Witam,
W mojej 250 akumulator odmówił posłuszeństwa, wiec zamówiłem nowy. Jednakże przed zamontowaniem go postanowiłem sprawdzić jak wygląda ładowanie.
Tak więc odkryłem, że mam problem z ładowaniem podobnie do autora postu. Wolne obroty i włączone światła ok 12,8, lekko gazu napięcie wzrasta do 13 jednakże trochę więcej gazu i napięcie spada do ok 12,4-12,5. Bez świateł trochę lepiej.
Wykonałem kilka testów wg. -waldi-...
-waldi- pisze:po pierwsze:
Na zgaszonym moto rozłącz wtyczkę idącą od alternatora do regulatora (trzy białe) i zmierz jaki jest opór między którymś z pinów, a masą silnika. Chodzi o wtyczkę na kablach z silnika.
Miernik ustawiony na zakres ok 2kom
Wynik w każdym przypadku wynosił nieskończoność
-waldi- pisze:po drugie"
Ustaw miernik na zakres pomiaru napięcia zmiennego (AC V) minimum 50V; przeważnie jest to 200V, odpal moto zmierz jakie jest napięcie między tymi trzema pinami przy takich samych obrotach - wtyczka jak wyżej od strony silnika i rozłączona
Wynik w każdym przypadku wynosił 17,0-18,0 na wolnych obrotach, ok 60V po dodaniu gazu
-waldi- pisze:po trzecie:
podłącz regulator (jak przy normalnej eksploatacji, miernik ustaw na zakres pomiaru napięcia stałego (DC V) około 2V , odpal moto i wykonaj pomiar na odpalonym moto i włączonych światłach między:
- czerwony kabel od regulatora, a zacisk "+" akumulatora
- obudowa aluminiowa regulatora, a zacisk "-" akumulatora
podczas pomiaru zmieniaj obroty i zanotuj najwyższe wartości napięcia
W pierwszym przypadku 0,5-0,8 na wolnych obrotach oraz 1,5-2,0 po dodaniu gazu
W drugim przypadku 0,05-0,2 na wolnych obrotach oraz 0,1-0,3 po dodaniu gazu
-waldi- pisze:po czwarte:
Zmierz jakie masz napięcie na odpalonym miedzy czerwonym regulatora, a obudową alu regulatora na wolnych, i podniesionych obrotach (najlepiej przedział napięcia od - do) - miernik ustawiony na zakres pomiaru napięcia stałego powyżej 20V
W tym przypadku na ok 14V na wolnych obrotach i ok 13,50 po dodaniu gazu
Sprawdzałem również opór miedzy białymi kablami alternatora i w każdym przypadku było 0,03-0,04, miernik ustawiony na 200ohm(najmniejszy zakres).
Odkręciłem i wyczyściłem regulator, ramę oraz śruby, przeczyściłem styki od regulatora, alernatora, akumulatora i bezpiecznika.
Dodam jeszcze, ze testy robiłem ze starym akumulatorem ale to chyba mało istotne.
Nie mam zamontowanych żadnych dodatkowych odbiorników mocy itp.
Aha, jeszcze jedno nie wiem czy tak powinno być ale po włączeniu stacyjki miernik pokazuje zużycie 3A podczas gdy wszystko jest pogaszone. Po wyłączeniu stacyjki jest 0, więc prąd "nie ucieka". Jednakże zastanawiam się co może pobierać prąd podczas gdy wszystko jest pogaszone itp.
Także co może być przyczyną kiepskiego, a raczej braku ładowania? Uszkodzony regulator? A może powinienem wymienić kabel od regulatora do akumulatora - jak zrobił to SZOGUN?