140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Paweł L.
Posty: 263
Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 50
Status: Offline

140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: Paweł L. »

W tym sezonie zauważyłem lekki spadek mocy. W dodatku po przejechaniu 140 km motocykl (XV 750) zaczynał dławić się i gasnąć. Musiałem przełączać kranik z pozycji "on" na swobodny przepływ paliwa. Wtedy było już normalnie. Moc wracała i rezerwa zapalała się we właściwym czasie. Przyczyna zapewne w kraniku paliwa. Tylko jaka? Przerabiał ktoś coś podobnego?
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: leszekk »

Magii w tym nie ma. Przełącznik rezerwy to zawór, który wybiera pomiędzy przepływem zwanym ON, gdzie paliwo zasysane jest przez rurkę wystającą znacznie ponad dno zbiornika i przepływem zwanym RES, gdzie paliwo pobierane jest przez rurkę tylko minimalnie wystającą nad dno. Rurka dłuższa (ON) potrafi się zagiąć lub ułamać, w wyniku czego rezerwa może się zmniejszyć lub odejść w niebyt, trudno mi sobie wyobrazić, że się gwałtownie wydłużyła.
Dlatego podejrzewam, że po prostu wzrosło Ci zużycie paliwa wskutek niewłaściwej regulacji gaźników, czego dodatkowym skutkiem jest spadek mocy (z którym próbujesz walczyć odkręcając mocniej manetkę).
Szukaj przyczyny w regulacji gaźników, nie w kraniku.
A tankujesz do pełna czy za 50 zł?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Paweł L.
Posty: 263
Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: Paweł L. »

Zwykle tankuję do pełna. Po przejechaniu 140 km w pozycji kranika "on", kiedy motocykl zaczyna tracić moc i gasnąć jest jeszcze prawie połowa paliwa w zbiorniku. Zwiększone zużycie paliwa zatem wykluczam. Obie rurki kranika nie są uszkodzone. Spadek mocy znika po przestawieniu kranika na przepływ grawitacyjny lub rezerwę i wtedy wszystko wraca do normy, łącznie ze świeceniem się lampki rezerwy przy niskim poziomie paliwa.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 739
Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
Motocykl: XF650 98'
Lokalizacja: Ciechanów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: grzała »

Ja bym jednak kranik rozebrał, być może filtr na rurce się uszkodził i jakiś syf poszedł dalej do kranika i przytkał tą sekcję. Ewentualnie jakaś uszczelka ze starości się rozlazła.
"białe ręce, czarny blues"
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: leszekk »

OK. Przy takiej argumentacji jest sens wyjąć kranik i wyczyścić wszystko. Doraźnie można (zgodnie z antycznymi poradnikami motoryzacyjnymi) przepchać sprężonym powietrzem (pompką, nie kompresorem) "pod włos", ale to generalnie głupi pomysł bo zadziała tylko na chwilę (fusy wrócą do zbiornika) - raczej jako rozwiązanie problemu w trasie niż w warunkach warsztatowych
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Paweł L.
Posty: 263
Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: Paweł L. »

Na wszelki wypadek kupię chyba zestaw naprawczy kranika - japoński Tour Max.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
Awatar użytkownika
tyfuz
Posty: 806
Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
Motocykl: xv750 '97 i krówka
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: tyfuz »

Z kranika do baku wychodzą takie rurki i poprzez ich wysokość można sterować poziomem rezerwy - spróbuj najpierw podregulować te rurki, może wystarczy je obniżyć ;)
Awatar użytkownika
Paweł L.
Posty: 263
Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: Paweł L. »

Rezerwa działa jak należy. To nie w tym problem.
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: leopold »

Paweł L. pisze:Rezerwa działa jak należy. To nie w tym problem.
U mnie były objawy identyczne: było paliwo a na ON/RES nie jechał, na PRI cud-malina. Wymiana membramy z zaworkiem (w kraniku) uzdrowiła sytuacje.
Pozdrawia Leopold :chopper:
Awatar użytkownika
Paweł L.
Posty: 263
Rejestracja: 31 października 2012, 15:09
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 50
Status: Offline

Re: 140 km i koniec jazdy w pozycji kranika paliwa "on"

Post autor: Paweł L. »

Potwierdzili tą opinię mechanicy z serwisu Yamahy. Kupiłem japoński zestaw naprawczy firmy Tour Max i wymieniłem zaworek oraz uszczelki w kraniku. Przyczyna okazała się jednak bardziej prozaiczna. Zatkało się brudem odpowietrzenie korka wlewu paliwa. Wystarczyło umyć korek w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchać kompresorem :)
Odkąd kupiłem telewizję, ludzie wierzą we wszystko co sobie wymyślę /Domino Jachaś/
ODPOWIEDZ