Czesć wszystkim, buduję sporego choppera z rozbitej Virago 1000. Ponieważ chcę iść w kierunku maksymalnego uproszczenia sprzęta, chciałbym dowiedzieć się czy można olać pompę paliwową. Moja Virago tak jak wiele innych sprzętów ma bak powyzej poziomu paliwa w gaźnikach i teoretycznie mogło by wszystko działać klasycznie - opadowo.
Druga sprawa - nie wiem - może zaworki w komorach są przystosowane do dużego ciśnienia i może trzeba będzie je wymienić bo nie przepuszczą niższego ciśnienia prosto z baku...
Czy pompa jest tylko ze względu na wymagania ekologiczne lub diabli wiedzą co?
Chciałbym też dowiedzeć się czy można spiąć na krótko wtyczkę od czujnika podciśnienia ( boost sensor ).
Czy ktoś może udzielić fachowej odpowiedzi?
Tym motocyklem tak jak poprzednim chopperem będę chciał jeździć po świecie więc sprzęt musi być maksymalnie prosty aby jak najmniej elementów mogło się zepsuć 1500 km od garażu
Pozdrawiam wszystkich
Krzysiek
Eliminacja pompy paliwowej
-
- Status: Offline
Eliminacja pompy paliwowej
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2007, 16:01 przez Krzysiek_S, łącznie zmieniany 1 raz.
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Eliminacja pompy paliwowej
Gosciu, najpierw ładnie się przywitaj w Powitalni..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Eliminacja pompy paliwowej
Już się poprawiłem - możesz przeczytać w powitalniayo007 pisze:Gosciu, najpierw ładnie się przywitaj w Powitalni..
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Eliminacja pompy paliwowej
..no wiec jesli chodzi o eliminację pompy paliwowej, ustawiałem ostatnio poziomy paliwa w komorach pływakowych i moją uwage zwróciło to, ze przy napełnianiu grawitacyjnym komór zdarzyło sie zawieszenie pływaka i dopiero po lekkim stuknięciu w obudowe komory paliwowej zawór sie domknął..moim zdaniem pompa ma tutaj sens i raczej nie da sie jej wyeliminowac, po drugie pływaki w komorach paliwowych są raczej małe i na krótkich ramionach w zwiazku z czym siła działająca na zawór iglicowy pod wpływem grawitacyjnego napełnienia paliwem jest niewielka..jedynie przy pełnym zbiorniku paliwa mozna by się zgodzić, ze cisnienie powstałe w wyniku napełnienia komór bedzie własciwie domykało zaworki..
Co do czujnika cisnienia , to sie go raczej nie da wyeliminować bo steruje CDI i pełni role regulatora zapłonu w funkcji predkosci obrotowej silnika (w starszych motorach jak pamietamy były to odsrodkowe regulatory zapłonu)..
Co do czujnika cisnienia , to sie go raczej nie da wyeliminować bo steruje CDI i pełni role regulatora zapłonu w funkcji predkosci obrotowej silnika (w starszych motorach jak pamietamy były to odsrodkowe regulatory zapłonu)..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Merci!
Dzięki za poradę. Sądziłem, że boost jest wyłącznie z powodu ekologii ( coś jak odcinanie zapłonu gdy hamujesz silnikiem ). Moja CB 900 obywała się bez takich wynalazków. A co do budowy komór to również dzięki za uwagi - trochę mnie to zmartwiło ale w takim razie muszę pokornie włączyć pompę w obieg