Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu gaś

Tematy związane z gażnikami
wave556
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwietnia 2015, 20:06
Motocykl: Virago 250
Lokalizacja: Wielkopolska
Wiek: 33
Status: Offline

Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu gaś

Post autor: wave556 »

Witam, mam problem z motocyklem, na początku jeździł na 1/3 ssania żeby się nie dławił itp..
Wczoraj ciężej odpalił i objawy były jakby nie miał paliwa, wyczyściłem dysze, skręciłem .
Odpala tylko na pełnym ssaniu i po delikatnym dodaniu gazu gaśnie...

Druga sprawa, czy mogę usunąć to podciśnienie, i bezpośrednio podłączyć sam kranik ? W króćcu dziurkę zaślepić ?

Bardzo proszę o pomoc, sam sobie nie poradzę..

Z pozdrowieniami, Mateusz .
Virago 250 <3
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: 2007XV1700 »

zapraszamy do powitalni drogi Mateuszu oraz prosimy o uzupełnienie danych o sobie w profilu.

sądze po zdawkomym opisie, że dostaje za dużo powietrza i przez to "nie pali" może być uszkodzenie króćca dolotu, ewentualnie dziura w membranie w gaźniku.
sprawdź kolor świec (pewnie i tak będą okopcone i nic nam to nie da)
sprawdź szczelnośc połączeniu gaźnika z układem dolotowym (gaźnik - rama - puszka powietrza - filtr) oraz zasilania mieszanką (króciec dolotu)

jeśli podłączysz zasilanie paliwowe omijając kranik podciśnieniowy jest duża szansa przy nietrzymającym zaworku iglicowym, że zalejesz cylindry po zawory benzyną po dłuższym postoju i stwierdzisz że masz "za dużo oleju w karterze" co jest dziwne bo miałeś mniej ;) renderując wymianę mieszanki olejowo paliwowej na olej z filtrem.

kraniki podciśnieniowe są tanie jak barszcz, czemu chcesz wywalić kranik?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
wave556
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwietnia 2015, 20:06
Motocykl: Virago 250
Lokalizacja: Wielkopolska
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: wave556 »

Wyczyściłem gaźnik, dysze czyste, membrane sprawdziłem, jest cała bez uszkodzeń .

Teraz jest taki objaw że odpali i od razu gaśnie .

Zdjełem gumę łączącą gaźnik z filtrem, i po zatkaniu 2 otworków w gaźniku pracuje na wysokich obrotach ale po dodaniu gazu i tak gaśnie...

Bardzo proszę o pomoc...


-------------------------------------

Sukces, wyczyściłem dokładnie każdy zakamarek gaźnika, i motocykl odpala i jeździ .
Podciśnienie zostawie, jeżeli uważacie że się przydaje .

Teraz muszę tylko wyregulować gaźnik, jedna śróbka jest pod kątem po lewej stronie, a druga poziomo, która służy do regulacji powietrza ?

Motocykl nie muli przy 1/4 na ssaniu . Iglica jest na środku, takży wynika na to że wyregulować trzeba powietrze, bo jeżdżenie na 1/4 ssania mija się z celem .
Virago 250 <3
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: -waldi- »

Jeżeli po dodaniu gazu gaśnie to problem leży w tłoku podciśnieniowym sterującym iglicą.

O ile dyszę masz czystą i poziom paliwa ok, to trzeba przyglądnąć się odpowietrzeniu komory pod membraną i membranie - cudów nie ma.
Jeżeli membrana ma dziurę, tłok się zacina, odpowietrzenie nie drożne to skutek właśnie taki.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
wave556
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwietnia 2015, 20:06
Motocykl: Virago 250
Lokalizacja: Wielkopolska
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: wave556 »

Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie się reguluje skład powietrza w mieszance ?
Virago 250 <3
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: -waldi- »

Składu mieszanki bezpośrednio nie da się regulować.
Dla biegu jałowego to masz wkręt, dla innych obrotów zależne jest to od:
-wartości dysz paliwo/powietrze,
-otworów rurki emulsyjnej będącej zarazem dyszą iglicową (uniesienie i kształt iglicy też),
-podciśnieniem nad tłokiem (czyli otwór w tłoczku),
-napięciem sprężyny tłoka,
-oporem na ssaniu (czyli układ tłumik szmerów, puszka filtra i filtr),
-częściowo poziomem paliwa,
itd...
Jeżeli nie masz wiedzy w tym temacie i przyrządów pomiarowych każda zmiana z tych rzeczy może przynieść jeszcze gorsze skutki, niekiedy już nieodwracalne.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
wave556
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwietnia 2015, 20:06
Motocykl: Virago 250
Lokalizacja: Wielkopolska
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: wave556 »

Dziękuję za Twoje zaangażowanie i pomoc -waldi- .

Pytam ponieważ w gaźniku prócz śrubki regulacji obrotów biegu jałowego są dwie śródki w gaźniku, a mój motocykl pracuję stabilnie tylko przy załączonym ssaniu 1/4 a chciałbym by pracował jak zegarek, czyli tak jak powinien - a nie na odp*#$dol...
Virago 250 <3
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: -waldi- »

Do regulacji masz tylko jedną, tą wewnątrz korpusu gaźnika- jak odkręcisz pompkę paliwa zobaczysz ją. Wykręć ją o 0,5 obrotu

O jakiej drugiej piszesz, pomijając oczywiście tą od regulacji obrotów biegu jałowego.

Problem masz w całym zakresie obrotów czy tylko na biegu jałowym, bo to dość ważne.
Sprawdź membranę czy dobrze siadła, poziom paliwa, możesz podnieść o jeden rowek iglicę.
Zatykając otworki na wlocie do gaźnika odciąłeś powietrze potrzebne do wytworzenie emulsji, wzbogacając mieszankę, ale tak nie będzie to działało poprawnie.
Czy króciec ssący masz szczelny i oringi pod nim?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
wave556
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwietnia 2015, 20:06
Motocykl: Virago 250
Lokalizacja: Wielkopolska
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: wave556 »

Więc tak, membrana jest dobra, leży tak jak powinna, motocykl obroty jałowe trzyma dobrze, ale tylko gdy ssanie jest minimalnie włączone, jak wyłączę to gaśnie . Moc jak i przyśpieszenie bardzo dobre . Obie śrubki regulacji są od strony podciśnienie a nie kranika, jedna pod kontem, i druga poziomo w gaźniku - i to o nie mi chodzi .
Virago 250 <3
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: -waldi- »

czyli masz problem z biegiem jałowym.

Zacznij od sprawdzenie szczelności między gaźnikiem a cylindrami - króciec i oringi pod nim

jak to sprawdzisz, to zostaje gaźnik - przytkana dysza, kanał lub wkręt masz do oporu wkręcony,

Co do wkrętów, to tylko ten wpuszczony mały służy do regulacji, duży jest zaślepką.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Thys
Posty: 77
Rejestracja: 06 czerwca 2016, 23:09
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Virago 250 odpala tylko na pełnym ssaniu po dodaniu gazu

Post autor: Thys »

Witam, może ktoś pomoże mi z bardzo podobnym problemem, mam pewne podejrzenia co do przyczyn, ale zapytać nie zaszkodzi. Zacznę od objawów:

Motocykl większość czasu chodzi normalnie, zdarza się jednak podczas jazdy, że ni z tego ni z owego zaczyna się podduszać, a nawet gaśnie. Nie da się go wtedy odpalić bez ssania - z ssaniem odpala od strzała i chodzi bardzo dobrze, dopóki nie doda się gazu - jedynie odrobinka gazu i obroty nagle spadają i także potrafi zgasnąć (manetką można kręcić do woli - im więcej się odkręci tym szybciej gaśnie). Mam wrażenie jakby coś się "przytykało", albo nagle brakowało paliwa. Moto chwilę pochodzi, trochę się popróbuje i z powrotem daje radę jechać (zupełnie jakby coś się "odetkało"). Przeprowadzałem z ojcem jeszcze jedno badanie: na zapalonym silniku ze zdjętym filtrem powietrza okazało się że jest słabe "zasysanie" powietrza w otworze wlotowym (ojciec miał niegdyś do czynienia z niejednym motorowerem i motocyklem i twierdził że powinno być silniejsze) - to też chyba o czymś świadczy.

Co sprawdziłem:
*membrana jest w dostatecznym stanie (jedynie po odgięciu krawędzi widać pod słońce mikroskopijną dziurkę), dodatkowo "przedmuchałem" iglicę przepustnicy
*filtr powietrza ok, jest nowy, ale i tak sprawdzony
*paliwo w zbiorniku jest, po przełączeniu na rezerwę to samo (ale i tak przecież nie chodziłby dobrze na ssaniu gdyby brakowało paliwa, nieprawdaż?)
*króciec ssący sprawdzony - szczelny
*na wszystkich pozycjach kraniku dzieje się to samo
*podłączenie przewodów powietrza ok, wszystko na swoim miejscu

Moje podejrzenie pada na zanieczyszczony gaźnik, zamierzam również wymienić dla pewności oringi króćca. Nie wiem już gdzie indziej może zasysać lewe powietrze. Czy przez takie mikrouszkodzenie membrany może się to dziać? Dodam że motocykl dosyć wolno schodzi z obrotów co też świadczy o złej mieszance, jak (o ile dobrze pamiętam) waldi kiedyś pisał.

Tak w ogóle czy ktoś kiedyś próbował regenerować membranę uszkodzoną w bardzo niewielkim stopniu? Myślę o kapce specjalnego silikonu czy kleju do silników, tak aby benzyna go nie rozpuściła. Na nową niestety sobie nie pozwolę - koszt ~450 PLN.

P.S. mam nadzieję że komuś będzie chciało się to czytać :D
Pozdrawiam z Lublina, Michał :nazdrowie:
____________________________________
Yamaha Virago 125 '01 od VI 2016
ODPOWIEDZ