Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Damian
Status: Offline

Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Damian »

Witam ponownie,

Chciałbym oddać do piaskowania i malowania proszkowego wachacz oraz dyferencjał.

Od czego zacząć demolowanie moto? :) Nie znalazłem nigdzie na forum informacji jak się do tego zabrać, a myślę że temat może być przydatny także dla innych osób.

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 19 marca 2009, 22:34 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: BRODA »

Stawiasz na centralnej stopce demontujesz koło po czym odkręcasz amortyzatory zdejmujesz okrągłe zaślepki z z wachacza odkręcasz śruby z tego co pamiętam to imbus 6mm i klucz 30 po czym wyjmujesz je i cały wachacz z dyfrem jest twój

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 5:00 pm ]
dobrze sprawdzić łożyska wachacza czy są ok i uszczelniacze
Damian
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Damian »

Super BRODA- dzięki.

Właśnie o coś takiego mi chodziło. Z Twojego opisu wynika, że to banalnie proste. Ciekawe czy tak będzie w rzeczywistości ? ;)
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: BRODA »

może po koleji: demontujesz koło - wyciągasz zawleczkę z lewej strony odkręcasz kluczem 22 nakrętkę z prawej luzujesz zacisk osi i cięgno hamulca po czym ją wybijasz przykładając miękki materiał (np. drewno do gwintu i wybijasz. Koło powinno wyjść bez problemu następnie demontujesz amortyzatory na koniec zdejmujesz zaślepki z jednej strony jest zabezpieczenie w postaci zagiętej blachy a z drugiej kontra na klucz 32 którą luzujesz a następnie wykręcasz całe mocowanie wachacza - wcześniej spuść olej i przy montaży nie zapomnij umyć łożyska w jakimś środku odtłuszczającym i ponownie je nasmarować

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 5:13 pm ]
tylko że u ciebie może być inne mocowanie całego wachacza

POWODZENIA
Damian
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Damian »

Powienienem dać radę. Z chromowaniem rok temu było więcej zabawy, a jakoś się połapałem :razz:

Co prawda od tego momentu to nowość:
BRODA pisze:na koniec zdejmujesz zaślepki z jednej strony jest zabezpieczenie w postaci zagiętej blachy a z drugiej kontra na klucz 32 którą luzujesz a następnie wykręcasz całe mocowanie wachacza
... ale nie wygląda to na zbyt skomplikowaną czynność.

Dzięki :rock:

Pzdr.
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Arktos »

Brawo Broda mi się Twoje rady też kiedyś przydadzą punkt jak nic się nalezy :rock:
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: BRODA »

w razie problemów dzwoń postaram się coś doradzić bo nie zawsze jestem w domu i mam dostęp do kompa
Awatar użytkownika
Mardead
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2008, 19:19
Motocykl: Yamaha XV700c
Lokalizacja: Gdynia
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Mardead »

Ja musiałem jeszcze odkrecić tylny kolektor i stopki pasażera by opuścic wydech, bo inaczej nie dało sie wyciągnąć wachacza...
Przed demontarzem sprawdz szczelinomierzem ustawienie wachacza po prawej stronie moto, jest tam nakretka na kluc a gwintwany wałek jest na imbus . Wg mnnie to ważne by wachacz był prosto. Po lewej jest śruba co jest dokręcona na full power i zabezpieczona.

Operacja prosta, niedawno sm to robiłem:) tylko lakierowałem również sam :rock:
Damian
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: Damian »

Mardead pisze:Przed demontarzem sprawdz szczelinomierzem ustawienie wachacza po prawej stronie moto, jest tam nakretka na kluc a gwintwany wałek jest na imbus . Wg mnnie to ważne by wachacz był prosto.
Słuszna uwaga- dzięki.

Odbiorę moto od mechanika i zainteresuję się tematem "z bliska".

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego piaskowania i lakierowania- będę musiał wyciągać łożysko z wachacza i przedneigo koła. Myślę że nie ma sensu wkłądać starych łożysk ponownie- po prostu je wymienię.

Skąd wykołowac oznaczenie łożyzka do przedneigo koła i wachacza? :roll:

Moja Virażyna niestety nie jest ujęta w żadnych katalogach- XV 750 z 1989r :???:
skrzyna
Posty: 37
Rejestracja: 05 marca 2011, 18:50
Motocykl: xv 750
Lokalizacja: gloucester uk
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: skrzyna »

witam podepne sie pod temat...
a mianowicie odnosnie tej szczeliny z prawej strony czy ktos moglby mi podac ten wymiar?
bo niebardzo wiem jak to skrecic tzn. jak gleboko wkrecic te srube z nakretka kontr. na imbus z prawej strony.
czy pomiedzy wachaczem i rama sa jakies dystanse?przez ktore przechodza te sruby imbusowe? bo nawet jak wkrecam ile wlezie to waczecz plywa lewo prawo... w wachaczu lozysko + zimering i sruby tylko? z gory dzieki i sorrki za tyle pytan pozdrawiam
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750

Post autor: madey »

powinny być jeszcze pierścienie dystansowe po jednym na stronę wchodzące w simering między łożyskiem a ramą.
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
ODPOWIEDZ