Problem z ładowaniem w 535

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

Styki są na pewno OK. Niedawno wszystkie sprawdzałem, doginałem ... na pewno jest dobrze.
Akumulator naładowałem. Po niedzieli był kaput. Z Aq nie dało sie odpalić, na popych zapalał i do domu (ok 50 km) dojechałem na śwatłach pozycyjnych . W czasie jazdy właczyłem mijania i jechało. Na skrzyżowaniu na wolnych obrotach (mijania + STOP + kierunek) silnkik zgasł. Wiec na pozycyjnych dalej w strone domu- dojechałem.
Po naładowaniu odpalił super, drugi raz też, ale trzeci raz już lipa. Odpaliłem z innego aQ i mierzyłem: bez śwaiteł , na wolnych - 12,5V. Po właczeniu mijania spadało do 8 V. I co mnie martwi, na wyższych obrotach ładowanie wzrastało tylko do ok 10V (na śwatłach). Bez śwateł- na wyższych obr ok 13V. włącze światła- dupa blada: 8 V .
Taki śliczny motor, tak go lubie (a najważniejsze-żona wreszcze sie przekonała do motoru i śmiga ze mną :bikersmile: ) , a tu :cry:
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
rabw
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: rabw »

Fajnie by było, gdybyś mógł od kogoś pożyczyć na 100% sprawny regler i sprawdzić jak będzie Twój moto z nim działał. Wtedy dałoby się sprawdzić najbardziej prawdopodobną i jednocześnie najłatwiejszą do usunięcia przyczynę problemu.
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

Właśnie , tez nad tym myslałem. To byłoby jedynie słuszne posuniecie, pozwalające wykluczyc inne usterki. Ale .... znam jednego który ma 535. ale .... wolałbym nie pożyczać , bo po pierwsze wiem że bedzie miał obiekcje , a po drugie , wiem na pewno, że jeśli kiedyś wyskoczy mu jakas usterka, to bedzie posadzał o to przekładanie regulatora. Nawet jesli to bedzie np luźne łożysko w tylnym kole.
Tak że raczej chyba zakupie nowy regulator.
Co do aq. W niedziele nie palił, bo był rozładowany, a w środe (nie ładowany) raz zakręcił. Czyli jakby był kaput, to powinien do środy całkowicie wyzionac ducha.
Gdzieś widzałem na forum ponoc dobre polecane przez kogoś regulatory.
znalazłem: Tourmax i takie cos - [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url]
Ma ktos zamontowany taki ?
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: EDDIE »

Ten regler ma olbrzymi radiator i jest droższy od TourMaxa. W tym temacie - viewtopic.php?t=3872&postdays=0&postorder=asc&start=25 znajdziesz telefon do sprzedawcy TourMaxa a także lepszy sposób montażu z fotkami zamieszczonymi przez mnie :grin:
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

ThX :nazdrowie: . Zaraz do gościa zadzwonie, Do Opola mam niedaleko, to może sam podskocze. Zależy mi na czasie.
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: kyller »

moja prwyatna opinia to => tourmax to w srodku prawie taki sam badziew jak te za 119 zyli
gesto upakowne elementy wydzielajace ciepło + mała powierzchia oddajaca ciepło
te za 240 zyli sa pancerne facet je sprzedaje od kilku lat i ludzie chwala jedynym mankamentem jest gabaryt radiatora
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

No i dalej lipa :frustrated: Dałem za regler 189zł i dalej identycznie jak było. Ladowanie na wolnych 12,5V , na wiekszych obrotach - niecałe 13V . Po właczeniu swiateł spada do 10V. Pomierzyłem na wyjsciu z alternatora i cos mi nie pasuje. Miedzy fazami (na wolnych) jest ponad 20V ale w jednym mierzeniu jest miedzy fazami 12-15V.
i co teraz ? alternator wymienić ? a może motor na inny ?..... juz mi sie odechciewa ....
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Paulus
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: Paulus »

Napięcie między fazami powinno być równe, ale piszesz też o padniętym aku, to też ważny element tej łamigłówki, możesz gdzieś pożyczyć na kilka dni sprawny? Ja miałem padnięte dwie cewki z trzech przy alternatorze i ładowanie bardzo spadało nawet do 11V, nie ma co się dziwić przy jednej pracującej cewce. W niedługim czasie pewnie będziesz musiał wymienić alternator skoro już ma różne napięcia.
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

Aku padł, bo ładowanie miał ok 10-11V . Po naładowaniu odpala z aku, ale z powodu braku ładowania (słabe) znów pada. Jeśli naładowany, odpala, to powinien być ładowany, i mieć te napięcie ok 13V. Jutro wyciągne uzwojenie alternatora. Może gdzieś jest jakieś przebicie na kablu, albo co ? Znalazłem kogos, kto ma do sprzedania uzwojenie. Dzwoniłem, ale ponoc były montowane dwa typu uzwojeń (24 , i 26 ... czy jakos tak). może ktos podpowiedzieć o co chodzi ?
nieżle. kupiłem ją 10 kwietnia i już przeszedłem zerwane sruby w sprzęgle rozrusznika, kupiłem regulator napięcia, a teraz okazało sie że to nie regler tylko alternator .... ciekawe co nastepne w tym "prostym motorze nie do zajeżdżenia" .
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
michael
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: michael »

Raczej pełnym głupich rozwiązań technicznych, przez które mamy takie problemy... Powodzenia z naprawami. Możesz powiedzieć ile dałeś/dasz za uzwojenia?
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

Narazie nie kupiłem, bo jeden sprzedający pyta czy z jednym czy z dwoma impulsatorami, drugi sprzedający pyta o wymiar uzwojenia. Już mi brakuje cierpliwości, myslałem że alternator w XV 535 jest jeden typ. ale nie może byc za dobrze :frustrated:
Z tego co pamietam z naprawy sprzęgła rozrusznika, chyba jest jeden impulsator (taki magnes z boku uzwojenia), ale głowy sobie za to obciąć nie dam.
A co z tym wymiarem? zewnetrzny, wewnetrzny, grubosc ?
I tak żeby to wiedzieć musze to wyjąc, a jak wyjme, to mam namiar na gościa co nawija takie rzeczy, wiec chyba sobie dam przewinąc.
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: kyller »

[quote="michael"]Raczej pełnym głupich rozwiązań technicznych, przez które mamy takie problemy... /../quote]
głupich rozwiazań? nie zauważyłem ?
mimo rocznika 1988 nie miałem żadnych usterek w trasie nie zwiazanych z grzebactwem poprzednich włascicieli ,usterki to zerwana linka sprzegła i pad prądów na swiatłach, rozpusczony rumuńska benzyna nieodpowiedni przewód paliwowy, no i jescze pompe zarżnałem bo układ paliwiowy był nieszczelny
majki01
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: majki01 »

Siema Hyny. Mam pytanie-czy w ostatnim czasie nie montowałeś jakiegoś alarmu lub może coś robiłeś w elektryce?
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

Rozłaczałem w "prawym boczku" wszystkie styki/kostki , sciskałem konektorki, aby był lepszy styk na łaczeniach. Tam raczej nic nie mogło sie posuć. Bo wszystko jest tak samo jak było. Przedtem podłaczałem lightbary. ale one działaja tylko przy załaczonych swiatłach. Zasilanie na przekaźnik jest z kabelka żarówki przednich pozycyjnych. Ale kable odłaczyłem, bo mysłałem że to coś fiksuje, przekaźnik, lub przebicie na kablu. Ale jest bezpiecznik, wiec raczej to nie fiksuje.
Dzisiaj zrobiłem tak. AQ podładowany, odpieta kostka czerwona z regulatora. Probówka/żarówka 21W podłaczona do masy i do wyjscia z reglera. Po odpaleniu zaróweczka 21W swieci super jasno. Przy dodawaniu gazu rozjaśnia sie, i w pewnym momencie jakby lekko przygasa. Jakby regulator obnizył napięcie.
Próbowałem zmierzyc napięcia na żarówce. Dziwne - na prąd stały wyszło że jest ok 5 V. Przełaczyłem miernik na zmienny - jest 12,5 V
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: -waldi- »

hyny pisze:Dziwne - na prąd stały wyszło że jest ok 5 V. Przełaczyłem miernik na zmienny - jest 12,5 V
w ten sposób nie zmierzysz, gdyż napięcie nie jest filtrowane i przebieg napięcia wyjściowego nie jest prosty

podłącz kondensator jakiś większy, albo akumulator jakiś na 12V i wtedy zmierz
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: wierzba »

Może nie na temat ale chciałbym wiedzieć co mnie jeszcze czeka:
michael, co jest tak głupio rozwiązane w 535 ? Mnie wkurzają odsłonięte lagi, ładnie to wygląda ale wolałbym osłonięte, zabezpieczone przed kurzem.

wierzba
rabw
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: rabw »

hyny pisze:Dzisiaj zrobiłem tak. AQ podładowany, odpieta kostka czerwona z regulatora. Probówka/żarówka 21W podłaczona do masy i do wyjscia z reglera. Po odpaleniu zaróweczka 21W swieci super jasno. Przy dodawaniu gazu rozjaśnia sie, i w pewnym momencie jakby lekko przygasa.
To oznacza, że regler działa. Różne są regulatory, ale działanie niektórych objawia się właśnie w taki sposób.
hyny pisze:Pomierzyłem na wyjsciu z alternatora i cos mi nie pasuje. Miedzy fazami (na wolnych) jest ponad 20V ale w jednym mierzeniu jest miedzy fazami 12-15V.
Szkoda, że nie zmierzyłeś tego jak pisałem zanim kupiłeś regler. Ale są plusy: fabryczne, szczególnie zamiennikowe regulatory lubią zdychać, więc zapasowy będzie jak znalazł np. w dalszą trasę.
wierzba pisze:Mnie wkurzają odsłonięte lagi
mnie też ;) Pod tym względem fajne są Drag Stary w wersji Classic.
michael
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: michael »

Mnie drażni to, że wszędzie jest pełno atrap, gdyby zbiornik był zbiornikiem, to pod siodłem wszedłby np duży schowek, albo alternator taki jak w samochodach, z nawiewem na regulator, brak fabrycznej kontrolki ładowania, wydechy, które też nie są tym na co wyglądają, plastikowe osłony wszędobylskie i kiepski hamulec z przodu (uprzedzając odpowiedzi-mam moto '90, więc mam jednotłoczkowy zacisk). Akurat lagi mi nie przeszkadzają ;) Ale wiadomo, każdemu co innego się podoba, nie ma motocykli bez wad, żeby nie było mimo wad moje 535 przyniosło mi wiele miłych kilometrów :) zmienię, to na inne moto ponarzekam ;) pozdr!
rabw
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: rabw »

michael pisze:wszędzie jest pełno atrap
mamy motocykle zoptymalizowane pod kątem miłego dla oka wyglądu ;)
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

.... i co raz bardziej sie z tym zgadzam. Do tej pory miałem motory, jakby to powiedzeić , teraz "zabytkowe". Nic tam nie było dla szpanu. Każdy element był do czegos przydatny, spełniał określoną role.
Jedynym wyjsciem byłoby chyba złożenie motoru z kilku. z każdego brać to, co najlepsze. Np rama z M72 na suwakach, do tego jakiś dobry silnik (np boxer BMW) .... ale do tego potrzebne przede wszystkim KASA, miejsce, czas .
Dorobilem sobie taki voltomierz. Podpiety w lampie pod plus po stacyjce. Ładowanie takie jak na foto - deczko pow 12V (12,4-12,5) na wolnych obr.

Obrazek
Obrazek
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: radar64 »

Hyny ale Ty chłopie kiepsko trochę mierzysz to ładowanie.Nie uwzględniasz spadków na pięć na poszczególnych stykach i samej stacyjce.Woltomierz powinieneś mieć na samym akumulatorze powieszony,tyle że może minimalnie rozładowywać akumulator ( wg teorii im lepszy woltomierz to ma większą oporność by nie fałszować wyników pomiaru) bo wisi i mierzy cały czas niezależnie od stacyjki.Aby to ominąć można by go zasilać przekaźnikiem z aku a przekaźnik sterować plusem ze stacyjki,wtedy by wskazywał tylko po włączeniu stacyjki i to co jest aktualnie na akumulatorze.Ale czy to nie jest przerost formy nad treścią?A może prościej zobaczyć przez porównanie ile cygani Volt po stacyjce i dodawać do otrzymanego wyniku.U mnie się kradło na tym wszystkim 2V.pozdro
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: kyller »

radar z puktu widzenia metodyki pomiaru masz jak najbardziej racje

a tak przy okazji niedługo bedzie mozna zanabyc droga kupna przydatna rzecz a minaowicie wskaznik na jednej diodzie RBG LED wskazujacy napiecie za niskie (brak łądowania), ładowanie słabe lub zerowe a także napiecie za wysokie wiadomo jedną diodkę mozna utkać wszedzie, na razie produkt w testach.
drugą rzecza robiona przez forumowiczy dla forumowiczy (ale slogan) jest regulator napięcia zrobiony z solidnych elementów
za elektronike odpowiedzialny jest rabw za rozwiazania mechaniczne ja
oczywiscie dla aktywnych forumowiczy zniżki :mrgreen:
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: hyny »

radar64 pisze:kiepsko trochę mierzysz to ładowanie
wiem, że sa spadki . Nie chciało mi sie ciągnąć od akumulatora kabla, przekaźnik... Voltomierz jest podłączony pod plus w lampie, w którym napięcia sie pojawia po przekręceniu kluczyka. ... musze to jeszcze dopracować, bo samo zamocowanie jakoś takie nie fachowe :???:
... dzięki za podsuniecie pomysłu, aby sprawdzic ile sie traci volt na drodze aQ-lampa :roll:
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: radar64 »

Hyny sprawdziłem - u mnie wynosiło ponad 2V Voltomierz podłączyłem między +akumulatora a styk włączonej żarówki.Czyli zmierzyłem spadek napięcia na włącznikach stacyjce i konektorach.Już gdzieś pisałem ,że wkurzało mnie miganie lampy przedniej razem z migaczami.Założyłem przekaźniki i jest spokój,a lampa wreszcie świeci na biało i nie miga.

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 10:41 am ]
kyller a jakie będą progi zadziałania poszczególnych kolorów na wskaźniku?Przydałoby się tak 12.5 i 14,5V.Domyślasz się ,że jestem jak najbardziej zainteresowany posiadaniem wskaźnika.Pozdro
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Problem z ładowaniem w 535

Post autor: wąsaty7 »

Spadki napięć na wszelkiego rodzaju połączeniach :przewodów,końcówek przewodów z zaciskami,oprawek żarówek z masą,przewodów łączących z masą itd.praktycznie powinny być równe zeru.W przeciwnym wypadku (przy minimalnym nawet wychyleniu wskazówki woltomierza) świadczy to o nieprawidłowym połączeniu-np.mały docisk elementów łączących,skorodowane końcówki lub zaciski,luźno skręcone śruby.Maksymalny spadek napięcia w całym obwodzie oświetlenia nie powinien być większy niż 0.6V,w pozostałych obwodach 0.4V.Wniosek prosty:dociskamy,dokręcamy,lutujemy,pryskamy elementy instalacji elektrycznej.Powodzenia i pozdrawiam.
Wąsaty7
ODPOWIEDZ