Virago 535 wyciąganie iglic

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
diego93z
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwietnia 2013, 20:49
Motocykl: Virago 535 96"
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 30
Status: Offline

Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: diego93z »

Witajcie, wziąłem się dziś za sprawdzenie króćców bo moto ma dziurę w gazie i ali 5,5 do 6 l na 100km, wyciągnąłem gaźniki, króćce są niestety na łączeniach popękane i muszę kupić nowe. Ale do tematu, gaźniki wyciągnięte, jak wyciąga się iglice? Gdzie one są, bo niby gdzieś pod membranami, ale bałem się to dokładnie to badać. Membrana jedna jest w jednym miejscu na łączeniu taka sztywniejsza na powierzchni ok 0,5cm2 dosłownie jakby odcisk palca wtopiony, groźne to?
Pozdrawiam serdecznie. :chopper:
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: DARKMAN »

Jak wyciągniesz membranę to ci iglica też wyjdzie.

Popatrz tutaj:

Obrazek
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: Pandik »

Membrany powinny być elastyczne na całej powierzchni, jak masz gdzieś twardą to może ktoś próbował kleić. Same s siebie to się raczej przecierają. W mojej 535 miałem klejone, wymieniłem na nówki i było super. Jakbyś wymieniał to pamiętaj aby zaznaczyć sobie jak stare były ułożone względem tych dziurek na końcu tłoczka przy iglicy, na obwodzie membrany masz języczek pasujący ją w jednym położeniu, jak zamontujesz krzywo (obrócisz) to już nie zmienisz (mówię o montażu samych membran czyli z montażem na klej do tłoczka).
Awatar użytkownika
diego93z
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwietnia 2013, 20:49
Motocykl: Virago 535 96"
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: diego93z »

OOO dzięki, nie wiem czy wam też Clymer z forum się sypie jakoś bo sprawdzałem na różnych wersjach Adobe Reader i się obrazki sypią... Membran na razie nie chce wymieniać bo najzwyczajniej skończyła mi się sakiewka z pieniędzmi... Za miesiąc się napełni dopiero :P Pierw króćce wymienię i zobaczę jak będzie to działać. Można jakoś mechanicznie sprawdzić te membrany? Bo jak mam gaźniki wyciągnięte to można sobie od góry te tłoczki wciskać i one odbijają. Ten co jest ta membrana taka w jednym miejscu nie fajna odbija mniej na końcu energicznie, bardziej zwalnia. Czy to może oznaczać, że jest ona już nie teges? A druga sprawa to da radę ustawić poziom paliwa jak mam gaźniki wyciągnięte bo gdzieś widziałem informację, że się da, ale nie jestem pewien czy tak i jak to zrobić.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: Blunio »

Tak przy okazji to nie pozamieniaj iglic miejscami bo się różnią, inna idzie na przód, inna to tylnego garnka.
diego93z pisze:gdzieś widziałem informację, że się da,
Pewnie że się da, ale po co ? Jak będziesz miał gaźniki zamontowane będzie łatwiej to robić, pompa będzie podawała paliwo. Na zdemontowanych gaźnikach jak podasz paliwo ? Poziom paliwa regulujemy metodą empiryczną. Jak odbiega od normy, podginamy blaszki na pływakach współpracujące z zaworami iglicowymi. Temat był wielokrotnie opisywany, spróbuj poszukać :motorcycle:
A króćce często mają spękana zewnętrzną powłokę. Weryfikacja polega na smarowaniu ich pędzelkiem benzyną na pracującym silniku. Jak będzie reakcja silnika (większe obroty) tzn króćce łapią fałszywe powietrze - do wymiany. Można też psiknąć na króćce samostartem.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
diego93z
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwietnia 2013, 20:49
Motocykl: Virago 535 96"
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: diego93z »

Co do króćców to na łączeniach od środka już nawet pęknięcia było widać, stwierdziłem, że nie ma sensu i zamówiłem nowe. Wiem wiem, iglice są różne, czytałem te wątki już po 5 razy może :P trochę spędziłem już na forum mimo, że dużo nie pisałem. Czy objawem łapania lewego powietrza może być to, że jak moto stoi na nóżce to przygasa? (ale tylko jak jest zimne, na ciepłym już jest ok) ogólnie ssanie nie funkcjonuje, tylko przy maxie odpali, na polowe to sie od razu zaleje i dobranoc. Albo jak jechałem 90km/h to po odkręceniu manetka gazu pomielił chwile i dopiero reakcja, mocno było czuć jak dowaliłem do 130, puściłem gaz, zaczął schodzić z obrotów i przy 90 znów manetka do oporu to go przydusiło, i ogień na tłokach znów. Nie mogę znaleźć przyczyny tego. Zły poziom paliwa? ogólnie od niskich obrotów był słabszy i jak łapała te 3k rpm to jak turbo w samochodzie dawało kopa. Stwierdzam, że to nie jest normalne, powinna płynnie przyspieszać na całym zakresie. Zawory osobiście sprawdzałem i tylko jeden ssacy był za luźny, zmniejszyłem i i tak klepie, ale to standard w nich :/ Co do ustawiania poziomów to się spytałem bo ktoś mówił na innym forum, że lepiej ale właśnie nie miałem koncepcji kurde jak bo tam trzeba paliwo pompować. Dzięki z góry za cenne odpowiedzi ;) :chopper:
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: vinny »

diego93z pisze:Co do króćców to na łączeniach od środka już nawet pęknięcia było widać, stwierdziłem, że nie ma sensu i zamówiłem nowe. Wiem wiem, iglice są różne, czytałem te wątki już po 5 razy może :P trochę spędziłem już na forum mimo, że dużo nie pisałem. Czy objawem łapania lewego powietrza może być to, że jak moto stoi na nóżce to przygasa? (ale tylko jak jest zimne, na ciepłym już jest ok) ogólnie ssanie nie funkcjonuje, tylko przy maxie odpali, na polowe to sie od razu zaleje i dobranoc. Albo jak jechałem 90km/h to po odkręceniu manetka gazu pomielił chwile i dopiero reakcja, mocno było czuć jak dowaliłem do 130, puściłem gaz, zaczął schodzić z obrotów i przy 90 znów manetka do oporu to go przydusiło, i ogień na tłokach znów. Nie mogę znaleźć przyczyny tego. Zły poziom paliwa? ogólnie od niskich obrotów był słabszy i jak łapała te 3k rpm to jak turbo w samochodzie dawało kopa. Stwierdzam, że to nie jest normalne, powinna płynnie przyspieszać na całym zakresie. Zawory osobiście sprawdzałem i tylko jeden ssacy był za luźny, zmniejszyłem i i tak klepie, ale to standard w nich :/ Co do ustawiania poziomów to się spytałem bo ktoś mówił na innym forum, że lepiej ale właśnie nie miałem koncepcji kurde jak bo tam trzeba paliwo pompować. Dzięki z góry za cenne odpowiedzi ;) :chopper:
Szkoda , ze nie sprawdziles poziomu paliwa przed wymontowaniem gaznikow ( to tak na przyszlosc ).
Zbyt niski poziom paliwa moze byc przyczyna takiej pracy silnika , podobne objawy sa jak jest zapchana siateczka filtrujaca przy zaworze iglicowym ( koniecznie ja przeczysc ) i jak pompa paliwa sie zaciera i traci swoja wydajnosc.
Ustaw przy motocyklu taboret , na nim postaw gazniki ( musza stac w pozycji poziomej tak , jak sa zamontowane w motocyklu ) nastepnie polacz je przwodem o odpowiedniej dlugosci fi 7 mm z pompa paliwowa i po przekreceniu kluczyka pompa poda Ci paliwo do gaznikow :D .
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: Blunio »

vinny pisze:Ustaw przy motocyklu taboret , na nim postaw gazniki ( musza stac w pozycji poziomej tak , jak sa zamontowane w motocyklu ) nastepnie polacz je przwodem o odpowiedniej dlugosci fi 7 mm z pompa paliwowa i po przekreceniu kluczyka pompa poda Ci paliwo do gaznikow
Kombinujecie jak koń pod górkę :roll:
Gaźniki wyjmuje się z motocykla praktycznie w dwóch przypadkach, a właściwie to w jednym. Do oczyszczenia (przetkania) dysz ssania (pomijam przypadki uszkodzeń mechanicznych). Nawet do wymiany króćców ssących bym nie wyjmował gaźników, bo potem są problemy z podłączeniem gumowych króćców łączących z komorą filtra powietrza, czyli z ramą :idea:
Resztą czynności kontrolno - obsługowych możemy wykonać na motocyklu, co ma tę zaletę że regulujemy gaźniki w tych warunkach w jakich pracują. :cool: Pozostaje tylko kwestia odpowiedniego postawienia motóra w pion (ale od czego mamy partnerów życiowych, jak nie od potrzymania motocykla we właściwej pozycji ?).
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
diego93z
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwietnia 2013, 20:49
Motocykl: Virago 535 96"
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: diego93z »

Właśnie podejrzewam poziom paliwa bo w jednym gaźniku ten krócieć co paliwo podaje był ułamany więc nikt go pewnie nie ustwiał/nie kontrolował. Króćce wyciągnałem tydzień temu bez wyciągania gaźników... Ale włóżyć już się ich nie dało za chiny jasne... Pomijając wyginanie ich i pogarszanie ich stanu przez siłowanie się (a gdzie tu założyć te oringi). Tak u mnie to chociaż wyglądało. Tak to wywaliłem wszystko co było trzeba i gaźniki bez problemu wyszły. Mając gaźniki na zewnątrz wywierciłem w tym ułamanym dziurkę na środku i teraz naciągnę wężyk i będzie git.

"siateczka filtrujaca przy zaworze iglicowym" to jest ta nad tym zaworkiem, którym steruje pływak? Jak się tam dostać?

Króćce były jeden A drugi B, który do którego cylindra bo ja doszedłem do wniosku, że miałem źle bo jeden ma wyżej ten dziubek i kolidowało mi lekko z śrubką od obrotów a tamten drugi ma trochę niżej i wtedy by pasowało. Ma to jakieś znaczenie?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: vinny »

Krocce sa dobrze spasowane , ale jezeli popchniesz reka gazniki do gory to uzyskasz akurat tyle przestrzeni , zeby je ulozyc na miejscu .Jak zamontowac gazniki jest dokladnie opisane na forum , musisz troche poczytac .
Zawor iglicowy to jest to o czym napisales ( ktorym steruje plywak) a filtr siateczkowy jest nad gniazdem tego zaworu. Gniazdo jest zmocowane na wcisk i uszczelnione oringiem gumowym . Jezeli siateczka jest mocno zapchana to czyszczenie nie pomoze i trzeba wymienic gniazdo z zaworkiem ( przy wciskaniu gniazda posmaruj oring wazelina ). Zazwyczaj wystarczy popsikac srodkiem do czyszczenia gaznikow , poczekac az troche odmieknie i wydmuchac powietrzem sprezonym i brud z sateczki splynie.
Krocce zaloz tak jak Ci pasuja , bo jak zalozysz odwrotnie to rzeczywiscie kapturek na "dziubku" koliduje ze sruba wolnych obrotow .
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
diego93z
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwietnia 2013, 20:49
Motocykl: Virago 535 96"
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Virago 535 wyciąganie iglic

Post autor: diego93z »

Dzieki,
Sprawdzałem te siateczki i wszystko wyglądało ok, ogólni gaźniki to mam bardzo czyściutkie, tym się ktoś kiedyś zajął. Złożyłem wszystko, najgorzej było nasunąć te gumy z dolotem powietrza jak już gaziory były na miejscu. No i pierwsze odpalenie. Aku padł bo jest już zmęczony, na pych zapalił, przejechałem się i bardzo ładnie reaguje na gaz, na luzie pracuje nie równo a na starych króćcach pracował równo, więc jest zmiana, jutro poziomy sprawdzam/ustawiam , reguluję i synchro i jazda na testy :) A swoją drogą to jeśli dużo palił teraz wciągał mi 6l/100 albo i więcej, wcześniej ok 5.5l to może być na pewno za mały poziom paliwa? Fakt, że przed moimi regulacjami przednia świeca była czarna i zalana benzyną. Po regulacji znów obie były za suche czyli za ubogo a waliło moto na dekiel bo zwalniał i przyspieszał, czy faktycznie była to wina króćców i poziomu paliwa? :?:
ODPOWIEDZ