Brak Mocy - pomocy
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Brak Mocy - pomocy
Witam serdecznie
Mam problem z gazem / połowa prędkości.
2 tygodnie temu jadąc trasę 150 km stanąłem 10 km od domu na chwilkę - wyłączyłem silnik.
Za 10 minut ruszyłem i amba zamiast 100 na godzinę moja Virago 125 robi max 60 a jak dam ssanie na full to max 70 km na godzine.
Myślałem ze to wina krucca bo był silikonowany lub świec. Wymieniony został kruciec na nowy świece, filtr paliwa, olej i nadal maszyna nie ma mocy.
Prosze o pomoc merytoryczną w tej sprawie zaczym ponownie oddam moto do mechanika.
Pogoda cudna a mnie pozostaje jedynie puszka nudna
Mam problem z gazem / połowa prędkości.
2 tygodnie temu jadąc trasę 150 km stanąłem 10 km od domu na chwilkę - wyłączyłem silnik.
Za 10 minut ruszyłem i amba zamiast 100 na godzinę moja Virago 125 robi max 60 a jak dam ssanie na full to max 70 km na godzine.
Myślałem ze to wina krucca bo był silikonowany lub świec. Wymieniony został kruciec na nowy świece, filtr paliwa, olej i nadal maszyna nie ma mocy.
Prosze o pomoc merytoryczną w tej sprawie zaczym ponownie oddam moto do mechanika.
Pogoda cudna a mnie pozostaje jedynie puszka nudna
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
start
dwupali = sprawdz(czy pali na oba cylindry)
if (dwupali)
wina tkwi w zasilaniu w benzynke
else
zapewne na jednym garnku prunda nie ma
endif
if (problem z benzynka)
sprawdz gaznik (paprochy w dyszach)
else default
kranik paliwa
endif
if (ni ma prunda) then standardowo, po nitce do kłebka (*)
stop
Pozdrawia zalgorytmizowany Leopold
(*) dopisze się, jak będzie trzeba (czytaj: klient będzie sie awanturował)
dwupali = sprawdz(czy pali na oba cylindry)
if (dwupali)
wina tkwi w zasilaniu w benzynke
else
zapewne na jednym garnku prunda nie ma
endif
if (problem z benzynka)
sprawdz gaznik (paprochy w dyszach)
else default
kranik paliwa
endif
if (ni ma prunda) then standardowo, po nitce do kłebka (*)
stop
Pozdrawia zalgorytmizowany Leopold
(*) dopisze się, jak będzie trzeba (czytaj: klient będzie sie awanturował)
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Leopold, program w Excelu piszesz ?
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Bardziej na skrzyżowanie Basica do starych Commodore z jakimś Pascalem, a nawet C+ wygląda. Ale wszystko zgodne ze sztuką pisania algorytmów.
A tak "by the way", czyli przy okazji. W mojej XV 1100 praktycznie nie potrzebuję ssania. Dziś odpalałem (wreszcie!!!) i oczywiście zaskoczyła od dotyku, ale ssanie to jej raczej przeszkadzało niż pomagało. Na zewnątrz ok 12-13 stopni stała od miesiąca nie ruszana. W pierwszych sekundach bez ssania chce gasnąć, ale ze ssaniem tym bardziej. Potrzymałem z pół minuty z gazem na 1200-1300 obr. i potem spoko chodzi sama. Dodając jednocześnie gazu i troszkę ssania dławi się, kicha i prycha. Bez ssania OK. Czy to dobrze? A może mam za wysoki poziom paliwa (muszę zmierzyć, ale kiedy?), a może iglice za wysoko podniesione?
A tak "by the way", czyli przy okazji. W mojej XV 1100 praktycznie nie potrzebuję ssania. Dziś odpalałem (wreszcie!!!) i oczywiście zaskoczyła od dotyku, ale ssanie to jej raczej przeszkadzało niż pomagało. Na zewnątrz ok 12-13 stopni stała od miesiąca nie ruszana. W pierwszych sekundach bez ssania chce gasnąć, ale ze ssaniem tym bardziej. Potrzymałem z pół minuty z gazem na 1200-1300 obr. i potem spoko chodzi sama. Dodając jednocześnie gazu i troszkę ssania dławi się, kicha i prycha. Bez ssania OK. Czy to dobrze? A może mam za wysoki poziom paliwa (muszę zmierzyć, ale kiedy?), a może iglice za wysoko podniesione?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
To clipper foxpro i dbase języki programowania baz danych z lat 80-tych i 90 tych.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Chyba nie za dobrze. "Ssanie" ma za zadanie na tyle zwiększyć dawkę paliwa, by w warunkach utrudnionego tworzenia mieszanki (zimny silnik) odparowało dość paliwa, by utworzyć mieszankę dającą się zapalić. Ergo, gaźniki podają za dużo paliwa. Może warto byłoby obejrzeć świece (z koloru i struktury osadu sporo można wywnioskować), sprawdzić poziom paliwa, regulacje. Włączenie ssania ewidentnie "przelewa czarę" i mieszanka staje się zbyt bogata na zapłon (zalewa silnik).Darek Adamczewski pisze:Czy to dobrze? A może mam za wysoki poziom paliwa (muszę zmierzyć, ale kiedy?), a może iglice za wysoko podniesione?
A zupełnie, ale to zupełnie na początku po dobrym nagrzaniu silnika warto byłoby sprawdzić ustawienie wolnych obrotów.
Pozdrawia Leopold
PS. Bardzo się cieszę, iż mój autorski metajęzyk Virwar (od Virago i warsztat) spodobał się Kolegom. Przodków nie uda mu się wyprzeć, to: IDL, F90, V++, C, Pascal i ECMA. Pragnę zwrócić uwagę, iż algorytm można by znacznie zoptymalizować, eliminując nadmiarowe rozgałęzienia, ale chodziło o łatwość implemantacji
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Poziom paliwa ostatnio sprawdzałem latem ub. roku. Pamiętam, że go trochę obniżałem i była nieduża różnica pomiędzy tyłem i przodem. Świece niby beżowo-kakaowe. Z regulacje wolnych obrotów u mnie to tylko prędkość kręcenia się mogę zmienić, bo w moich gaźnikach śruby składu mieszanki są zakorkowane. Spalanie mam na poziomie 5,5 - 6 zależy od drogi i .... fantazji. Na razie nic nie grzebię. Zgodnie z zasadą: "warczy, jeździ, to nie kombinuj". Pozdro
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Słusznie i naukowo, choć stawiałbym, że dysza wolnych obrotów daje za dużo paliwa. Ale jak działa na "ręcznym ssaniu" tj. podgazowywaniu to OK!Darek Adamczewski pisze:Poziom paliwa ostatnio sprawdzałem latem ub. roku. Pamiętam, że go trochę obniżałem i była nieduża różnica pomiędzy tyłem i przodem. Świece niby beżowo-kakaowe. Z regulacje wolnych obrotów u mnie to tylko prędkość kręcenia się mogę zmienić, bo w moich gaźnikach śruby składu mieszanki są zakorkowane. Spalanie mam na poziomie 5,5 - 6 zależy od drogi i .... fantazji. Na razie nic nie grzebię. Zgodnie z zasadą: "warczy, jeździ, to nie kombinuj". Pozdro
A 5.5-6 to norma, moja 750 pożera bardzo podobnie: od 5.4 wzwyż (zazwyczaj wzwyż). Oczywiście, jak wiadomo z różnych dyskusji, istnieją egzemplarze palące 4, 3 a nawet tylko 2 litry na 1000 km, ale mają je zawsze inni. Ja jeszcze niestety na takiego nie trafiłem.
Pozdrawia zasmucony Leopold
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Mechani przez telefon powiedzial iz pewnie poszlybpierscienie i jest brak kompresji. Zdjagnozowal to przez telefon dziwne opierajac sie na fakcie ze wlasnie ma na warsztacie 2 125 z takimi samymi objawami.
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
No, to rzeczywiście ekspresowa diagnoza. Może to być prawda, ale z opisu wynika, że jechałeś, zgasiłeś, a potem kaszana. Pytanie pierwsze, to czy jak już jedzie to max. 60 km/godz, to pracuje płynnie, bez szarpania, przerywania? Dalej. Czy jak osiąga swój "kres osiągów", to po prostu brak mocy, nie ciągnie dalej, czy też zaczyna się krztusić, szarpać itp? Moje podejrzenie to raczej gaźnik, np. babol w dyszy czy coś takiego. Jeśli natomiast wcześniej szarpie i przerywa, a "kończąc się" robi to też na szarpanego, to szło by w stronę np. modułu zapłonowego. Pierścienie aż tak nagle się nie "kończą" i kompresja nie znika.
Od tego mechanika na początku trzymałbym się z daleka. Porozkręca dobry silnik, weźmie kasę, a na prawdę guzik zrobi. A, jeszcze coś. Ile kilometrów masz nakręcone? Te silniki są dość trwałe. Pewne duperele mniej inne bardziej, ale sam zespół tłok-cylinder to raczej przykład nie najgorszej jakości.
Od tego mechanika na początku trzymałbym się z daleka. Porozkręca dobry silnik, weźmie kasę, a na prawdę guzik zrobi. A, jeszcze coś. Ile kilometrów masz nakręcone? Te silniki są dość trwałe. Pewne duperele mniej inne bardziej, ale sam zespół tłok-cylinder to raczej przykład nie najgorszej jakości.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Kasanga, odrobiłeś lekcje? Sprawdziłeś, czy pali na oba? Czy jest prund i benzyna?
Potem dopiero ew. sprawdzisz kolejne możliwości, np. kompresję.
Pozdrawia Leopold
Potem dopiero ew. sprawdzisz kolejne możliwości, np. kompresję.
Pozdrawia Leopold
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Mam lewe rece do mechaniki ,nigdy tego nie robilem i nie wiem jak sprawdzac
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Na początek:KASANGA pisze:Mam lewe rece do mechaniki ,nigdy tego nie robilem i nie wiem jak sprawdzac
uruchom na dłuższa chwilę silnik a potem sprawdź, ale bardzo ostrożnie i z rozwagą, czy obie rury wydechowe w pobliżu cylindrów są mniej więcej jednakowo rozpalone. Tylko się nie poparz....
Pozdrawia anielskocierpliwy Leopold
PS. Na skutek sprężania (mniej więcej adiabatycznego) gaz ulega rozgrzaniu. Dlatego rura nie pracującego cylindra po chwili też będzie ciepła, ale znacznie chłodniejsza niż tego pracującego.
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Nie dzwoniłem bo godzina już nie młoda a dopiero wróciłem z baru
Myślę ,że mechanik przedstawił Ci kilka opcji a w tym tę najgorszą . Stara dobra strategia tzn postraszyć a potem pocieszyć ,że było "tylko " to czy tamto . Co dom kompetencji mechanika to raczej bym jej nie podważał tak pochopnie gdyż jest to uznana "firma" i robi motocykle w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. Nie słyszałem jeszcze złej oceny jego pracy .
Jeśli chcesz sprawdzić kompresję to podjedz do mnie jutro lub w niedzielę . Mam sprzęt więc w ciągu 10 minut będziesz wiedział czy jest się czym przejmować . Te dwa kilometry maszyna da radę .
Jeśli chodzi o diagnozy przez telefon to może Ci powiedzieć np lekarz jak powiesz ,że boli noga ?
Wymieńmy możliwości
1. końcowe stadium raka kości
2.zanik mięśni
3.zwyrodnienie stawu
4.gangrena (konieczność amputacji)
5. nóż wbity w udo
i jeszcze wiele wiele innych ......więc przejdzmy dalej
193. za małe byty
194. noga Ci ścierpła (zaraz przejdzie )
195. ukąszenie mrówki (innych owadów nie wymieniam )
Chyba wystarczy
Sam widzisz ,że przez telefon ciężko coś wykluczyć tym bardziej jeśli opisuje (jak sam napisałeś) ktoś kto ma lewe ręce do mechaniki .
Po tym jak słyszałem silnik (dwie minuty to za mało ) i zerknięciu na gaznik ja stawiam na syf w gazniku lub uszkodzenie śruby składu mieszanki (widać kombinacje z zewnątrz).
A teraz wracam do baru
Myślę ,że mechanik przedstawił Ci kilka opcji a w tym tę najgorszą . Stara dobra strategia tzn postraszyć a potem pocieszyć ,że było "tylko " to czy tamto . Co dom kompetencji mechanika to raczej bym jej nie podważał tak pochopnie gdyż jest to uznana "firma" i robi motocykle w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. Nie słyszałem jeszcze złej oceny jego pracy .
Jeśli chcesz sprawdzić kompresję to podjedz do mnie jutro lub w niedzielę . Mam sprzęt więc w ciągu 10 minut będziesz wiedział czy jest się czym przejmować . Te dwa kilometry maszyna da radę .
Jeśli chodzi o diagnozy przez telefon to może Ci powiedzieć np lekarz jak powiesz ,że boli noga ?
Wymieńmy możliwości
1. końcowe stadium raka kości
2.zanik mięśni
3.zwyrodnienie stawu
4.gangrena (konieczność amputacji)
5. nóż wbity w udo
i jeszcze wiele wiele innych ......więc przejdzmy dalej
193. za małe byty
194. noga Ci ścierpła (zaraz przejdzie )
195. ukąszenie mrówki (innych owadów nie wymieniam )
Chyba wystarczy
Sam widzisz ,że przez telefon ciężko coś wykluczyć tym bardziej jeśli opisuje (jak sam napisałeś) ktoś kto ma lewe ręce do mechaniki .
Po tym jak słyszałem silnik (dwie minuty to za mało ) i zerknięciu na gaznik ja stawiam na syf w gazniku lub uszkodzenie śruby składu mieszanki (widać kombinacje z zewnątrz).
A teraz wracam do baru
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Maszyna jest u mechanika . Sprawdzal kompresje na 1 jest siedem a na 2 szesc. W poniedzialek ma jeszcze czyms dokladniejszym pomierzyc . Tez zdziwiony jestem ze to kompresja bo nagle sie to stalo a na drugi dzie ponownie przez 5 km lecial ponad 90 i potem ponownie stracil moc i od tej pory juz jej nie odzyskal. Bardziej niz kompresje obstawialbym brudy w gazniku lub peknieta membrane. Zobaczymy co w poniedzialek fachura powie bo za sama robocizne przy pierscieniach zaspiewal 500
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
niech nie rusza układu tłok-cylinder!
Lepiej jak wyczyści gaźnik, świece wymieni itd...
Lepiej jak wyczyści gaźnik, świece wymieni itd...
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Posłuchaj Waldiego. Ręce z daleka od cylindrów. Na to zawsze przyjdzie czas. Objawy raczej gaźnikowe, np. paproch. lub jakiś glut okresowo zatykający dyszę. Myślę, że mechanik aż tak perfidny nie jest i rozpocznie od eliminacji co drobniejszych potencjalnych przyczyn.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Motocykl się przespał i odzyskał siły...KASANGA pisze:Tez zdziwiony jestem ze to kompresja bo nagle sie to stalo a na drugi dzie ponownie przez 5 km lecial ponad 90 i potem ponownie stracil moc i od tej pory juz jej nie odzyskal.
Ewidentnie czasem jeździsz jedno a czasem dwu-cylindrowcem.
Prąd, benzyna, lewe powietrze - tego trzeba szukać.
Pozdrawia Leopold
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
A ile kompresji powinoo być w virago 125 ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
a jak wykonany pomiar ?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Motor odebrany od mechanika. Przeczyszczony gażnik info o mocno zesztywniałym krućcu górnym (diagnoza niedługo do wymiany) Membrana w gażniku też ledwo dyszy mocno przetarta wiec tez moze być do wymiany. Kompresia nadal daleko ma do 11 , które powinno być ale moto teraz ma przyspieszenie tak jak na początku. Nie było warunków abym sprawdził czy ponownie 100 osiąga. Ciekawy jestem czy ewentualne wady krućca i membrany mają wpływ na kompresie ? Co o tym myślicie ?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
nie mają wpływu na kompresję....
Jeżeli odpala i trzyma jałowe obroty to kompresję zostaw w spokoju!
Jeżeli odpala i trzyma jałowe obroty to kompresję zostaw w spokoju!
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
Motorek sprawuje się doskonale po tym czyszczeniu.
Zrobiłem ponad 1000 km już nim .
Nawet wypróbowałem go na maksymalną prędkość i z górki na autostradzie przed Wieliczką z górki poszedł 120 km
Ale taka prędkość na takim motorku odradzam. Moja prędkość ulubiona to 70 km na godzinę i niech tak zostanie.
Powyżej 90 silnik juz swiszcze i zagłusza piękną pracę silnika.
Natomiast jestem po czyszczeniu bardzo zadowolony z osiągów bo mogę minąć tir-a na 2 pasmówce gdyż spokojnie moto rozwija predkość do 105-110 km na godzinę.
Dziękuje za pomoc wszystkim .
Zrobiłem ponad 1000 km już nim .
Nawet wypróbowałem go na maksymalną prędkość i z górki na autostradzie przed Wieliczką z górki poszedł 120 km
Ale taka prędkość na takim motorku odradzam. Moja prędkość ulubiona to 70 km na godzinę i niech tak zostanie.
Powyżej 90 silnik juz swiszcze i zagłusza piękną pracę silnika.
Natomiast jestem po czyszczeniu bardzo zadowolony z osiągów bo mogę minąć tir-a na 2 pasmówce gdyż spokojnie moto rozwija predkość do 105-110 km na godzinę.
Dziękuje za pomoc wszystkim .
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 stycznia 2016, 19:23
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
No i ponowny klops Panowie i motor ponownie u mechanika. Po przejechaniu 2000 km w czasie trasy zlała mnie ulewa . Mnie jak mnie ale motor też. Na drugi dzień odpaliłem i ciśnieniowo umyłem koła i tam gdzie było można . Po umyciu motor chodził z 15 minut aby elementy schły na chodzącym silniku a ja w trakcie przecierałem miejsca wrażliwe na ciśnienie. Po tych czynnościach motorek zgasiłem i odstawiłem do garażu. Na drugi dzień próbowałem odpalić i nic. Ładowałem aku nic, sprawdzałem świece iskra jest, wlewałem nieco benzynki do gaznika i nic.
Pojechał do tego samego mechanika co poprzednio a on po tygodniu mówi to samo co wcześniej kompresia tyle ze teraz już 3 i 4 a nie jak wczesniej 7. Mówi ze zalał olejem coś tam i tylko tyle mu wyszło. Diagnoza robić pierścienie i cylindry. Co Wy na to ?
Pojechał do tego samego mechanika co poprzednio a on po tygodniu mówi to samo co wcześniej kompresia tyle ze teraz już 3 i 4 a nie jak wczesniej 7. Mówi ze zalał olejem coś tam i tylko tyle mu wyszło. Diagnoza robić pierścienie i cylindry. Co Wy na to ?
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Brak Mocy - pomocy
A nie zapaskudziłeś filtra powietrza? Może zassał wody i brudu. Wtedy nie puszcza powietrza i cylindry się nie napełniają. Pomiar ciśnienia sprężania można wtedy sobie wsadzić w ... buty. Ten wlany olej, to tzw. próba olejowa. Przy zużytych pierścieniach i gładzi cylindrów, powinno to doprowadzić do znacznego wzrostu ciśnienia. Jeśli tego brak, to w grę wchodziłyby raczej zawory albo ... dziury w obydwu tłokach Mam nadzieję, że mechanik mierzy prawidłowo, czyli mając naładowany akumulator, przy pełnym otwarciu przepustnicy na ciepłym silniku (z tym ostatnim, bez tragedii jeśli wlał olej).
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.