Jeden gaźnik zamiast dwóch

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

No to pałuj się z gaźnikiem którego prawdopodobnie nigdy dobrze nie ustawisz.
albo pogódź się z tym, że będzie "turbodziura" i naucz się operować silnikiem powyżej 3tyś obrotów
albo sprzedaj i dołóż 2stówki do gaźnika który da się ustawić w pełnym zakresie obrotów.
Twój wybór.

PS.
to że wydałeś kasę na szmelc to już nie nasz jest problem
masz łeb i chuj - kombinuj
następnym razem zanim wywalisz kasę w kibel - poradź się, nawet własnego kolana ale się poradź.
Awatar użytkownika
gregm
Posty: 204
Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
Motocykl: wszystkie bordo
Lokalizacja: Whitestok
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: gregm »

Zapytam tak z czystej ciekawości. Skoro pojedynczy gaźnik Mikuni lub wyczynowy Keihin-a dobrze sprawują się w naszych XV, to po co Yamaha wstawiała podwójne gaziory? Przecież pojedynczy jest tańszy i nie trzeba mieć skośnych raczek, żeby go zamontować.
Kręci mnie prostota regulacji i montażu pojedynczego gaźnika, tylko jeżeli mam wyłożyć na to odpowiednią flotę, to muszę być pewien tego rozwiązania. Czy tylko gaźniki Mikuni i Keihina masują do naszych maszyn, a jeżeli tak, to konkretnie jakie modele? I jaki kształt i jakie średnice powinien mieć kolektor dolotowy, bo to tez ma duże znaczenie?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: tylust »

Z tego co się orientuję to w większości przypadków choćby w sporcie motorowym czy w autach czy w motocyklach układ z oddzielnym gaźnikiem dla każdego cylindra uważany był zawsze za bez porównania lepszy i bardziej wydajny niż pojedynczy gaźnik dla kilku cylindrów. Pewnie dlatego taki układ stosowała Yamaha w modelach XV i w wielu innych modelach motocykli. Poza tym z tego co zdążyłem się zorientować Yamaha w przypadku modelu XV robiła wszystko aby gaźniki te nie wymagały regulacji. Mają ustawienia fabryczne dostrojone do fabrycznego układu wydechowego i dolotowego. Mówimy przecież o motocyklach seryjnych produkowanych masowo. W starszych gaźnikach jak mój jest możliwość ręcznej regulacji dyszy biegu jałowego. W późniejszych modelach dostęp do tej dyszy był fabrycznie zablokowany. Pozostaje więc jedynie ustawienie właściwego poziomu paliwa, synchronizacja i ustawienie obrotów oraz okresowe czyszczenie gaźników. Tu nie ma w zasadzie czego regulować, można co najwyżej mówić o konieczności wymiany elementów, które tego wymagają. Natomiast jeśli ktoś ingeruje w układ wydechowy czy dolotowy to chyba nie powinien mieć pretensji do producenta masowego produktu, że fabryczne ustawienia gaźnika okażą się wówczas niewłaściwe.
Natomiast z całą pewnością jak coś się psuje to łatwiej naprawiać gaźnik pojedynczy niż każdy z osobna i z całą pewnością jest to tańsze.

Wydaje mi się również, że aby polecić jakiś gaźnik jako zamiennik trzeba by porównywać identyczne motocykle. Jak dorobisz sobie inny dolot czy masz układ elektryczny, zapłonowy w innym (gorszym) stanie, inny wydech czy filtr powietrza o innej przepustowości to ten sam gaźnik w Twoim moto może działać zupełnie inaczej niż u kolegi.
Tomek
Pustelnik
Posty: 51
Rejestracja: 04 listopada 2013, 16:18
Motocykl: xv750, komar2328
Lokalizacja: Łańcut
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Pustelnik »

Kolego 2007XV1700 jak byś rzucił okiem trochę w górę to pisałem z zapytaniem co polecacie i jakoś nikt konkretów nie podawał i zapoznałem się z tym tematem chwilę wcześniej zanim kupiłem ten zestaw, tak więc nie wydaje pieniędzy w ciemno tylko kupuję coś o czym mowa na forum była i chodziło to w xv1000 podobno całkiem przyzwoicie. Odrobinę kultury by nie zaszkodziło... jeżeli nie masz ochoty pomoc mi w rozwiązaniu tego problemu to nie wyżywaj się na mnie, może nie mam tak sporego doświadczenia w monokolektorach jak ty ale nie jestem totalnie lewy żebyś traktował mnie jak żółtodzioba.

Wracając do tematu proszę o podanie konkretnych gaźników które były testowane przez forumowiczów w XV700 i opisu jak to chodziło bo chyba od tego jest ten temat żeby powstały opinie o konkretnych zestawach, rozumie że wielu z was kosztowało to masę czasu, nerwów i gotówki ale może warto się podzielić tą wiedzą żeby zaoszczędzić tego innym którzy nie mają tak wielkiego doświadczenia a też chcieli by usprawnić swoje maszyny i pozbyć się niekończących kłopotów i cholernie wysokich kosztów związanych z HSC40 oraz strojeniem monogaźnika. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić bo mam wrażenie że tacy jak ja nie mają prawa o nic zapytać bo zamiast pomocy otrzymują tylko komentarze jak wyżej...
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: tylust »

Co tu wszyscy tacy obrażalscy ? narzekasz na koszty naprawy i regulacji HSC40, a jakikolwiek inny gaźnik to dostaniesz za grosze w super stanie igiełka ze sklepowej półki ? Kupujesz gaźnik używany i nawet jak ktoś napisze, że jest w super stanie to dopiero jak go rozłożysz na atomy to sprawdzisz jak jest naprawdę. Ja napisałem jedynie, że biorąc pod uwagę, że to coś czego fabryka nie przewidziała tak czy inaczej pozostają metody prób i błędów. Ostatnio gdzieś na tym forum czytałem wątek o monogaźniku i tam kolega wstawił gaźnik HD CV od Sportstera 40mm z tego co pamiętam, nawet filmik był z pierwszego startu, ale szukać mi się teraz nie chce. Zresztą sam chyba o tym samym piszesz. Nic więcej CI nie powiem bo nic więcej nie wiem. Sam jestem tematem w jakimś stopniu zainteresowany, ale udało mi się doczyścić i odbudować HSC40 na zestawach za 130zł sztuka i hulają aż miło więc ciśnienie na monokolektor mi spadło. jak przeglądam forum virago w usa to głównie mowa o gaźnikach HD CV Keihin.... tam dostępne używane za 30-50 usd.

Link do stronki, która może pomoże ?

http://www.ccworks.org/portal.php?page= ... cfe3b98fa5

Na tej stronce sa też fajen informacje o gaźnikach seryjnie montowanych w naszych maszynach.... tylko trzeba znać angielski co nieco.
Tomek
HELLOWEEN
Posty: 16
Rejestracja: 02 listopada 2009, 16:28
Motocykl: XV750
Lokalizacja: Malbork
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: HELLOWEEN »

Odgrzeję trochę kotleta. Czy ktoś montował gaźnik z płaską przepustnicą do XV 250? Właśnie zgłębiam temat i chciałbym się czegoś dowiedzieć. Myślę o zmianie kolektora i o gaźniku Mikuni TM30.

Widzę że albo wszyscy latają i nikt nie ma czasu,albo brak wiedzy w temacie... :/
Żyj tak jakby nie było jutra...
Awatar użytkownika
tomjoz
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwietnia 2017, 07:59
Motocykl: Virago 1,100
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: tomjoz »

Dokładnie te ustawianie tych gaźników mnie przerasta. Chętnie bym zamienił na jeden mam xv 1100 z 92 roku
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

napisz mi PW podpowiem Ci parę patentów
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
mikozaczek
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2017, 01:34
Motocykl: Kawasaki El250,
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: mikozaczek »

odgrzewam kotleta i wrzucam gotowca ;) http://vtcportal.com/bip/home/44-single ... -1100.html z gaźnikiem kolektorem bez przeróbek i p*****enia za 200 jurków
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

I mówisz, że kupiłeś, założyłeś i działa?
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

CV40 Carburetor 27490-04 27465-04 Carb
https://s.click.aliexpress.com/e/mDGSq0kp9
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

Kei prosto z Hin :mrgreen:

Nie no XV, ty tak na serio?
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

A myślisz że skąd brali gaźniki do HaDeków. Keihin robi gaźniki w CN
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

Masz prawie 4k5 postów. Zatem musisz mieć rację :mrgreen:

Zapakowałem kiedyś chińskie pekary do wieprza i się sparzyłem. Mam nadzieję, że żółta technologia poszła cokolwiek naprzód w kwestii marketowych zamienników
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

Bmw robi silniki w chinach, to chyba wiesz ;)
fun fact
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Online

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Top Gun »

2007XV1700 pisze: 28 listopada 2019, 07:58 Bmw robi silniki w chinach, to chyba wiesz ;)
fun fact
Ale stoi nad nimi Bawarczyk z pałą :wink: Przy tanich gażnikach już nie :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: PanG »

@Top Gun właśnie o kontrolę jakości chyba się rozchodzi. Taki bawarczyk z pałą na wierzchu musi po prostu budzić respekt :roll:
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

@Top Gun byłeś, widziałeś? Czy głupio powtarzasz wklejone slogany?


Nowy chińczyk za 300 i tak bedzie lepszy niz ściurany 25 letni japończyk po 3 transplantacjach przeprowadzanych przez Januszy i Mireczków w "warsztatach motocyklowych" za 600 plus 25 wysyłka :shit:
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Online

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: Top Gun »

2007XV1700 pisze: 28 listopada 2019, 12:19 @Top Gun byłeś, widziałeś?
Jak pojedziesz to uwierzysz :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

2007XV1700 pisze: 27 listopada 2019, 13:08 CV40 Carburetor 27490-04 27465-04 Carb
https://s.click.aliexpress.com/e/mDGSq0kp9
Witam
No gaźnik nowy super cena ja do XV1000 86r. a trujnik ssący od czego do tego ?
:motorcycle:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

Trzeba wyspawać albo kupic gotowy
ja mam jeden na sprzedaż :) ale tanio nie będzie bo to ostatni już ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

2007XV1700 pisze: 07 marca 2020, 15:45 Trzeba wyspawać albo kupic gotowy
ja mam jeden na sprzedaż :) ale tanio nie będzie bo to ostatni już ;)
Jak pasuje do xv 1000 to bym wziął - ile ?
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

Pasuje do wszystkich "dużych Virago"
Priv
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: poolski »

Witam
Mam kilka pytań odnośnie jednego gaźnika
- czy lepiej system opadowy bez dolnego zbiorniczka
- czy lepiej stystem z pompą jak w orginale ze zbiorniczkiem pod siedzeniem
Jeśli opadowy to gdzie najprośćiej bez wielkich przeróbek zamontować kranik bo wylot i powrót do zbiornika po środku zbiornika na dole ?!
Zresztą przy pompie ponoć też musi być kranik to gdzie ? Jeśli na przewodzie to jak z rezerwą żeby wiedzieć kiedy paliwo się kończy ?
:motorcycle:
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

Post autor: 2007XV1700 »

Ja mam grawitacyjnie z górnego zbiornika a kranik 5cm przed gaźnikiem
Kontrolka rezerwy zapala się normalnie bo czujnik jest w górnym zbiorniku
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
ODPOWIEDZ