Różnice w ramie Virago 750 i 1100
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 lutego 2009, 20:45
- Motocykl: XV1100
- Lokalizacja: podkarpacie
- Status: Offline
Różnice w ramie Virago 750 i 1100
witam. potrzebuję informacji czy rama w Virago 750 i 1100 są takie same czy roznią się znacznie ?
Mam Virago 1100 z 91 r, po niemilym spotkaniu z samochodem mam "troche" skrzywioną ramę, więc bede szukac nowej, prostowania nie wchodzą w grę ;/ . "Na oko" ramy z 750 i 1100 w podobnych rocznikach powyzej 90r. są takie same, ale znając życie mogą się roznic malutkimi szczegółami ktore uniemozliwią mi przekładke.
Pytam, poniewaz do 750 mam od ręki ramę a znaleźć prostą do 1100 jest znacznie trudniej.
dzieki, pozdrawiam
Mam Virago 1100 z 91 r, po niemilym spotkaniu z samochodem mam "troche" skrzywioną ramę, więc bede szukac nowej, prostowania nie wchodzą w grę ;/ . "Na oko" ramy z 750 i 1100 w podobnych rocznikach powyzej 90r. są takie same, ale znając życie mogą się roznic malutkimi szczegółami ktore uniemozliwią mi przekładke.
Pytam, poniewaz do 750 mam od ręki ramę a znaleźć prostą do 1100 jest znacznie trudniej.
dzieki, pozdrawiam
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Z tego co mi wiadomo to 750 i 1100 różnią się tylko i wyłącznie cylindrami. Reszta to samo.
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Nie powinno być różnicy. Ale ona jest! I to nawet w rodzinie 750-tek!areczek111 pisze:czy rama w Virago 750 i 1100 są takie same czy roznią się znacznie ?
Uprzejmie proszę:
Chassis dimensions
XV700,XV1000,XV1100
Overall length 88.0 in. (2,235 mm)
Overall width 33.1 in. (840 mm)
Overall height 46.1 in. (1,170 mm)
XV750 (1981-1983)
Overall length 87.8 in. (2,230 mm)
Overall width 33.7 in. (850 mm)
Overall height 46.7 in. (1,160 mm)
XV750(1988-on)
Overall length 90.0 in. (2,285 mm)
Overall width 33.1 in. (840 mm)
Overall height 46.9 in. (1,190 mm)
Nie pozostaje Ci nic innego jak pomierzyć i porównać punkty mocowania silnikai wyjścia wału obu typów ram...
No tu to palnąłeś...Charles pisze:to 750 i 1100 różnią się tylko i wyłącznie cylindrami. Reszta to samo.
- inna średnica cylindrów/tłoków (83 x 69.2 mm) / (95 x 75 mm)
- inny wał - skok (83 x 69.2 mm) / (95 x 75 mm)
- inne korbowody średnica sworznia
Znajdę Ci dziesiątki innych różnic.
Więc nie generalizuj tylko sprawdź proszę...
-
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
mam taką niemieckojęzyczna stronkę:
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen.php?id=21328
Może się przyda na coś.
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen.php?id=21328
Może się przyda na coś.
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Przepraszam - ale do czego się przyda adres tego sklepu?AdamK pisze:Może się przyda na coś.
Ten link w ogóle nie trafia w temat. Spróbuj umieścić go w linkowni, tam jego miejsce.
Chociaż przy tym kursie Euro to wątpię...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Kolego BoPos. Ja nie twierdzę że w 750-ce wystarczy wymienić cylindry i już masz 1100. Areczek111 pytał o ramę, a nie o wnętrze silnika. Więc w swoim mniemaniu odpowiedziałem mu że "zewnętrznie" 750 od 1100 różni się cylindrami. A w domyśle zostawiam, że jak cylindry inne to i korbowody i tłoki i wiele innych bebechów. To chyba wie każdy, kto ma nawet blade pojęcie o mechanice. Więc nie wytykaj mi że nic nie sprawdziłem.AdamK pisze:No tu to palnąłeś...
A co do wymiarów ram to zważ na to, że nawet w tym co podałeś to różnią się wymiarami tylko między rocznikami, bo wtedy i cały wygląd Virago się zmieniał. Jak znajdzie ramę od 91 wzwyż to nie powinien mieć żadnych róźnic czy to 750, czy 1100. A jeszcze bardziej się wgłębiając,to w Twoim pierwszym przykładzie masz podane że XV700, 1000 i 1100 mają takie same wymiary ram. Więc 750 i 1100 tak samo. Trzeba tylko dobrać model rocznikowo, a od 91 do końca produkcji zmian konstrukcyjnych w Virago nie było.
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Po diabła piszesz o cylindrach?Charles pisze:Areczek111 pytał o ramę, a nie o wnętrze silnika.
Na przyszłość nie zostawiaj nic "w domyśle" i nie upraszczaj. To jest 'warsztat', tu się liczą kilogramometry, milimetry i stopnie - nie "domysły"Charles pisze:A w domyśle zostawiam
Ale nie jesteś pewny - prawda? Domyślasz się - prawda?Charles pisze:Jak znajdzie ramę od 91 wzwyż to nie powinien mieć żadnych róźnic czy to 750, czy 1100.
OK - podaj proszę źródło tego twierdzenia, ale nie fora lecz Yamaha.Charles pisze:a od 91 do końca produkcji zmian konstrukcyjnych w Virago nie było
Wszystko czego chcę w "warsztacie" to rzetelność, i to rzetelność maksymalna - żadnych domysłów czy 'wydaje mi się'.
Nie zabieram głosu w sprawach w których tylko "mi się wydaje" - chcesz pomóc - bądź rzetelny. Wtedy pomożesz.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Ponieważ chciałem zwrócić uwagę na "widoczne" różnice między 750/1100.BoPos pisze:Po diabła piszesz o cylindrach?
W prawdziwym realnym wartsztacie owszem, ale po to jest forum, żeby o tym rozmawiać. Sugerujesz mi i wielu kolegom, że jak nie macie dowodów i wiedzy technicznej to się nie udzielajcie?? Zważ na to że większość wypowiedzi w dziale Warsztat to domysły, spekulacje i przypuszczenia. Na tym to polega, żeby z wielu wypowiedzi dojść wspólnie do rozwiązania.BoPos pisze:Na przyszłość nie zostawiaj nic "w domyśle" i nie upraszczaj. To jest 'warsztat', tu się liczą kilogramometry, milimetry i stopnie - nie "domysły"
Oczywiście że nie mam na to dowodów naukowych, a areczek111 nawet gdybym mu tą ramę dawał w prezencie to i tak powinien pomierzyć wszystkie możliwe i ważne punkty. Nawet gdybym miał 100% pewności co do faktu że ramy są identyczne, to przecież ktoś może mu wciskać krzywą ramę.BoPos pisze:Ale nie jesteś pewny - prawda? Domyślasz się - prawda?
Nie posiadam takowej wiedzy i od razu się przyznaję. Ale to nie oznacza, że nie mam racji.BoPos pisze:OK - podaj proszę źródło tego twierdzenia, ale nie fora lecz Yamaha.
I znowu powracamy do tego że w ten sposób będziemy mieli kilka razy mniej udzielających się na Forum. Jeżeli czymś uraziłem Twoją fachowość i rzetelność to wybacz. Nie miałem takiego zamiaru. Starałem się z dobrego serca pomóc koledze na tyle na ile pozwalała mi moja wiedza. Oczywiście kolejny raz w domyśle pozostawiłem fakt, że pomimo moich rad powinien pomierzyć wszystkie wymiary, ale pomyślałem, że jest człowiekiem dorosłym i wie, że w takich wypadkach nie ma nic na słowo honoru.BoPos pisze:Wszystko czego chcę w "warsztacie" to rzetelność, i to rzetelność maksymalna - żadnych domysłów czy 'wydaje mi się'.
Nie zabieram głosu w sprawach w których tylko "mi się wydaje" - chcesz pomóc - bądź rzetelny. Wtedy pomożesz.
I tak możemy się sprzeczać i przepychać jeszcze długo, więc zakończę to tak:
Areczek 111. Mogą wystąpić, ale nie powinny różnice w ramie 1100/750. Wszystko wskazywałoby na to, że ich nie ma jeżeli znajdziesz ramę z tego samego rocznika i następujących po nim. Mimo wszystko musisz się zaopatrzyć w suwmiarkę i bardzo dokładnie pomierzyć to ze swoją ramą o ile zniszczenia pozwalają dokonać takowych pomiarów.
Powodzenia.
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Noooo, dziękuję - zaczynasz rozumieć po co jest warsztat...
Tak przy okazji nie kłócę się z Tobą...
Warsztat to nie Hyde Park, nie potrzeba to domysłów, tu trzeba WIEDZY a nie RACJI.
A że "..w ten sposób będziemy mieli kilka razy mniej udzielających się.." - świetnie! Przestanie się tu dezinformować ponieważ zostaną fachowcy mający poparcie w publikacjach! Każdy kto ma problem będzie mógł liczyć na rzetelną, popartą faktami i wiedzą poradę.
" Zważ na to że większość wypowiedzi w dziale Warsztat to domysły, spekulacje i przypuszczenia." - no właśnie...; nie ma tu miejsca na coś takiego.
W warsztatowych poradach, gdzie często chodzi o rozwiązanie problemów dotyczących bezpośrednio bezpieczeństwa nie ma miejsca na "...domysły, spekulacje i przypuszczenia" - NIE i JUŻ!
Od tego jest "Ogólne" , "Hyde Park" i inne działy.
Spójrz na innego mojego posta tutaj: => viewtopic.php?p=81866&highlight=#81866
Będę walczył o bezpieczeństwo i rzetelność z każdym - nie tylko z Tobą.
Pamiętaj, a raczej pamiętajmy, że
nasze złe rady mogą komuś zaszkodzić, i to zaszkodzić ostatecznie...
Tak przy okazji nie kłócę się z Tobą...
Warsztat to nie Hyde Park, nie potrzeba to domysłów, tu trzeba WIEDZY a nie RACJI.
A że "..w ten sposób będziemy mieli kilka razy mniej udzielających się.." - świetnie! Przestanie się tu dezinformować ponieważ zostaną fachowcy mający poparcie w publikacjach! Każdy kto ma problem będzie mógł liczyć na rzetelną, popartą faktami i wiedzą poradę.
" Zważ na to że większość wypowiedzi w dziale Warsztat to domysły, spekulacje i przypuszczenia." - no właśnie...; nie ma tu miejsca na coś takiego.
W warsztatowych poradach, gdzie często chodzi o rozwiązanie problemów dotyczących bezpośrednio bezpieczeństwa nie ma miejsca na "...domysły, spekulacje i przypuszczenia" - NIE i JUŻ!
Od tego jest "Ogólne" , "Hyde Park" i inne działy.
Spójrz na innego mojego posta tutaj: => viewtopic.php?p=81866&highlight=#81866
Będę walczył o bezpieczeństwo i rzetelność z każdym - nie tylko z Tobą.
Pamiętaj, a raczej pamiętajmy, że
nasze złe rady mogą komuś zaszkodzić, i to zaszkodzić ostatecznie...
- acze
- Posty: 488
- Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
- Motocykl: Virago XV750, 94r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Podczepiam sie:
Gdzie moge sprawdzić czy widlec (para lag/goleni) pasuje do mojej 4FY?
Czy z 1100 by pasowała? czy z innych 750?
Częściowo sobie odpowiadam:
do 4FY raczej nie będzie pasowała z 750 z 82roku - to wygląda zupełnie inaczej.
Gdzie moge sprawdzić czy widlec (para lag/goleni) pasuje do mojej 4FY?
Czy z 1100 by pasowała? czy z innych 750?
Częściowo sobie odpowiadam:
do 4FY raczej nie będzie pasowała z 750 z 82roku - to wygląda zupełnie inaczej.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 lutego 2009, 20:45
- Motocykl: XV1100
- Lokalizacja: podkarpacie
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
dziekuje wszystkim za odpowiedzi ! znajomy niedaleko mnie ma 750-tke po 90 r. napewno, wiec sprobuje pomierzyc i dam znac jakie wyszly tego efekty.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 06 lutego 2008, 23:56
- Motocykl: Yamaha XV 750
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
Podpinam się pod Twoją wypowiedź!BoPos pisze:Będę walczył o bezpieczeństwo i rzetelność z każdym - nie tylko z Tobą.
Bezpieczeństwo i kropka!
Pozdrawiam
żyj i daj żyć innym...
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 lutego 2009, 20:45
- Motocykl: XV1100
- Lokalizacja: podkarpacie
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
No dobra... troche czasu minelo, ale jedno stwierdzam 100% - rama z 750-ki pasuje do 1100 motocykl juz smiga ! zmiana byla rocznik 91 na 93.
dzieki za pomoc ! pozdrawiam !
dzieki za pomoc ! pozdrawiam !
-
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
podepne się
czy jest jakaś różnica między wałem suzuki gsx750s a suzuki gsx1100s? chodzi mi bardziej o panewki korbowe i wał czy nie ma różnicy i można śmiało zakładać od 1100ccm
czy jest jakaś różnica między wałem suzuki gsx750s a suzuki gsx1100s? chodzi mi bardziej o panewki korbowe i wał czy nie ma różnicy i można śmiało zakładać od 1100ccm
- flojd
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 grudnia 2014, 12:04
- Motocykl: Yamaha XV Virago 750
- Lokalizacja: Chełmek / Nowe Brzesko
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Różnice w ramie Virago 750 i 1100
podepnę się może ktoś odpowie choć temat stary ... mam viagrę 750 z 94r. czy mogę spokojnie do niej wsadzić silnik 1100 i co konkretnie w razie możliwości swapa muszę jeszcze podmienić?