[XV535] nie odpala jak ciepły

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Damian_970_
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwietnia 2014, 12:21
Motocykl: Yamaha Virago 535 XV
Status: Offline

[XV535] nie odpala jak ciepły

Post autor: Damian_970_ »

Witam! :D
Mam problem z odpalaniem motocykla. Wymieniłem akumulator na nowy. Po powrocie z 80 km trasy zgasiłem moto. Przy próbie odpalenia nie chciał zapalić.Odkręcając manetkę gazu światła pozycyjne lekko przygasają, Gdy moto jest zimny i jest na ładowany odpala bez problemu , lecz ciepły zaczyna już długo kręcić i ciężko odpala. Co to za przyczyna ?



Pozdrawiam!!! :chopper:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: leszekk »

Mamy zgadywać czy dasz trochę więcej informacji?
Patrząc po ilości postów, które napisałeś na naszym forum, zbyt wiele o historii Twoich dokonań z motocyklem nie wiemy ...
Jeździsz na tym motocyklu od siedmiu sezonów i znienacka po wymianie akumulatora przestało jeździć? Domyślam się, że nie. Więc pisz całą historię od chwili wejścia w posiadanie tej maszyny. Dlaczego wymieniałeś akumulator? Wygotowany elektrolit czy wprost przeciwnie - nie dawało się go naładować?
Weź miernik uniwersalny (zapewne masz taki w sakwach albo chociaż w garażu) i podaj napięcia na klemach akumulatora: przy wyłączonej stacyjce, po włączeniu zapłonu, po naciśnięciu przycisku rozrusznika, jak już odpali - na wolnych obrotach i jak się zachowuje przy odkręcaniu rolgazu.
Ponieważ mało wiem o Twoim motocyklu to mogę tylko wróżyć. Na szczęście mam świeże fusy ...
Sprawdź czy nie masz zapyziałych styków na kablach przy rozruszniku, sprawdź czy w akumulatorze masz elektrolit ... Podaj info co za akumulator masz (standardowy Yuasa, jakiś wynalazek niskobudżetowy, bezobsługowy, żelowy) ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Damian_970_
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwietnia 2014, 12:21
Motocykl: Yamaha Virago 535 XV
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: Damian_970_ »

No więc tak : Kable ok , elektrolit ok. A akumulator niestety nie Yuasa ,tylko Poweroad 12N12A-4A-1.Akumulator wymieniłem bo już moto słabo odpalał i myślałem że to przez roczny akumulator , lecz ciągle to samo. Co do miernika muszę poczekać aż go dostane. Jeszcze wspomnę o dodatkowych światłach chalogenach gdy na nich jadę akumulator zaraz jest rozładowany i kicha już nie odpala :(

ps. Przepraszam ,że mało działam na forum ,ale moto mam tylko drugi sezon (nie siódmy) i jedyne co w nim zrobiłem to wymieniłem klocki, świece i wspomniany akumulator :)
Awatar użytkownika
Seik
Posty: 426
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 17:57
Motocykl: Varadero XL1000
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: Seik »

Po roku użytkowania akumulator raczej nie powinien paść, choć mogłeś trafić na kiepski egzemplarz. Myślę, że powinieneś zacząć od sprawdzenia napięcia ładowania. Z tego co wiem, to regulatory napięcia w 535 lubiły odmawiać posłuszeństwa, miałem w swojej taki przypadek zaraz na początku. W sierpniu byłem z córką i synem w Bieszczadach, młody jechał właśnie moją 535tka i też problem się pojawił...na szczęście skończyło się na czyszczeniu styków kostki regulatora pod lewym boczkiem... Sprawdź napięcie ładowania.
Każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, wie jak operować sprzęgłem...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: leszekk »

Damian_970_ pisze:Jeszcze wspomnę o dodatkowych światłach chalogenach gdy na nich jadę akumulator zaraz jest rozładowany i kicha już nie odpala :(
To już daje pewien kierunek w poszukiwaniach. Strzał pierwszy - masz problem z ładowaniem - jest za słabe. Ile byś tam nie miał watów w tych (umówmy się, że nazwiemy to bardziej standardowo) halogenach, to generator prądu w Virago powinien to pociągnąć. Więc teraz trzeba poszukać czy problemy z uzwojeniem alternatora czy z regulatorem. Jak znam życie, regulatory raczej są skłonne nie ograniczać napięcia do wymaganych wartości w efekcie czego w instalację idzie za dużo prądu co kończy się zagotowaniem akumulatora. Oczywiście jest możliwe, że poszło mu w drugą stronę, jednak bardziej prawdopodobne wydaje się uszkodzenie uzwojenia alternatora.
Badaj, mierz, jak Ci koledzy podpowiedzą (lub doczytasz w sąsiednich wątkach elektrycznych) - zobaczymy czy typ trafny.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: -waldi- »

na halogenach 55W (2 szt) przy 2,5tyś obrotów powinno już być napięcie na instalacji w okolicy 14V

Jak masz instalację w kiepskim stanie to tak się będzie działo jak u Ciebie pomimo sprawnych uzwojeń i regulatora.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Damian_970_
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwietnia 2014, 12:21
Motocykl: Yamaha Virago 535 XV
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: Damian_970_ »

Dzięki za pomoc teraz musze czekać na miernik :)
Potem napisze winiki.
Damian_970_
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwietnia 2014, 12:21
Motocykl: Yamaha Virago 535 XV
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: Damian_970_ »

Witam ponownie !
Dorwałem miernik i mam pomiary. :)
Silnik na wolnych obrotach- 13,8
Silnik przy dodawaniu gazu- 13,1
Światła pozycyjne(wolne obroty)- 12,7
Światła pozycyjne pozycyjne (dodawanie gazu)- 12,2
Halogeny wolne obroty- 11,5
Halogeny (dodawanie gazu)-11
Po tych wszystkich próbach silnik na wolnych obrotach z zapalonymi światłami pokazywał wynik 12,6 bez świateł 13,8
Pozdrawiam ! :rock:
Awatar użytkownika
Baca
Posty: 3021
Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 09:36
Motocykl: 250-535-HD1600-GS750
Lokalizacja: Ujsoły - Tychy-Bieruń
Wiek: 67
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535

Post autor: Baca »

Moim zdaniem kiepskie ladowanie,sprawdzilbym reulator,pozniej alternator. :motorcycle:
ODPOWIEDZ