Strzały z tłumika - filtr powietrza?
: 17 września 2017, 19:13
Witam.
Jakiś czas temu regulowałem luzy zaworowe. A właściwie to nie regulowałem - okazało się, że luzy są w porządku (w zeszłym roku też regulowałem, a w tym sprawdziłem czy są ok, bo miałem wrażenie, że hałasują). Wymieniłem też uszczelkę w jednej pokrywie zaworu (wydechowego).
Ponadto założyłem uszczelkę między przednim cylindrem a kolektorem wydechowym. Wcześniej na postoju zauważyłem, że delikatnie spaliny stamtąd uciekają (nie było żadnej uszczelki).
Wymieniłem też olej, filtr oleju i filtr powietrza.
Po tym wszystkim motocykl przy schodzeniu z obrotów strzela z wydechu (jest to pojedynczy, całkiem głośny strzał występujący po chwili po odpuszczeniu gazu). Jeszcze nie odkręcałem śrub mieszanki w gaźnikach, żeby wzbogacić mieszankę (strzały to jak mniemam zbyt uboga w paliwo mieszanka), ale zastanawiam się co mogło spowodować taką zmianę.
I teraz czy dobrze rozumuję - przyczyną jest nowy filtr powietrza? Tzn. przepuszcza więcej powietrza niż stary, dlatego w gaźnikach jest uboższa w paliwo mieszanka? A skoro wcześniej filtr był zasyfiony i potrzebował mniej paliwa (śruby miałem wykręcone o 3 albo 3,5 obrotu), to czy teraz po wzbogaceniu mieszanki będzie więcej mocy (i również wyższe spalanie)?
Pozdrawiam
Jakiś czas temu regulowałem luzy zaworowe. A właściwie to nie regulowałem - okazało się, że luzy są w porządku (w zeszłym roku też regulowałem, a w tym sprawdziłem czy są ok, bo miałem wrażenie, że hałasują). Wymieniłem też uszczelkę w jednej pokrywie zaworu (wydechowego).
Ponadto założyłem uszczelkę między przednim cylindrem a kolektorem wydechowym. Wcześniej na postoju zauważyłem, że delikatnie spaliny stamtąd uciekają (nie było żadnej uszczelki).
Wymieniłem też olej, filtr oleju i filtr powietrza.
Po tym wszystkim motocykl przy schodzeniu z obrotów strzela z wydechu (jest to pojedynczy, całkiem głośny strzał występujący po chwili po odpuszczeniu gazu). Jeszcze nie odkręcałem śrub mieszanki w gaźnikach, żeby wzbogacić mieszankę (strzały to jak mniemam zbyt uboga w paliwo mieszanka), ale zastanawiam się co mogło spowodować taką zmianę.
I teraz czy dobrze rozumuję - przyczyną jest nowy filtr powietrza? Tzn. przepuszcza więcej powietrza niż stary, dlatego w gaźnikach jest uboższa w paliwo mieszanka? A skoro wcześniej filtr był zasyfiony i potrzebował mniej paliwa (śruby miałem wykręcone o 3 albo 3,5 obrotu), to czy teraz po wzbogaceniu mieszanki będzie więcej mocy (i również wyższe spalanie)?
Pozdrawiam