Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

Witajcie, mam dziwny problem (XV 250)... Kilka dni temu wyciągam moto z garażu, odpalam i jadę. Po przejechaniu 4-5 km zauważyłem ledwo migające kierunkowskazy, ale światła działały normalnie... Po zgaszeniu silnika odpalanie tylko na pych. Po powrocie do domu naładowałem aku i po sprawdzeniu miał 12,34V i od razu po przejechaniu około 3-4 km aku miało już 10,30V i rozrusznik ledwo kręcił... Następnego dnia rano sprawdziłem i aku miał znowu o dziwo 12,34V i pomimo tego rozrusznik nie kręcił wogóle!!! Jak sprawdzam aku miernikiem podczas działania silnika i jak dodam gazu to następuje spadek napięcia, nawet jak tylko lekko dodam gazu... Dodam że aku ma już swoje lata ale całe lato działał perfekt a tu nagle taka sytuacja... I przez okres wakacyjny dolewałem kilka razy wodę destylowaną bo czasem to potrafiło ubyć aż o 1/4! Raz po powrocie do domu zauważyłem że trochę elektrolitu wyleciało z aku tym bocznym wężykiem...Czy wina leży po stronie braku ładowania, regulatora napięcia czy aku jest wykończone? ? ?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: leszekk »

regulator do wymiany
i akumulator teraz juz tez
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
falko
Posty: 154
Rejestracja: 27 lutego 2013, 23:27
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa/ Żoliborz
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: falko »

A jak rozrusznik nie kręcił to "strzelał" Ci przekaźnik rozrusznika? jeżeli było 12,4 to rozrusznik raczej powinien kręcić;/ Co do spadku napięcia to obejrzyj inne wątki "problem z ładowaniem 535" mi duuużo pomagają.- pomierz napięcia na alternatorze, a potem z regulatorze - powinieneś mieć odpowiedź:)
....zasadniczą zaletą motocykla jest brak wad:)
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

Nie, nie strzelał przekaźnik.
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

Hej, poprawka, "strzelał" przekaźnik...
Awatar użytkownika
Ciastek9000
Posty: 384
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
Motocykl: Yamaha XV750
Lokalizacja: Mazowieckie
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: Ciastek9000 »

Miałem to samo 2 miesiące temu. Posłuchaj Leszka i kup regulator.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: -waldi- »

A wcześniej zmierz, czy uzwojenia nie mają zwarcia do masy, bo wykończysz kolejny regulator
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

To w takim razie szukam zamiennika bo oryginalny prawie 2 tysie. Dzięki za porady!!!
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

I sukces Panowie!!! Wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest już OK!!! I okazało się jeszcze, ze przez niedziałający regulator, kable pod siedzeniem się potopiły, niektóre to aż wtopiły się w inne!!! I dlatego po przejechaniu kilku km akumulator był totalnie rozładowany!!! Jeszcze raz dzięki za porady!!!!!!!!!! :rock: :rock:
Awatar użytkownika
Ciastek9000
Posty: 384
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
Motocykl: Yamaha XV750
Lokalizacja: Mazowieckie
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: Ciastek9000 »

A aku udało się jeszcze odratować?
Awatar użytkownika
radziu63
Posty: 218
Rejestracja: 18 grudnia 2013, 10:59
Motocykl: Jędza 250, 92'
Lokalizacja: Okolice Krosna Odrzańskiego
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: radziu63 »

Tak, aku raczej dobre, po naładowaniu i przejechaniu kilku km rozrusznik żwawo kreci, po powrocie sprawdziłem aku i ma trochę ponad 12V. Ale i tak w przyszłym sezonie kupię nowy...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: -waldi- »

no trochę maławo ma aku jak tylko trochę po nad 12V po przyjeździe
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

Post autor: Pandik »

Do wiosny wystarczy :)
ODPOWIEDZ