :D
    A jeszcze powód: tarcze ocierały o klocki.
    Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. :shit:
    Awatar użytkownika
    mchojecki4
    Posty: 105
    Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
    Motocykl: XV 750 92r
    Lokalizacja: Siedlce
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: mchojecki4 »

    Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?
    Awatar użytkownika
    vinny
    Posty: 1107
    Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
    Motocykl: xv 750 92 4FY
    Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: vinny »

    mchojecki4 pisze:Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?
    :idea: :D
    vinny ROI
    Ride free!!
    You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
    Awatar użytkownika
    mchojecki4
    Posty: 105
    Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
    Motocykl: XV 750 92r
    Lokalizacja: Siedlce
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: mchojecki4 »

    A na przyszlosc trzeba pomyslec nad jakims zabezpieczeniem przed odpryskami bo to juz druga taka sytuacja u mnie w ciagu 4 lat. A nowe lagi są drogie. Moze takie gumy jak w crosach sa na lagach. Tyle ze moze nie pasowaly by do chromów itp ale przynajmniej by zabezpieczaly. Czy macie jakieś inne pomysły?
    Awatar użytkownika
    mchojecki4
    Posty: 105
    Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
    Motocykl: XV 750 92r
    Lokalizacja: Siedlce
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: mchojecki4 »

    No niestety pomysł ze szpachlą nie zdał egzaminu.
    Awatar użytkownika
    IRE
    Posty: 108
    Rejestracja: 22 kwietnia 2016, 18:51
    Motocykl: V star 1100
    Lokalizacja: opolskie
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: IRE »

    Może pomyśl nad czymś podobnym jak w DragStar
    załączniki
    :motorcycle:
    Załączniki
    beznazwy.png
    beznazwy.png (72.03 KiB) Przejrzano 12717 razy
    1.png
    1.png (58.22 KiB) Przejrzano 12717 razy
    Najlepsza dieta-dieta roślinna
    Chmiel, żyto, tytoń, konopie
    Awatar użytkownika
    Doniu
    Posty: 255
    Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
    Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
    Lokalizacja: Wielkopolska
    Status: Offline

    Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

    Post autor: Doniu »

    Takie rury są do naprawienie oczywiście nie szpachlowaniem........
    https://www.youtube.com/watch?v=IYapCo9ao2Y
    Najlepiej oddać do regeneracji.
    Tutaj można popytać miedzy innymi........
    http://allegro.pl/regeneracja-rur-teles ... 61136.html
    Tutaj można poczytać jak wygląda proces takiej naprawy
    http://www.pittedforks.co.uk/process.php
    Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
    ODPOWIEDZ