Strona 1 z 1

coś puka przy kręceniu

: 15 października 2017, 13:48
autor: Arcin10
witam kupiłem virago 535 z myślą na części a jedna postanowiłem naprawić silnik. jednak po kręceni kiedy już prubuje zapalić coś wali tak jakby zawór uderzał w tłok po zdjęciu głowicy jest ślad na tłoku co morze być przyczyną

Re: coś puka przy kręceniu

: 15 października 2017, 20:51
autor: Leon_
Skoro zawór uderza w tłok, to albo przedstawiony jest rozrząd, albo po panewce nie ma już śladu i koba z tłokiem lata luźna.
Generalnie nic dobrego.

Re: coś puka przy kręceniu

: 16 października 2017, 17:49
autor: Arcin10
a czy pościągnięciu magneta i kosza sprzegłowego szło by wyczuć luz

Re: coś puka przy kręceniu

: 16 października 2017, 18:05
autor: Top Gun
Stara dobra zasada mówi :wink: do wszystkiego potrzebna jest chociaż elementarna wiedza :roll:

Re: coś puka przy kręceniu

: 16 października 2017, 21:39
autor: vinny
Arcin10 pisze:a czy pościągnięciu magneta i kosza sprzegłowego szło by wyczuć luz
O jaki luz pytasz ? Jezeli o luz na panewkach korbowodowych to nie zmierzysz go ale doswiadczony mechanik , po zdjeciu cylindrow jest w stanie stwierdzic z duzym prawdopodobienstwem , czy trzeba rozbierac dol silnika i wymieniac panewki , czy mozna "zaryzykowac" i zostawic tak jak jest ( 100 % pewnosci masz po wyciagnieciu walu ).Do tego nie trzeba sciagac kola magnesowego i sprzegla . Nie wiem czy po zdjeciu kola i kosza bedzies mogl stwierdzic luz na wale , ale raczej watpie .
Troche kiepsko zaczales , przed zdjeciem glowicy trzeba bylo sprawdzic kompresje , sprawdzic , czy rozrzad jest ustawiony prawidlowo , czy luzy zaworowe sa prawidlowe . Zasada jest taka , ze po zdjeciu glowicy rozbierasz ja sprawdzasz wszystkie ruchome elementy , czy sa ok i nie maja oznak nadmiernego zuzycia . Potem idziesz w dol . W twoim przypadku nie masz zadnych wiadomosci na temat tego silnika i nie pozostaje Ci nic innego tylko rozebrac silnik w drobny mak , sprawdzic wedlug specyfikacji w manual , ktore czesci sa ok , a ktore nie trzymaja parametrow i trzeba je wymienic i poskladac do kupy . Jezeli chodzi o slady na tlokach "tak jakby zawor uderzyl w tlok " to moze chodzi o podtoczenia oryginalne , ktore sa na kazdym tloku w celu uzyskania takiej samej odleglosci zaworu od denka , na calej powierzchni zaworu .
sorki za angielska klawiatura