Śruba pasowana od dźwigni przyspieszacza

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Przemszon
Posty: 168
Rejestracja: 18 lipca 2012, 10:57
Motocykl: WFM '64, XV125N '99
Lokalizacja: Czaplinek/Poznań
Wiek: 34
Status: Offline

Śruba pasowana od dźwigni przyspieszacza

Post autor: Przemszon »

Witam,
czasami przez to że jestem zbyt ciekawski potrafię sobie przysporzyć roboty :roll:

dźwignia pompki przyspieszacza jest obsadzona na śrubie pasowanej, która się zerwała przy próbie odkręcania.

zauważyłem, że była przykręcana na klej, pozostałość w gwincie jakoś rozwiercę i gwintownikiem spróbuję wyłupać resztę jednak co poradzić na tą śrubę ponieważ dostępność śrub pasowanych M4 jest bardzo mała, jest sporo M5 ale mniejsze ciężko dostać

myślicie, że zastosowanie zwykłej jakiekolwiek śruby M4 i jakiejś tulejki może zastąpić taką śrubę pasowaną?
Załączniki
zerwana śruba i poglądowy rysunek śruby pasowanej
zerwana śruba i poglądowy rysunek śruby pasowanej
"choćby własnego kolana, ale się poradź"
"od jazdy na motocyklu się chudnie, po prostu nie siedzisz w domu i nie żresz" A.J.
"a jak upadnę? to się podniosę. a jak się nie podniosę? to sobie poleżę"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Śruba pasowana od dźwigni przyspieszacza

Post autor: -waldi- »

a nie lepiej wytoczyć taka ?

pisz do GregorS
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Przemszon
Posty: 168
Rejestracja: 18 lipca 2012, 10:57
Motocykl: WFM '64, XV125N '99
Lokalizacja: Czaplinek/Poznań
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Śruba pasowana od dźwigni przyspieszacza

Post autor: Przemszon »

Skontaktowałem się z GregorS i będzie opcja, żeby taką wytoczyć, najpierw spróbuję rozwiązać to w inny sposób, wkręcając zwykłą M4 z tulejką na fi5, pytanie mam jeszcze jedno odnośnie gaźników, bo jednocześnie męczę się ze śrubą mieszanki, próbuję pogłębić rowek ale przy każdym obróceniu śrubokrętem łeb się kruszy, znalazłem w internecie gaźnik niby sprawny tylko pytanie czy czymś różni się gaźnik model 4RF 00 K7Y2 od 4RF 00 K6X3 czy to tylko zwykłe oznaczenia partii te końcowej numery?
"choćby własnego kolana, ale się poradź"
"od jazdy na motocyklu się chudnie, po prostu nie siedzisz w domu i nie żresz" A.J.
"a jak upadnę? to się podniosę. a jak się nie podniosę? to sobie poleżę"
Awatar użytkownika
Przemszon
Posty: 168
Rejestracja: 18 lipca 2012, 10:57
Motocykl: WFM '64, XV125N '99
Lokalizacja: Czaplinek/Poznań
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Śruba pasowana od dźwigni przyspieszacza

Post autor: Przemszon »

popsuł naprawił

dostępność śrub pasowanych lub inaczej śrub z czopem gwintowanym o rozmiarze M4 jest baaardzo mała, problem rozwiązałem w inny sposób bez toczenia takiej śruby:
zwykła śruba M4 + podkładka + ucięta nakrętka od połączeń stosowanych w drzwiach a jaśniej:

nakrętka z zestawu ma chciane fi5 zewnętrzne i idealnie pasuje do dźwigni oraz wewnętrzny gwint M4
Załączniki
sr.jpg
"choćby własnego kolana, ale się poradź"
"od jazdy na motocyklu się chudnie, po prostu nie siedzisz w domu i nie żresz" A.J.
"a jak upadnę? to się podniosę. a jak się nie podniosę? to sobie poleżę"
ODPOWIEDZ