Wyciek paliwa z gaźników

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: robi529 »

:D od razu przepraszam jak wpakowałem się nie w ten temat ale przewaliłem masę postów i niestety nie znalazłem nic na ową nurtującą mnie sprawę... :D
otóż --- wieczorem wstawiłem swoja 750tke do garażu i nie postawiłem jej na stopce centralnej tylko oparłem o boczną.. :o niema dużego przechyłu raczej stoi pod małym kątem.. zatem wieczorem wszystko było w porządku :cool: otóż jakież było moje zdziwienie jak wszedłem teraz do garażu i pod Virażka było paliwo.. :x plac rozlanego paliwa- :shock: no ale chwyciłem za lewa "bulaje" i była cała mokra :( no ale cóż paliwo wyleciało z gażnika nie wiem w jaki sposób ale wyleciało jakoś...włączam zapłon rozrusznik a tam tylko ostry huk i juz nie odpaliła ...cos zablokowąło wał... rozrusznik nie kreci... :shock: wpakowałem się w szok co sie stało.. :shock: no ale po chwili odkrecam swiece tylni cylinder ok a w przednim po sam brzeg było pełno paliwa...juz wiedzialem co zablokowało wał... :oops: odpompowałem rozrusznikiem i maszyna chodzi jak ta lala -- ale powiedzcie mi czy to normalne ???? w jaki sposób znalazło sie tam paliwo ... jestem w szoku :shock: :shock: :shock: bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi sie cos podobnego aby samoczynnie zalało cylinder paliwem .. szok może ktoś miał taki przypadek ..

dziękuje i pozdrawiam :rock:
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: grzegorzbr2 »

Zaciął się pewnie zaworek iglicowy w tylnim gaziorze.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: Artur »

A w jakiej pozycji masz kranik pri-res-fuel ?? Bo to jest dość istotna sprawa
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: robi529 »

Artur pisze:A w jakiej pozycji masz kranik pri-res-fuel ?? Bo to jest dość istotna sprawa

dzieki bardzo Artur za to pytanie :D i własnie tu jest problem bo za cholere nie wiem co jest co w tym kraniku-- :oops:
ale wstyd --sorki mam go kilka dni i powiem ze chyba jestem zielony...narazie ale powooli pooowooli tak na ludzki rozum to wziołem ten kranik tak -- :)
res u góry -- rezerwa
pri z prawej -- zamknięty
fuel ON na dole -- otwarty

tak bynajmniej myslę ze to prawidłowy tok myslenia :shit:
a w nocy zostawiłem go otwartego fuel on albo na res ....chyba ... bo powiem Ci ze nie jestem pewien...ale napewno nie zamknołem go był albo u góry albo na dole .. :roll: podpowiedz mi conieco o tym .. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Logan Cale
Posty: 80
Rejestracja: 24 lipca 2014, 16:31
Motocykl: Virago / Hyosung
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: Logan Cale »

PRI - to zalewanie gaźników ;)
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: tylust »

w pozycji PRI - paliwo się leje (działa grawitacja).... jednak warto dodać, że jeśli gaźniki są sprawne to paliwo nie ma prawa się nawet wówczas przelać. Pływak podnosi się w miarę napływu paliwa do komory pływakowej i jego ruch do góry zamyka zaworek iglicowy, o ile zaworek się nie zatnie jak napisał Grzegorz i wówczas pozostaje otwarty i gaźniki leją do cylindrów i poprzez odpowietrzenie na ziemię. Jak pierścienie tłokowe nie trzymają to paliwo potrafi dostać się do oleju. Sprawdź czy poziom oleju masz właściwy. Jazda z olejem rozcieńczonym paliwem jest niewskazana :wink:

- zaciąć się może również pływak na ośce
- możliwość trzecia - pływak może być dziurawy i napełniać się paliwem - tym samym przestaje spełniać swoje zadanie
Tomek
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: Artur »

Koledzy ci tu leja wodę ale nikt prawidłowo nie wyjaśnił jak ten kranik działa :D , jest to bowiem kranik sterowany podcisnieniem wiec tak:
Fuel- kranik otwarty ale tylko wtedy gdy silnik pracuje
Res-- rezerwa otwarta tylko wtedy gdy silnik pracuje
Pri-kranik pernametnie otwarty z pominięciem zaworu pod ciśnieniowego (powinno się go używać do zalewania pustych gaźników po demontażu, lub do spuszczania benzyny ze zbiornika itp)
Wiec jeśli kranik działa prawidłowo i mamy go w pozycji res lub fuel (ja jeździe na stałe na res bo przecież mam kontrolke rezerwy) to zalanie gaźników w przypadku zacięcia się zaworka iglicowego nam nie grozi bo jak silnik nie pracuje to paliwo jest odcięte.
Wiec Kolego albo zostawiles moto na pri, lub masz zepsuty kranik
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: robi529 »

:D :D hehe no "jo" ze mnie taki sam "wodolejca" jak z nich :D narazie łykam jak bocian no ale lubie ludzi z poczuciem humoru... i szanuje z dobra radą... :lol:

Dziękuje za wyjaśnienie tego kranika :D niby prosta sprawa a jednak...powiem Ci ze muszę sprawdzić to dokładnie i codziennie po kolei zostawiam go na poszczególnych ustawieniach... dziś właśnie zostawiłem na Pri zalewaniu--i na mój tok myślenia jeśli będzie paliwo w cylindrze tzn ze zaciął się ten zawór od pływaka albo faktycznie jest przebity pływak... :) wiesz faktycznie powinno paliwo nalecieć do zbiorniczka i zaworek powinien odciąć no ale ... :D ale faktycznie sprawdzę jeszcze na RES...jesli podciśnienia nie bedzie to nie powinno być tam paliwa.. chyba ze jest gdzieś przerwana rurka paliwowa albo podciśnienia.... nie jestem pewien czy czasami nie spadł mi jakiś przewód przy czyszczeniu.. ciągnąłem za ten z oplotem co idzie do kranika chcąc go podczyścić... trochę mnie szokuje taki stan bo lubię dłubać przy takich sprzętach choć nigdy nie miałem jeszcze do czynienia z taka maszyną...i zdjęcie gaźników lekko mnie przeraża... chyba przez ta ilość rurek przewodów...ale daaamy rade :D rozbierałem swoja Jawe 30 razy w drobny mak kieeedysś wiec ...drugi fakt jest taki ze jeszcze nawet nie zdążyłem wyjechać nim na DROGĘ dopiero przyprowadziłem go i rejestruje wiec :lol: lekki niesmak no ale już mnie łapy świerzbią żeby zobaczyć co tam jest :lol: mam tylko nadzieje ze jak sciągne gaźniki i nie będę dotykał tych śrub od regulacji chyba się nie rozreguluje ... :?
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: Artur »

Nic narazie nie ruszaj gaznikow, to ze sie raz zablokował zawór to nic nie znaczy :D , a jak bys miał dziurawy pływak to by ci zalewało gaznik cały czas, podczas jazdy tez
jedyne co polecam ci zrobic to sprawdz czy kranik działa prawidłowo to znaczy czy nie puszcza paliwa na zgaszonym silniku w pozycji res i fuel
jesli paliwo kapie to kranik jest do czyszczenia lub naprawy
I jeszcze jedno jak miales zalany cylinder to opróznianie go rozrusznikiem jest mocno niebezpieczne bo grozi pozarem, bezpieczniej jest wykrecic obie swiece wzucic jakis bieg (np 3) i pokrecic kołem przy wyłaczonym zaplonie
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: robi529 »

wiesz z tym "opróżnianiem" to wykręcam obie świece i wtedy kręcę rozrusznikiem... :D swobodnie wypryśnie paliwo z tylnego cylindra.. tylnego czy przedniego??? :shock: --- to cylinder od strony przedniego koła... to chyba tylni --- :D i powiem Ci ze odpala bez problemów jak wkręce świece... tylko powiedz mi dlaczego zalewa tylko ten jeden gar..???

faktycznie masz racje narazie posprawdzałem kranik-- a zatem sa dwa przewody... dolny grubszy myśle ze to dojście paliwa do gaźnika i obok-- wyżej cieńszy pewnie podciśnienie ... jak zdjąłem cieńszy ( ten wyżej z prawej strony kranika) nic się nie działo...(motocykl wyłączony) w żadnym położeniu --a jak zdjąłem grubszy ( ten od spodu) to na RES nie leci-- na PRI leci--- i na ON nie leci... znak pewnie ze musi byc wytworzone podciśnienie wytworzone alby leciało na RES i ON FUEL... :shock:

powiem Ci ze mam cykora zeby go odpalac wiesz tłok blokuje się przez nadmiar cieczy(paliwa) --nieprzyjemne to jest- :x - dopuki nie rozwiąże tej sytuacji odkręcam świecę i na wszelki wypadek przedmuchuje .. chore ale skuteczne .. a i jak narazie z tego co widzę raczej nic nie poszło w olej stan jest taki sam jak był-- co prawda dopiero kupiłem i wymienie mu olej ale sam fakt :)
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: grzegorzbr2 »

robi529 pisze:.. tylko powiedz mi dlaczego zalewa tylko ten jeden gar..???
Tak jak pisałem wcześniej, sprawdź zaworek iglicowy gaziora
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Witam Wszystkich

Post autor: Artur »

Ale zalewa czy tylko raz zalało ? Tylko 1 gar bo masz 2 oddzielne gaźniki i w 1ci puścił zaworek iglicowy
Jeśli jest to przedni to prawy gaźnik (przedni to chyba ten z przodu motoru :D )
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: robi529 »

siedząc na motocyklu widzę że prawy gaźnik jest mokry ... czyli to od tego cylindra bliżej przedniego koła... gdzieś wyczytałem ze mówią na niego "cylinder tylni" dziwne ale niechaj badzie... :) co do zalania to zalało napewno wczoraj jak zostawiłem na PRI... i na ON FUEL dziś zostawiłem na RES i jutro zobaczę efekt.... :shock: coś mi się wydaje iż grzegorzbr2 z pierwszego postu ma racje...wiesz próbuję wszystko wyeliminować przez niechęć ściągania gaźników ale chyba tego nie uniknę :cry: ...

grzegorzbr2 ma rację bo nawet zostawiając na PRI gaźnik powinien się zalać tylko do poziomu zanim pływak nie zamknie zaworu no i nie zamyka ...także coraz bliżej jest nieuniknione :cry: ...ale z drugiej strony niewyjaśniony jest fakt :?: iz jeśli niema podciśnienia potrzebnego do podania paliwa na ON FUEL z jakiej paki zalewa...zdjąłem wężyk i faktycznie ze zbiornika nic nie leciało na ON FUEL... chyba ze zleciało paliwo do cylindra ze zbiorniczka gaźnika ...jutro napisze co się działo...

a powiedzcie mi --pojedynczo gaźnika nie zdejmę trzeba oba ściągnąć ..one chyba są spięte razem...prawda??? juz podglądałem czy da się może odkręcić sam zbiorniczek gaźnika ale chyba niema takiej możliwości z podejściem...może wystarczyłoby ruszyć ten zaworek... zobaczymy jutro po pracy po 14 co z tego wyjdzie...


jutro się odezwę dziękuje Panowie i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: barg »

robi529 pisze: ... czyli to od tego cylindra bliżej przedniego koła... gdzieś wyczytałem ze mówią na niego "cylinder tylni" dziwne ale niechaj badzie... :)
Dla porządku: jakbyś się nie obrócił to dupa zawsze z tyłu. Przedni to ten z przodu a tylni drogą eliminacji - to ten z tyłu.
Japończycy jednak ponumerowali cylindry po japońsku i ten z tyłu ma numer 1 a przedni nr 2 i stąd to zamieszanie.

Co do zaworka to mogła się zawiesić iglica. Czasami pomaga opukanie drewnianym młotkiem. Poczytaj jak można sprawdzić poziom paliwa w komorze za pomocą przeźroczystego wężyka.
Co do zalewaniu na ON to sprawdź działanie pompy paliwa (jak ją masz, bo nie znam rocznika/wersji)
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: Artur »

W 750 niema pompy tylko w1100, a jeśli zaworek nie trzyma to jest do wymiany.
Odnośnie nr cylindrów to ten tylny jest 1 a przedni ma nr 2 ale to nie zmienia faktu ze tylny jest tylnym a przedni przednim :D
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: tylust »

Tak jak Artur CI pisał, zanim zaczniesz zdejmować gaźniki to odczep wężyki od kraników i zobacz na WYŁĄCZONYM SILNIKU jak kraniki się zachowują. Na PRI - paliwo ma lecieć ciurkiem, na RES i ON nie powinno lecieć wcale. Na RES i ON prawidłowo leci tylko gdy silnik jest włączony i wytwarza podciśnienie.
Tomek
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: robi529 »

tył z przodu przód z tyłu cali Japończycy :D
dziś mnie zaskoczyło :shock: bo albo się igliczka odblokowała albo...fakt popukałem dziś w zbiorniczek gaźnika ale to i tak nie miało znaczenia bo popukałem dopiero dziś... zostawiłem na noc kranik na RES i o dziwo nie zalało wcale... Narazie popatrzę przez kilka dni co się z tym dzieje...z tym zdejmowaniem gaźników to nie chciałbym tak odrazu tego robić i dlatego szukam jakiegoś rozwiązania. prędzej czy później i tak ściągnę z niej CIUSZKI i zobaczę co ma od środka...ale jak się oswoję z nią :hug: :wink:

Moja Virka jest z 1993 roku 750cm

Kranik działa prawidłowo na 100%
RES ------nie leci na wyłączonym
PRI----------- leci ciurkiem
On -------nie leci na wyłączonym

kranik odpada wiec pozostaje zaworek... ale narazie jak mówiłem popatrzę co się będzie działo :shock: dziękuje za POMOC i :nazdrowie: :nazdrowie: :nazdrowie: :nazdrowie: :nazdrowie: dla Wszystkich a może kiedyś w realu...
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: Artur »

Jak nie zostawisz na PRI i kranik działa prawidłowo to ci nie zaleje na pewno, a zaworek i tak do sprawdzenia
robi529 pisze:tył z przodu przód z tyłu cali Japończycy :D
Tył jest z tyłu tylko cyl ma nr 1 bo silnik się kręci w 2ga stronę :)
No i analogicznie z przodu jest przód
Awatar użytkownika
robi529
Posty: 45
Rejestracja: 13 września 2014, 22:36
Motocykl: Virago XV750 93r
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wyciek paliwa z gaźników

Post autor: robi529 »

Normalnie dziś dowiedziałem się że gość co mi ja sprzedał nie powiedział mi wszystkiego o niej... :o dziwna sprawa :D we wtorek odebrałem papiery i już latam swoja maszyna pomimo zimna no ale rozumiecie sami :D moja FRAU chciała gdzieś jechać wiec mówię a co zabiorę moja żonkę na pierwsza przejażdżkę... wyprowadziłem maszynę :) odpalam a ona co FOCH zaczęła kichać...i palić na 1 gar... szybka zmiana świec. z 1 na drugi gar jeden pali drugi nie zamiana .. i wniosek padła świeczka.. wiec szybki zakup świeczek i po 10 min już paliła jak ta lala :D no i co JEDZIEM-y - ach świetnie bosko :hug: a ta po 10 km znow zaczyna palić na 1 gar słabnie myślę toc chyba znow świeczka nie padła -- dopiero co kupiłem nowe.. zawróciłem no i jedziemy do domu.. :x oczywiście mała złość ... no jak ja z kobita a ta takie fochy WALI :? dojechałem i 400 m przed domem stanęła na AMEN :( 30 s zastanowienia mówię co jest.. no ale zsiadam i zaczynam pchać do chaty :) myśle ale obciach sąsiedzi a ja... :oops: ojej .. ale po chwili myśle i zaglądam gdzie ???? do zbiornika . a tam susza... :lol: widzicie tak oto chyba wyszło ze moja Virka zazdrosna jest o moja kobietę -- mówię do mojej wiesz chyba będę musiał jeździć nią sam bo widzisz co zazdrosna odstawia ... :bravo: :mrgreen: a gość co mi ja sprzedał nie powiedział mi o ???? o tym że nie jeździ na sucho :lol:

sorki ze w tym poście ale ...
ODPOWIEDZ