Regulacja gaźnika Poznań
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Regulacja gaźnika Poznań
Witam szanowne towarzystwo. W swojej Virago wybebeszyłem ostatnio wydechy no i zauważyłem nienaturalne, dosyć głośne i częste pyrkanie z wydechów. Wyczytałem że to kwestia regulacji gaźników. Moje pytanie, czy zna ktoś dobry, sprawdzony serwis w Poznaniu w którym mogli by to dla mnie zrobić? I jaki to będzie mniej więcej koszt? Jakby co posiadam garaż i jak ktoś czuję się na siłach i chciałby pomóc to możemy zrobić to sami.
Pozdro
Pozdro
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
poszukaj w opisach , jest tego w cholere i użyj opcji szukaj
sam to ogarniesz , tylko zagłębić sie w lekture musisz
sam to ogarniesz , tylko zagłębić sie w lekture musisz
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
jak gaźniki są w dobrej kondycji i mają synchro to wystarczy 1/4 do 1/3 obrotu śruby regulacyjnej w kierunku odkręcającym
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
A jeżeli już sam nie dasz rady to przeczytaj ten post; viewtopic.php?f=3&t=1940&p=489674&hilit ... iu#p489674
Za gaźniki brał 300 zł. ( rozebranie, czyszczenie, regulacja )
Za samą regulacje znacznie mniej.
Za gaźniki brał 300 zł. ( rozebranie, czyszczenie, regulacja )
Za samą regulacje znacznie mniej.
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Bo i roboty tyle co nic. Wszystko można zrobić bez wyjmowania gaźników, a jest to dość pracochłonna operacja, zwłaszcza jak na pierwszy raz.Wesoly pisze:Za samą regulacje znacznie mniej.
Kolego fatal - poszukaj i poczytaj jak radzi Pisior (nam już po raz n-ty nie chce się tłuc klawiatury). Jak czegoś nie będziesz wiedział, na pewno pomożemy. A Tobie zostanie nieoceniona wiedza, doświadczenie (często owocujące w podróży) i troszkę pieniążków w kieszeni
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Oczywiście że spróbuję sam bo pracuje jako serwisant, tylko że w innej dziedzinie, więc smykałkę majterkowicza posiadam. Jeszcze jedno pytanko do was przyjaciele. Czy może to mieć również wpływ na nierówną pracę silnika? Bo dziś "zauważyłem" że na luzie nierówno pracuję, i nawet bezczelnie mi zgasł.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Przyczyn może być wiele, ale wymienię te podstawowe:
1 ogólna regulacja gaźnika
2 stare zużyte świece gubiące zapłony
3 silnik łapie fałszywe powietrze na skutek sparciałych króćców pod gaźnikami
4 nieprawidłowe luzy zaworowe
1 ogólna regulacja gaźnika
2 stare zużyte świece gubiące zapłony
3 silnik łapie fałszywe powietrze na skutek sparciałych króćców pod gaźnikami
4 nieprawidłowe luzy zaworowe
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
jeszcze pomiar kompresji, opory cewek do zmierzenia, podmiana modułu zapłonowego i impulsatorów.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Szczerze powiedziawszy trochę się przeraziłem. Mam nadzieję że to jednak będzie kwestia regulacji, że wszystko to jest połączone z faktem wybebeszenia wydechów.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Moze nie wszystko, ale wybebeszenie ma wpływ na prawidłowość pracy silnika.fatal pisze:wszystko to jest połączone z faktem wybebeszenia wydechów.
Nie ma się co strachać. Trzeba zacząć od rzeczy najprostszych i liczyć że się uda. W 99% się udajetrochę się przeraziłem
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
No dobra, pozwolę sobie trochę "pospamować". W końcu piątek i niektórzy może nie mają nic ciekawszego do roboty (czyt. ja). Jestem właśnie świeżo po wizycie w garażu aby przetestować wasze propozycję. Kręciłem dwoma złotymi śrubkami na płaski śrubokręt do których żeby się dostać trzeba zdjąć gumową zaślepkę. Piszę tak dokładnie żebyście mnie w razie pomyłki uświadomili że nie kręciłem tym co miałem. Pierwsze pytanie, czy ona muszą być idealnie ustawione tak samo? Jaki mają margines "błędu" w stosunku do siebie? No i obróciłem je o około 1/4 i mam wrażenie że nie dostrzegłem żadnej poprawy.
Druga sprawa, czyli gasnący motocykl. Zaczął robić to notorycznie od dzisiejszego pierwszego razu (teraz zgasł mi 3 razy). Silnik nagrzany, ssanie wyłączone i moim oczom ukazuje się lekko mrugająca kontrolka od luzu. Stwierdziłem na chłopski rozum - podkręcę obroty na biegu jałowym i mam wrażenie że pomogło. Tylko czy to nie jest "błędne leczenie" problemu? Czy faktycznie po wybebeszeniu wydechów problem mógł leżeć tylko w za niskich obrotach? Ma to jakiś wpływ?
Jak ktoś ma napisać że jest tego pełno na forum, że poszukaj sobie, że nie chce mi się klikać to rozumiem i wiem ocb. ale piszę do ludzi którym się nudzi i mają ochotę, nawet po raz enty, na rozmowę na ten sam temat i po prostu ze mną "poczatować".
Druga sprawa, czyli gasnący motocykl. Zaczął robić to notorycznie od dzisiejszego pierwszego razu (teraz zgasł mi 3 razy). Silnik nagrzany, ssanie wyłączone i moim oczom ukazuje się lekko mrugająca kontrolka od luzu. Stwierdziłem na chłopski rozum - podkręcę obroty na biegu jałowym i mam wrażenie że pomogło. Tylko czy to nie jest "błędne leczenie" problemu? Czy faktycznie po wybebeszeniu wydechów problem mógł leżeć tylko w za niskich obrotach? Ma to jakiś wpływ?
Jak ktoś ma napisać że jest tego pełno na forum, że poszukaj sobie, że nie chce mi się klikać to rozumiem i wiem ocb. ale piszę do ludzi którym się nudzi i mają ochotę, nawet po raz enty, na rozmowę na ten sam temat i po prostu ze mną "poczatować".
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
i nastała cisza...
wstępne nastawy składu mieszanki to 2;5 obrotu od skręconych śrub(zero). nie dokręcaj mocno (tylko do niewielkiego oporu) bo uszkodzisz śruby lub gniazda.
regulacja musi być wykonana na dobrze rozgrzanym silniku (20 min jazdy minimum)
obroty biegu jałowego winny być ustawione w przedziale 950-1050 obr/min
silnik powinien pracować równo bez zająknięć i gubienia zapłonów
reakcja na gwałtowne odkręcenie manetki powinna być zdecydowana i szybka bez opóźnienia i strzału w wydech.
silnik powinien zejść z obrotów bez strzału w wydechy
zasada jest generalnie taka, że lepiej mieć zbyt bogatą mieszankę niż zbyt ubogą.
kręcisz śrubami regulacyjnymi po 1/4 obrotu w kierunku wykręcania na obu śrubach jednocześnie i słucjasz pracy silnika.
jak strzela przy schodzeniu z obrotów mieszanka jest za uboga (odręcić śruby składu)
jak ma problem z wejsciem na obroty mieszanka jest zbyt bogata i zalewa świece(skręcić śruby)
jako że każda maszyna jest inna możesz nawet skończyć na 4 obrotach od "zera". a powyżej 4'5 obrotów nie ma już regulacji (śruby wykręcone sa już na maksa)
hope it helps
.peace
wstępne nastawy składu mieszanki to 2;5 obrotu od skręconych śrub(zero). nie dokręcaj mocno (tylko do niewielkiego oporu) bo uszkodzisz śruby lub gniazda.
regulacja musi być wykonana na dobrze rozgrzanym silniku (20 min jazdy minimum)
obroty biegu jałowego winny być ustawione w przedziale 950-1050 obr/min
silnik powinien pracować równo bez zająknięć i gubienia zapłonów
reakcja na gwałtowne odkręcenie manetki powinna być zdecydowana i szybka bez opóźnienia i strzału w wydech.
silnik powinien zejść z obrotów bez strzału w wydechy
zasada jest generalnie taka, że lepiej mieć zbyt bogatą mieszankę niż zbyt ubogą.
kręcisz śrubami regulacyjnymi po 1/4 obrotu w kierunku wykręcania na obu śrubach jednocześnie i słucjasz pracy silnika.
jak strzela przy schodzeniu z obrotów mieszanka jest za uboga (odręcić śruby składu)
jak ma problem z wejsciem na obroty mieszanka jest zbyt bogata i zalewa świece(skręcić śruby)
jako że każda maszyna jest inna możesz nawet skończyć na 4 obrotach od "zera". a powyżej 4'5 obrotów nie ma już regulacji (śruby wykręcone sa już na maksa)
hope it helps
.peace
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Wielkie dzięki. Dziś przejechałem prawie 100km po moich regulacjach i wydaję się być lepiej. Jedną rzecz tylko sknociłem. Podkręciłem obroty biegu jałowego i wszystko z początku wydawało się być okej ale w połowie drogi przy wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz zaczynał tak wyć jakbym miał przekręconą manetkę na maksa od gazu. Skręciłem obroty i wszystko póki co wydaje się być w miarę okej. Dziwi mnie tylko że na początku tak nie wył tylko po jakiś 6-8km. Wytłumaczyłem sobie to faktem że pewnie z początku nie był do końca rozgrzany ale aż taka różnica nadal mnie mocno intryguje. Jak ustawić te 950-1050 obrotów? Jest do tego jakieś specjalne urządzenie?
- rzepik
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 marca 2013, 14:17
- Motocykl: Virago1100-był-szuka
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
witaj
ja miałem małą przygode poprzedniej wiosny , odebrałem moto po zimowaniu ,wszystko było cudnie do momentu pierwszego tankowania , kiedy zatankowałem to miałem objaw takie, jak Ty ,nie schodził z wysokich obrotów ....mała panika ,ale co się okazało, że mechanik dolał mi bene 95 i na niej regulował gaźniki silnik , a ja zalałem 98 bo tak leje i wystarczyło skręcić śrubę regulującą wolne obroty i cały sezon git ,ale w panike wpadłem i spociłem się , chociaż może to był deszcz hehehee
ja miałem małą przygode poprzedniej wiosny , odebrałem moto po zimowaniu ,wszystko było cudnie do momentu pierwszego tankowania , kiedy zatankowałem to miałem objaw takie, jak Ty ,nie schodził z wysokich obrotów ....mała panika ,ale co się okazało, że mechanik dolał mi bene 95 i na niej regulował gaźniki silnik , a ja zalałem 98 bo tak leje i wystarczyło skręcić śrubę regulującą wolne obroty i cały sezon git ,ale w panike wpadłem i spociłem się , chociaż może to był deszcz hehehee
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Zasada jest taka, że wykręcasz one "śrubki" pod koreczkami na wspomniane 2,5 obrotu i to jest pozycja wyjściowa. Jak masz problem z obrotami, to rzecz trywializując masz obroty ustawić zmniejszając je śrubą centralną (tą dużą między gaźnikami po prawej stronie) a zwiększyć ile się da wspomnianymi śrubkami. Można to robić na raty, jedną dużą śrubę zmniejszasz o ćwierć obrotu, dwiema na raz podwyższasz.
Obrotomierza nie trzeba, masz tak ustawić żeby silnik ani nie gasł, ani się nie trząsł tylko miarowo pyrkotał.
Częstym błędem jest że przepustnice są zanadto otwarte (duża śruba) i silnik niechętnie schodzi z obrotów do wymaganych dla biegu jałowego.
Obrotomierza nie trzeba, masz tak ustawić żeby silnik ani nie gasł, ani się nie trząsł tylko miarowo pyrkotał.
Częstym błędem jest że przepustnice są zanadto otwarte (duża śruba) i silnik niechętnie schodzi z obrotów do wymaganych dla biegu jałowego.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- fatal
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 lutego 2015, 08:59
- Motocykl: Virago 535 XV
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja gaźnika Poznań
Czyli metoda prób i błędów oraz trochę cierpliwości. Wielkie dzięki za całą pomoc w tym temacie. Mogłem oczywiście oddać motocykl do serwisu ale teraz czuję że podczas trasy będę w stanie zapobiec ewentualnym problemom.