iglice ustawienie

Tematy związane z gażnikami
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

Koledzy mam szybkie pytanie, bo moja maszyna potrafi strzelać w gażnik z przedniego cylindra. Dziś postanowiłem pogrzebać i wybadałem, że mam inaczej ustawione iglice dla przedniego i dla tylnego garnka. W tym co strzela iglica jest bardziej wysunięta z membrany co według mnie powoduje uboższą mieszankę i temu może walić w tym garze. Dobrze myślę? Czy oba gażniki powinny mieć tak samo ustawione iglice? Prosiłbym o szybką odpowiedz, bo wydarłem gażniki i mam wszycho na wierzchu. Ewentualnie na który rowek ustawiacie u Siebie iglice tak by było optymalnie.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: vinny »

danek25 pisze:Koledzy mam szybkie pytanie, bo moja maszyna potrafi strzelać w gażnik z przedniego cylindra. Dziś postanowiłem pogrzebać i wybadałem, że mam inaczej ustawione iglice dla przedniego i dla tylnego garnka. W tym co strzela iglica jest bardziej wysunięta z membrany co według mnie powoduje uboższą mieszankę i temu może walić w tym garze. Dobrze myślę? Czy oba gażniki powinny mieć tak samo ustawione iglice? Prosiłbym o szybką odpowiedz, bo wydarłem gażniki i mam wszycho na wierzchu. Ewentualnie na który rowek ustawiacie u Siebie iglice tak by było optymalnie.
Dobrze myślisz .Sprawdz kolor swiecy na przednim cylindrze , jeżeli porcelanka jest biała to uboga mieszanka , podniesienie iglicy na pewno wzbogaci mieszanke . Nie wiem jak w 700 ale w 535 standardowo ustawienie iglicy jest na srodkowym rowku ( na iglicy są trzy rowki ).Oba gazniki powinny miec tak samo ustawione iglice , ale iglice w pierwszym i drugim cylindrze sie różnią, nie pomyl która w którym byla .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: Bynio »

Iglice muszą być ustawione tak samo a to co piszesz to wychodzi że masz za ubogą mieszankę czyli dostaje za mało paliwa a za dużo powietrza dlatego strzela , ustaw tak jak na drugim gaźniku.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: Blunio »

Jak strzela przy odejmowaniu gazu spróbuj zrobić drobne korekty śrubą wolnych obrotów. Powinno pomóc :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

Ok gażnik przepłukany, iglice ustawione równo i moto jakby jest ok. Wcześniej strzelał przy dawaniu przegazówki z jałowych teraz niby jest ok. No a jak był mocno rozgrzany i się zgasiło na jakieś 15-20 min to był problem z odpaleniem. Trzeba było go palić z gazem i stopniowo wolne obroty po uruchomieniu mu wracały do książkowych. Teraz pali od strzała i odrazu praktycznie trzyma 900-1000 obr. Testuje jeszcze i zdam relacje co i jak.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

jeszcze potrafi czasem w ten gażnik strzelić, ale jutro wywalę je jeszcze raz i zmienię oringi na króćcach, bo pruskając samostartem po nich moto zmienia pracę, czy ssie lewe. Jak i to nie da do końca efektów, to hitachi idą won i zakładam mikuni, bo już mam serdecznie dość.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

Koledzy dalej strzela w jeden gażnik. Już go tyle razy wyjmowałem i czyściłem, że wątpię by to byłą jego wina. Dziś wydrapałem moduł i obejrzałem w środku. Żadnych zimnych lutów wszystko ok, co było podejrzane to przelutowałem. Niestety efektów brak. Ale co mnie zadziwia. Dokopałem się do cewek i postanowiłem zamienić przewody sterujące cewek idące z modułu miejscami. Czyli przełożyłem z jeden na drugą cewkę i tu sie zdziwiłem, bo po przekładce moto wogóle nie pali czemu? Zakładając tak jak były wcześniej moto pali. O co chodzi, przecież zamieniając sterujące przewody to tak jakbym zamieniał cewki a moto nie gada czemu?
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: Bynio »

Po zmianie zasilania cewek moto nie będzie działało bo iskra jest podawana nie w tym momencie co trzeba wdanym cylindrze. Cewki nie dają iskry jednocześnie . Po ustawieniu iglicy tak jak jest w tym dobrym gaźniku możesz doregulować składem mieszanki .
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

fakt bo przewody WN zostawiłem moja wina :frustrated: Gażniki wyregulowane synchro równiutkie, a na przednim cylindrze pracuje słabiej. Jak mu zdejmę te przewody co idą do lewego jajka, te jakby to określić od EGR czy jak to nazwać, to wtedy ładnie to słychać, tylny cyka równomiernie a przdni sporadycznie, świece nówki już chyba z trzeci komplet na każdych to samo, komprecha mierzona i jest po 11-12 bara. Zawory sprawdzone też ok. Króćce szczelne wymienione oringi na nówki. Składem mieszanki reguluje ale jakoś ta różnica nie bardzo wyczuwalna jest. Jak wkręcę dyszę na maksa to przestaje dopiero w ogóle pracować na przednim, a tak to czy 2,5 czy 5 obrotów to jakoś różnicy nie czuje w pracy tego cylindra. Nawet jak zdejmę fajkę z przedniego cylindra to na jałowych obrotach zmienia się lekko tylko praca. Jak zdejmę z tylnego to moto nie zgażnie ale pracuje z wypadaniem zapłonu na samym przednim. Ewidentnie przedni cylinder pracuje słabiej. Świeca nie jest czarna nie zarzuca jej tak jakby paliwa było za ubogo faktycznie. Poziomy paliwa równomiernie ustawione na obu gażnikach. Już mi ręce opadają. Moto głównie strzela w gażnik (ten przedni) jak jest nie rozgrzane. Podczas rozpędzania przy dodaniu gazu kicha jak się rozgrzej to sporadycznie strzeli ale też potrafi. Moc ma zap..la jak należy. Zauważam, że strzały pojawiają się zawsze w zakresie od 1000 do 2000 obrotów. Wyżej nawet jak jest zimna nie kicha i wkręca się ok. Wiem, ze powinno się rozgrzewać gażnikowca przed jazdą, ale objaw jest taki, że moto przed jazdą pyka sobie powiedzmy 5 min, garnki ma już ciepłe i bez ssania trzyma te 800 obrotów, ale jak zaczynam jazdę to kicha. Ręce mi opadają na tą bolączkę. Zaczynam domniemać, że podpalone może jest gniazdo zaworowe i temu tak jest. Ale jak to sprawdzić, bo nie sztuka zwalić głowicę i złożyć z powrotem.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: vinny »

Z tego co napisałeś wygląda jakby był problem z powietrzem . Albo nieszczelność przy membranie ( zamocowanie membrany do slajsera ) albo nieszczelny króciec ssący ( oring na króccu lub spekany króciec ) ewentualnie przerwany oring uszcelniający srubę składu mieszanki .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: -waldi- »

moim zdaniem to kwestia regulacji
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

Króćce wyciągałem nie mają pęknięć. Oring jeden był przerwany, wymienione oba nówki. Podczas pracy króćce spryskane samostartem i brak zmian w pracy silnika, czyli szczelne są. Wężyki podciśnieniowe też szczelne. Oring na dyszy składu mieszanki nowy jeden i drugi stary też był cały. Odnośnie regulacji może mi ktoś jak krowie na rowie objaśnić krok po kroku jak je wyregulować? Obecnie vacumetry wskazują jednakowo, czyli synchro ok. Ja już wyczerpałem pomysły. Mam jeszcze gażniki mikuni i się zastanawiam czy ich nie zaaplikować, ale wierzyć mi się nie chce, że to wina gaziorów.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 40
Status: Offline

Re: iglice ustawienie

Post autor: danek25 »

dobra chyba opanowane. Wygląda, na to, że jednak vacumetry to jedno a rzeczywistość to drugie. Ustawiłem gażniki na manometry a doregulowałem na słuch równomierności pracy obu cylindrów a dokładniej na właśnie parkotanie z tych rurek idących do lewego jajka. Teraz oba cylindry pykają z tą samą częstotliwością, czyli pracują równo. Moto pracuje pięknie i uspokoiło się ze strzałami nawet na zimnym. Chyba, ze te vacumetry mnie robiły w h.a. Powodem takiej pracy było, to że przedni cylinder pracował wolniej niż tylny po prostu nie nadążał za tylnym i temu potrafiła strzelać. Jak na razie jest pięknie.
ODPOWIEDZ