Synchronizacja po raz 100

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
twistyddd
Posty: 116
Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
Status: Offline

Synchronizacja po raz 100

Post autor: twistyddd »

Mam kilka pytań odnośnie synchronizacji. Z forum wyczytałem,że najpierw ustawiamy obroty biegu jałowego, śruba regulacji w położeniu "neutralnym" i dopiero poźniej synchronizacja. Wszystko OK ale pojawiają się problemy:

Posiadam XV 700 (Hitachi) 1. przy jednym gaźniku jest jeden króciec i go podpinam w drugim natomiast dwa. Podpinam pod ten węższy drugi pozostaje bez zmian podłączony. Po podłączeniu wakuometru zasysa jeden ( wspomagam się dodawaniem gazu aby wyrównać ale cieżko idzie) i tu pytanie czy wszystko podłączone jest dobrze i czy bez obaw robić synchronizację?
2. Posiadam Hitachi i śruba wzbogacania paliwa jest zaślepiona w obu tzn. nie ma możliwóści regulacji, czy tu coś było kombinowane czy one już tak fabrycznie wychodziły?
Awatar użytkownika
twistyddd
Posty: 116
Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
Status: Offline

Re: Synchronizacja po raz 100

Post autor: twistyddd »

Po paru godzinach zabawy już wiadomo o co chodzi. Jeszcze tylko wymiana świec na nowe bo te dostały w d... i faluje na wolnych obrotach bądź gaśnie. Także synchronizacja jeszcze raz.
Pozostaje pytanie o gaźnik j.w.
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Synchronizacja po raz 100

Post autor: tylust »

W pierwszej serii produkcyjnej gaźników HSC40 te śruby były zaślepione i nie przewidywano ich regulacji. Z tego co wiem można się do nich dostać wydłubując te zaślepki. Co do synchronizacji w tych gaźnikach z czasem w dupę dostaje mechanizm łączący obie przepustnice. Rolki się wyrabiają i pojawia się luz, który bardzo trudno zniwelować śrubą do synchronizacji.... Bo czym tak na prawdę jest synchronizacja ? Chodzi o to aby obie przepustnice otwierały się równocześnie. Najlepiej to ogarnąć jak ma się gaźniki wyjęte. Wtedy można dokładnie sobie podejrzeć czy przepustnice otwierają się jednocześnie czy jest z tym problem. Można tak podkręcić śrubę od synchro aby zniwelować luz występujący na dźwigniach łączących przepustnice, ale jak luz jest spory to mówiąc kolokwialnie śruby może nie starczyć.
Tomek
Awatar użytkownika
twistyddd
Posty: 116
Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
Status: Offline

Re: Synchronizacja po raz 100

Post autor: twistyddd »

Racja. Luz jest dosyć spory bo czasem ciężko ustawić wolne obroty tj. nie odbija, zacina się itd. Przy wyciągnięciu i wyczyszczeniu gaźników ustawiałem otwarcie przepustnic tak jak piszesz, ale poźniej ustawiałem zawory. Zawory nie klekoczą ale zaczeła strzelać oraz przy zimnym silniku stukać w jednym cylindrze to pomyślałem o synchronizacji... No i teraz mam zabawę.
Awatar użytkownika
twistyddd
Posty: 116
Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
Status: Offline

Re: Synchronizacja po raz 100

Post autor: twistyddd »

Synchronizację zrobiłem "na słuch" gdyż wahania na wakuometrze są duże i błędne, podbiera gdzieś chyba lewe powietrze itd. poza tym jak pisałem wcześniej sprzęt jest już sędziwy także luz na sprężynie przepustnicy jest dość duży co sprawia sporo problemów z synchronizacją. Na razie chodzi równo, nie strzela, pali na dotyk, obroty ok.900 na biegu jałowym. No cóż zobaczymy po przejażdżce spalanie i stan świec (te z kolei dostały tak w d..pę, że czeka je wymiana)
ODPOWIEDZ