Strona 7 z 10

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 15 sierpnia 2013, 10:51
autor: bobbers
Ja się już pogubiłem. Do tej pory lałem do swojej virci olej Motul 5000 10w40 i silnik chodzi głośno troszkę :D Żeby temu zapobiec mogę wlać motul 5100 15w50 ?

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 15 sierpnia 2013, 14:21
autor: Balwi
Lej co chcesz, byleby smarowało.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 09:25
autor: poolski
A jeszcze dorzucę, że motul w wirce powodował jazdę jak na skrzynce z narzędziami cały czas coś dzwoniło po wlaniu amerykańskiego V-twina silnik się uspokoił przestał dzwonić i przestał się pocić. Spece na warsztacie mówili że motul jest olejem rzadkim wiec lepiej wszędzie dociera ale pompa w moto jest do gestego oleju i nie poda odpowiedniego ciśnienia. W związku z powyższym najlepsze oleje do V-ek to specjalnie do nich przeznaczone polecam V-twin.

http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 72288.html

http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 74276.html

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 11:29
autor: bobbers
A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 17:44
autor: romanthorne
Może być stosowany również bardziej gęsty Motul 5100 15W50.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 20:09
autor: poolski
bobbers pisze:A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?
Stanie się powinien się wyciszyć uspokoić i lepiej chodzić. Te motule są lane również do ścigaczy a to trochę inaczej działające silniki tam olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 20:24
autor: Burbon
Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 16 sierpnia 2013, 21:18
autor: 2007XV1700
olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.
Od kiedy V-ka w Virago to niskoobrotowy silnik? :shock:
tym bardziej 125'ka - nie wkręcisz na obroty nie pojedziesz

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 08:58
autor: poolski
V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki. A motorower to dopiero Twoim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał ? Otórz jedno z drógim nie ma nic wspólnego kolego :rock:
:motorcycle:

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 09:03
autor: poolski
Burbon pisze:Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?
Dokładnie ale zachowując specyfikację przewidzianą przez producenta do danej maszyn :!:
:motorcycle:

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 12:44
autor: 2007XV1700
poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?

A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał. :rock:
*przyp. autora :motorcycle:

czemu mam wrażenie, że próbujesz wcisnąć koledze konkretny produkt?

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 13:37
autor: Burbon
No właśnie nie wiem, bo w ostatniej chwili anulowałem zamówienie Motula 3000, który wydaje się sensowny. Kolega Pandik na takim jeździ i nic nie jest jego maszynie.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 14:03
autor: Cpt. Nemo
Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli :)
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 16:19
autor: Burbon
Krótka piłka, Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika. Z tego wszystkiego nadal nic nie wiem.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 17:04
autor: Cpt. Nemo
Tani JMC z Larssona wystarczy :)

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 17 sierpnia 2013, 19:53
autor: leszekk
Burbon pisze: Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika.
Specyfikacja, jaka została podana w instrukcji obsługi motocykla jest w obydwu przypadkach spełniona z dużym zapasem. Więc jeśli nie zamierzasz motocykla traktować w sposób ekstremalny, wybierz ten, który jest bardziej przyjazny dla Twojej kieszeni - motocykl się nie pozna.
Z drugiej strony mówią - w przypadku każdego silnika: stosuj najlepszy olej na jaki Cię stać. :P

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 18 sierpnia 2013, 22:30
autor: poolski
Cpt. Nemo pisze:Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli :)
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
100% się zgadzam chodzi tylko o te dodatkowe wydumki które sa w olejach specjalnie przeznaczonych do V-ek a czy to będzie Motul czy Belray czy coś innego to wszystko jedno. Nie wciskam nikomu żadnej konkretnej firmy piszę o swojej praktyce z Virago. Swoją maszynę (juz niestety nie Virago) zalewam amsoilem i testy mówią same za siebie nie muszę go reklamować.
Pozdro :motorcycle:

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 18 sierpnia 2013, 22:36
autor: poolski
1986XV1000 pisze:
poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?

A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał. :rock:
*przyp. autora :motorcycle:

Sorry kolego jest taki Pan Google poczytaj trochę o silnikach bo to nie jest ten temat.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 19 sierpnia 2013, 00:55
autor: Flower
Cpt. Nemo pisze:Tani JMC z Larssona wystarczy :)
Mam ten sam, półsyntetyczny i jestem zadowolony.
poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki
Z technicznego punktu widzenia, to w każdym pojeździe poruszającym się po drogach mamy silniki średnio i wysokoobrotowe. Virago, jak i inne choppery/cruisery ze stajni Yamahy, to zasadniczo silniki wysokoobrotowe. Możemy dywagować, czy V-ka z takiego Intrudera to silnik średnio czy wysokoobrotowy, ale na bank nie wolnoobrotowy/niskoobrotowy.

Napisz mi jeszcze, że Twoja Magna ma silnik niskoobrotowy :lol:. Przednio :shit:

Robiąc z silnika wysokoobrotowego, niskoobrotowy, prosisz się o jego remont.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 19 sierpnia 2013, 10:42
autor: poolski
Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat :frustrated: . Załóż post to podyskutujemy :kawa:

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 19 sierpnia 2013, 13:28
autor: Flower
poolski pisze:Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat :frustrated: . Załóż post to podyskutujemy :kawa:
Sam jesteś "SPEC". Dodałem przy okazji, pierwsza część była na temat.

Koniec off-topu

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 24 sierpnia 2013, 22:28
autor: grzegorzbr2
Dla niezdecydowanych -

Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej jedynie z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 ? pierwsza cyfra opisuje ?płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.

A tu tabela lepkości w różnych temperaturach otoczenia

http://scr.hu/0mht/bx7vn

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 09 września 2013, 19:29
autor: cichy85
Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 09 września 2013, 20:30
autor: grzegorzbr2
cichy85 pisze:Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.
Przegoń pare kilometrow moto spuść oliwę, wymień filtr oliwy i zalej nowy nowy olej 10W40, 15W50, ja zalałem ostatnio 15W50

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

: 09 września 2013, 22:18
autor: leszekk
Zależy od zasobności Twojego portfela, rocznych przebiegów, stylu jazdy, przeznaczenia motocykla (polatać dwa sezony i kupić większy?).
Wystarczający: mineralny 20W40
Sensowny: mineralny lub półsyntetyczny 20W50
Zalecany: półsyntetyczny 15W50

Do eksploatacji zimowej można rozważyć zamiast 20Wxx czy 15Wxx, olej 10Wxx (xx - to, co wybrałeś ze względu na przewidywane warunki eksploatacji w lecie: 40 - spokojna jazda w naszych warunkach klimatycznych, 50 - ostrzejsza jazda w mieście lub długie trasy nad morze śródziemne, 60 - Afryka, wyścigi).
Jeśli maszyna ma być eksploatowana naprawdę ekstremalnie - zalej olej syntetyczny dobrej firmy o najwyższych dostępnych parametrach wg. API