zapłon/sygnał z wału.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

zapłon/sygnał z wału.

Post autor: gazownik »

Tak się zastanawiam na jakie paliwo (ilość oktanow) były projektowane nasze maszyny? Moja maszyna jest z USA a jak wiadomo usa jak i Rosja mają nisko oktanową wachę, a zwłaszcza taka była w latach 80, i na początku 90tyh (teraz nie jest lepiej :p). Co za tym idzie maszyny nasze powinny być do tego przystosowane. Czyli to do czego zmierzam nie wykorzystują potencjału paliwa 95 i lepszego... Zastanawiam się jak wygląda sygnał z czujnika położenia wału korbowego, i czy go dało by sie trochę przyspieszyc...
Mniejsze spalanie, większa moc...
Może ktoś posiada przebieg oscyloskopu przebiegu tego sygnału?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: -waldi- »

lepiej zmień motocykl...

wartość oktanowa określa nie "moc" paliwa, a odporność na spalanie detonacyjne. Im większa wartość oktanowa tym mniejsza kaloryczność paliwa - a właśnie kaloryczność daje moc
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: Blunio »

-waldi- pisze:lepiej zmień motocykl..
Vmax - to byłoby to :bikersmile:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: gazownik »

Im większą oktanowosc tym dłuższy czas spalania. Im dłuższy czas spalania tym wcześniej należy zapalić mieszankę aby lepiej ją wykorzystać.
Co w efekcie daje
- większą moc (w wolnym ssaku nieznacznie ale...)
- mniejsze spalanie
- Lepsza emisja (dla ekologów istotną sprawą :bravo:)
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: marian07 »

To wygląda tak:
- wyższa liczba oktanowa - paliwo do silników wysilonych, z wyższym stopniem sprężania czy też obrotami; krótko mówiąc w tych silnikach 95tka by nie zdawała egzaminu bo samozapłony by wpadały.
- niższa liczba - do silników niewysilonych, niższy stopień spr i obroty; po prostu nasze sprzęty
- zatankowanie Virago 98 nie będzie miało żadnej różnicy w porównaniu do zatankowania 95.(poza ceną)
Można by snuć teorię i dojść w obliczeniach do różnicy rzędu ułamków kilowata, ale to absolutnie nie będzie mierzalne czy też odczuwalne.

Sprawa dodatkowa która wpływa na mit że niby jest różnica to porównanie silników wysilonych (tych które instrukcyjnie mają mieć polewane 98): jeden zalany 95 a drugi 98. Oczywiście ten z 98 będzie miał lepsze osiągi, bo przy 95 będzie łapał samozapłony i praca jego będzie mniej płynna, wręcz fatalna.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: gazownik »

No dobra skończy tema wyższości wschodniego paliwa na 98, czy Vpower. A powróćmy do sedna pytania.
I jeszcze jedno pytanko, jak wpływa na pracę silnika czujnik podciśnienia (ten na cewkach), wystawia on sygnał dla modułu zapłonowego, czy jeszcze na coś wpływa?
skarbek70
Posty: 61
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100,FJR 1300
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 53
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: skarbek70 »

Należałoby jeszcze dodać , że wyższa liczba oktanowa to też wyższa temp. spalania. Dla silników chłodzonych powietrzem zalecana jest jak najniższa liczba oktanowa. Właśnie za względu na temp.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: -waldi- »

gazownik pisze:No dobra skończy tema wyższości wschodniego paliwa na 98, czy Vpower. A powróćmy do sedna pytania.
I jeszcze jedno pytanko, jak wpływa na pracę silnika czujnik podciśnienia (ten na cewkach), wystawia on sygnał dla modułu zapłonowego, czy jeszcze na coś wpływa?
według jego wskazań zapłon zostaje przyśpieszony


z Virago sporta nie zrobisz...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: gazownik »

-waldi- pisze:z Virago sporta nie zrobisz...
Nie mam zamiaru :shock: . Ale jeśli da się w jakiś sposób usprawnić maszynę to czemu nie... Jedni lubią "tuningować" mocując lampki choinkowe, a ja lubię usprawniać (ot taki fetysz).
Jeśli w tygodniu zamontuje wydech, to wezmę z pracy oscyloskop i sprawdzę jak ten przebieg wygląda (bez wydechu to trochę za głośno w garażu jest :D ), i może znajdę zależność między ciśnieniem a wysterowaniem zapłonu. Dobrze by było jeszcze analizator w komin wsadzić i popatrzeć co ze składem się dzieje (ale to za jakiś czas). Jak się uda to umieszczę foto na forum dla potomnych, może komuś się przyda.
Nic na siłę :motorcycle:
A tym czasem :chopper: low and slow :rock:

Przesuwanie sygnałów z wału o ile będzie trudne to i bez sensu (dwa impulsy na obrót)...
Jak coś to zostaje tylko wpięcie się pomiędzy sterownik a cewki zapłonowe zgranie mapy zapłonów względem obrotów i podciśnienia i jej modyfikacja (szybko tego raczej nie zrobię, a szkoda)... Jak coś ugryzę to dam znać.
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: muniek »

Jest zależność między stopniem sprężania a liczbą oktanową. W mojej galerii jest wykres jakby co. Trochę stary z b.starej książki i skala się kończy na sprężaniu 9 ale daje pojęcie.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: zapłon/sygnał z wału.

Post autor: 2007XV1700 »

@ -waldi-
jeśli moduł nad cewkami wyprzedza zapłon na module zapłonowym to czy nie da się właśnie nim osiągnąć zamierzenie gazownika?

@gazownik
jakie efekty? co osiągnąłeś?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
ODPOWIEDZ