objawy padniętej cewki

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
mak
Posty: 208
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 39
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: mak »

na zimnym silniku i przepustnic nie dotykałem a powinienem zmierzyć na rozgrzanym i z otwartymi przepustnicami ?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

dokładnie tak :)

miałeś puste cylindry bo skąd miały zassać skoro przepustnice zamknięte- to i sprężanie niskie

Zasada jest taka, wszystkie świece wykręcone, silnik zagrzany, przepustnice otwarte na maxa i minimum 300rpm wału
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

Może komuś pomoże. Przebiegi z impulsatora.
Virago 535 1998rok 2YL 1 impulsator.
Przebieg na cewkach ze starymi świecami - postrzeliwuje sobie w tłumik.
Jak ktoś chce się przyjrzeć bliżej https://plus.google.com/photos/10460839 ... 7012806881

Okazało się że strzelanie to wina gaźnika więc te oscylogramy są z prawidłowo działającego układu zapłonowego.

Zimny silnik Impulsator:
Obrazek
Ciepły silnik Impulsator:
Obrazek
Cewka Lewa - Tylny Cylinder:
Obrazek
Cewka Prawa - Przedni Cylinder:
Obrazek

Jak założę nowe świece to zrobię jeszcze te z cewek.
Ostatnio zmieniony 18 września 2014, 09:40 przez rysiek535, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

niewiele osób się cokolwiek z tego wyzna :)

łopatologicznie trzeba, co to masz za sprzęt ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

A to zwykły oscyloskop cyfrowy, zapłon jednak powinno się sprawdzać analogowym ale nie za bardzo można to zapisać.. Wiem że większość mechaników nie za bardzo to lubi, woli podmieniać co się tylko da.
Metoda prosta i przeważnie skuteczna o ile nie podmienisz czegoś jeszcze bardziej zepsutego.
Chciałem sprawdzić czy ten impulsator po nagrzaniu generuje mniejsze napięcie niż na zimnym ale wychodzi że nie. No chyba że jest całkiem dupnięty, choć 7v dla komparatora w module zapłonowym powinno w zupełności wystarczyć?

A podczepiłem się pod temat bo już kiedyś czytałem jakiś Twój post i ten impulsator mnie zaintrygował. Moja 535 chodziła sobie ładnie aż tu zaczęło mi strzelać z tłumika na wolnych i jak puszczałem gaz, no i świece szare. Oczywiście na ciepłym choć pierwszy raz jak to zauważyłem to przy zapalaniu też strzeliła sobie.
No i się znowu zaczęło: wyczyściłem gaźniki - myjką ultradźwiękową, poziom paliwa, sprawdziłem zawory, ciśnienie cylindrów na gorącym silniku 10,5 - 11 Bara, sybchro, dziś założyłem nówki świece i za bardzo nic nie pomaga.
Dziś się przejechałem motorek idzie dobrze ale tak przy minimalnie otwartej przepustnicy postrzeliwuje sobie z tłumika. Co ciekawe na pojedynczych cylindrach nic nie strzela, na postoju oczywiście. Wydechy mam z puszką i jednym wybebeszonym tłumikiem. Do tej pory na tym nic nie strzelało.
No i co ty na to, bo ja na razie nie wiem co dalej.

A tu jeszcze oscylogram z przewodu WN na świecy zapłonowej.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 20:09 przez rysiek535, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

sprawdź wakuometrami podciśnienia - powinno wyjść, że jeden ciągnie drugi i ten "ciągnięty" strzela
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

Mam zrobiony taki z igłami do synchro. Patrzyłem i na nim nie widzę żeby któryś z cylindrów przeciągał na siebie nawet jak otwieram manetkę.

A takich pojedynczych nie mam musiałbym coś dokupić. Mam wakuometr z pompką podciśnieniową ale on nie jest zbyt dokładny no i 1 szt.
A jaki zakres powinny mieć te wakuometry 1 - 0 Bar wystarczy czy za dużo, powinien być np 0,5 - 0 Bara?

Zauważyłem że przedni cylinder trochę gorzej chodzi tzn potrafi zgasnąć bez gazu a tylny się trzyma lepiej. No i temperatura mierzona pirometrem przód 105 *C tył 130*C ale to może z powodu samego chłodzenia.
Kompresja w przednim 10,5 Bar Tylny 11,2 Bar na gorącym silniku.
No i śrubka od mieszanki jak wkręcę tylną do oporu zgaśnie motor a jak wkręcę przedni to prawie zero reakcji.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

No to masz przedni gaźnik do roboty, coś masz z układem biegu jałowego w nim. Jak całkowicie wkręcisz wkręt to powinien na jałowych całkowicie cylinder wypaść.

Ciągnie lewe powietrze lub dysza paliwa biegu jałowego przytkana
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: vinny »

Podobne objawy sa jak sie slajser zablokuje w gazniku . 10 min roboty , sprawdz przedni gaznik .
sorki za angielska klawaiture
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

A co to jest ten Slayser?

Gaźnik sprawdzałem może jednak gdzieś ciągnie lewe powietrze. I znowu nie wiem czy tą śrubka wolnych się reguluje paliwo czy powietrze? Bo jakby paliwo to przy lewym powietrzu też powinien zgasnąć????
Cholerne gaźniki nie lubię ich nie lubię :(
A ta dysza wolnych to gdzie jest może przeoczyłem zarazę?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

Dysza jest w komorze pływakowej od dołu, wkrętem regulujesz ilość mieszanki paliwowo-powietrznej dla biegu jałowego przy stałej ilości dostarczanego powietrza poprzez uchyloną przepustnicę. Wkręcając zubożasz mieszankę.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

To pół biedy nie będę się musiał gaźników znowu wyciągać :D :D :D
Jutro sprawdzę, rozumiem że w tej przystawce z dyszami na 2 śrubki i dyszę główną.

Dzięki za rade, znowu mam jakiś kierunek poszukiwań, bo siedziałem już na rowie.
Tak już na początku zastanowiło mnie że ta śrubka mieszanki nie gasi motorka, ale jeszcze nie czyściłem gaźników a nie wiem czy ktokolwiek je czyścił więc je wywaliłem od razu.
A ten slajser ? co to za cudo - ten dynks z dyszami? Wymyłem je też w myjce.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: vinny »

rysiek535 pisze:A co to jest ten Slayser?
To jest ten plastikowy cylinder do ktorego przymocowane sa membrana .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

rysiek535 pisze:rozumiem że w tej przystawce z dyszami na 2 śrubki i dyszę główną.
dokładnie, w niej od spodu jak dobrze pamiętam. Nie ukręć śrubki mocującej korpus dyszy iglicowej :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

Tak się przespałem z tym wszystkim i tak sobie myślę że jakby dysza się zatkała to raczej by cylinder nie chciał chodzić a nie gasnąć?
Tak mi przyszło na myśl że najpierw wyciągnę ten tłok membrany, a jak nic nie dopatrzę to dyszę.

P.s. Już ją odkręcałem i przykręciłem z umiarem, nie mam imadła w rękach jak co niektórzy :D
Apropo dokręcania, czy w gaźniku ma sens stosowanie tej niebieskiej pasty która zapobiega odkręcaniu się śrub????
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

WALDI = "BRUS WSZECHMOGĄCY" :D człowieku jak ja Ci się odwdzięczę? Strzał w 10 siątke przednia dysza miała takie boble na koniuszku. Teraz motorek ani razu nie "piednął" i równiutko wkręca się na obroty. Ja bym tej dyszy szukał ze 100Lat bo myślałem że ultradźwięki to wszystko wymyły a to nieprawda !!!
Jeśli pozwolisz opiszę temat tutaj viewtopic.php?f=22&t=5127 bo ten post dotyczy raczej cewki i zapłonu a nie gaźnika.

I tak nie rozumiem czemu z powodu przytkanej dyszy paliwowej cylinder pracował i nie chciał zgasnąć????? :shock: ale ważne że chodzi teraz.
Ogólnie nie lubię robić czegoś jak nie rozumiem zasady działania, bo jak mówi przysłowie, "Jak się nie wie co się robi, to się dzieją takie rzeczy, że się nie wie co się dzieje" :D dlatego nie lubię tych gaźników mimo że działają :mrgreen:

Apropo zapłonu. zamówiłem świece denso W22EPR-U a przysłali mi W22TT, różnica jest taka że na zewnętrznej elektrodzie ma taki cypelek jak wewnętrzna a nie wycięcie U. Prawdopodobnie iskra ma lepszy dostęp do mieszanki - więcej wolnej przestrzeni wokół elektrod.
Zobaczymy za jakiś czas jak wyglądają i się sprawują.

Jeszcze raz wielkie dzięki Waldi :uklon: :uklon: :uklon:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

rysiek535 pisze:I tak nie rozumiem czemu z powodu przytkanej dyszy paliwowej cylinder pracował i nie chciał zgasnąć?????
Bo podciągnąłeś na synchronizacji cylinder i brało mieszankę już z głównego układu - temu nie miałeś różnicy czy wkręt wkręcony do oporu, czy nie.
Nie jest ona odpowiednio rozpylona i w złych proporcjach dla obrotów biegu jałowego - dla tego strzelał.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: rysiek535 »

Może i tak jest, ale już o tym nie rozmyślam bo motorek chodzi i ciesze się jadą, a nie wkurw....iam się że coś nie chodzi jak powinno. :chopper: :D Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Jak następnym razem coś nie będzie chodzić, to się Ciebie zapytam i jak powiesz ze mam dopompować tylne koło żeby chodziło , to od razu tak zrobię :rock:
mak
Posty: 208
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 39
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: mak »

Witam widzę że temat się rozkręcił ale ja powracam do swojego problemu ,więc tak z braku czasu ale udało się sprawdzić sprężanie tak jak pisał waldi i wyszło 1 zdjęcie przedni cylinder 2 zdjęcie tylni cylinder
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 79d60.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04d ... 6fe80.html
chyba jest dobrze ?
zdjąłem lewą kapę silnika aby podmienić impulsatory które dostałem od waldiego i kicha rozstaw otworów się nie zgadza i przewody wychodzą w drugą stronę próbowałem na różne sposoby ale nie da rada poniżej fotki jak to wygląda
1 to moje impulsatory
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/844 ... b187b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/989 ... c91a8.html
2 waldiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25a ... 68773.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c03 ... 1814e.html
porównanie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fad ... ced0c.html
oznaczenie na moich
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4 ... eb188.html

w dalszym ciągu szukam impulsatorów oraz modułu a te ci odsyłam waldi masz u mnie dobre piwko jak się kiedyś spotkamy
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

podeślij mi moduł zapłonowy - zreaimuję Ci go
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: 2007XV1700 »

elektrowstrząsami :D
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

nie, przeglądem elektroniki itd... u mnie pomogło :P
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: 2007XV1700 »

a czemu taka różnica w impulsatorach też ma dwa przecież a montaż węższy... ciekawe jakie u mnie są
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: -waldi- »

a kurde nie wiem, dziwne ma te impulsatory, przypuszczam, że ma kapy te nowsze one są ze starych
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
mak
Posty: 208
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 39
Status: Offline

Re: objawy padniętej cewki

Post autor: mak »

Witam więc dalej poszukuję impulsatorów do sprawdzenia jeśli ktoś posiada to będę bardzo wdzięczny za użyczenie tylko do sprawdzenia lub leżą gdzieś nie potrzebne na sprzedaż
ODPOWIEDZ