PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 27
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 53
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: Dzidek » 13 czerwca 2017, 07:55

VINNY dzięki za słowa otuchy dziś nic nie podziałam bo jestem zajęty jutro chyba też pewnie dopiero w piątek lub sobotę .Teraz przełożyłem kostkę od reglera między ramą z lewej strony a nie z prawej przy dolnym baku i tak naprawdę to nie wiem czy jej tak nie zostawić bo na pewno by się nie poprzecierała ale czy nie za blisko od silnika wiązka będzie przechodzić, jak wrócę to jeszcze popatrzę na to .
Pozdrawiam
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!

Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 27
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 53
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: Dzidek » 13 czerwca 2017, 12:59

vinny pisze:Zle myslisz :D , jak masz 13,5 , to znaczy , że altek i regler są ok ,masz spadek napięcia ładowania na instalacji , wypnij z kostki plus od reglera i kawałkiem przewodu podłącz bezpośrednio na akumulator do plusa , zobaczysz , że będzie 14,5 V .


Aby twoje słowa zawsze tak brzmiały ,dopiero po 20 czerwca będę mógł dalej działać -no zobaczymy .
:chopper: Pozdrawiam

Wszystko gra miałeś racje jeszcze raz dzieki :bravo:
Ostatnio zmieniony 02 sierpnia 2017, 11:40 przez Dzidek, łącznie zmieniany 1 raz.
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!

Patryk
Posty: 4
Rejestracja: 21 listopada 2011, 15:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 25
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: Patryk » 26 czerwca 2017, 20:19

Witam,
Proszę o poradę i pomoc. Mam problem z ładowaniem w Virago 535. Jakiś czas temu miałem przytarty kabel i nie miałem ładowania, problem rozwiązałem, ładowanie było ok. Przy kolejnym wyjeździe po zgaszeniu silnika na tankowanie motocykl nie odpalił. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i mam takie oto wyniki:
1)napięcie na aku z wył. silnikiem --> 12,7
2)przy włączonym silniku i wyłączonych światłach --> 14,1-14,2
3) na światłach postojowych --> 13,9-14,1
4) na światłach mijania 12,9-14,2 i napięcie skacze: raz (od 12,9-do 13,5); przy drugim pomiarze (13,7-14,2).

rmalesa
Posty: 1
Rejestracja: 29 marca 2017, 19:14
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 31
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: rmalesa » 26 lipca 2017, 17:13

Na początku chciałem się przywitać :D

Przeanalizowałem cały wątek dotyczący pomiarów alternatora i regulatora, i wnioskuję, że uszkodzony mam alternator (zwarcia pomiędzy każdym uzwojeniem i masą). Zważając na to, że w Warszawie nikt mi go nie przewinie dobrze i szybko (i tanio ;) ) będę zmuszony zakupić nowy. Mam zatem pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy uzwojenia sprzedawane na znanym portalu aukcyjnym w przedziale 250-270 zł będą spełniały swoje zadanie, czy lepiej dorzucić trochę grosza i kupić tourmaxa (ok. 450 zł)? Poniżej przykładowe aukcje:

wersja tańsza
http://allegro.pl/uzwojenie-alternatora ... 76852.html

wersja droższa
http://allegro.pl/alternator-yamaha-vir ... 14682.html

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
CoLdY7
Posty: 261
Rejestracja: 19 czerwca 2015, 11:23
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Strzelin
Wiek: 29
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: CoLdY7 » 26 lipca 2017, 23:22

4 miesiące temu kupiłem, tam właśnie, za 290 zł w komplecie z uszczelką i działa, jak narazie
:chopper: Obrazek Przemek, alias CoLdY, alias wieSzak

Awatar użytkownika
rexonus
Posty: 15
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 08:35
Motocykl: VIRAGO 750
Lokalizacja: Polska Południowa
Wiek: 30
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: rexonus » 29 września 2017, 23:33

Po prześledzeniu tematu i problemach z ładowaniem zastosowałem bay pass i faktycznie ładowanie książkowe, pytanie jednak czy usunąłem przyczynę czy objaw ? Można tak jeździć ? Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ? chyba że szukam go nieporzebnie :)

Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 245
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 29
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: Ice-Man » 29 września 2017, 23:35

rexonus pisze:Po prześledzeniu tematu i problemach z ładowaniem zastosowałem bay pass i faktycznie ładowanie książkowe, pytanie jednak czy usunąłem przyczynę czy objaw ? Można tak jeździć ? Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ? chyba że szukam go nieporzebnie :)


Jeśli działa na by-pass to szukaj po kolei pomiędzy punktami końcowymi. By-pass powinien być tylko środkiem do diagnozy a nie rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7046
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Postautor: -waldi- » 27 października 2017, 20:46

rexonus pisze: Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ?


Z racji wieku instalacji musiał byś wszystkie złącza rozpruć, zaprasować nowe konektory. Prostszym sposobem jest przelutowanie żyły przewodu w miejscu zagniatania konektora. I tak po kolei od aku do stacyjki i z powrotem do regulatora...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!


Wróć do „Elektryka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość