140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
- Paweł L.
- Posty: 263
- Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Puławy
- Wiek: 50
- Status: Offline
140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
W tym sezonie zauważyłem lekki spadek mocy. W dodatku po przejechaniu 140 km motocykl (XV 750) zaczynał dławić się i gasnąć. Musiałem przełączać kranik z pozycji "on" na swobodny przepływ paliwa. Wtedy było już normalnie. Moc wracała i rezerwa zapalała się we właściwym czasie. Przyczyna zapewne w kraniku paliwa. Tylko jaka? Przerabiał ktoś coś podobnego?
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Magii w tym nie ma. Przełącznik rezerwy to zawór, który wybiera pomiędzy przepływem zwanym ON, gdzie paliwo zasysane jest przez rurkę wystającą znacznie ponad dno zbiornika i przepływem zwanym RES, gdzie paliwo pobierane jest przez rurkę tylko minimalnie wystającą nad dno. Rurka dłuższa (ON) potrafi się zagiąć lub ułamać, w wyniku czego rezerwa może się zmniejszyć lub odejść w niebyt, trudno mi sobie wyobrazić, że się gwałtownie wydłużyła.
Dlatego podejrzewam, że po prostu wzrosło Ci zużycie paliwa wskutek niewłaściwej regulacji gaźników, czego dodatkowym skutkiem jest spadek mocy (z którym próbujesz walczyć odkręcając mocniej manetkę).
Szukaj przyczyny w regulacji gaźników, nie w kraniku.
A tankujesz do pełna czy za 50 zł?
Dlatego podejrzewam, że po prostu wzrosło Ci zużycie paliwa wskutek niewłaściwej regulacji gaźników, czego dodatkowym skutkiem jest spadek mocy (z którym próbujesz walczyć odkręcając mocniej manetkę).
Szukaj przyczyny w regulacji gaźników, nie w kraniku.
A tankujesz do pełna czy za 50 zł?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Paweł L.
- Posty: 263
- Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Puławy
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Zwykle tankuję do pełna. Po przejechaniu 140 km w pozycji kranika "on", kiedy motocykl zaczyna tracić moc i gasnąć jest jeszcze prawie połowa paliwa w zbiorniku. Zwiększone zużycie paliwa zatem wykluczam. Obie rurki kranika nie są uszkodzone. Spadek mocy znika po przestawieniu kranika na przepływ grawitacyjny lub rezerwę i wtedy wszystko wraca do normy, łącznie ze świeceniem się lampki rezerwy przy niskim poziomie paliwa.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Ja bym jednak kranik rozebrał, być może filtr na rurce się uszkodził i jakiś syf poszedł dalej do kranika i przytkał tą sekcję. Ewentualnie jakaś uszczelka ze starości się rozlazła.
"białe ręce, czarny blues"
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
OK. Przy takiej argumentacji jest sens wyjąć kranik i wyczyścić wszystko. Doraźnie można (zgodnie z antycznymi poradnikami motoryzacyjnymi) przepchać sprężonym powietrzem (pompką, nie kompresorem) "pod włos", ale to generalnie głupi pomysł bo zadziała tylko na chwilę (fusy wrócą do zbiornika) - raczej jako rozwiązanie problemu w trasie niż w warunkach warsztatowych
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Paweł L.
- Posty: 263
- Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Puławy
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Na wszelki wypadek kupię chyba zestaw naprawczy kranika - japoński Tour Max.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Z kranika do baku wychodzą takie rurki i poprzez ich wysokość można sterować poziomem rezerwy - spróbuj najpierw podregulować te rurki, może wystarczy je obniżyć
- Paweł L.
- Posty: 263
- Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Puławy
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Rezerwa działa jak należy. To nie w tym problem.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
U mnie były objawy identyczne: było paliwo a na ON/RES nie jechał, na PRI cud-malina. Wymiana membramy z zaworkiem (w kraniku) uzdrowiła sytuacje.Paweł L. pisze:Rezerwa działa jak należy. To nie w tym problem.
Pozdrawia Leopold
- Paweł L.
- Posty: 263
- Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
- Motocykl: XV 750 Virago
- Lokalizacja: Puławy
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"
Potwierdzili tą opinię mechanicy z serwisu Yamahy. Kupiłem japoński zestaw naprawczy firmy Tour Max i wymieniłem zaworek oraz uszczelki w kraniku. Przyczyna okazała się jednak bardziej prozaiczna. Zatkało się brudem odpowietrzenie korka wlewu paliwa. Wystarczyło umyć korek w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchać kompresorem
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/