Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Post autor: marekc1019 »

Witam, chcę sprawdzić oporność impulsatora. Clymer podaje tak jak poniżęj:
Aby uzyskać poprawny odczyt, cewka zapłonowa musi być ciepła (min. 20 stopni C). Jeżeli to konieczne, uruchom
silnik i rozgrzej go do normalnej temperatury pracy. Jeżeli jest to niemożliwe, ogrzej cewkę suszarką do włosów.
1. Zdemontuj siedzenie i lewą osłonę ramy.
2. Odłącz minus od akumulatora.
3. Odłącz złączkę cewki (1 czerwony, 1 niebieski, 1 brązowy, 1 zielony) z modułu zapłonowego. Moduł
znajduje się pod osłoną silnika z prawej strony (rys. 22) za przekaźnikiem pompy paliwa.
4. Zmierz omomierzem, wyskalowanym x100, oporność cewki pomiędzy tymi terminalami:
a. brązowy z zielonym
b. czerwony z niebieskim
U mnie jedna kostka 3 przewody mają kolory: 1 czarny, 1 szary, 1 niebiesko-czerwony.
Druga kostka 5 przewodów : 1 czarny, 1 czerwony,1 niebiesko-żółty, 1 pomarańczowy, 1 szary. No i nie wiem która to kostka i jakie ze sobą pomierzyć.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Post autor: vinny »

Nie wiem jaki rocznik 535 I ile impulsatorów masz . Najprościej , z lewej strony z karteru wychodzą dwie wiążki przewodów , jedna ma trzy przewody białe ( alternator ) i druga ma dwa ( impulsator ) , po przewodzie idziesz do kostki ( lewy boczek , koło pompy paliwowej ), rozłączasz kostkę , ustawiasz omomierz na najmniejszą skale i mierzysz opór pomiędzy tymi dwoma przewodami , powinien być w granicach od 170 -230 ohmów . Jak masz dwa impusatory to drugi mierzysz analogicznie .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Post autor: marekc1019 »

Dzięki vinny za pomoc. Przewody zlokalizowane. Ponieważ mam jeden impulsator przewody są dwa i w innym kolorze niż podaje Clymer. Impulsator ma 213 omów, czyli w normie z tego co podałeś. Z kolei Clymer podaje 140-170 omów. No i teraz mam wątpliwości jaki wynik prawidłowy.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Post autor: vinny »

Jeżeli masz jakis problem z moto , to na pewno nie jest wina impulsatora . Przy takiej oporności jak podałeś impulsator jest zdrów jak ryba :mrgreen:
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Impulsator sprawdzenie XV535 problem

Post autor: marekc1019 »

Jutro wszystko poskładam. Kupiłem nowe przewody wn i fajki. Wszystkie możliwe styki przeczyszczone.
ODPOWIEDZ