Witam,
Podczas jazdy na wyższych obrotach (najczęściej, chociaż to nie reguła), słyszę metalowy zgrzyt/"bzyczenie" jakby z tyłu w okolicach kardana. Po zmianie biegu na wyższy - znika. Nie przejmowałabym się, gdyby nie to, że dźwięk pojawił się około tydzień temu, wcześniej nic takiego nie słyszałam. Znajomy zaproponował masę rzeczy, od łożyska, luz na krzyżu i kilka innych rzeczy... Po czym przejechał się, i mówi że on tego nie słyszy - a przynajmniej nic co by było dla niego niepokojące. Chcemy kardan rozebrać i zobaczyć co się dzieje w środku ale szczerze mówiąc - wolałabym przed wiwisekcją wiedzieć gdzie i czego potencjalnie szukać. Przez moment myślałam, że to kwestia obluzowanego bagażnika/stelażu pod sakwy ale wydaje się że z nimi wszystko w porządku - no i "metaliczne brzęczenie" nie znikałoby po zmianie biegu. Podczas jazdy wszystko ok, nic nie szarpie, silnik pracuje równo i z przodu raczej nic się nie dzieje. Ktoś tak miał?
Metalowy zgrzyt/brzęczenie w okolicach kardana - co to?
- Staphylococcus
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 kwietnia 2015, 20:43
- Motocykl: Virago 535 1998'
- Kontakt:
- Status: Offline
Metalowy zgrzyt/brzęczenie w okolicach kardana - co to?
Ostatnie słowo należy do mnie: http://lady0perfect.com
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Metalowy zgrzyt/brzęczenie w okolicach kardana - co to?
Wniosek błędny.Staphylococcus pisze:Przez moment myślałam, że to kwestia obluzowanego bagażnika/stelażu pod sakwy ale wydaje się że z nimi wszystko w porządku - no i "metaliczne brzęczenie" nie znikałoby po zmianie biegu.
Czy intensywność brzęczenia, jego ton są w jakiś sposób zależne od prędkości obrotowej silnika/prędkości jazdy?
Jeśli nawet nie, może to być efekt drgań rezonansowych któregoś elementu pojazdu więc jeśli zmieniasz bieg a zatem obroty silnika, wychodzisz poza częstotliwość rezonansową i dźwięki zanikają.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.