Witam wszystkich ponownie,
przekopałem całe forum ostatniej nocy w poszukiwaniu możliwości podłączenia obrotomierza do silnika V2 4T.
Jest kilka wątków, ale nie zakończonych konkretnymi rozwiązaniami.
Pewnie znajdzie się kilka osób zainteresowanych tematem więc zaczynam:
Zainteresował mnie obrotomierz uniwersalny przeznaczony do silników V2 4T:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5459623854
Jednak jest podobne ogłoszenie:
http://allegro.pl/stalowy-obrotomierz-y ... 60690.html
, w którym napisano cytuję -"Obrotomierz czyta sygnał z cewki zapłonowej, jeśli motocykl posiada dwie cewki zapłonowe obrotomierz nie będzie działał prawidłowo"
W Virażce mamy 2 cewki i tu pojawia się pytanie czy ktoś ma doświadczenie z podłączenia takiego obrotomierza i czy się sprawdził ? Dostałem od sprzedawcy schemat podłączenia , może to coś wyjaśni (ja jestem nogą w tym temacie):
tu jest zdjęcie http://pokazywarka.pl/gltjsk/
Przepraszam za przydługi tekst i jeśli naruszyłem jakieś zasady, proszę o wyrozumiałość jestem świerzakiem
Podłączenie obrotomierza Virago 125
- Robson666
- Posty: 177
- Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
- Motocykl: Virago DX535/XVS1100
- Lokalizacja: Trzebnica
- Wiek: 57
- Status: Offline
Podłączenie obrotomierza Virago 125
Robson666
- Robson666
- Posty: 177
- Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
- Motocykl: Virago DX535/XVS1100
- Lokalizacja: Trzebnica
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Podłączenie obrotomierza Virago 125
Witam,
właśnie zamontowałem ten obrotomierz, i wszystko gada jak należy:
http://pokazywarka.pl/42n9nm/
Podpowiem, ze podłączenie jest bajecznie proste (nawet przewód obrotomierza ma idealna długość):
1. Zasilanie "+" (czerwony) podłączyłem do sygnału (brązowy przewód)
2. masa "-" (czarny) przykręciłem pod śrubą mocującą sygnał do ramy
3. oświetlenie (niebieski) wpuściłem przez lampę do kostki zasilającej prędkościomierz (środkowy niebieski przewód)
4. sygnał (zielony) podłączyłem do cewek do pomarańczowego przewodu w kostce
Wszystko hula i reaguje idealnie, teraz się tylko zastanawiam czy nie zmienić obrotka na wyskalowany do 15 tys, mój moduł pozwala kręcić się do 10,5 tys i ten zamyka bez problemu , ale to do sprawdzenia podczas jazdy.
Jak ktoś potrzebuje więcej szczegółów chętnie podpowiem
właśnie zamontowałem ten obrotomierz, i wszystko gada jak należy:
http://pokazywarka.pl/42n9nm/
Podpowiem, ze podłączenie jest bajecznie proste (nawet przewód obrotomierza ma idealna długość):
1. Zasilanie "+" (czerwony) podłączyłem do sygnału (brązowy przewód)
2. masa "-" (czarny) przykręciłem pod śrubą mocującą sygnał do ramy
3. oświetlenie (niebieski) wpuściłem przez lampę do kostki zasilającej prędkościomierz (środkowy niebieski przewód)
4. sygnał (zielony) podłączyłem do cewek do pomarańczowego przewodu w kostce
Wszystko hula i reaguje idealnie, teraz się tylko zastanawiam czy nie zmienić obrotka na wyskalowany do 15 tys, mój moduł pozwala kręcić się do 10,5 tys i ten zamyka bez problemu , ale to do sprawdzenia podczas jazdy.
Jak ktoś potrzebuje więcej szczegółów chętnie podpowiem
Robson666
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 grudnia 2017, 16:18
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: Płock
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Podłączenie obrotomierza Virago 125
Witam, chcę podłączyć taki wyskalowany na 13,5k do swojej świeżo kupionej virówki 535 i mam pytanko, - gdzie są umieszczone te cewki zapłonowe co podłączyłeś sygnałowy pomarańczowy przewód w kostce? Z pozdrowieniami gajes2