Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Tematy związane z gażnikami
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

Witam. Sprawa dotyczy Virago 750 1993rok, śledząc forum wyczytałem, że przyczyną niefajnej pracy virago może być zła synchronizacja gaźników, idąc za przykładami z forum zrobiłem wakuometr i przystąpiłem do regulacji gaźniki faktycznie były rozjechane, ale le ciężko było wyregulować więc wyczytałem, że lewe powietrze a że króćce maiłem kiepskiej kondycji kupiłem nowe wymieniłem. Motor odpalił chodzi dużo lepiej....ale jednak coś go boli, chodzi nie równo. Zagłębiając się w lekturę doszedłem do wniosku, że czas na gaźniki, rozebrać wyczyścić i tu moje pytania...
-czym myć taki gaźnik benzyna ekstrakcyjna będzie ok??
-jak wygląda sprawa poustawiania takiego gaźnika później wyczytałem o jakimś poziomie paliwa +/- 1 mm ale dokładnie nie wiem do czego ten jeden mm, filmik jakiś na youtube jest ale też nie do końca jasna sprawa dla mnie.
-jeśli chodzi o dysze ile dokładnie powykręcać w moim gaźniku wyczytałem że 1 obrót przedni 2,5 tylny, prosił bym o zweryfikowanie, bo pewnie coś pomyliłem.

Na koniec mam pytanie czy posiadacie i czy w ogóle istnieje jakaś serwisówka do takiego zabiegu ??

Proszę o pomoc wiem, że najlepiej by było go oddać niech zrobią ale chciał bym się zapoznać z tym osobiście, bo jeździć to jedna frajda ale podłubać druga. :chopper:
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: pisior »

masz pdf-y w Downloads
Obrazek
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

dobra już patrzę, dzięki
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

przewertowałem co się udało, ale do jasności to mam daleko :) synchronizacja wydaje się prosta samo rozebranie poskładanie też, ale cały czas nie wiem do czego odnieść poziom paliwa w komorze jest jakiś znacznik na gaźniku, bo niby mam virago z 1993 roku i nie wiem czy to się odnosi do mojego moto "Gaźniki Mikuni BST 40 (XV 700-1100 po 1988r) : 1,5-2,5mm", drug sprawa to dysze ile wykręcić??

jeśli możecie to podpowiedzcie a jak nie to wskażcie miejsce poczytam poszukam. Dzięki
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

Właśnie dowiedziałem się że poziom mierzyć od miejsca łączenie komory pływaka z gaźnikiem i ma być nawet do 3 mm ponad to łączenie ??
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

hej podlaczam sie pod temat, przewertowalem forum i nie moge znalezc opis czyszczenia gaznikow, moze ktos wspomoze? czy tylko serwisuwka zostaje?
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: Bynio »

Demontujesz gaźniki z motocykla, rozbierasz , czyścisz i składasz tak jak było potem regulacja i synchro :) Po rozebraniu trzeba posprawdzać czy membrany sa całe . Gaźniki umyć najlepiej preparatem do mycia gaźników.
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

mam juz zdemontowane tylko nie wiem czy dysze odkrecac bo wolabym nie, gaznik bede myl w myjce ultradzwiekwej
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: -waldi- »

Trzeba poodkręcać dysze, bo inaczej to jak byś się kąpał w ubraniu :)
A myjka ultradźwiękowa też cudów nie czyni.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

ok, ale czy to sie wiaze pozniej z regulacją wysokosci pływaków? cz dysze wstarczy przedmuchac? sa jeszcze jakies śrubki , otwory ktore trzeba odkecic i wyczyscic?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: tylust »

Czyszczenie gaźników, żeby miało sens musi polegać w pierwszej kolejności na wymontowaniu z nich tego co da się wymontować, w tym dysz i ruchomych elementów (zaworki iglicowe, ich gniazda, pływaki i ośki pływaków). Dysze często są zapieczone i ich wymontowanie może być trudne (stosunkowo miękki materiał). Dodatkowo w leciwych gaźnikach często są już uszkodzone z powodu wcześniejszego serwisowania. część elementów da się ponownie wykorzystać, a może nawet większość lub wszystkie. Sam to musisz ocenić. Ja miałem dysze zmasakrowane i kupiłem po prostu nowe zestawy naprawcze za ok 150 zł sztuka (ze wszystkimi dyszami, śrubkami, zaworkami iglicowymi itp) Jak się rozbiera gaźnik na atomy to myślę, że warto takie zestawy zakupić bo nie jest to jakiś powalający koszt, a masz pewność, że wkładasz nowe elementy. Dodatkowo jak masz nowy zestaw naprawczy w ręce to widzisz co musisz wymontować i wymienić. Po tym skupiasz się na czyszczeniu tego co zostało - czyli korpusu gaźnika. Myjka ultradźwiękowa jest pomocna, ale jej skuteczności bym nie przeceniał. Ja korzystałem dodatkowo ze sprężonego powietrza i preparatów chemicznych do czyszczenia gaźników. Niestety część kanałów wymagało czyszczenia mechanicznego. Potem wszystko składasz i między innymi sprawdzasz poziom paliwa w komorach pływakowych - może się więc okazać, że wymagana będzie ponowna regulacja pływaków (ale to jest najmniejszy problem przy całości prac związanych z czyszczeniem gaźników). Cały proces nie jest fizyką kwantową i każdy człowiek z minimalna smykałką do mechaniki i cierpliwością (dużą) jest to w stanie samodzielnie zrobić.
Tomek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

generalnie moj problem polegal na tym ze mialem rdze w baku i zasfił sie gaznik, dysze napewno nie sa zapieczone, czy w takim razie musze wykrecac czy wystarczy przedmuchac?
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: 2007XV1700 »

Najlepiej wyjąć i wyczyść porządnie, chyba że moto ma stać i wyglądać - nie jeździć
po czyszczeniu zainwestuj 3.50,- w filtr paliwa


.peace
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

gazniki rozkrecone, dysze , pływaki itp, złozylem wszystko do kupy, no i podnosze tłoczek z iglicą i po opuszczeniu on wolno sie opuszcza tak jak wczesniej, pytanie czy on powinien zupelnie swobodnie opadac? nie wiem czy to iglica o cos trze w dyszy czy tłoczek oi scianki gaznika?
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: tylust »

Nie znam się na gaźnikach Mikuni bo u siebie mam Hitachi, ale zasada działania jest taka sama. Na końcu tego tłoczka z iglicą jest membrana, a w środku jest sprężyna - Dobrze złożyłeś te gaźniki ? Sprężyna naciska na tłoczek i pcha go w dół. W stanie spoczynku tłoczki są na dole jak się je u mnie podniesie sprężyna stawia opór (niewielki bo to delikatna sprężynka, ale zawsze), a jak się tłoczek puści sprężyna go pcha w dół. Cały mechanizm ruchu góra, dół musi być płynny i odbywać się bez praktycznie najmniejszego oporu. W zestawach naprawczych, o których Ci pisałem wyżej z reguły masz nowe iglice i nowe prowadnice. Wyciągałeś z gaźnika te prowadnice ? Takie rurki w które wchodzą iglice - to są elementy, które też można demontować z gaźnika. na poniższym obrazku to jest element nr 16, a sprężyna, o której mówię to nr 8. tam też potrafi się nagromadzić sporo syfu. Dodatkowo ruch tłoczka może blokować membrana w kiepskim stanie. Czy Twoje membrany nie są czasem sparciałe i sztywne ?

Obrazek
Tomek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

sorry ale wolabym zeby sie wypowiadali fachowcy bo nic nie wniosles do tematu, prowadnice o ktorych piszesz to dysza głowna i pisalem ze ja wykrecalem, problem jest taki ze tloczek wolno opada, a nie wiem czy powinien zupelnie swobodnie opasc.
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: tylust »

sorry, ale jak się nie wie o czym się rozmawia to trudno się dogadać sympatyczny kolego. Prowadnica to prowadnica, a główna dysza to główna dysza - zupełnie odrębne elementy. Przy Twoim poziomie wiedzy/niewiedzy o czym chcesz rozmawiać z "fachowcami" ?
Tomek
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

hehe nie denerwuj sie, pytalem tylko czy tloczek ma swobodnie pracowac, a ty mi o zestawie naprawczym gdybym go mial to bym wymienil ale nie mam i musze to zrobic bez, iglica i ta prowadnica nie mialy zadnych sladow przetarcia itp, tloczek opada ale wolno jak sie podniesie do samej gory .
pytanie czy podczas pracy on wogole sie tak wysoko podnosi.czy tylko iglica na wysokosc malej sprezynki, mikuni ma troche inna budowe tego tloczka ale zasada dzialania podobna.
p.s mam duzo niewiedzy i malo nerwow i czasu:) pzd
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: -waldi- »

Jeżeli podniesiesz palcem to nie opada on gwałtownie lecz z "poślizgiem" i jest to normalny objaw - przestrzeń nad membraną musi się napełnić powietrzem przez otworki w tłoczku, a przestrzeń pod membraną wypchać powietrze przez odpowietrznik.

Ważne, by całkowicie się zamykał.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: bart_dr »

dzieki waldi, uspokoiles mnie z rana:) dzisiaj wracaja na miejsce.
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

widzę że coś się dzieje w temacie, ja właśnie jestem w trakcie rozbierania moto i będę się brał za czyszczenie, póki co sprawdziłem pozimy paliwa i w tylnym gaźniku mam niski, jest ok 1cm poniżej łaczenie pokrywki z gaźnikiem, więc jak się domyślam do poprawy.
Mam też pytanie do kolegi WALDI czy jest możliwość kontaktu przez tel jeśli bym z czymś sobie nie radził ??
jeśli tak prosił bym o sygnał na 606652413 .

Pozdrawiam wszystkich walczących z presją wiosny i chęcią pośmigania :)
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

kolejne szybkie pytanie, te dysze pod gumeczkami, (gaźnik mikuni) jedna jest wykręcona 1,5 obrotu a druga 3,2 obrotu czy to miało możliwość prawidłowego funkcjinowania ?? i ile prawidłowo je wykręcić ??
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: -waldi- »

Nominalnie 2,5 obrotu, ale po to są one regulowane, że pod każdy gaźnik trzeba je ustawić
Czyli daj po 2,5 obrotu i po odpaleniu doreguluj nimi jeżeli będą problemy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
góral.tz
Posty: 93
Rejestracja: 05 sierpnia 2012, 12:16
Motocykl: 1100 USA Gold
Lokalizacja: KLI, ELA, PO
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: góral.tz »

a jak poziom paliwa ustawić podgunać coś tą blaszkę ?? bo mam za niski poziom
To nie prędkość zabija, lecz nagła jej utrata. ...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gaźniki 750 czyszczenie regulacja

Post autor: -waldi- »

tak podginasz języczek naciskający na zaworek
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ