Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
lukaszcba1989
Posty: 25
Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
Motocykl: Virago 125, 98'
Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
Wiek: 35
Status: Offline

Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: lukaszcba1989 »

Witam. Czy mógłby ktoś doradzić który z napędów wybrać do mojej virki? Nie mam pomysłu czym się różnią oprócz ceny. Oto wybrane zestawy:
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
http://allegro.pl/yamaha-xv-125-virago- ... 88409.html
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125.
Niby wszystkie są podobne, ale różnice w cenie powalają, szczególnie te na Larssonie. Który będzie najlepszy pod względem cena/ jakość? Czy taki laik jak ja (do tej pory wymieniłem sam krociec ssący, olej, manetki) poradzi sobie z napędem czy trzeba szukać fachowca?
Pozdrawiam. Ł.
2,50l/100km :)
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: leszekk »

Wymiana napędu jest czynnością która nie powinna przerastać możliwości przeciętnego człowieka który wie jak klucz płaski trzymać.
Dwa pierwsze zestawy zawierają łańcuch bez uszczelniaczy (tych słynnych o-ringów, x-ringów itp.). Trwałość takiego łańcucha (a praktycznie całego zestawu bo raczej należy unikać wymian pojedynczych elementów) jest kilkakrotnie niższa niż tych uszczelnianych. Łańcuch z uszczelnieniami jest fabrycznie wypełniony smarem (zamkniętym tymi ringami) smarującym wewnętrznie wszystkie współpracujące elementy łańcucha. Twoją rolą jest zadbać jedynie o to, żeby łańcuch był czysty a zębatki nawilżone. Przy łańcuchach standardowych smar podlega wypłukiwaniu przez deszcz więc musisz go skutecznie dostarczyć do wnętrza łańcucha, co łatwe nie jest, w wyniku czego łańcuch pracuje z dużo gorszym smarowaniem i dlatego szybciej się zużywa. Dlatego jeśli masz wybór kupić za tę samą kasę jeden "dobry" lub dwa "zwykłe", ja bym brał ten "dobry"
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: kris2k »

A ja Ci powiem z praktyki, nie z teorii. Moim zdaniem, jeśli będziesz dbał o napęd, wystarczy bezoringowy. Miałem takowy, sprawował się bardzo dobrze. Jedynie co ok. 500km smar w sprayu w łapkę i nasmarować, co drugie - trzecie smarowanie wymyć pędzelkiem naftą i tyle.
Te oring czy xring w teorii powinny się sprawować lepiej, ale to teoria. Pamiętać należy o tym że żaden łańcuch nie będzie w pełni szczelny i nawet w ten super xring zanieczyszczenia pod uszczelki się dostaną. I o ile zwykły łańcuch da się dość dokładnie wymyć i wyczyścić, to z takim już jest problem.
Poza tym, Virago nie ma jakiejś kosmicznej mocy aby trzeba było inwestować we wzmacniane konstrukcje łańcucha.
Jednym słowem - kup normalnego, zwykłego DID-a i zębatki JT i będzie to dobry wybór. Nie łaszcz się tylko na jakieś chińskie no-name, kup markowy.
Jeśli chcesz żeby napęd długo posłużył to zadbaj tylko o smarowanie, czyszczenie oraz pamiętaj aby sprawdzać stan zębatki zdawczej - on się szybciej zużywa, choćby przez znacznie mniejszą liczbę zębów, więc należy ją kontrolować i częściej wymieniać, zwłaszcza że jej koszt jest znikomy w porównaniu z całością napędu. A zużyta zębatka łatwo może zniszczyć łańcuch.
Uważaj też aby prawidłowo ustawić naciąg - nie może być ani za luźno, ani za mocno naciągnięty oraz koło musi być ustawione prosto aby nie przekosić napędu.
lukaszcba1989
Posty: 25
Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
Motocykl: Virago 125, 98'
Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: lukaszcba1989 »

Czyli takie coś powinno w zupełności wystarczyć, jeśli będę o niego dbał?
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html

Zaznaczę, że jeżdżę raczej delikatnie i napęd nie jest narażony na duże przeciążenia. Naciąg robię z uwzględnieniem książki serwisowej- 3-4 cm luzu. Smaruję albo hipolem- co 200-300km, albo sprayem co 500-600. W zależności co mam pod ręką.
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
2,50l/100km :)
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: kris2k »

Wystarczy.
Ustawiając naciąg pamiętaj aby luz był pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
domin75
Posty: 1657
Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
Lokalizacja: Rawicz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: domin75 »

Może miałem pecha, może, ale dokładnie taki łańcuch wytrzymał mi 9000km a co 500km musiałem naciągać. Teraz mam oringowy, kosztował 100,- więcej i pierwsze naciąganie było po ponad 1000 km. Szacuję, że wytrzyma pewnie z 20000km czyli około 2 sezony. Jak mało jeździsz to kup tak jak kris napisał, ale jak przewidujesz trasy po kilkaset kilometrów i około 10000 km rocznie lub więcej to zdecydowanie kup ten oringowy - droższy. Gdzieś o napędach do 125 się rozpisywaliśmy - poszukaj. :kawa:
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!

Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
lukaszcba1989
Posty: 25
Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
Motocykl: Virago 125, 98'
Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV

Post autor: lukaszcba1989 »

Dziękuję za porady. Napęd zamówiony, jutro odbieram to napiszę dokładniej co i jak.
2,50l/100km :)
ODPOWIEDZ