Strona 8 z 8

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 29 marca 2016, 18:12
autor: Kluk
Wreszcie, po wielu przymiarkach, zebrałem się i dzisiaj ustawiłem luzy zaworowe. Poszło nawet gładko, poza wdechowym przedniego cylindra, gdzie dostęp jest fatalny. Oczywiście nie było mowy podejściu kluczem dynamometrycznym, więc sobie odpuściłem. Chyba tragedii nie będzie.

Nurtują mnie tylko dwie sprawy:

Pierwsza: Przed regulacją pomierzyłem i okazało się, że na wszystkich zaworach luzy są za małe. Dziwna sprawa, bo logicznie biorąc, chyba podczas pracy śruba regulacyjna i zderzak na trzonku zaworu powinny chyba się uklepywać, więc luzy powinny się chyba powiększać i co najwyżej powinny być za duże.
Mało prawdopodobne, by poprzednio mi źle ustawili, bo robiłem to w warsztacie o bardzo dobrej opinii, a poza tym silnik pracował bez widocznych problemów.
No, chyba że uklepuje się grzybek zaworu i gniazdo w głowicy, albo trzonek ulega rozciąganiu, ale w to ostatnie raczej wątpię.

Druga: Ustawiłem wlotowy tylnego cylindra (według Clymera) na 0,08. To znaczy listek 0,08 przechodził z lekkim oporem, a następny - 0,10 już nie. Obróciłem kilkukrotnie wałem i luz się tak powiększył, ze 0,10 też przechodził. Powtórzyłem regulację i to samo. W końcu ustawiłem tak, że 0,08 przechodził z dużym oporem i wtedy po obróceniu wałem już było, jak należy, to znaczy 0,08 przeszedł, a 0,10 nie. Niemniej dziwne, bo przy pozostałych zaworach nie było takich wybryków.

Przy okazji wyjaśniło się, dlaczego miałem porysowany w jednym miejscu zewnętrzny pierścień dekla zasłaniającego wziernik koła magnesowego. Nie wiedzieć czemu dekiel ten składa się z dwóch części, a trzy śruby go przytrzymujące są w wewnętrznej, więc po ich odkręceniu można się zasugerować, że należy wyciągnąć tą wewnętrzną. Sam tak właśnie próbowałem, ale ponieważ nie chciało wyjść lekko, doszedłem do wniosku, ze nic na siłę i próbowałem zdjąć całość, co - jak się okazało - jest podejściem prawidłowym. Ktoś jednak, jeszcze za poprzedniego właściciela, chyba to jednak ostrzej potraktował, zanim doszedł do właściwego rozwiązania.

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 25 lipca 2016, 18:53
autor: Klos1425
mam tak zapieczone kapsle regulaci zaworów klucz 23mm v xv125 ze nie wiem co robić klucz sie omsknął nasadka 6katna nie wejdzie brak miejsca . jest jakis sposób czy wyciagac silnik . klucz hydrauliczny

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 26 lipca 2016, 19:16
autor: Klos1425
udało mi się dekle zaworów odkrecić pod wpływem palnika gazowego . luz zaworowy jest na granicy końca śróby regulaci zaworów w dodatku przeciągnołem kontre czy ktoś wie gdzie idzie dostać nowe śróby regulaci zaworów . jaki powinien mieć graniczny wymiar . prosze o pomoc , przepraszam za błedy ale nie panuje nad tym dyslekcja i dysortografia moja śróba regulacji ma 18mm gwint drobno zwojowy kontra na klucz 8mm

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 30 lipca 2016, 09:18
autor: -waldi-
brał bym w serwisie, bo koszta nie będą duże

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 09 sierpnia 2016, 12:27
autor: Kluk
Tez bym doradzał serwis. Tu masz stronę z częściami:

https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... 300/505591

To są co prawda do 250-tki, bo na tej stronie nie mogę znaleźć 125-tek, ale nie sądzę, żeby się dużo ceną różniły. Możliwe zresztą, że w obu motocyklach śruby regulacji zaworów są identyczne. Jak widać ceny oryginałów nie są jakies przerażające: śruba ok 30 zł, a nakrętka ok. 15.

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 09 sierpnia 2016, 12:52
autor: Balwi
Być może, że będą pasować od jakiegoś samochodu.

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 19 sierpnia 2016, 08:28
autor: Kluk
Klos1425 - nie wiem, czy się już doszukałeś tych śrub, ale w razie czego są np. tutaj:
https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp? ... AGO-125_ad
Elementy nr 9 (śruba) i 10 (nakrętka).

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 28 marca 2017, 13:46
autor: C-bool
Czy luz zaworowy może się powiększyć po długim nieodpalaniu (zima)?

Pierwszy rozruch moto w tym roku wiązał się z koniecznością zrobienia przeglądu. Przy okazji okazało się, że akumulator trup (7,9 V). Po odpaleniu miałem wrażenie, że głośno słychać zawory, tylko zastanawiam się czy się rozregulowały, czy dawno nie słyszałem tego motocykla :cool:

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 28 marca 2017, 19:37
autor: Blunio
Od "stania" zaworom nic nie powinno się stać. Jeżeli były OK to takie same są. A jak dawno do nich nie zaglądaleś jest okazja zrobić przegląd. Z tym że jak tego nie robiłeś to jak na pierwszy raz nie polecam samemu. Lepiej popatrzeć jak zabiera sie do tego ktoś doświadczony. Dostęp do większości zaworów jest mocno ograniczony, a jak ktoś ma łapę kowala a nie raczkę ginekologa to trzeba trochę osprzętu zdemontować :roll:

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 28 marca 2017, 21:42
autor: C-bool
Już je regulowałem w zeszłym sezonie, łapy mam raczej precyzyjne niż toporne :D Może po prostu przewrażliwiony jestem. Zresztą, mam sprzęgło do sprawdzenia, więc od razu zajrzę do zaworów. Jeśli przez zimę nic nie powinno się rozregulować, to być może to innego.

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 30 marca 2017, 05:01
autor: Blunio
Czasem to kwestia odbioru, czyli wrażenia subiektywne. Nieraz silnik pracuje jak marzenie, nieraz wydaje się że jak mlockarnia. :roll:
Szepce twierdzą ze pogoda tez ma na to wpływ, ciśnienie, wilgotność i takie tam ... :mrgreen:

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 10 kwietnia 2017, 21:33
autor: mpendzik
Szanowni Panowie, czy ktoś może podpowiedzieć jak to jest z ustawianiem luzów w xv125 - chodzi o to , że w serwisówce jest jasno napisane, że znaczek T oznacza GMP dla przedniego(front) cylindra , a "I" dla tylnego (rear). Dziś przymierzałem się do regulacji i wygląda na to że jest inaczej niż w serwisówce, czyli tak jak w każdej innej virago "T" oznacza GMP tylnego cylindra...
Czy ktoś z kolegów może to wyjaśnić ?
Pozdrawiam serdecznie

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 11 kwietnia 2017, 09:09
autor: Radek434
Jeśli ustawisz znak "I" (zakładając że ten znak to GMP cylindra przedniego) to powinieneś mieć luzy na zaworach, na przednim cylindrze, na tylnym nie powinno być luzów, w taki sposób będziesz wiedział czy serwisówka mówi prawdę czy się pomylili...
Analogicznie do znaku "T", gdzie na tylnym cylindrze będziesz miał luzy a na przednim nie powinno być...
Pozdrawiam

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 11 kwietnia 2017, 10:57
autor: mpendzik
Dzięki za odpowiedź. Chodzi o to, ze faktycznie jest odwrotnie niż w serwisówce... chciałem się tylko upewnić, czy oby na pewno, bo pewnie ktos ustawiał luzy w xv125 i będzie wiedział jak powinno być...
Pozdrawiam

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 13 kwietnia 2017, 10:56
autor: mpendzik
Panowie chciałem tylko dla potomnych zostawić informację dot. regulacji luzu w xv125. Otóż w serwisówce napisane jest, żeby kręcić wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Można niby tak kręcić, ale tam prawidłowy kierunek to w lewo. Dopiero wtedy można uchwycić właściwy moment do regulacji - nawet nie patrząc na znaki...
Pozdrawiam serdecznie.

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 07 czerwca 2018, 15:29
autor: Fotografik
Kurcze to nie takie małe błędy, ciekawe ile jeszcze takich jest. Sam to testowałem niedawno no swojej, ale zabrakło odwagi do takich pytań :roll:

Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007

: 24 maja 2019, 17:37
autor: tomaxcr
Podejscie do rwgulacji w xv 535 skonczylo sie demontazem gaznikow lol, wazna uwaga: imbus nie moze byc za maly bo przy nerwach i niewygodach moze wpasc do srodka i dramat :shock: