Serwisówka do XV500

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Kolorowy_PL
Posty: 11
Rejestracja: 21 marca 2016, 14:01
Motocykl: Yamaha XV 500 SE
Status: Offline

Serwisówka do XV500

Post autor: Kolorowy_PL »

Nie wiem czym się różni xv 500 k od 500 se ale w każdym bądź razie spuszczałem się nad tym prawie godzinę. Wszystko w języku angielskim

183 strony

http://wyslij-plik.pl/6338/Serwisowka_xv_500.rar

1. Info ogólne
2. Serwis okresowy
3. Remont silnika
4. Gaźniki
5. Podwozie / zawieszenie
6. Elektryka
7. Załączniki
8. Schemat Elektryczny

PS. myślę, że trafi w download
Awatar użytkownika
Butan
Posty: 419
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
Motocykl: xv 500 se special
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: Butan »

Też mam xv 500 se więc znam ten ból :mrgreen:
W polskich katalogach to nawet nie ma tego rocznika , nie istnieje :mrgreen:
Z tego co się orientuję to chyba filtr jest inny bo tak wynika z allegro i pewnie jeszcze wiele innych części .
Jeśli będziesz miał jakieś konkretne pytania co do części to napisz . Może przerabiałem już ten temat i będę mógł coś podpowiedzieć.
Sprawę niedostępnego filtra powietrza już rozwiązałem :shit: .Nie będę teraz opisywać jak bo nie chcę prowokować "internetowych doradców" z radami typu "po co kombinować skoro na ebayu czasem można trafić filtr już za 500- 600 zł " :P
Kolorowy_PL
Posty: 11
Rejestracja: 21 marca 2016, 14:01
Motocykl: Yamaha XV 500 SE
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: Kolorowy_PL »

Moim zdaniem będzie się różnić pewnie takimi elementami jak liczniki itp.
Oddałem swoją SE do kumpla ustawił zawory i gaźniki wg tej serwisówki i chodzi jak ta lala, pali od strzała, nie mam co narzekać.
Awatar użytkownika
Butan
Posty: 419
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
Motocykl: xv 500 se special
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: Butan »

Jak wszystko jest ok to nie ma co szukać problemów :D . Ja śmigam swoim już kilka lat i bardzo go chwalę . Podstawowe zalety to silnik znacznie mocniejszy od 535 , zwrotność , siedzenie ,podatność na przeróbki i to ,że jest ich niewiele więc gdzie byś nie zajechał to nie zaparkujesz między dziesięcioma podobnymi :mrgreen: .
Z wad to mogę wymienić zbyt miękki tył jeśli śmigasz z pasażerem i nie jest to problem zużytej sprężyny . Ja ważę 95 plecak 55 i przy maksymalnym napięciu jednak sprężyna czasem dobijała (inni właściciele często o tym pisali ). Problem rozwiązałem bardzo prosto bez wymiany sprężyny :D . Problemem były też podnóżki pasażera bo kobieta często opierała obcasy o wydechy skierowane do góry . Podnóżki wywaliłem i dorobiłem nowe z nierdzewki nieco wyżej i płaskie .Jak widać konstruktor preferował jazdę solo :mrgreen: .
Napisz skąd jesteś . Może spotkamy się gdzieś na trasie ,do tej pory spotkałem tylko jednego właściciela speciala
Awatar użytkownika
robdk
Posty: 108
Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
Motocykl: Kawasaki EN500
Lokalizacja: Końskie TKN
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: robdk »

Szybkie pytanko - jak utwardziłeś tył bez wymiany sprężyn? Mam to samo tylko w innym sprzęcie.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Awatar użytkownika
Butan
Posty: 419
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
Motocykl: xv 500 se special
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: Butan »

Najpierw sprawdziłem sprężynę tzn kumpel znalazł gdzieś wymiary i wielkość ugięcia przy nacisku 100kg (trochę przekomoplikowane :mrgreen: ) . Kiedy okazało się ,że mieści się w normie to sprawdziłem czy sprężyna ma możliwość ściśnięcia bardziej się przy maksymalnym ugięciu wahacza . Z oględzin wynikało ,że kiedy zderzak już blokuje to sprężyna mogłaby się jeszcze sporo ugiąć . Dorobiłem podkładkę pod tuleję regulacyjną napięcie (twardość). Aby nie przesadzić przyjąłem ,że obecne najmocniejsze ustawienie będzie najsłabszym (po wstawieniu tulei) i zachowam wzrost napięcia na poprzednim poziomie . U mnie wyszło ,że optymalna grubość podkładki wyniesie 12,5 mm . Wszystko poszło ok i teraz śmigam na drugim rowku (stopniu regulacji) a kiedy mam więcej bagażu to przekręcam na trzeci i mam jeszcze dwa w zapasie :bravo: .Od przeróbki to już piąty sezon i żadnych problemów .
Awatar użytkownika
Butan
Posty: 419
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
Motocykl: xv 500 se special
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: Butan »

Oczywiście u ciebie będzie chodziło o dwie sprężyny . U mnie jest jedna schowana pod zbiornikiem .
Awatar użytkownika
robdk
Posty: 108
Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
Motocykl: Kawasaki EN500
Lokalizacja: Końskie TKN
Status: Offline

Re: Serwisówka do XV500

Post autor: robdk »

Dzięki
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
ODPOWIEDZ