gorące przewody

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

gorące przewody

Postautor: mymlon » 30 lipca 2017, 21:13

Witam, miałem bardzo gorące przewody pomiędzy alternatorem, a regulatorem napięcia. Wręcz spaliło całą kostkę połączeniową. Podejrzewałem, że było luźne połączenie, nagrzało się i spaliło. dziś zrobiłem połączenie na zwykłe konektory, jednak ku mojemu zdziwienieu, wiązka nadal jest ciepła w czasie pracy motocykla. Nie jest gorąca, ale ciepłą. Czy tak ma byc, czy to raczej wskazuje na jakieś uszkodzenie/zwarcie?

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 698
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: vinny » 31 lipca 2017, 13:06

Pomierz alternator , jak parametry będą ok to przeczyść masę na regulatorze I dodaj dodatkową , nie będzie się grzało .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: mymlon » 31 lipca 2017, 14:57

Prąd ładowania ok 13,85V ale skacze do 13,95V a raz nawet wzrósł do 14.04, coś jeszcze zmierzyć?

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 158
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: Doniu » 31 lipca 2017, 15:26

A tak z ciekawości,jak zrobić dodatkową masę,czy podłączyć do regulatora dodatkowy przewód i dać pod " - " akumulatora,jak to zrobić najlepiej?
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 698
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: vinny » 31 lipca 2017, 15:39

Doniu pisze:A tak z ciekawości,jak zrobić dodatkową masę,czy podłączyć do regulatora dodatkowy przewód i dać pod " - " akumulatora,jak to zrobić najlepiej?

Regulator jest przykręcony na dwie śruby do ramy i to jest " podstawowa " masa reglera ,wystarczy do najwygodniejszej z nich przykręcić kawałek przewodu z dwoma uchami I drugi koniec przewodu przykręcić do ramy . Jak Ci nie przeszkadza dodatkowy kabel w puszce akumulatora , to można pociągnąc do "-" klemy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 698
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: vinny » 31 lipca 2017, 15:49

mymlon pisze:Prąd ładowania ok 13,85V ale skacze do 13,95V a raz nawet wzrósł do 14.04, coś jeszcze zmierzyć?

Czyli ładowanie masz ale troche slabe ( masz spadek napięcia na wiązce ) , żeby je poprawić połącz bezpośrednio przewodem "+" od regulatora (kolor czerwony ) z plusem akumulatora ( oczywiście z jedej strony przewodu musi być odpowiednie uszko a z drugiej odpowiednia końcówka wszystko poizolowane ,tak jak być powinno w przewodach którymi płynie prad ), do tego dobra masa i będzie grało .Czytajcie forum , to było już opisane .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: mymlon » 31 lipca 2017, 15:53

czyli rozpiąć czerwony przewód, czy podłaczyć do istniejącego już przewodu dodatkowy ?

Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: mymlon » 31 lipca 2017, 16:34

szukam na forum i jakoś nie mogę znaleźć

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 158
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: Doniu » 01 sierpnia 2017, 00:00

Dziękuję za odpowiedz.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 698
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: vinny » 01 sierpnia 2017, 20:36

mymlon pisze:czyli rozpiąć czerwony przewód, czy podłaczyć do istniejącego już przewodu dodatkowy ?

W 535 miałem przewód "wpiety "do czerwonego na nim bezpiecznik 10 i do plusa . Teraz mam bezpośrednio z koski do plusa ( oryginalny jest wypiety całkowicie ) i też dziala super . Zrob jak Ci wygodniej .
A może , jak lubisz się bawić to zrób na jeden sposób , pomierz ladowanie , potem na drugi , zmierz ponownie , zapodaj wyniki na forum , będzie jakiś materiał do przemyśleń .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: mymlon » 05 sierpnia 2017, 18:58

Podłączyłem plus bezpośrednio do aku. Niestety przewody dalej gorące. Dodałem dodatkową masę, bezpośrednio do aku i też to nic nie pomogło. Fakt, ładowanie wzrosło do 4,2 V

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 698
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: vinny » 05 sierpnia 2017, 19:54

Przewody i regulator zawsze będą ciepłe , bo to jest regulator " stratny" W 535 regulator jest przykrecony dwoma srubkami do radiatora powierzchnia stykowa radiatora i regulatora musi być dokładnie oczyszczona papierem ściernym z utlenionego aluminium wtedy uzyskasz dobrą masę . Radzilbym sprawdzić , czy styki w kostce alternator - regler nie są za lużne i czy nie ma na nich nalotu . Jeżeli powyższe warunki będą spelnione to układ będzie dzialal prawidłowo . Sprawdz jeszce alternator , pomiar prosty , opisany na forum .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
mymlon
Posty: 54
Rejestracja: 19 kwietnia 2017, 01:34
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: mymlon » 05 sierpnia 2017, 20:02

Wszystko sprawdzone, nowe kości, stare stopiło. Wiem o tym, że maja być ciepłe, ale co znaczy ciepłe, a co gorące? Dla mnie są gorące, nie jak tłumik, ale jak szklanka gorącej herbaty :) . Zastanawiające jest tez, że mam gorący kluczyk w stacyjce..jak to ktoś napisał, mam delikatne dłonie..hahahah Moja kobieta mówi, ze nie mam w nich czucia hahahah

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: gorące przewody

Postautor: -waldi- » 15 września 2017, 23:43

tam jest linka 1,5mm2, a przy normalnej pracy moto prąd płynący przez nie wynosi (z moich pomiarów) do 18A ....

przewody będą się grzać niestety ale nnie do przesady.w razie wątpliwości trzeba zmierzyć uzwojenia czy nie mają zwarcia do masy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!


Wróć do „Elektryka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość