Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Może pokrótce nakreślę historię nabytego przezemnie motocykla jakim jest virago 750 82'. Otóż przez przypadek w styczniu tego roku stałem się właścicielem zmęczonego życiem motorka. Stał bidulek w garażu od trzech lat a ja postanowiłem się nim zająć i przywrócić do życia. Może przejdę do sedna.
Poprzedni właściciel twierdzi, że zalał ON do zbiornika próbował naprawić błąd, coś tam dokupił, coś porozkręcał i tak zostawił.
Po zakupie odrazu złożyłem wszystko do kupy i pierwsze próby odpalenia drżąc z podniecenia naciskam starter i... myślałem, że wojna idzie. Trzask łomot stuk w silniku od czasu do czasu załapie na chwilę ale tylko strzeli z tłumika. Szybki rekonesans w sieci, sprawa jasna rozrusznik a raczej jego tryby poszły się je%$#. Podczas zdejmowania koła magnesowego zdjąłem zębatkę która napędza tryb pośredni rozrządu. Pomyślałem że przy okazji ustawiania rozrządu sprawdze z drugiej strony jak jest rozrząd ustawiony. Okazuje się, że wałek jest przestawiony o jeden ząbek. po korekcie już jest dobrze(tak myślę).
Czekając na uszczelki pokryw postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe. Na tylnym wydechowy 0,35 ssący 0,05 po korekcie 0,15 i 0,10. Na przednim cylindrze oba były ustawione na 0,5, poprawione.
moje pytanie brzmi co jeszcze sprawdzić przed odpaleniem
Poprzedni właściciel twierdzi, że zalał ON do zbiornika próbował naprawić błąd, coś tam dokupił, coś porozkręcał i tak zostawił.
Po zakupie odrazu złożyłem wszystko do kupy i pierwsze próby odpalenia drżąc z podniecenia naciskam starter i... myślałem, że wojna idzie. Trzask łomot stuk w silniku od czasu do czasu załapie na chwilę ale tylko strzeli z tłumika. Szybki rekonesans w sieci, sprawa jasna rozrusznik a raczej jego tryby poszły się je%$#. Podczas zdejmowania koła magnesowego zdjąłem zębatkę która napędza tryb pośredni rozrządu. Pomyślałem że przy okazji ustawiania rozrządu sprawdze z drugiej strony jak jest rozrząd ustawiony. Okazuje się, że wałek jest przestawiony o jeden ząbek. po korekcie już jest dobrze(tak myślę).
Czekając na uszczelki pokryw postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe. Na tylnym wydechowy 0,35 ssący 0,05 po korekcie 0,15 i 0,10. Na przednim cylindrze oba były ustawione na 0,5, poprawione.
moje pytanie brzmi co jeszcze sprawdzić przed odpaleniem
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
no gaźniki to by pasowało przeglądnąć i klipsy na trybach rozrusznika zmienić
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Źle napisałem wcześniej zamówiłęm klipsy w serwisie yamahy a uszczelki zaraz zamawiam żeby na weekend były. Gaźniki dostałem trzy z motorkiem to będzie z czego wybierać
jeszcze jedno czy uszczelki przedstawione w linkach będą pasowały?
http://allegro.pl/uszczelka-alternatora ... 90326.html
http://allegro.pl/uszczelka-sprzegla-ya ... 73574.html
jeszcze jedno czy uszczelki przedstawione w linkach będą pasowały?
http://allegro.pl/uszczelka-alternatora ... 90326.html
http://allegro.pl/uszczelka-sprzegla-ya ... 73574.html
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
tak, będą
wszystkie z XV 700 - 1100 są takie same
wszystkie z XV 700 - 1100 są takie same
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Dzięki Ci wielkie robisz kawał roboty na forum. Motorek juz odpalił nawet jestem po pierwszej przejazdzce banan mi twarzy nie zachodzi chciaż jest jeszcze problem z regulacja gaźnika a mianowicie strzela mi w wydech i przerywa na wyzszych obrotach. W innym temacie przeczytałem ze maja być dwie różne dysze rozkrecilem gaźnik i okazuje się ze mam obie 122 czy tak powinno być? Rozebralem drugi gaźnik który dostałem w zestawie z motorem i tam jest tak samo czy powinienem kupić nowe dysze jeśli tak to jakie i gdzie? Zaraz sprawdzę czy iglice wszystkie są takie same
Edit...
Jak już pisałęm robisz kawał dobrej roboty doczytałęm że tak powinno być z tymi dyszami
viewtopic.php?f=22&t=24708
jeszcze jedno pytanie jakie są prawidłowe ustawienia śrub mieszanki dla tego gaźnika? Dodam jeszcze, że jak odpalam moto na jednym garze to nic nie strzela ale wkręca się do maks 5k obr/min
Kolejny edit ...
Siedze teraz przy gaznikach i mam 3 zestawy iglic y-20 y-23 i y-36 ktore ma zalozyc? Mam jeszcze jedna iglice y-21
Jeszcze jeden...
Założyłem iglice y-20 i y-21 podlaczylem aku z samochodu bo ori padniety i jak wyjade to jest ok po ok 1km strasznie przerywa czy to wina aku bo w sumie ten z auta tez nie jest pierwszej świeżości
Edit...
Jak już pisałęm robisz kawał dobrej roboty doczytałęm że tak powinno być z tymi dyszami
viewtopic.php?f=22&t=24708
jeszcze jedno pytanie jakie są prawidłowe ustawienia śrub mieszanki dla tego gaźnika? Dodam jeszcze, że jak odpalam moto na jednym garze to nic nie strzela ale wkręca się do maks 5k obr/min
Kolejny edit ...
Siedze teraz przy gaznikach i mam 3 zestawy iglic y-20 y-23 i y-36 ktore ma zalozyc? Mam jeszcze jedna iglice y-21
Jeszcze jeden...
Założyłem iglice y-20 i y-21 podlaczylem aku z samochodu bo ori padniety i jak wyjade to jest ok po ok 1km strasznie przerywa czy to wina aku bo w sumie ten z auta tez nie jest pierwszej świeżości
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Załóż 128 na przód (cyl 2) i 132 na tył (cyl 1)
Jeżeli masz słabe aku i brak ładowania to przy spadku napięcia zaczną wypadać zapłony.
Lub masz przytkany dopływ paliwa do gaźników, lub filterki na zaworkach iglicowych.
co do iglic:
przód Y-22
tył Y-23
Możesz też zapodać Y-32 jak mają XV700
Różnica między nimi jest niewielka i za bardzo nie interesuj się nimi. Ważne by nie były zbyt wytarte.
Jeżeli masz słabe aku i brak ładowania to przy spadku napięcia zaczną wypadać zapłony.
Lub masz przytkany dopływ paliwa do gaźników, lub filterki na zaworkach iglicowych.
co do iglic:
przód Y-22
tył Y-23
Możesz też zapodać Y-32 jak mają XV700
Różnica między nimi jest niewielka i za bardzo nie interesuj się nimi. Ważne by nie były zbyt wytarte.
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Virażka musi poczekać do następnego weekendu mam nadzieję że uda mi się kupić aku do tego czasu. Co do dysz to mam tylko 122 więc takie założyłęm. Gaźniki wyczyszczone, kraniki sprawdzone wymienię też świece na nowe zobaczymy czy się coś poprawi
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Problemów z virago ciąg dalszy
Chodzi o to, że po wciśnięciu przycisku od rozrusznika nic się nie dzieje czasem zapali sie tylko kontrolka od oleju. Na zwarcie pali od strzału jaka może być przyczyna?
Chodzi o to, że po wciśnięciu przycisku od rozrusznika nic się nie dzieje czasem zapali sie tylko kontrolka od oleju. Na zwarcie pali od strzału jaka może być przyczyna?
- barg
- Posty: 814
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Czujniki posparawdzaj i wyłącznik awaryjny.
Jak świeci zielone to czujnik luzu pomiń. Sprawdź czy masz luz, jesli tak to czujnik stopki też. Jest jeszcze na sprzęgle ale to nie wiem jak działa bo nie mam.
Najpewniej przełączniki po prawej lub połączenia przewodów w lampie.
Jak świeci zielone to czujnik luzu pomiń. Sprawdź czy masz luz, jesli tak to czujnik stopki też. Jest jeszcze na sprzęgle ale to nie wiem jak działa bo nie mam.
Najpewniej przełączniki po prawej lub połączenia przewodów w lampie.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
luz jest zielona lampka świeci. jutro sprawdze wszystkie połączenia w lampie i napiszę czy coś pomogło
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
Sprawdź pod kanapą przekaźnik rozrusznika.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
ten rocznik go nie ma... do 1985 nie było
przyglądnij się stycznikowi rozrusznika, idz po przewodzie + tym grubym od aku, dojdziesz do niego. Zewrzyj śruby, jak zakręci trzeba podać "-" na jego kabelek wyzwalający
przyglądnij się stycznikowi rozrusznika, idz po przewodzie + tym grubym od aku, dojdziesz do niego. Zewrzyj śruby, jak zakręci trzeba podać "-" na jego kabelek wyzwalający
Re: Odpalanie nieodpalanej virażki 750
sytuacja wygląda następująco:
- przekaźnik rozrusznika sprawny po podaniu masy na pin z cienkim kabelkiem czarnym rozrusznik kręci
- czujnik stopki bocznej działa, jak jest rozłożona śweici się lampka oleju po złożeniu gaśnie
- przycisk startu działa bo lampka oleju się zapala podczas próby odpalania
Dodam, że jest to chyba wersja amerykańska bo ma licznik przebiegu w milach. co dalej styki w lampie idę właśnie przemyć kontaktem.
Zapomniałem o napisaniu jak się to stało, otóż jak kupiłem motor to odpalał z przycisku ale też nie za każdym razem czasami trzeba było kilkukrotnie przycisnąć żeby odpalił po kilku jazdach próbnych przestał odpalać od tak po prostu. tozebrałem manetkę wyczyściłem miejsca kontaktowe w wyłączniku awaryjnym i przycisku, ale to nic nie pomogło
kolejny edit
Kostki w lampie uporządkowane 2 poszły do wymiany bo były stopione ale problem nie ustał, dalej nie odpala z przycisku
przy okazji znalazłem kilka "kwiatków"
pod siedzeniem znalazłem jakieś brakujące ogniwo zastąpione mostkami przez poprzedniego właściciela
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... VYwTnNnUVE
spalona kostka
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... FVUS1hyQlk
przytopiona lekko kostka
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... 2dWT241YUU
i wypięty zaizolowany kabelek przy aku, od czego może być ten przewód
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... kQySzFDYUE
- przekaźnik rozrusznika sprawny po podaniu masy na pin z cienkim kabelkiem czarnym rozrusznik kręci
- czujnik stopki bocznej działa, jak jest rozłożona śweici się lampka oleju po złożeniu gaśnie
- przycisk startu działa bo lampka oleju się zapala podczas próby odpalania
Dodam, że jest to chyba wersja amerykańska bo ma licznik przebiegu w milach. co dalej styki w lampie idę właśnie przemyć kontaktem.
Zapomniałem o napisaniu jak się to stało, otóż jak kupiłem motor to odpalał z przycisku ale też nie za każdym razem czasami trzeba było kilkukrotnie przycisnąć żeby odpalił po kilku jazdach próbnych przestał odpalać od tak po prostu. tozebrałem manetkę wyczyściłem miejsca kontaktowe w wyłączniku awaryjnym i przycisku, ale to nic nie pomogło
kolejny edit
Kostki w lampie uporządkowane 2 poszły do wymiany bo były stopione ale problem nie ustał, dalej nie odpala z przycisku
przy okazji znalazłem kilka "kwiatków"
pod siedzeniem znalazłem jakieś brakujące ogniwo zastąpione mostkami przez poprzedniego właściciela
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... VYwTnNnUVE
spalona kostka
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... FVUS1hyQlk
przytopiona lekko kostka
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... 2dWT241YUU
i wypięty zaizolowany kabelek przy aku, od czego może być ten przewód
https://drive.google.com/open?id=0B5OiZ ... kQySzFDYUE