coś puka przy kręceniu

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Arcin10
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2017, 20:32
Motocykl: Yamaha virago 1000
Status: Offline

coś puka przy kręceniu

Postautor: Arcin10 » 15 października 2017, 13:48

witam kupiłem virago 535 z myślą na części a jedna postanowiłem naprawić silnik. jednak po kręceni kiedy już prubuje zapalić coś wali tak jakby zawór uderzał w tłok po zdjęciu głowicy jest ślad na tłoku co morze być przyczyną

Leon_
Posty: 37
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: coś puka przy kręceniu

Postautor: Leon_ » 15 października 2017, 20:51

Skoro zawór uderza w tłok, to albo przedstawiony jest rozrząd, albo po panewce nie ma już śladu i koba z tłokiem lata luźna.
Generalnie nic dobrego.

Arcin10
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2017, 20:32
Motocykl: Yamaha virago 1000
Status: Offline

Re: coś puka przy kręceniu

Postautor: Arcin10 » 16 października 2017, 17:49

a czy pościągnięciu magneta i kosza sprzegłowego szło by wyczuć luz

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1431
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: coś puka przy kręceniu

Postautor: Top Gun » 16 października 2017, 18:05

Stara dobra zasada mówi :wink: do wszystkiego potrzebna jest chociaż elementarna wiedza :roll:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 667
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: coś puka przy kręceniu

Postautor: vinny » 16 października 2017, 21:39

Arcin10 pisze:a czy pościągnięciu magneta i kosza sprzegłowego szło by wyczuć luz

O jaki luz pytasz ? Jezeli o luz na panewkach korbowodowych to nie zmierzysz go ale doswiadczony mechanik , po zdjeciu cylindrow jest w stanie stwierdzic z duzym prawdopodobienstwem , czy trzeba rozbierac dol silnika i wymieniac panewki , czy mozna "zaryzykowac" i zostawic tak jak jest ( 100 % pewnosci masz po wyciagnieciu walu ).Do tego nie trzeba sciagac kola magnesowego i sprzegla . Nie wiem czy po zdjeciu kola i kosza bedzies mogl stwierdzic luz na wale , ale raczej watpie .
Troche kiepsko zaczales , przed zdjeciem glowicy trzeba bylo sprawdzic kompresje , sprawdzic , czy rozrzad jest ustawiony prawidlowo , czy luzy zaworowe sa prawidlowe . Zasada jest taka , ze po zdjeciu glowicy rozbierasz ja sprawdzasz wszystkie ruchome elementy , czy sa ok i nie maja oznak nadmiernego zuzycia . Potem idziesz w dol . W twoim przypadku nie masz zadnych wiadomosci na temat tego silnika i nie pozostaje Ci nic innego tylko rozebrac silnik w drobny mak , sprawdzic wedlug specyfikacji w manual , ktore czesci sa ok , a ktore nie trzymaja parametrow i trzeba je wymienic i poskladac do kupy . Jezeli chodzi o slady na tlokach "tak jakby zawor uderzyl w tlok " to moze chodzi o podtoczenia oryginalne , ktore sa na kazdym tloku w celu uzyskania takiej samej odleglosci zaworu od denka , na calej powierzchni zaworu .
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość