Regulator napięcia

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
pitek160289
Posty: 40
Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
Motocykl: Yamaha Virago 700
Lokalizacja: Kolonia Bogoria
Wiek: 35
Status: Offline

Regulator napięcia

Post autor: pitek160289 »

Witam ma mam pytanko ale nie do końca samego regulatora ale z nim związane,dlaczego ktoś zamontował radiator samoróbka pod regulator napięcia.Czy to on się grzeje??Nie wydaje mi się aby tak było,i nigdy nie sprawdzałem po jeździe jego temperatury.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: grzegorzbr2 »

Tak, grzeje się, powinien mieć radiator oraz miejsce jego styku z radiatorem należy posmarowac pastą termoprzewodzącą do lepszego odprowadzania ciepła.
Awatar użytkownika
pitek160289
Posty: 40
Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
Motocykl: Yamaha Virago 700
Lokalizacja: Kolonia Bogoria
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: pitek160289 »

Wielkie dzięki :D ,szukałem i niema oryginalnego radiatora na allegro więc muszę zamontować ten co mam
Awatar użytkownika
Janek
Posty: 8
Rejestracja: 07 lutego 2015, 13:21
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Brzozówka
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: Janek »

Witam, mam pytanie, jakie powinno być napięcie z alternatora? Ja na wolnych obrotach mam 13,3V, przy wyższych 11,2V.
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 685
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: Kargul »

zdecydowanie za mało. powinno być około 14V. Obstawiam spaloną 1 fazę w alternatorze. Ale to trzeba pomierzyć.
Rozepnij kostkę idącą z alternatora do regulatora (3 białe lub żółte przewody) i sprawdź omomierze, czy alternator przebicia do masy (nie ma przejścia pomiędzy dowolnym pinem na kostce od strony alternatora do silnika)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

spadki napięć na przewodach + lub masie

opisywałem juz przypadek 535 co trzeba zrobić
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: kamyk2351 »

Kargul pisze:zdecydowanie za mało. Obstawiam spaloną 1 fazę w alternatorze.
Witam,
Przy uszkodzonej (spalonej ) jednej z trzech faz, napiecie na wyjściu z regla wynosiło by około 9 - 9,5V.
Tak jak napisal kolega waldi szukaj upłynności pradu na połaczeniu pomiędzy regulatorem a aku.
Awatar użytkownika
Janek
Posty: 8
Rejestracja: 07 lutego 2015, 13:21
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Brzozówka
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: Janek »

Witam. Dziękuję za dobre rady, jestem umówiony z elektrykiem .
Awatar użytkownika
pitek160289
Posty: 40
Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
Motocykl: Yamaha Virago 700
Lokalizacja: Kolonia Bogoria
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: pitek160289 »

Witam odgrzewam trochę temat... ma problem z brakiem ładowania a mianowicie sprawdziłem prądnice i niema przebicia na masę ale za to regulator niema w ogolę zadniej wartości na jednie fazie,wiec stawiam ze wszystko jasne jaka jest przyczyna braku ładowania,i moje pytanko jaki regulator kupić bo są rożne i cenowo odpowiada mi ten http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 82958.html Poradzcie jaki kupić
Awatar użytkownika
danny82
Posty: 8
Rejestracja: 20 marca 2014, 21:32
Motocykl: Virago 750 '92
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: danny82 »

Witam, podepnę się do tematu.
Mianowicie mam taki problem, że moja virażka nie odpala, tzn w ogóle nie kręci rozrusznik, ani nawet elektromagnes nie tyka po wciśnięciu start. Jedynie słychać przekażniki jak stykają podczas przekręcania kluczyka w pozycję "on" oraz przy przełączaniu przełącznika off/run w pozycję run. Akumulator jest świeżo naładowany i woltomierz pokazuje bez obciążenia 12,3V. Mierzyłęm też napięcie czy do elektromagnesu dochodzi, no i jest, niewielki spadek napięcia, ale pokazuje 11,9V jak również na samym rozruszniku też 11,9V.
Rozpiąłem kostkę z trzema białymi przewodami co idą do regulatora napięcia, i pomierzyłem między czerwonym przewodem (również prowadzącym do regulatora), a każdym białym po kolei i wychodzi mi ok. 3,4V.
Moje pytanie jest jakie powinno być to napięcie bez obciążenia, na zgaszonym moto, no i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

jeżeli do elektromagnesu dochodzi, a nie łapie to szczotki pasowało by sprawdzić

regulator zostaw w spokoju, najpierw zrób by odpalił
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
danny82
Posty: 8
Rejestracja: 20 marca 2014, 21:32
Motocykl: Virago 750 '92
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: danny82 »

Szczotki sprawdzałem, tzn otworzyłem rozrusznik od strony szczotek, no i normalnie pełna łyżeczka od cukru czarnego syfu wyleciała, więc zdjąłem tą kopułkę, przeczyściłem lekko papierem ściernym miejsce poruszania szczotek, same szczotki wytarłem starannie szmatką, złożyłem to do kupy, i niestety bez zmian. Jutro chyba po robocie spróbuję na popych odpalić. Zobaczymy czy zagada.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

A zmierz omomierzem czy cewka elektromagnesu ma przejście, lub podaj "+" na śrubę rozrusznika czy zagada
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 739
Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
Motocykl: XF650 98'
Lokalizacja: Ciechanów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: grzała »

danny82 pisze:Szczotki sprawdzałem, tzn otworzyłem rozrusznik od strony szczotek, no i normalnie pełna łyżeczka od cukru czarnego syfu wyleciała, więc zdjąłem tą kopułkę, przeczyściłem lekko papierem ściernym miejsce poruszania szczotek, same szczotki wytarłem starannie szmatką, złożyłem to do kupy, i niestety bez zmian. Jutro chyba po robocie spróbuję na popych odpalić. Zobaczymy czy zagada.
No jak taki syf był to pytanie czy szczotki w szczotkotrzymaczach w miarę płynnie chodzą bez zacięć. Zrób tak jak Waldi pisze, podaj + bezpośrednio na rozrusznik.
Obstawiam, że jeśli masz 11,9 V na rozruszniku (podczas wciskania przycisku startera) a rozrusznik nie kręci, to wina leży w samym rozruszniku (najczęściej szczotki, niekoniecznie zużyte ale nie dotykające komutatora), zobacz jak wyglądają uzwojenia wirnika, czy nie przegrzane. Komutator rozumiem jechałeś papierem, tylko czy czyściłeś przy okazji żłobki?
Gdyby rozrusznik miał zwarcie/był zablokowany, miałbyś dużo większy spadek napięcia, a tak wygląda że nie ma przejścia w obwodzie rozrusznika.
"białe ręce, czarny blues"
Awatar użytkownika
danny82
Posty: 8
Rejestracja: 20 marca 2014, 21:32
Motocykl: Virago 750 '92
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: danny82 »

-waldi- pisze:A zmierz omomierzem czy cewka elektromagnesu ma przejście, lub podaj "+" na śrubę rozrusznika czy zagada
Zmierzyłem cewkę elektromagnesu, no i przerwa totalna, nieskończoność.
Czy to oznacza, że jest on na pewno padnięty?
Podałem też bezpośredniu z aku + na śrubę rozrusznika to tylko iskrzyło, i kabel mi się zagrzał mocno (przekrój 2,5mm2)
A te rowki w rozruszniku także przeczyściłem jak już miałem to na wierzchu.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

na to masz winowajcę - przerwa na uzwojeniu elektromagnesu,
a co do kabla i zagrzania troszkę za mały przekrój miałeś, ale rozrusznik wygląda w porządku
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
danny82
Posty: 8
Rejestracja: 20 marca 2014, 21:32
Motocykl: Virago 750 '92
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: danny82 »

Dzięki Waldi za sugestie dot. sprawdzenia tego przejścia na cewce elektromagnesu.
No to czeka mnie wymiana elektromagnesu :x , a to niestety niemały koszt, no ale cóż zrobić :cry: .
A jeszcze małe pytanko czy istnieje gdzieś "instrukcja" wymiany tegoż elektromagnesu? Wolałbym to sam zrobić, tylko potrzebowałbym kilku wskazówek jeśli chodzi o to co trzeba rozkręcać, a czego nie. :chopper:
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 739
Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
Motocykl: XF650 98'
Lokalizacja: Ciechanów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: grzała »

A może nie wymiana, tylko końcówka uzwojenia się "rozlutowała" i skończy się bezkosztowo, tylko trochę roboty.
Niestety w Virażce tego nie robiłem i nie jestem w stanie pomóc jak to zrobić, bo widzę że to system jak w samochodzie. W moich obecnych moto gdzie trochę z tym pogrzebałem jest trochę inaczej, jest tylko przekażnik rozrusznika (bez elektrowłącznika)
"białe ręce, czarny blues"
Awatar użytkownika
danny82
Posty: 8
Rejestracja: 20 marca 2014, 21:32
Motocykl: Virago 750 '92
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: danny82 »

A może podpowie ktoś ile powinien mieć ohmów pomiędzy tymi uzwojeniami, mierzone na śrubach mocujących od kabli od aku. Bo między jedną ze śrub, a tym wyjściem od sterowania elektromagnesem jest przejście, moim multimetrem wyszło 1,3 ohm, ale to pewnie przez oporność samych przewodów od miernika.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

nie omy tylko spadek napięcia

około 0,6V

opisane w tym temacie http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 105
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: mchojecki4 »

A czy u mnie padł regulator?
Na wolnych obrotach mam 14,4V natomiast przy np 4tys obr spada mi do 13V
Akumulator nowy.
Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 105
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: mchojecki4 »

pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: -waldi- »

a czytał temat, i inne ?

regulator OK, instalacja do roboty bo za duże spadki napięć
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 685
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: Kargul »

W jaki
danny82 pisze:Dzięki Waldi za sugestie dot. sprawdzenia tego przejścia na cewce elektromagnesu.
No to czeka mnie wymiana elektromagnesu :x , a to niestety niemały koszt, no ale cóż zrobić :cry: .
A jeszcze małe pytanko czy istnieje gdzieś "instrukcja" wymiany tegoż elektromagnesu? Wolałbym to sam zrobić, tylko potrzebowałbym kilku wskazówek jeśli chodzi o to co trzeba rozkręcać, a czego nie. :chopper:
danny82 pisze:A może podpowie ktoś ile powinien mieć ohmów pomiędzy tymi uzwojeniami, mierzone na śrubach mocujących od kabli od aku. Bo między jedną ze śrub, a tym wyjściem od sterowania elektromagnesem jest przejście, moim multimetrem wyszło 1,3 ohm, ale to pewnie przez oporność samych przewodów od miernika.
W jaki sposób mierzyłeś te przejścia dla cewek elektromagnesu, że ci wyszło brak przejścia? W elektromagnesie są dwie cewki (uzwojenia).
Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 105
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Regulator napięcia

Post autor: mchojecki4 »

Po sprawdzeniu i wyczyszczeniu calej instalacji oraz polutowaniu wszystkich konektorow mam na wolnych obr 14.7 a po dodaniu gazu 14.2V
ODPOWIEDZ