Strona 7 z 8

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 31 maja 2016, 11:36
autor: przemli
graf17 pisze:No bo tak na logikę - dobijanie to sprawa sprężyn
a gęstość oleju - to skuteczność tłumienia amortyzatora .
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie
:motorcycle:

[ Dodano: Sob Lip 03, 2010 8:23 am ]
Jeszcze klika uwag dla robiących to pierwszy raz :
1.Jeżeli spuszczasz olej ze szczelnej lagi tą małą śrubką na dole na śrubokręt krzyżakowy - rzygnie ( nie wiem skąd tam jest ciśnienie - nie mam pompowanych lag )...
2.Korek u góry na inbus 17 wyskakuje ( razem z rurką , podkładką sprężyny i kluczem - naszukałem się tego wszystkiego po garażu ) :mrgreen:

3.Wkręcenie z powrotem tegoż korka po poskładaniu wszystkiego i nalaniu oleju to niezłe wyzwanie - w imadle nie dałem rady , wsadziłem lagę do moto , przykręciłem niżej niż ma być , w otwór w górnej półce wsadziłem rękojeścią do góry klucz francuski i pokręcając nim docisnąłem korek z nasadką inbusową od gedorów do wnętrza lagi .Celując , coby nie uszkodzić gwintu i obracając inbus płaską 17 udało mi się to g...o poskładać :mrgreen:
Olej wlałem 10 W , bo moim zdaniem fabryki poprawiać nie trzeba , poza tym jak pisałem wyżej gęstość oleju ma wpływ na siłę tłumienia , a nie na twardość zawieszenia , czyli nawet na oleju 30 w jak ma dobić to dobije - jak ma nie dobijać , to trzeba by zmienić sprężyny na jakieś np. progresywne lub twardsze ...
A może ( teraz mi to do głowy przyszło - może wypowie się jakiś fachowiec ) zamontować dłuższą rurkę ( tą pośrednią pomiędzy sprężyną a górnym korkiem lagi ) - tylko jak to potem skręcić :mrgreen:

Na razie wszystko działa , olej nie cieknie , amorki tłumią jak należy ( po rozhuśtaniu natychmiast się zatrzymują ), ładnie pracuje na wybojach , przestało rzucać kierownicą na nierównościach - czyli jest OK .
Aha - inbus 22 zrobiłem tak jak "przedpiszca"- gwintowany pręt M-10 , skręcona pomiędzy dwoma nakrętkami M - 10 nakrętka ( chyba M-14 - na klucz 22 ) - na drugim końcu zakontrowane dwie M-10 i działa :bravo:
Koszty - komplet uszczelniaczy z kapturkami Tourmax z Larssona - ok. 70 zyli z przesyłką , olej Valvoline Fork oil Synthetic blend 10 W , 1 L - 23 zł w sklepie , pręt M-10 znaleziony w garażu :mrgreen: , 3 godziny roboty ( wliczając szukanie pręta , elementów z rozkręconej lagi i dorabianie klucza ) , a robiłem to pierwszy raz w życiu


:bikersmile:
dobry quick guaid

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 11 lipca 2016, 09:30
autor: misiu-bisi
Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 11 lipca 2016, 11:55
autor: aurumcantus
Nie wiem ale jeżdżę bez nich 4 lata od wymiany

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 12 lipca 2016, 01:10
autor: muniek
misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
W Larssonie pytałeś?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 12 lipca 2016, 09:06
autor: misiu-bisi
muniek pisze:
misiu-bisi pisze:Witam. Panowie, orientujecie się czy i ew gdzie można kupić sprezynki zabezpieczajace uszczelniacz w lagach przed wysunieciem. Moje zardzewialy i pękły, a nigdzie nie widzialem w sprzedaży.
W Larssonie pytałeś?
Patrzylem na ich stronce i nie znalazlem nic takiego, szczerze mówiąc nie wiem o co pytać, jaka jest tego fahowa nazwa, byc moze zastosuje zwykly pierścień segera ale nie wiem czy wejdzie.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 lipca 2016, 11:15
autor: muniek
Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387

pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.

pzdr.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 lipca 2016, 20:24
autor: misiu-bisi
muniek pisze:Zabezpieczenie uszczelniacza w przednim zawieszeniu. Kupowałem niedawno do innego motocykla:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=9387

pogooglaj w sieci, na pewno znajdziesz.

pzdr.
Dzięki wielkie kolego:)

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 lipca 2016, 22:33
autor: muniek
Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia

Rocznik 1994 to chyba będzie to:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567


pzdr.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 14 lipca 2016, 15:54
autor: misiu-bisi
muniek pisze:Znaczy to z linku jest do Intrudera, podałem go przykładowo. Jeżeli szukasz do swojego XV 750 to któryś z tych:

http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... awieszenia

Rocznik 1994 to chyba będzie to:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &bid=10567


pzdr.
Znalazłem już właściwe i zamowilem, chodziło mi o pełną nazwę tego ustrojstwa za podanie której masz u mnie piwko;)

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 sierpnia 2016, 21:21
autor: wojo1984
przemli pisze::bravo:
Pandik pisze:Czemu wszystkim cieknie lewa laga?
Ha.... A ja wiem czemu... :)
Pewien mechanior mi powiedział, że lewe lagi często puszczają, ponieważ są dodatkowo narażone na naprężenia wywołane zamontowanym na nich hamulcem.

Jestem w stanie w to uwierzyć. Co myślicie?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 sierpnia 2016, 21:29
autor: Darek Adamczewski
No, ale np. w XV 750 i 1100 są dwie tarcze hamulcowe, a u mnie też lewa zaczęła cieknąć jako pierwsza. Czary jakieś, czy co?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 25 września 2016, 20:30
autor: slobo
Witam Kolegów.
Dopadło i mnie - cieknąca laga. Dzięki poradom tego fantastycznego forum wziąłem się za ten temat sam.
Wszystko idzie gładko. Laga rozebrana, przejechana papierkiem wodnym, wszystko wyczyszczone ale... dolna panewka jest do wymiany i stąd moje pytanie. Czy można gdzieś kupić pojedynczą panewkę a nie cały komplet? Jeśli tak to gdzie? I jakie ona ma wymiary dla Virki 750 rocznik 92? :pomocy:

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 26 marca 2017, 12:37
autor: rothar
czy warto kupic ten zestaw do virago 1100
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XV750- ... 1739661885?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2017, 07:14
autor: niciacia
Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże :oops:
Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
Pozdro :rock:

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2017, 10:27
autor: MagMa
Też się podepnę z pytaniem: czy lekki wyciek oleju z lagi od razu kategorycznie dyskwalifikuje moto z jazdy i na warsztat, czy można z tym jeszcze polatać?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2017, 16:16
autor: Stachu487
Wg mnie, jezdzić można, ale ostrożnie z zakrętami bo jest różnica w pracy amortyzatorow. No i ważne aby nie było wycieku na klocki i tarcze :) Sam to wlaśnie przerabialem

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 11 kwietnia 2017, 18:39
autor: niciacia
niciacia pisze:Pozwólcie, że podepnę się do tematu. Może ktoś mądrzejszy ode mnie mi pomoże :oops:
Odkręcałem dolną półeczkę łączącą lagi, żeby wyjąc błotnik do malowania i po złożeniu mam prawie zblokowane hamulce (tarcze trą o klocek). Czy coś spieprzyłem, czy tylko nie zastosowałem jakiegoś mądrego triku ?
Podpowiedzcie proszę, co spieprzyłem.
Pozdro :rock:
Spróbuję jeszcze raz zapytać. :oops:

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 20 kwietnia 2017, 11:20
autor: -waldi-
odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 24 kwietnia 2017, 11:31
autor: niciacia
-waldi- pisze:odkręć łącznik lag i obróć o 180 stopni
Nie do końca - łącznik był dobrze.
Ale sam sobie odpowiem, może sie komuś przyda: wykręciłem oś koła i wyjąłem ją, dzięki czemu koło spadło na dół (oczywista oczywistość). Następnie mając luźne lagi ustawiłem idealnie prosto w stosunku do łącznika (równa szparka po obu stronach i równiutkie szczeliny). Potem założyłem koło i HURA :bravo: Sam jestem z siebie dumny :D
A jeszcze powód: tarcze ocierały o klocki.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 kwietnia 2018, 21:49
autor: mchojecki4
Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 01:21
autor: vinny
mchojecki4 pisze:Pierwsza trasa w sezonie i kamień uderza w lage i robi sie odprysk i cieknie. Czy dobrym pomyslem jest to zaszpachlowac i dotrzec na rowno i sezon wytrzyma?
:idea: :D

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 08:49
autor: mchojecki4
A na przyszlosc trzeba pomyslec nad jakims zabezpieczeniem przed odpryskami bo to juz druga taka sytuacja u mnie w ciagu 4 lat. A nowe lagi są drogie. Moze takie gumy jak w crosach sa na lagach. Tyle ze moze nie pasowaly by do chromów itp ale przynajmniej by zabezpieczaly. Czy macie jakieś inne pomysły?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 12:06
autor: mchojecki4
No niestety pomysł ze szpachlą nie zdał egzaminu.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 14:52
autor: IRE
Może pomyśl nad czymś podobnym jak w DragStar
załączniki
:motorcycle:

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 15:33
autor: Doniu
Takie rury są do naprawienie oczywiście nie szpachlowaniem........
https://www.youtube.com/watch?v=IYapCo9ao2Y
Najlepiej oddać do regeneracji.
Tutaj można popytać miedzy innymi........
http://allegro.pl/regeneracja-rur-teles ... 61136.html
Tutaj można poczytać jak wygląda proces takiej naprawy
http://www.pittedforks.co.uk/process.php