Witam wszystkich forumowiczów.
Dzisiaj korzystając z ładnej pogody oraz dnia wolnego postanowiłem pojeździć moją Virago 535 91r.
Po przejechaniu jakiś 25km motocykl zaczął przerywać.
Po wstępnych oględzinach zauważyłem brak iskry na pierwszym cylindrze od kierownicy.
Jednak po lekkim dodaniu gazu iskra powraca ale skacze. Czyżby cewka ? Jestem w stanie sam dokonać naprawy ale nie chciał bym wydać pieniędzy na coś co może być sprawne. Proszę o rade. Z góry Dzięki.
Brak iskry
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Brak iskry
Sprawdz oponośc cewki pierwotną I wtórną . Pierwotna pomiędzy pinami na cewce powinna być 3,8 do 4,6 ohma , wtórna pomiędzy pinem na cewce a końcem przewodu wysokiego napiecia ( odkręc fajkę ! ) 10100 do 15800 ohma , jak jest inna to cewka uwalona , jak w normie to dobra . Zmierz jeszcze opornośc impulsatora (dwa przewody w koszulce wychodzące z lewej pokrywy silnika ) po przewodach dojdziesz do kostki , pomiędzy nimi ma być opór 140 -170 ohmów . Jak będzie nawet 210 to też powinien dzialac prawidłowo ( miałem tak w mojej 535 ).
Rozkręć fajki , sprawdz czy tam nic nie zaśniedziało , utnij 5 mm przedwodu wysokiego napiecia i nakręc fajki na świeżą końcówke , przeczyśc wszyskie styki , sprawdz , czy przweody nie mają przebicia (jak masz slabe serce to niech to zrobi klega )
Rozkręć fajki , sprawdz czy tam nic nie zaśniedziało , utnij 5 mm przedwodu wysokiego napiecia i nakręc fajki na świeżą końcówke , przeczyśc wszyskie styki , sprawdz , czy przweody nie mają przebicia (jak masz slabe serce to niech to zrobi klega )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Brak iskry
Przebicia nie ma bo palcami sprawdziłem. Styki w porządku bo sprawdzałem. Nie mam jak sprawdzić oporu. Zamawiam nową cewkę, myślę ze pozbędę się problemu
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Brak iskry
Kup multimetr w tanim sklepie i będziesz miał na zawsze i może nie będziesz musiał kupować cewki , wymontuj i zanies do byle elektryka i Ci pomierzy
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Brak iskry
Jeżeli mówisz ze to nie cewka to jaka może być inna przyczyna ? Sprawdzałem iskrę na gołym kablu, fajce, świecach iskry 3 elektrodowych, denso. ngk ...
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Brak iskry
Czytaj uważnie , ja nie twierdzę , że to nie cewka , napisałem Ci jak sprawdzić cewkę czy jest dobra i jak sprawdzić impulsator . Te dwa element mają wpływ na iskrę . Jeżeli parametry bedą prawidłowe , to wyeliminujesz te dwa element jako przyczynę niedomagań . Potem zostanie Ci wymiana świec , nastepnie moduł icu .
Zrób to co Ci napisałem w moim pierwszym poście , podaj wyniki i potem możemy myśleć dalej . Jak nie pomierzysz , nie rozbierzesz fajek i nie sprawdzisz jak jest w środku , to nie oczekuj pomocy , bo to bedzie wróżenie z fusów , wtedy kupuj jak leci po kolei układ zapłonowy i wymieniaj .
Zrób to co Ci napisałem w moim pierwszym poście , podaj wyniki i potem możemy myśleć dalej . Jak nie pomierzysz , nie rozbierzesz fajek i nie sprawdzisz jak jest w środku , to nie oczekuj pomocy , bo to bedzie wróżenie z fusów , wtedy kupuj jak leci po kolei układ zapłonowy i wymieniaj .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Brak iskry
Wymieniłem dzisiaj Cewkę i dalej to samo. Chyba mam gdzieś przebicie bo trzymałem kabel od nowej cewki i dostałem prądem. Mam sąsiada elektryka pójdę zagadam czy ma te przyrządy do mierzenia i napisze wyniki. Idę teraz posprawdzać wszystkie połączenia.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to któraś z tych kostek. Jutro będe miał dostęp do sprzętu po mierniczego może ktoś wskazać która to kostka od impulsatora ?
Jeżeli dobrze zrozumiałem to któraś z tych kostek. Jutro będe miał dostęp do sprzętu po mierniczego może ktoś wskazać która to kostka od impulsatora ?
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Brak iskry
Nie ta strona jak dobrze pamiętam. Lewa strona motocykla. Idź po przewodach z lewej pokrywy. Będą 3 żółte grubsze od uzwojeń alternatora czy prądnicy ( jak je zwał tak zwał ) i 2 lub 3 od impulsatora. A tak po prostu - nie próbowałeś zamienić świec lub zmienić na nowe ?
Re: Brak iskry
Kupiłem nowe świece nic nie dało. Iskra pojawia się dopiero przy większych obrotach. Kupiłem nową cewkę zamontowałem wszystko podłączyłem zgodnie z instrukcją i bez zmian. Drugi cylinder (od kierownicy) odpala normalnie na pierwszym przerywa z braku iskry.