Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
niejestempro
Posty: 20
Rejestracja: 02 października 2016, 10:52
Motocykl: Była 535, jest cień
Status: Offline

Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: niejestempro »

Witam. Wracam z przeglądu, po ścieżce, pełny zadowolenia, Pan diagnosta podziwia virówkę, jaka to ładna itp, a kumpla szlifiere zlał :D.

Zadowolony wracam, zjeżdżamy na przystanek, kumpel coś tam poprawiał, ruszamy i nagle szarpnięcie, kontrolki pogasły, totalny brak prądu, spycham moto na bok, rozkręcam, zaglądam w bezpiecznik i spalony bezpiecznik main 20A. Żeby nie pchać kilku KM do domu wyjąłem z signal i wpiąłem do main i wróciłem.
Teraz robi się taka sytuacja, wkładam z powrotem bezpiecznik do signal, wkładam nowy do MAIN i tak:

Gdy mam włączone światła mogę gazować i się nie przepali napięcie przy przegazowaniu max do 12.60V czyli ładowania brak, a jak chodził na neutralnym napięcie spadało.

Gdy wyłączę światła 12.5V przy lekkim gazowaniu 13.7V, przy mocniejszym miernik dochodzi do 13.99 i koniec, bezpiecznik się przepala.

Przejrzałem schemat instalacji, wychodzi na to że ten bezpiecznik jest od ładowania tzn. Z alternatora idzie na prostownik, z prostownika na bezpiecznik i potem na akus.

Co mogło strzelić? Jak to dokładnie sprawdzić? Gdzie virago ma regulator napięcia? Czytam tu na forum że zwarcie w instalacji, lecz od tak po prostu nie mogło się coś stać a ładowanie wskazuje na regulator lub alternator.
Bardzo, bardzo dziękuję za informację.


@edit
Wymieniłem Regulator i teraz nie pali bezpiecznika. Regulator nie wiem czy był nowy, wyglądał jak nowy i sprzedający rok temu mówił ze jest to nowy regulator, że tam w starym tylko coś z kabelkiem było i tak jeździłem (Zdj jak to wyglądało).

Problem jest taki że na wolnych obrotach teraz napięcie powoli idzie do góry przy 13.35 skończyłem czekać, przy wyższych ma 14V, lecz jak włączę światła to napięcie powoli spada w dół na wolnych a przy dodaniu gazu napięcie idzie do 12.6-13V

Sprawdziłem alternator i przebicia na masę nie ma, oporność jest taka sama na tych 3 kablach czyli równo 1.1. Na forum piszecie aby sprawdzać napięcie międzyfazowe, lecz niestety nie wiem jak to zrobić i tak samo nie wiem jak sprawdzić napięcie które wychodzi z alternatora, szukam czegoś na forum jak to posprawdzać lecz nie mogę nic znaleźć, pomimo tak dużej ilości postów.

@edit2
Udało mi się znaleźć lekturę na forum, zaraz się z nią zapoznam. Przepraszam że robię taki mętlik ale jestem załamany

Zdj:
http://imgur.com/a/rSTzX
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: bobbers »

Możliwe że masa też słaba. Znajdź mase poczyść nasmaruj i może będzie ok ;) Albo ten regulator co założyłeś jest bardzo chinski i wyższego ładowania na nim nie będzie ;)
Sajmon ;)
niejestempro
Posty: 20
Rejestracja: 02 października 2016, 10:52
Motocykl: Była 535, jest cień
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: niejestempro »

Przejechałem się i chodzi, nie gaśnie, odpala ładnie, ma strzała. Jutro sprawdzę jeszcze raz jak ładuje, być może ładowanie było słabe przez rozładowany akumulator, bo z regulatora bezpośrednio na wolnych wychodziło prawie 13.5V

Więc sprawdziłem po lekturze co i jak:

Oporność na wszystkich 1.1Ohm
Brak przebicia na mase
Na regulatorze 13.5V na wolnych
napięcie na 3 pinach z alternatora (podłączony był też regulator, na wolnych obrotach z światłami), nie wiem czy dobrze mierzyłem bo jedna końcówkę miernika między kostki wpinałem a drugą do masy (tu chyba zrobiłem błąd bo chyba było trzeba odpiąć kostkę, odpalić i między każdym z pinów A-B A-C B-C powinno być jakieś napięcie)
1 - 0.05V (ten poziomy pin)
2 - 11V
3 - 11V
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: Blunio »

Mnie to nie dotknęło, ale ludzie pisali na forum ze podstawowa bolączka regulatora to brak masowania ze względu na rdzę / zanieczyszczenia spowodowane ustytuowaniem urządzenia. Od czasu do czasu warto do niego zajrzec i zadbać o właściwy przepływ prądu. Sugerowali nawet użycie pasty przewodzącej :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
niejestempro
Posty: 20
Rejestracja: 02 października 2016, 10:52
Motocykl: Była 535, jest cień
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: niejestempro »

Masa przy regulatorze wyczyszczona.

Wykonałem tym razem prawidłowe pomiary i tak:
Z Alternatorem jest wszystko ok.

Regulator Stary robił zwarcie, przepalał bezpiecznik powyżej 13.99 na mierniku, po sprawdzeniu wychodzi coś takiego:
Pin nr 1 to ten poziomy, kolejne 2 i 3 to te pionowe.
1) + miernika do + Regulatora i - do obudowy regulatora - brak reakcji czyli jak na forum wyczytałem prawidłowo, po przemienieniu końcówek pokazuję 621 i nie piszczy.
2) + miernika do obudowy Reg i - do białych kabli wyniki są takie : 621, 633, 636 i nie piszczą.
3) - miernika do + z regulatora i + miernika do białych kabli wyniki: Na 1 piszczy i pokazuję 000, 2. 651 (nie piszczy), 3. 648 nie piszczy.
4) + miernika do + regulatora wyniki: Na 1 piszczy pokazuje 000, reszta brak reakcji

Regulator "nowy" zwarcia nie robi, lecz z włączonymi światłami napięcie spada sobie w dół, a z wyłączonymi napięcie leci sobie powoli do góry
1) + miernika do + Regulatora i - do obudowy regulatora - brak reakcji, po przemienieniu końcówek pokazuję 673 i nie piszczy.
2) + miernika do obudowy Reg i - do białych kabli wyniki są takie : 1. Piszczy pokazuje 004 (być może przez podpięty akus), 2. 701 nie piszczy , 3. 704 nie piszczy
3) - miernika do + z regulatora i + miernika do białych kabli wyniki: 1. 669 nie piszczy, 2. 686 nie piszczy, 3. 689 nie piszczy
4) + miernika do + regulatora wyniki: Wszystkie brak reakcji.

Czyli wychodzi na to że stary puszczał za duże napięcie i bezpiecznik palił, a "nowy" ma przebicie na masę.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: -waldi- »

uszkodzony stary regulator robił zwarcie - w momencie otwarcia tyrystora wywalał bezpiecznik bo szedł na zwarcie...
po krótce upalona dioda prostownicza....
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
niejestempro
Posty: 20
Rejestracja: 02 października 2016, 10:52
Motocykl: Była 535, jest cień
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: niejestempro »

Dzięki waldi, a co do tego "nowego" to jest też uszkodzony, bo jak rozumiem nie powinien mieć przejścia i to może skutkować tym słabym ładowaniem? chodzi o to że na tym nowym ładowanie na światłach spada, a bez świateł leci powoli do góry, przy 13,5V odechciało mi się czekać dalej co się stanie :D. Ten nowy ma "przebicie"?

@edit 13.03.2017
Dzisiaj przyszedł do sklepu regulator napięcia, na 100% chiński bo za 35zł i ładowanie jest piękne, nic dodać nic ująć :D
Dzięki waldi za nakierowanie mnie o sprawdzaniu regulatora. Zobaczymy ile pochodzi.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przepala się bezpiecznik MAIN Virago 535

Post autor: -waldi- »

moze przeżyć moto..... loteria
tylko chłodzenie zapewnij
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ