skład mieszanki
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
skład mieszanki
Witam jaki powien byc dobry wynik po analizie spalin lub w jakiej tolerancji powinien się zmiescic żeby skład mieszanki paliwowo powietrznej był dobry virago xv 1000 gazniki hsc 40 chodzi mi o wynik pomiarowy wydech osobny dla każdego cylindra.Wynik który jest odpowiedni dla składu mieszanki jesli ktos posiada takie informacje to będę bardzo wdzięczny za pomoc pozdrawiam
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
niestety ale nasze motocykle już dawno przestały mieścić się w "książkowych" granicach.
próby ustawiania pod konkretne wyniki na analizatorze spalin powodują zubożenie mieszanki do tego stopnia, że silnik potrafi sam wchodzić na obroty, jedyny sposób przy ustawianiu składu to oko i ucho. najważniejsza jest synchronizacja, i w myśl zasady że lepiej za bogato niż za ubogo zakręcasz śruby (DELIKATNIE!) do pełnego wkręcenia i wykręcasz 2 i pół obrotu, traktuj to jako ustawienie początkowe. Niektóre lalki zaczynają dobrze oddychać nawet przy 4 wykręconych obrotach. przyjmuj kroki co 1/4 obrotu (najlepiej pomalować bita markerem) jak uzyskasz obie świeczki w kolorze kawki z mleczkiem to jest pikobelo.
.Peace
próby ustawiania pod konkretne wyniki na analizatorze spalin powodują zubożenie mieszanki do tego stopnia, że silnik potrafi sam wchodzić na obroty, jedyny sposób przy ustawianiu składu to oko i ucho. najważniejsza jest synchronizacja, i w myśl zasady że lepiej za bogato niż za ubogo zakręcasz śruby (DELIKATNIE!) do pełnego wkręcenia i wykręcasz 2 i pół obrotu, traktuj to jako ustawienie początkowe. Niektóre lalki zaczynają dobrze oddychać nawet przy 4 wykręconych obrotach. przyjmuj kroki co 1/4 obrotu (najlepiej pomalować bita markerem) jak uzyskasz obie świeczki w kolorze kawki z mleczkiem to jest pikobelo.
.Peace
- Friilin
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
- Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
A może spróbować regulacji z colortune? Trochę czytałem i podobno efekty są fajne - da się naprawdę precyzyjnie wyregulować. Zresztą sam przymierzam się do zakupu.
Nawet jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw
Nawet jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Niepotrzebnie wydasz troche kasy .Friilin pisze:A może spróbować regulacji z colortune? Trochę czytałem i podobno efekty są fajne - da się naprawdę precyzyjnie wyregulować. Zresztą sam przymierzam się do zakupu.
Nawet jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
mam to colortune i jednak wydaje mi się że niepotrzebnie kupowałem bo nie widziałem żadnej różnicy przy zmienie ustawień a wszystko ustawiłem po podpowiedziach kolegów z forum i chodzi dobrze
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Mam podobne doświadczenie jak Bynio. Przy wolnych obrotach w ogóle nic nie widziałem, żadnego koloru. W sumie chyba niepotrzebnie wydana kasa.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
A ja mam inne zdanie. Nauczyłem się od kyllera jak używać colortune i teraz z palcem w d... ustawiam syfiaste gaźniory hitachi
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
widać, widać różnicę ja tam jestem zadowolony, tyle że po ustawieniu na "ucho" nie musiałem poprawiać
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
na wolnych obrotach jak kręciłem składem mieszanki to praktycznie kolor mi się nie zmieniał a dopiero przy wysokich obrotach był inny . Regulowałem śrubką w duzym zakresie i nie widziałem różnicy a kolor miałem według tabeli że prawidłowy więc czy ustawiłem 4 obroty czy 1,5 to było to samo.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Z ciekawości kupiłem tą świecę diagnostyczną. W moim motocyklu jest akcesoryjny wydech bez tej puszki pod bakiem, (rury kolektora połączone są przed tłumikami rurka średnicy zewn. ok. 20mm). Aby kolor spalania mieszanki zrobił się pomarańczowy to muszę wykręcić wkręt prawie 5-5,5 obr. przy 4-4,5 pojawiają się pierwsze nieregularne przebłyski pomarańczowego.
Początkowo po czyszczeniu gaźników, regulacji zaworów itp ustawiłem wg książki na 2,5obr. Czasami jednak gasła na wolnych obrotach i trzeba było lekko uchylić przepustnice wkrętem. Teraz ustawiając i sprawdzając jak się jeździ ustawiłem na 3obr, motocykl zapala bez problemu, bez pomocy wkręta uchylającego przepustnice (dźwignia zespołu przepustnic nie opiera się o nią) chodzi na wolnych obrotach coś ok 1000-1200obr/min (na ucho gdyż w 535 nie ma obrotomierza). Podczas hamowania silnikiem nie strzela w tłumik, lekko coś tam czasami zabulgocze, przy gwałtownym dodaniu gazu pod obciążeniem nie dławi się. Wygląda na to że jest OK, ładnie się wkręca i schodzi z obrotów, w okienku widać niebieski płomień jednak doszedłem do tego nie korzystając ze świecy tylko eksperymentując. Ogólnie to kroci mnie by sprzedać to urządzenie i ustawiać jak do tej pory na ucho i obserwacje koloru świecy. Chyba że jest coś co źle robię.
Mam pytania w związku z tym:
1. Czy rozgrzany prawidłowo wyregulowany silnik powinien pracować na wolnych obrotach bez pomocy wkręta przepustnicy (throttle stop screw). Czy ustawić na 2,5 i lekko uchylić by nie gasł?
2. Czy to normalne, że aby uzyskać pomarańczowy kolor płomienia należy wykręcić aż o 5,5obr?
Początkowo po czyszczeniu gaźników, regulacji zaworów itp ustawiłem wg książki na 2,5obr. Czasami jednak gasła na wolnych obrotach i trzeba było lekko uchylić przepustnice wkrętem. Teraz ustawiając i sprawdzając jak się jeździ ustawiłem na 3obr, motocykl zapala bez problemu, bez pomocy wkręta uchylającego przepustnice (dźwignia zespołu przepustnic nie opiera się o nią) chodzi na wolnych obrotach coś ok 1000-1200obr/min (na ucho gdyż w 535 nie ma obrotomierza). Podczas hamowania silnikiem nie strzela w tłumik, lekko coś tam czasami zabulgocze, przy gwałtownym dodaniu gazu pod obciążeniem nie dławi się. Wygląda na to że jest OK, ładnie się wkręca i schodzi z obrotów, w okienku widać niebieski płomień jednak doszedłem do tego nie korzystając ze świecy tylko eksperymentując. Ogólnie to kroci mnie by sprzedać to urządzenie i ustawiać jak do tej pory na ucho i obserwacje koloru świecy. Chyba że jest coś co źle robię.
Mam pytania w związku z tym:
1. Czy rozgrzany prawidłowo wyregulowany silnik powinien pracować na wolnych obrotach bez pomocy wkręta przepustnicy (throttle stop screw). Czy ustawić na 2,5 i lekko uchylić by nie gasł?
2. Czy to normalne, że aby uzyskać pomarańczowy kolor płomienia należy wykręcić aż o 5,5obr?
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
pomarańczowy kolor powiadasz..... to chyba za bogata już.
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Oczywiscie, ustawione mam na 3 obroty. Chodzi o to, że nie wiem co ta świeca miała by wykazać. Jedynie co to po ustawieniu na ucho można sobie sprawdzić czy kolor płomienia jest właściwy, czy delikatne zwiększanie obrotów powoduje pulsowanie miedzy niebieskim a zielonym i finalnie gwałtowne dodanie gazu czy zaświeci jasnym światłem. Jeżeli chodzi o samą regulację na podstawie tego co widać w okienku poczynając to ciężko w moim motocyklu ustalić właściwą nastawę, bo pomiędzy zbyt uboga mieszanką (niebieski z białymi przebłyskami) a bogata (pomarańczowym) jest spory zakres regulacji przy której występuje właściwy niebieski kolor.-waldi- pisze:pomarańczowy kolor powiadasz..... to chyba za bogata już.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
U mnie w virażce xv 750 śruby składu mieszanki mam wykręcone na obydwóch gaźnikach po 1 1/2 obrotu.Po 150km świeca na cylindrze za lagami kolor porcelanki cos pomiedzy bialym a kawa z mlekiem zas na tylnym cylindrze cała okopcona na czarno.Zauważyłem,że podczas jazdy w przedziale 2000-3000tyś. obr. zaczyna lekko poszarpywać.Czy wobec tego wkręcić jeszcze troszkę śrubę od regulacji składu mieszanki na tylnym gaźniku?
Re: skład mieszanki
Ta śrubę od składu to masz tylko od wolnych obrotów, pozostała czesc zakresu regulujesz iglica a gdy to nie pomaga wymieniając dysze paliwową
Oczywiście warunkiem jest właściwy poziom paliwa w obu gaznikach no i właściwy stopień sprężania w cylindrach
Oczywiście warunkiem jest właściwy poziom paliwa w obu gaznikach no i właściwy stopień sprężania w cylindrach
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Sprężanie 10,5bar na każdym cylindrze.Poziom paliwa 7mm poniżej krawędzi.Dysze paliwowe główne 122,5 tak jak podaje serwisówka.Gdyby z dyszami było coś nie tak lub z iglicami to by czarna świeca byla na każdym gaźniku.Świeca okapca się tylko przy jeździe na niskich obrotach.A jest taka możliwość, że pobiera lewe paliwo lub mieszankę?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Wykrec srube skladu mieszanki i sprawdz czy oring nie jest przerwany . Na srubie powinna bys sprezynka , mala podkladka stalowa i malutki oring .Luki17 pisze:Sprężanie 10,5bar na każdym cylindrze.Poziom paliwa 7mm poniżej krawędzi.Dysze paliwowe główne 122,5 tak jak podaje serwisówka.Gdyby z dyszami było coś nie tak lub z iglicami to by czarna świeca byla na każdym gaźniku.Świeca okapca się tylko przy jeździe na niskich obrotach.A jest taka możliwość, że pobiera lewe paliwo lub mieszankę?
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Ok.Sprawdze i dam znac.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Aby zubożyć mieszankę dla biegu jałowego wkręt należy wkręcić.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 maja 2008, 20:49
- Motocykl: Virago XV750 95'
- Lokalizacja: Pułtusk
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: skład mieszanki
Waldi na przednim gaźniku mam odkręcone 1 1/2 obrotu.Porcelana świecy jest biała a okobcony jest tylkote miejsce gdzie zaczyna się gwint.Na drugim gaźniku wkręt regulacji składu mieszanki wykręcony na 1 1/4.Świeca na ttym cylindrze nada pokryta czarą sadzą.Problem zaczyna się kiedy jadę w przddziale obrotów 2000-3000.Kiedy jadę ponad 3300 obrotów to wszystko jest dobrze.Inaczej to gubi zapłon.Nie mam już pojęcia co sie dzieje z thm jednym gaźnikiem.