Virago 535 właściwe obroty po synchro?
- mahaya26
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 marca 2012, 13:40
- Motocykl: Virago 535 '87
- Wiek: 37
- Status: Offline
Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Witam
dziś zrobiłem przyrząd do synchronizacji gaźników, wyregulowałem gaźniki ale nie jestem pewien czy obroty są właściwe. wrzucam filmik, proszę o opinię czy tak powinien chodzić silnik czy jeszcze coś podkręcić.
Film: http://youtu.be/w7wKjqK9pSk
dziś zrobiłem przyrząd do synchronizacji gaźników, wyregulowałem gaźniki ale nie jestem pewien czy obroty są właściwe. wrzucam filmik, proszę o opinię czy tak powinien chodzić silnik czy jeszcze coś podkręcić.
Film: http://youtu.be/w7wKjqK9pSk
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
na mój słuch prawie ok, lub minimalnie za niskie
manometry trzymaj w pionie, bo tak mają one pracować. Przy przechyle może pomiar nie być dokładny.
manometry trzymaj w pionie, bo tak mają one pracować. Przy przechyle może pomiar nie być dokładny.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Dla mnie obroty ok . Może to śmieszne , ale ja jak ustawiam wolne obroty to posiłkuję się tylnym błotnikiem
Ustawiam obroty za niskie następnie zwiększam obroty do momentu , w którym tylny błotnik przestaje drgać .Taka "synchronizacja "drgań silnika , ramy i całego "oblachowania" niestety nigdy nie miałem okazji podłączyć obrotomierza.
Nie pokazałeś na filmie , ale synchronizacja gażników na wolnych obrotach jest mało istotna , ważne żeby gażniki miały synchronizacje na obrotach "użytkowych " , czyli po synchronizacji na wolnych trzeba otworzyć przepustnicę i sprawdzić czy na wyższych obrotach wakuometry pokazują takie same wartości . Jeżeli tak to synchro jest ok.
Ustawiam obroty za niskie następnie zwiększam obroty do momentu , w którym tylny błotnik przestaje drgać .Taka "synchronizacja "drgań silnika , ramy i całego "oblachowania" niestety nigdy nie miałem okazji podłączyć obrotomierza.
Nie pokazałeś na filmie , ale synchronizacja gażników na wolnych obrotach jest mało istotna , ważne żeby gażniki miały synchronizacje na obrotach "użytkowych " , czyli po synchronizacji na wolnych trzeba otworzyć przepustnicę i sprawdzić czy na wyższych obrotach wakuometry pokazują takie same wartości . Jeżeli tak to synchro jest ok.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- mahaya26
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 marca 2012, 13:40
- Motocykl: Virago 535 '87
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Właśnie dawałem po garach i wskazówki ładnie równo pracowały, jeden wakuometr wskazuje o jedną wskazówkę więcej także musiałem to wziąć pod uwagę. Przestało na szczęście walić w tłumik i gaźniki bo wcześniej od czasu do czasu lubiło strzelić. Idę podkręcić troszkę te wolne obroty. Mam nadzieję że jest gitara.
- Artur2885
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 kwietnia 2012, 21:59
- Motocykl: Virago 535, WSK 125
- Lokalizacja: Ciechanowiec
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Witam , Panowie które to sa sruby od synchronizacji gazników w Virago 535 ? obszukałem fowum i teraz juz nic nie kumam do tej pory sądziłem że są to te z prawej strony gazników zamknięte zaślepką , z forum wyczytałem ze jest to jedna srubka z lewej strony na tym kółku od linki gazu jak to w końcu jest ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
jest jedna śruba regulacyjnaArtur2885 pisze:Panowie które to sa sruby od synchronizacji gazników w Virago 535 ? obszukałem fowum i teraz juz nic nie kumam do tej pory sądziłem że są to te z prawej strony gazników zamknięte zaślepką , z forum wyczytałem ze jest to jedna srubka z lewej strony na tym kółku od linki gazu jak to w końcu jest ?
zaznaczyłem ją na zdjęciu kolorem żółtym
Zdjęcie i prawa autorskie kolegi toooomelo - chyba wybaczy
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Co Ty Waldi gadasz? Jest wręcz przeciwnie! I nie ma czego wybaczać-waldi- pisze:Zdjęcie i prawa autorskie kolegi toooomelo - chyba wybaczy
- Artur2885
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 kwietnia 2012, 21:59
- Motocykl: Virago 535, WSK 125
- Lokalizacja: Ciechanowiec
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Kolego a do czego w takim razie sa te dwie sruby po drugiej stronie gaznika ukryte pod czarnymi zaslepkami , do czegpo sluza te dzyndzelki ktore sa zaznaczone czerwonymi kółkami na foto i ten duzy dzyndzel z gumką skreslony krzyzykiem na foto ? z gory dziekuje z odp . bo za chwile zglupieje wszystko mi sie pokiełbasiło .
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
regulacja składu mieszankiArtur2885 pisze:te dwie sruby po drugiej stronie gaznika ukryte pod czarnymi zaslepkami
sprawdzenie poziomu paliwa w komorach pływakowychArtur2885 pisze:czerwonymi kółkami na foto
do podłączenia wakuometru do synchronizacji gaźnikówArtur2885 pisze:skreslony krzyzykiem na foto
- Artur2885
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 kwietnia 2012, 21:59
- Motocykl: Virago 535, WSK 125
- Lokalizacja: Ciechanowiec
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
I kolega podbiel w koncu rozwiał moje watpliwosci , teraz spokojnie bedę mógł regulowac moja Virażke , Dzięki wielkie
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 stycznia 2015, 17:36
- Motocykl: VIRAGO 535 94r.
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Zaryzykuje i podepnę się pod temat. Otóż, szukam, szukam, czytam i czytam by niedługo zasiąść do virażki, zrobić synchro gaziorów, poziom paliwa, regulacja zaworów itp, ale nie mogę nigdzie znaleźć info jak to dokładnie jest z tą regulacją poziomu paliwa. Gdzie co podłączyć i odkręcić by sprawdzić poziom wiem, ale jak to dalej regulować?? Zduąć pokrywy komory Pływakowej ( rozumiem że te pokrywki z napisem MIKUNI?? czy z drugiej strony??) czy nie wypłynie paliwo?? Jak to robić? Można prosić o info, że tak powiem jak krowie na rowie. Dopiero zaczynam przygodę z moto więc proszę o wyrozumiałość no i jeszcze jedno czy wyreguluje zawory normalnie na moto cy muszę rozkręcić połowę moto?? Zgóry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!
------------------------------------------------------------------------
Pędzę powoli, bo nigdzie mi się nie śpieszy
------------------------------------------------------------------------
Pędzę powoli, bo nigdzie mi się nie śpieszy
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Sama kontrola poziomu paliwa to banał. Kombinujesz przewód igielitowy przeźroczysty (najlepiej od kroplówki), odcinek taki 15 - 20 cm, nasadzasz na króćce plastykowe pod komorami gaźnika (lewa strona moto) a z prawej strony luzujesz wkręty blokujące dopływ paliwa do króćców. Poziom paliwa jest w przewodach na zasadzie naczyń połączonych, tylko trzeba podpompować paliwo, bo podczas pomiaru część wpłynęła do rurek pomiarowych. Natomiast jak poziom jest nieodpowiedni, trzeba rzeczywiście zdjęć pokrywy gaźników i poprzez doginanie lub odginanie blaszek na pływakach sterującymi zaworami iglicowymi skorygować poziom paliwa.Bizi81 pisze:jak to dokładnie jest z tą regulacją poziomu paliwa
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 stycznia 2015, 17:36
- Motocykl: VIRAGO 535 94r.
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Blunio, co do sprawdzenia to wiem, już oczytałem się na forum , chodzi mi o samą regulacje. Czy oznacza to, że odkręcam pokrywki ( wyleje mi się paliwo), reguluje ( odginam , lub doginam w zależności od poziomu), zakręcam pokrywki, pompuje paliwo, sprawdzam i jak dalej nie tak powtarzam tą czynność do usranej śmierci?? Dobrze rozumiem?? No i czy moto ma być odpalony czy wystarczy by pompa była załączona?? ( wyczytałem na forum, że ma być odpalony), no i jeszcze jedno pewnie durne pytanie, kapilare w wężyku to wypośrodkuje, ale mierzymy od góry kreski, dołu czy środka?? kreska ma ok 1mm więc przy niezbyt dokładnym odczycie z wężyka + 1mm błędu z kreski to już wyjdą ze 3mm a różnica jest zaledwie 1mm między granicą górną a dolną czy jest to aż tak ważne przy ustawianiu poziomu paliwa? Czy jeśli poziom np o 3mm za wysoki od zalecanego moto będzie palił więcej, a za niski to co - mniejsza moc, strzały w tłumiku??
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Jak przegniesz sprężynkę (blaszkę) to oczywiście trzeba skorygować, ale bez przesady. Podpompować paliwo można samą pompą bez włączania silnika, a najlepiej jak zrobisz na niepracującym a potem uruchomisz. Ostateczna weryfikacja to kolor świec (izolatory w kolorze kawy z mlekiem), brak strzelania po odpuszczeniu manetki, chociaż to raczej koryguje się śrubami wolnych obrotów i co najważniejsze, ogólne spalanie. Jak jadąc solo w cyklu mieszanym bez wariowania spalisz do 5 l/100 to znaczy że masz dobrze ustawione gaźniki.Bizi81 pisze: zakręcam pokrywki, pompuje paliwo, sprawdzam i jak dalej nie tak powtarzam tą czynność do usranej śmierci?? Dobrze rozumiem?? No i czy moto ma być odpalony czy wystarczy by pompa była załączona??
Mniej więcej tak + w 1. przypadku czarna świeca, w drugim biała.Czy jeśli poziom np o 3mm za wysoki od zalecanego moto będzie palił więcej, a za niski to co - mniejsza moc, strzały w tłumiku??
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 stycznia 2015, 17:36
- Motocykl: VIRAGO 535 94r.
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Dzięki Blunio bardzo za pomoc i cenne informacje. Pozdrawiam
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Resztę już Ci Blunio podał, ale ja bym najpierw wykręcił z gaźnika srubkę /starczy jedna/ od pokrywy plywaków, pojechał z nią do sklepu ze śrubkami i kupił takie same, ale ampulowe z nierdzewki komplety na dwa gaznikiBizi81 pisze: jak to dokładnie jest z tą regulacją poziomu paliwa. Gdzie co podłączyć i odkręcić
Orginalne sruby są produkowane z tzw. gównolitu i dość szybko ich łby ulegają dekalibracji i zniszczeniu.
Przy ustawianiu luzów zaworowych nie musisz rozbierać pół motocykla ale zależnie od wprawy i gibkości palców to i owo rozebrać będzie potrzeba. W skrajnych przypadkach zdemontować górny bak, akumulator i pojemnik na niego. Szczególnie do wydechowego zaworu tylnego garnka dostęp nie jest nadzwyczajny
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 stycznia 2015, 17:36
- Motocykl: VIRAGO 535 94r.
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Dzięki Cpt. Nemo, jutro lecę po śrubki Jeszcze tylko w kwestji upewnienia się: do synchro dwóch gaźników jest jedna śrubka, zaznaczona na foto w poście żółtą strzałką??!! Nie jest to śrubka do regulacji obrotów?? No i gdzie są śrubki od regulacji mieszanki? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
synchro żółta strzałka, regulacja mieszanki poniżej dekielków membran po przeciwnej stronie niż to zdjęcie
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
Nie, śruba do obrotów jest po prawej stronie pod metalową "półeczką". Jest duża do kręcenia palcami.Bizi81 pisze:Nie jest to śrubka do regulacji obrotów??
Śrubki do regulacji są w kanalikach które powinny być zasłonięte gumowymi koreczkami. Jak nie są zasłonięte, śrubki mogą być zapieczone. Stosuj środek penetrujący i dobre wkrętaki, bo jak obrobisz łby śrubek to kaplica-waldi- pisze:regulacja mieszanki poniżej dekielków membran po przeciwnej stronie niż to zdjęcie
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 stycznia 2015, 17:36
- Motocykl: VIRAGO 535 94r.
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Virago 535 właściwe obroty po synchro?
-waldi- , Blunio, nie dawała mi spokoju Wasza odpowiedź i właśnie wróciłem z garażu i wszystko jasne. Fakt jest pod półeczką pokrętło, no i śrubki od mieszanek bezpośrednio pod dekielkami od membran
Zwróciłem na te zaślepki wcześniej uwagę i też miałem o nie pytać bo w sumie nie wiedziałem że są to zaślepki bo mają dziwny kształt. Myślałem że te dziurki w nich służą do jakiegoś dolotu powietrza więc nawet bałem się dotykać ale jaja. Panowie dziękuję bardzo za cenne info
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pędzę powoli, bo nigdzie mi się nie śpieszy
Zwróciłem na te zaślepki wcześniej uwagę i też miałem o nie pytać bo w sumie nie wiedziałem że są to zaślepki bo mają dziwny kształt. Myślałem że te dziurki w nich służą do jakiegoś dolotu powietrza więc nawet bałem się dotykać ale jaja. Panowie dziękuję bardzo za cenne info
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pędzę powoli, bo nigdzie mi się nie śpieszy