Witam. Czy mógłby ktoś doradzić który z napędów wybrać do mojej virki? Nie mam pomysłu czym się różnią oprócz ceny. Oto wybrane zestawy:
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
http://allegro.pl/yamaha-xv-125-virago- ... 88409.html
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111125.
Niby wszystkie są podobne, ale różnice w cenie powalają, szczególnie te na Larssonie. Który będzie najlepszy pod względem cena/ jakość? Czy taki laik jak ja (do tej pory wymieniłem sam krociec ssący, olej, manetki) poradzi sobie z napędem czy trzeba szukać fachowca?
Pozdrawiam. Ł.
Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
- Motocykl: Virago 125, 98'
- Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
- Wiek: 35
- Status: Offline
Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
2,50l/100km
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
Wymiana napędu jest czynnością która nie powinna przerastać możliwości przeciętnego człowieka który wie jak klucz płaski trzymać.
Dwa pierwsze zestawy zawierają łańcuch bez uszczelniaczy (tych słynnych o-ringów, x-ringów itp.). Trwałość takiego łańcucha (a praktycznie całego zestawu bo raczej należy unikać wymian pojedynczych elementów) jest kilkakrotnie niższa niż tych uszczelnianych. Łańcuch z uszczelnieniami jest fabrycznie wypełniony smarem (zamkniętym tymi ringami) smarującym wewnętrznie wszystkie współpracujące elementy łańcucha. Twoją rolą jest zadbać jedynie o to, żeby łańcuch był czysty a zębatki nawilżone. Przy łańcuchach standardowych smar podlega wypłukiwaniu przez deszcz więc musisz go skutecznie dostarczyć do wnętrza łańcucha, co łatwe nie jest, w wyniku czego łańcuch pracuje z dużo gorszym smarowaniem i dlatego szybciej się zużywa. Dlatego jeśli masz wybór kupić za tę samą kasę jeden "dobry" lub dwa "zwykłe", ja bym brał ten "dobry"
Dwa pierwsze zestawy zawierają łańcuch bez uszczelniaczy (tych słynnych o-ringów, x-ringów itp.). Trwałość takiego łańcucha (a praktycznie całego zestawu bo raczej należy unikać wymian pojedynczych elementów) jest kilkakrotnie niższa niż tych uszczelnianych. Łańcuch z uszczelnieniami jest fabrycznie wypełniony smarem (zamkniętym tymi ringami) smarującym wewnętrznie wszystkie współpracujące elementy łańcucha. Twoją rolą jest zadbać jedynie o to, żeby łańcuch był czysty a zębatki nawilżone. Przy łańcuchach standardowych smar podlega wypłukiwaniu przez deszcz więc musisz go skutecznie dostarczyć do wnętrza łańcucha, co łatwe nie jest, w wyniku czego łańcuch pracuje z dużo gorszym smarowaniem i dlatego szybciej się zużywa. Dlatego jeśli masz wybór kupić za tę samą kasę jeden "dobry" lub dwa "zwykłe", ja bym brał ten "dobry"
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
A ja Ci powiem z praktyki, nie z teorii. Moim zdaniem, jeśli będziesz dbał o napęd, wystarczy bezoringowy. Miałem takowy, sprawował się bardzo dobrze. Jedynie co ok. 500km smar w sprayu w łapkę i nasmarować, co drugie - trzecie smarowanie wymyć pędzelkiem naftą i tyle.
Te oring czy xring w teorii powinny się sprawować lepiej, ale to teoria. Pamiętać należy o tym że żaden łańcuch nie będzie w pełni szczelny i nawet w ten super xring zanieczyszczenia pod uszczelki się dostaną. I o ile zwykły łańcuch da się dość dokładnie wymyć i wyczyścić, to z takim już jest problem.
Poza tym, Virago nie ma jakiejś kosmicznej mocy aby trzeba było inwestować we wzmacniane konstrukcje łańcucha.
Jednym słowem - kup normalnego, zwykłego DID-a i zębatki JT i będzie to dobry wybór. Nie łaszcz się tylko na jakieś chińskie no-name, kup markowy.
Jeśli chcesz żeby napęd długo posłużył to zadbaj tylko o smarowanie, czyszczenie oraz pamiętaj aby sprawdzać stan zębatki zdawczej - on się szybciej zużywa, choćby przez znacznie mniejszą liczbę zębów, więc należy ją kontrolować i częściej wymieniać, zwłaszcza że jej koszt jest znikomy w porównaniu z całością napędu. A zużyta zębatka łatwo może zniszczyć łańcuch.
Uważaj też aby prawidłowo ustawić naciąg - nie może być ani za luźno, ani za mocno naciągnięty oraz koło musi być ustawione prosto aby nie przekosić napędu.
Te oring czy xring w teorii powinny się sprawować lepiej, ale to teoria. Pamiętać należy o tym że żaden łańcuch nie będzie w pełni szczelny i nawet w ten super xring zanieczyszczenia pod uszczelki się dostaną. I o ile zwykły łańcuch da się dość dokładnie wymyć i wyczyścić, to z takim już jest problem.
Poza tym, Virago nie ma jakiejś kosmicznej mocy aby trzeba było inwestować we wzmacniane konstrukcje łańcucha.
Jednym słowem - kup normalnego, zwykłego DID-a i zębatki JT i będzie to dobry wybór. Nie łaszcz się tylko na jakieś chińskie no-name, kup markowy.
Jeśli chcesz żeby napęd długo posłużył to zadbaj tylko o smarowanie, czyszczenie oraz pamiętaj aby sprawdzać stan zębatki zdawczej - on się szybciej zużywa, choćby przez znacznie mniejszą liczbę zębów, więc należy ją kontrolować i częściej wymieniać, zwłaszcza że jej koszt jest znikomy w porównaniu z całością napędu. A zużyta zębatka łatwo może zniszczyć łańcuch.
Uważaj też aby prawidłowo ustawić naciąg - nie może być ani za luźno, ani za mocno naciągnięty oraz koło musi być ustawione prosto aby nie przekosić napędu.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
- Motocykl: Virago 125, 98'
- Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
Czyli takie coś powinno w zupełności wystarczyć, jeśli będę o niego dbał?
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
Zaznaczę, że jeżdżę raczej delikatnie i napęd nie jest narażony na duże przeciążenia. Naciąg robię z uwzględnieniem książki serwisowej- 3-4 cm luzu. Smaruję albo hipolem- co 200-300km, albo sprayem co 500-600. W zależności co mam pod ręką.
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
Zaznaczę, że jeżdżę raczej delikatnie i napęd nie jest narażony na duże przeciążenia. Naciąg robię z uwzględnieniem książki serwisowej- 3-4 cm luzu. Smaruję albo hipolem- co 200-300km, albo sprayem co 500-600. W zależności co mam pod ręką.
https://gmoto.pl/zestaw-napedowy-yamaha ... 77017.html
2,50l/100km
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
Wystarczy.
Ustawiając naciąg pamiętaj aby luz był pod obciążeniem.
Ustawiając naciąg pamiętaj aby luz był pod obciążeniem.
- domin75
- Posty: 1657
- Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
- Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
- Lokalizacja: Rawicz
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
Może miałem pecha, może, ale dokładnie taki łańcuch wytrzymał mi 9000km a co 500km musiałem naciągać. Teraz mam oringowy, kosztował 100,- więcej i pierwsze naciąganie było po ponad 1000 km. Szacuję, że wytrzyma pewnie z 20000km czyli około 2 sezony. Jak mało jeździsz to kup tak jak kris napisał, ale jak przewidujesz trasy po kilkaset kilometrów i około 10000 km rocznie lub więcej to zdecydowanie kup ten oringowy - droższy. Gdzieś o napędach do 125 się rozpisywaliśmy - poszukaj.
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 września 2014, 21:47
- Motocykl: Virago 125, 98'
- Lokalizacja: Leszczawa Dolna/ Podkarpackie
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Pomoc w wyborze napędu Virago 125 XV
Dziękuję za porady. Napęd zamówiony, jutro odbieram to napiszę dokładniej co i jak.
2,50l/100km