Nie wiem czym się różni xv 500 k od 500 se ale w każdym bądź razie spuszczałem się nad tym prawie godzinę. Wszystko w języku angielskim
183 strony
http://wyslij-plik.pl/6338/Serwisowka_xv_500.rar
1. Info ogólne
2. Serwis okresowy
3. Remont silnika
4. Gaźniki
5. Podwozie / zawieszenie
6. Elektryka
7. Załączniki
8. Schemat Elektryczny
PS. myślę, że trafi w download
Serwisówka do XV500
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 marca 2016, 14:01
- Motocykl: Yamaha XV 500 SE
- Status: Offline
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Też mam xv 500 se więc znam ten ból
W polskich katalogach to nawet nie ma tego rocznika , nie istnieje
Z tego co się orientuję to chyba filtr jest inny bo tak wynika z allegro i pewnie jeszcze wiele innych części .
Jeśli będziesz miał jakieś konkretne pytania co do części to napisz . Może przerabiałem już ten temat i będę mógł coś podpowiedzieć.
Sprawę niedostępnego filtra powietrza już rozwiązałem .Nie będę teraz opisywać jak bo nie chcę prowokować "internetowych doradców" z radami typu "po co kombinować skoro na ebayu czasem można trafić filtr już za 500- 600 zł "
W polskich katalogach to nawet nie ma tego rocznika , nie istnieje
Z tego co się orientuję to chyba filtr jest inny bo tak wynika z allegro i pewnie jeszcze wiele innych części .
Jeśli będziesz miał jakieś konkretne pytania co do części to napisz . Może przerabiałem już ten temat i będę mógł coś podpowiedzieć.
Sprawę niedostępnego filtra powietrza już rozwiązałem .Nie będę teraz opisywać jak bo nie chcę prowokować "internetowych doradców" z radami typu "po co kombinować skoro na ebayu czasem można trafić filtr już za 500- 600 zł "
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 marca 2016, 14:01
- Motocykl: Yamaha XV 500 SE
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Moim zdaniem będzie się różnić pewnie takimi elementami jak liczniki itp.
Oddałem swoją SE do kumpla ustawił zawory i gaźniki wg tej serwisówki i chodzi jak ta lala, pali od strzała, nie mam co narzekać.
Oddałem swoją SE do kumpla ustawił zawory i gaźniki wg tej serwisówki i chodzi jak ta lala, pali od strzała, nie mam co narzekać.
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Jak wszystko jest ok to nie ma co szukać problemów . Ja śmigam swoim już kilka lat i bardzo go chwalę . Podstawowe zalety to silnik znacznie mocniejszy od 535 , zwrotność , siedzenie ,podatność na przeróbki i to ,że jest ich niewiele więc gdzie byś nie zajechał to nie zaparkujesz między dziesięcioma podobnymi .
Z wad to mogę wymienić zbyt miękki tył jeśli śmigasz z pasażerem i nie jest to problem zużytej sprężyny . Ja ważę 95 plecak 55 i przy maksymalnym napięciu jednak sprężyna czasem dobijała (inni właściciele często o tym pisali ). Problem rozwiązałem bardzo prosto bez wymiany sprężyny . Problemem były też podnóżki pasażera bo kobieta często opierała obcasy o wydechy skierowane do góry . Podnóżki wywaliłem i dorobiłem nowe z nierdzewki nieco wyżej i płaskie .Jak widać konstruktor preferował jazdę solo .
Napisz skąd jesteś . Może spotkamy się gdzieś na trasie ,do tej pory spotkałem tylko jednego właściciela speciala
Z wad to mogę wymienić zbyt miękki tył jeśli śmigasz z pasażerem i nie jest to problem zużytej sprężyny . Ja ważę 95 plecak 55 i przy maksymalnym napięciu jednak sprężyna czasem dobijała (inni właściciele często o tym pisali ). Problem rozwiązałem bardzo prosto bez wymiany sprężyny . Problemem były też podnóżki pasażera bo kobieta często opierała obcasy o wydechy skierowane do góry . Podnóżki wywaliłem i dorobiłem nowe z nierdzewki nieco wyżej i płaskie .Jak widać konstruktor preferował jazdę solo .
Napisz skąd jesteś . Może spotkamy się gdzieś na trasie ,do tej pory spotkałem tylko jednego właściciela speciala
- robdk
- Posty: 108
- Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
- Motocykl: Kawasaki EN500
- Lokalizacja: Końskie TKN
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Szybkie pytanko - jak utwardziłeś tył bez wymiany sprężyn? Mam to samo tylko w innym sprzęcie.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Najpierw sprawdziłem sprężynę tzn kumpel znalazł gdzieś wymiary i wielkość ugięcia przy nacisku 100kg (trochę przekomoplikowane ) . Kiedy okazało się ,że mieści się w normie to sprawdziłem czy sprężyna ma możliwość ściśnięcia bardziej się przy maksymalnym ugięciu wahacza . Z oględzin wynikało ,że kiedy zderzak już blokuje to sprężyna mogłaby się jeszcze sporo ugiąć . Dorobiłem podkładkę pod tuleję regulacyjną napięcie (twardość). Aby nie przesadzić przyjąłem ,że obecne najmocniejsze ustawienie będzie najsłabszym (po wstawieniu tulei) i zachowam wzrost napięcia na poprzednim poziomie . U mnie wyszło ,że optymalna grubość podkładki wyniesie 12,5 mm . Wszystko poszło ok i teraz śmigam na drugim rowku (stopniu regulacji) a kiedy mam więcej bagażu to przekręcam na trzeci i mam jeszcze dwa w zapasie .Od przeróbki to już piąty sezon i żadnych problemów .
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Serwisówka do XV500
Oczywiście u ciebie będzie chodziło o dwie sprężyny . U mnie jest jedna schowana pod zbiornikiem .