Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Stilgar
Posty: 5482
Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Stilgar »

Wersja do druku
Obrazek
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
bastust
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: bastust »

[u
Ostatnio zmieniony 29 kwietnia 2009, 18:08 przez bastust, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Stilgar
Posty: 5482
Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Stilgar »

bastust pisze:Stilgar na zimnym silniku xv 1100 puszcza niebieski dym tylko na zimnym czy to objaw luzów czy usczelniaczy zaworowych?Jak dla mnie usczelniacze zaworowo bo gdyby na ciepłym na niebiesko dymi to pierscionki.
Jaka jest Wasza sugestia?
ps super opisałeś regulację jasno i krok po kroku!!!
dziękuję!
To nie ja to AYO007 , ja tylko i wyłącznie zrobiłem wersje do druku .
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
Awatar użytkownika
SlawekZ
Posty: 316
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 18:05
Motocykl: VS1400, JAWA 350 z wozem
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: SlawekZ »

Dzięki Wam obu! Mam w garażu XV750 kolegi - na pewno się przyda przy serwisowaniu!!! :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Pozdrawiam :-)
http://www.bikepics.com/members/slawekz/
GDW (Gang Dzikich Wieprzy)
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: wolbi »

Wrzucilem PDFa takze do dzialu download:

dload.php?action=file&id=9
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Straszaq »

Potrzebuje pomocy w ustawieniu zaworków :pomocy:
Podszedlem pod temat regulacji. Po odkręceniu dekielków sprawdziłem jaki jest ogólnie stan tych luzów i ku mojemu zaskoczeniu zawory ssące były ok, natomiast dziwnie mocno skręcone były zawory wydechowe w obu cylindrach (nie szło wcisnąć nawet szczelinomierza 0,05mm). Punkty I i T szukałem w oczku i rzeczywiście jak trafiło na T lub I to tłoki w poszczególnych cylindrach byly w górnym martwym punkcie. Po ustawieniu luzów na zaworkach wydechowych i odpaleniu moto zawory zaczeły napierd....jak mała orkiestra. Rozkręciłem jeszcze raz i okazuje się, ze po wyregulowaniu we wskazanych punktach odpowiedniego luzu jak przekręce dalej kołem to dzwignie zaworów wydechowych jeszcze minimalnie idą w górę i osiągają luz ok 0,5mm. To może ja źle coś ustawiam? Podpowie mi ktoś z szanownych forumowiczów jak podejść pod temat skoro książkowe metody zawodzą?
Ostatnio zmieniony 15 sierpnia 2009, 00:26 przez Straszaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Balwi »

Skoro nic nie tłukło się jak orkiestra, moto chodziło jak powinno na starych ustawieniach trzeba było nie ruszać :wink: .
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu mawia przysłowie :oops: .

Pamiętam jak miałem EN500 to też zachciało mi się regulacji zaworów na fabryczne parametry i co było.... orkiestra jak k....a mac, więc trza było powrócić do wcześniejszych ustawień- ssące 0.13 wydech 0.15(wg. serwisówki: IN- 0.13-0.18 EX-0.18-0.23)i wszystko wróciło do normy- nic się nie tłukło a moto chodziło jak malinka :wink: .
Nasze moto mają po 15-20 lat, przebiegi po kilkadziesiąt kkm. Zużycie mechaniczne części daje im się we znaki, luzy z serwisówek dają pojęcie o ustawieniach fabrycznych nowych moto. Niejednokrotnie trzeba brać poprawkę na zużycie/przebieg rozszerzalność cieplną materiałów..... :drunksmile: .
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Straszaq »

Jest ok...już po sprawie! - Dokonywałem regulacji nie na tym suwie co powinienem :roll:
Dzięki kyller za cenne wskazówki.
reme4
Status: Offline

hura

Post autor: reme4 »

to jest to :bikersmile: :bikersmile: :bikersmile:
robert913
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: robert913 »

Witam dziś w mojej virażce regulowałem po zdjeciu dekielków i ustawieniu gmp na tylmym cylindrze za głowę się złapałem 1.5 mmm na oby dwóch zaworach za to miast na przednim nie wiele mniej. po regulacji zero klekotania.a opis rewelacyjny. pozdro z uk

zawory ssące 0,08
wydechowe 0,13
krukers
Posty: 90
Rejestracja: 28 marca 2009, 20:20
Motocykl: było 535'93 jest Hornet 600'00
Lokalizacja: Osiek
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: krukers »

u mnie znowu było co innego, silniczek cicho chodził(w sesie zawory w głowicy),ale po zzuceniu dekielków od zaworów ssacych jakiegokolwiek luzu nie stwierdziłem(podobnie było zreszta z zaworami wydechowymi), ustawiłem jak trzeba i przejechałem tak juz 3 tys, jestem zadowolony;) aa i dodatkowy plus jest tego wsyztkiego taki ze przez pół dnia roboty zaoszczedziłem 150zł :smile: teraz toto śmiga ;)
migor
Posty: 41
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 11:16
Motocykl: virago 535,1999r.
Lokalizacja: lubuskie
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: migor »

Przymierzając się do ustawiania luzów w przyszłości,odkręciłem dekielek zaworowy,pierwszy od przedniego koła.Nie spodziewałem się,że uleje się kilkanaście ml oleju silnikowego-czy jest to prawidłowy objaw?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

migor pisze:Nie spodziewałem się,że uleje
Tak, kąt położenia i budowa pokrywek wzierników do zaworów powoduje, że zalega w nich trochę oleju. I po odkręceniu pokrywki olej wylewa się.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
migor
Posty: 41
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 11:16
Motocykl: virago 535,1999r.
Lokalizacja: lubuskie
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: migor »

Dzięki za info.
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

czy przy sprawdzaniu/regulacji luzów zaworowych trzeba zaopatrzyć się w jakieś uszczelki ?

Swoją drogą nie mam nic do roboty a chciałbym te pokrywki zaworów wypolerować bo są brzydkie:grin:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

Przemysl pisze:zaopatrzyć się w jakieś uszczelki ?
Pokrywki mają gumowe uszczelniacze, ale jak widzę u siebie, wielokrotnego użytku. Na razie śmiało ściągaj i poleruj. Gdyby cokolwiek się ulewało , wymienisz. A doraźnie można uszczelnić silikonem.
Przemysl pisze:bo są brzydkie
Pokrywę zaworu wydechowego I - go cylindra to może ktoś jeszcze ogląda, jak wpadnie pod Twoje koło. A resztę pokryw oglądasz tylko Ty. Ale jeżeli masz takie wysublimowane poczucie estetyki, to poleruj. Wolnoć Tomku ...
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

nie wiem czy się wyraziłem prawidłowo . Chodzi mi o te prostokątne pokrywki nad cylindrami . a je widać po bokach :smile: zaśniedziałe są strasznie.

Odnośnie uszczelek. W internecie szukałem i nigdzie nie ma do 250 :shock: jak to możliwe w ogóle. Patrzyłem też w larssonie i również nie ma. A do pokrewnych (125-535) chcą 4 stówki za komplet :???:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

Przemysl pisze:te prostokątne pokrywki nad cylindrami
A to tylko ozdobne maskownice. Tam nie ma żadnych uszczelek :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

Wklejam Ciekawy link do artykułu o regulacji zaworów na śrubki i płytki , może się przyda :smile:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

P.S , jak ustawiacie luzy w swoich maszynach? Z tego co piszą w tymże artykule w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.W naszych Virażkach luzy mają tendencję do zmniejszania się czy zwiększania?Mam dobry dostęp bo zbiornik paliwa i dekielki nad cylindrami są zdjęte i się zastanawiam czy brać się za to czy darować sobie.Po kupnie nie robiłem tego jeszcze, sprzęt chodzi dość dobrze choć gdy chcę zrobić przegazówkę nie ma zbyt dobrej reakcji na gaz. Może pomoże?

I jeszcze pytanie do tych co robili to w 125/250. Ustawienie GMP robiliście poprzez oznaczenia na alternatorze(gdzie on jest :???: ?dopiero poznaję moto) czy poprzez włożenie np. śrubokręta do otworu po świecy i ustawienie na wyczucie?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

Przemysl pisze:w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.
Ustaw tak, jak zaleca instrukcja.
Przemysl pisze:brać się za to czy darować sobie
Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić luzy zaworowe. od tego jest zima i jeżeli masz warunki, przygotuj moto do sezonu.
Przemysl pisze:Ustawienie GMP robiliście poprzez oznaczenia na alternatorze(gdzie on jest
Jeżeli 250 jest z budową podobna do 535, to powiem że alternator jest pod lewą pokrywą silnika. Trzeba wykręcić dekielek pośrodku pokrywy i kluczem nasadowym 14 pokręcać wałem korbowym, aż w drugim, mniejszym otworze po wykręconym dekielku pojawią się oznaczenia. Jeżeli je znajdziesz, będziemy dochodzili które oznaczenie jest do którego cylindra. Ważne jest, aby oznaczenie zgrywało się podczas suwu sprężania - można go poznać przytykając palec do otworu po wykręconej świecy (bez świec o wiele łatwiej się kręci wałem) i czując wypychane powietrze.
Przemysl pisze:ustawienie na wyczucie?
Japońce tak wszystko wymyślili, że nie trzeba kombinować. Wystarczy poczytać manuala (czasem jak angielski sprawia kłopoty wystarczy pooglądać obrazki) i dużo rzeczy zrobisz samemu.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

Przemysl napisał/a:
w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.
Ustaw tak, jak zaleca instrukcja.
Wyraziłem się trochę niezrozumiale. Chodziło mi o to że przykładowo dla Virago jest luz 0.10mm-0.15mm np. dla zaworu wydechowego. Załóżmy że dokonuje pomiaru i okazuje się że jest 0.15mm. Co wtedy?Na stronie którą podałem jest podane że zawory wydechowe nie są schładzane i na rozgrzanym silniku luz się powiększa znacznie dlatego należy je ustawiać jak najniżej ( dolna granica prawidłowego luzu czyli 0.10mm). Czy tak samo należy robić w przypadku ssących tj. ustawić dolną granicę prawidłowego luzu?

Stąd Ponawiam pytanie - w którą stronę pojawiają się rozbieżności w naszych lalkach? Czy luzy mają tendencję do zmniejszania się czy do zwiększania? Czytałem również że duże luzy to tzw. mniejsze zło a wtedy pojawia się "orkiestra".Natomiast w przypadku małych luzów dopiero gdy zauważymy że coś jest nie tak już jest przeważnie za późno - zbyt mały luz grozi wypaleniem gniazd zaworowych.

Ayo z kolei pisał że można spróbować zrobić tak jak pisałem wyżej , ustawić minimalny luz i sprawdzić jak chodzi ( czy się nie tłucze ) na zimnym i ciepłym silniku.Z tym że jak narazie nie mam takiej możliwości - zmianiłem zbiornik paliwa ,który dodatkowo w środku jest trochę przyrdzewiały.Jeszcze go nie podłączałem , chciałem sprawdzić jak będzie wyglądać. Nie wiem jeszcze co z tym zrobić czy wypłukać benzyną założyć filtry paliwa ( 2 czy 1? od zbiornika idą dwa wężyki od rezerwy i normalny) czy sposób z nakrętkami i pół dnia roboty :smile:
Proszę o weryfikacje :mrgreen:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Blunio »

Przemysl, masz ustawić luzy w zadanym przedziale. Pięć setnych milimetra to jest tak mało, że mieści się w granicach błędu pomiaru. Na przykład listek szczelinomierza 0,1 mm powinien wchodzić z lekko wyczuwalnym oporem, 0.15 z dużym oporem. Chyba jeszcze tego praktycznie nie robiłeś i dlatego próbujesz dzielić włos na czworo. I jeszcze trzeba pamiętać, że po zakontrowaniu śruby regulacyjnej luz też się zmienia. Tak że sobie mierzysz, ustawiasz, jest OK - a jak zakontrujesz, to się okazuje że KICHA. I trzeba zaczynać od nowa. Więc zawsze sprawdź luzy po zakonrowaniu śrub regulacyjnych.
Przemysl pisze:zawory wydechowe nie są schładzane i na rozgrzanym silniku luz się powiększa
Błąd ! Zawory po rozgrzaniu się wydłużają i "wybierają" luz. Na rozgrzanym silniku tego luzu praktycznie nie powinno być. Dalej dobrze myślisz, jak zrobisz za mały luz, zawór będzie podparty, nie będzie się domykał i w krótkim czasie nastąpi wypalenie zaworu i gniazda. Tak że z dwojga złego lepszy luz większy niż za mały.
Bak przed montażem trzeba dokładnie wypłukać paliwem. A filtr załóż tam, gdzie był oryginał. W szczegółach Ci nie pomogę, bo w 535 ze zbiornika wychodzi tylko jeden przewód paliwa.
Przemysl pisze:czy sposób z nakrętkami i pół dnia roboty
A tego to już w ogóle nie rozumiem, sorry :roll: Czy masz na myśli wsypanie do zbiornika garści nakrętek i potrząsanie zbiornikiem przez pół dnia ? Hmmmmm, myślę że można by i tak, co wieksze farfocle powinno oderwać ze zbiornika. Z tym że czasem zbiorniki są malowane w środku lakierem (bakelitowym?) i można zrobić więcej szkody jak pożytku. Ale jak jest goła blacha to nakrętki nie zaszkodzą.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

Błąd ! Zawory po rozgrzaniu się wydłużają i "wybierają" luz. Na rozgrzanym silniku tego luzu praktycznie nie powinno być. Dalej dobrze myślisz, jak zrobisz za mały luz, zawór będzie podparty, nie będzie się domykał i w krótkim czasie nastąpi wypalenie zaworu i gniazda
Prawda , źle zapamiętałem z artykułu :
Z reguły (ale nie zawsze) zawory wydechowe ze względu na silne rozgrzewanie gorącymi spalinami powinny mieć większy luz podczas pomiaru na zimnym silniku.naczej zachowują się zawory dolotowe cały czas schładzane przez przepływającą mieszankę
Chyba jeszcze tego praktycznie nie robiłeś i dlatego próbujesz dzielić włos na czworo
Zgadza się ! dlatego chciałbym się nauczyć co nie co a i zaoszczędzić trochę pieniędzy które nie jest tak łatwo zdobyć w moim wieku
I jeszcze trzeba pamiętać, że po zakontrowaniu śruby regulacyjnej luz też się zmienia. Tak że sobie mierzysz, ustawiasz, jest OK - a jak zakontrujesz, to się okazuje że KICHA. I trzeba zaczynać od nowa. Więc zawsze sprawdź luzy po zakonrowaniu śrub regulacyjnych.
To akurat pamiętałem z powyższego artykułu.
A filtr załóż tam, gdzie był oryginał
Właśnie w tym problem że nie mam pojęcia gdzie był i czy w ogóle producent wprowadził to w tym motocyklu.Założę chyba osobny temat o tym , może ktoś wie
Czy masz na myśli wsypanie do zbiornika garści nakrętek i potrząsanie zbiornikiem przez pół dnia ?
Myślałem o tym , choć mój zbiornik nie jest w całości od wewnątrz pokryty korozją. Chyba jednak zrobię płukankę benzyną. Czytałem że w przypadku zabiegu z nakrętkami/kamieniami/śrubkami można pozbyć się rdzy ale razem z nią powłoki która zabezpiecza przed korozją.

Dzięki za pomoc! Co do samej regulacji , chyba zrobię to dopiero jak będzie cieplej , spróbuję załatwić sprawę ze zbiornikiem i filtrem aby móc sprawdzić jak sprzęt pracuje na zimnym i ciepłym silniku :wink: Wrzucę może zdjęcia jak to wygląda w 250tce. Bo na 100% nieco inaczej jak w 1100 i 535.
MAJK
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: MAJK »

joł.
Przemysl, xv 250 niema jako takich filtrów paliwowych, w baku masz 2 'rurki' [jedna od rezerwy] otoczone siateczką które spełniają rolę filtrów. z każdej idzie po jednym wężyku do kranika. dla pewności możesz zastosować dodatkowe zewnętrzne filtry jakieś nieduże gabarytowo żeby to ładnie wkomponować ewentualnie jakaś 'bajera' : http://www.moto-akcesoria.pl/filtr-benz ... mm,p,16245
bak przepłucz benzynką ze 2 razy później ruda powinna sama zejść.

ale żeby nie było offtopa. rozumiem że regulację luzu winno się dokonywać na zimnym silniku. listki powinny wchodzić w szczelinę z lekko wyczuwalnym oporem. w 250tkach mamy luz 0,8 wiec czy można dokonać takiej regulacji posiadając listek 0,05 i 0,1 z tym ze 0.05 wchodzilby z odrobinę większym luzem a 0.1 z mniejszym? czy pomiar byłby w tym wypadku niedokładny?
pzdr
Przemysl
Posty: 332
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
Motocykl: Yamaha virago 250
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

Post autor: Przemysl »

Dzięki tak też zrobiłem , to znaczy nie montowałem filtru paliwa , bak założyłem wcześniej go wypłukałem w benzynie.

Co do tematu - chyba kiepsko u Ciebie z matematyką : nie mamy luzu 0,8 tylko 0,08-0,12 ssący oraz 0,10-0,14 wydechowy. Najlepiej załatw sobie szczelinomierz dokładniejszy.Ja się z zaworami wstrzymuje gdzieś do marca - kwietnia aż będzie ciepło. Wtedy przynajmniej przejedziesz się i ocenisz jak silnik pracuje na zimnym/ciepłym silniku. Tak regulacja obowiązkowo na zimnym silniku.Przy pomocy listka 0,1 możesz spokojnie sprawdzić ssące.
ODPOWIEDZ