Strona 1 z 1

Wyciek oleju z lag

: 01 października 2017, 12:21
autor: g.ciuruk
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że mam zaolejoną jedną lagę. To nic dziwnego motor ma 21 lat. Wymieniłem uszczelniacze przeciwpyłowe i olejowe w obu lagach od razu, wymieniłem olej na zalecany 10W, wyczyściłem lagi w środku. Niestety teraz obie lagi są mokre :(. Myślicie, że zastosowanie oleju o innej klasie lepkościowej jakieś 70W taki jak się leje do przekładni może załatwić sprawę? Będę musiał się pogodzić ze sztywniejszym przednim zawieszeniem. Pozdrawiam

Re: Wyciek oleju z lag

: 01 października 2017, 12:45
autor: Darek Adamczewski
No, z tym 70W to bym nie zaryzykował. Zwiększenie lepkości w tak drastyczny sposób nie posłuży Twoim amortyzatorom, a wycieki i tak będą. Po pierwsze, to czy na pewno poprawnie zostały złożone uszczelnienia, a po drugie, to jeśli złożono wszystko dobrze i po wymianie cieknie dalej i to pewnie lagi są porysowanie i należałoby co najmniej je wypolerować.

Re: Wyciek oleju z lag

: 01 października 2017, 15:29
autor: Doniu
Można również troszkę skrócić samą sprężynkę uszczelniacza,może po prostu zły montaż i zrywasz wargę uszczelniającą,obowiązkowo wypoleruj lagi jak pisze przedmówca,popatrz czy nie masz lekkich zadarć lub wżerów.Olej 10 w zupełności wystarcza

Re: Wyciek oleju z lag

: 01 października 2017, 17:08
autor: robdk
A może już jest luz na panewkach i uszczelniacz nie jest wstanie dolegać.

Re: Wyciek oleju z lag

: 01 października 2017, 19:54
autor: Doniu
robdk pisze:A może już jest luz na panewkach i uszczelniacz nie jest wstanie dolegać.
Jak najbardziej,też tak może być!

Re: Wyciek oleju z lag

: 02 października 2017, 12:40
autor: Leon_
O ile montaż uszczelniaczy nie został źle wykonany, to masz zapewne problem w powierzchnią lag.
Sprawdź w dobrym świetle, czy na lagach nie ma wzdłużnych mikro-rys na powierzchni chromu.
U mnie niestety są takie ryski i nawet po wymianie uszczelniaczy i oleju (panewki stan dobry), nie wyeliminowałem 100% wycieków.
Po jeździe, mam na lagach delikatne ślady oleju w postaci tłustych pierścieni, tam gdzie kończy się zakres pracy zawieszenia.
Nie jest to wyciek oleju, w niczym to nie zagraża bezpieczeństwu, ale mimo wszystko lagi kwalifikują się do wymiany.
Jest jeszcze opcja polerki na tokarce, ale raczej i tak nie przyniesie oczekiwanych rezultatów :|

Re: Wyciek oleju z lag

: 02 października 2017, 17:19
autor: Kluk
Jest jeszcze jedna możliwość. Nie wiem, jakie kupiłeś, ale ja wymieniłem swego czasu na jakieś zamienniki (nawiasem mówiąc niewiele tańsze od oryginałów) i wytrzymały może ze 200 km, a potem ciekło jeszcze gorzej niż przed wymianą. Kupiłem oryginalne i jeżdżę już trzeci rok bez wycieku.

Re: Wyciek oleju z lag

: 19 października 2017, 13:31
autor: Leon_
Czy montował ktoś z Was uszczelniacze lag z podwójny uszczelnieniem (zewnętrznym i wewnętrznym)
Może tego typu uszczelniacz lepiej by się sprawdził w Virago niż ten z pojedynczą wargą uszczelniającą :roll:
Np. coś takiego:
Obrazek

Re: Wyciek oleju z lag

: 19 kwietnia 2018, 13:43
autor: Leon_
W czasie zimowego serwisu zamontowałem te dwuwargowe uszczelniacze, nawinięte już kilkaset kilometrów i jest suchutko :bravo:
Kupiłem zestaw AllBalls.