HSC40 od początku

Tematy związane z gażnikami
zetto76
Status: Offline

HSC40 od początku

Post autor: zetto76 »

Witam
CHCIAŁBYM ABY TEN TEMAT DOTYCZYŁ TYLKO HSC40 I JEDYNIE HSC40

Czytając forum ciężko jest połapać się co jest do jakiego typu gaźnika więc chciałbym poskładać info w jednym temacie od początku.

1. Regulujemy zawory
Pytanie:
Na ciepłym czy zimnym silniku
2. Wyciągam gaźniki i czyszcze (jest proste odkręcam krućce gumowe i zdejmuje bez większej filozofi)
3 Sprawdzam membrany i reguluje poziom paliwka w gaźniku
podam link do innego forum w celu weryfikacji:
link1:
viragotech regulacja poziomu paliwa HSC40
Link2:
Opis śrub z gaźnika

Pytanie:
Każdy mówi zawile bo poziom dla lewego i prawego z gaźników w różnych modelech jest inny (zgadza się).
Pytanie:
Czy poziom paliwa tyczy się gaźnika na postoju czy podczas pracy (jak tak to przy jakich obrotach)i w jakiej pozycji kranika(są 3 i każda powoduje inne spływanie paliwa do gaźnika

4. Zakładam gaźniki
5. Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów)
Pytanie:
Czy wykręcając śrubkę zwiększamy poziom paliwa na niskioch obrotach
Pytanie:
Jaki ma to wpływ na pracę silnika po zamknięciu manetki gazu (np czy nie zdławi nam silnika jak jest za mała mieszanka)
Pytanie:
Czy ma to wpływ na późniejszą synchronizację gaźników (bo przecież mając np różne poziomy paliwa w poszczególnych gaźnikach to przecież powinno się też różnie regulować mieszankę niskich obrotów oddzielnie dla każdego z nich ale jak??)
6. Synchronizacja (zakładam że każdy już poczytał o przyrządzie)
Pytanie:
Synchronizacja dotyczy wolnych obrotów czy przeprowadzamy ją np. przy 3000 obrotów)
Pytanie:
Czy jak zdejme z kranika wężyki od podciśnienia to synchronizacja będzie dobra czy muszę zastosować trujnik w celu podpięcia się w układ pomiaru (zaznacze że w mojej 750 z krućców tylko w 1 z nich jest dodatkowy węzyk do pomiarów a drugi ma tylko ten wężyk do kranika)

Pozdro Zet ;-)
Awatar użytkownika
nesstor
Posty: 10
Rejestracja: 25 marca 2008, 23:27
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Wiek: 57
Status: Offline

Re: HSC40 od początku

Post autor: nesstor »

Witam
Temat gaźnika Hitachi HSC40 miałem okazję już przerabiać choć jeszcze parę kwestii pozostaje dla mnie zagadką.
Ale do konkretów.
- Regulacja zaworów na zimnym silniku.
- Poziom paliwa w komorze pływakowej jest róznie podawany w serwisówkach, różne dane w zależności od roku produkcji, wersji gaźnika,itp. Bywa również wersja z różnymi poziomami paliwa w komorze pływakowej dla obu gaźników. Pomiar wykonuje się przy zgaszonym silniku w pozycji kranika "PRI" przy pomocy rurki podczepionej do zaworka w denku komory pływakowej ( poziom mierzony względem krawędzi pokrywy komory pływakowej.
Tak nawiasem zadawałem na forum pytanie dotyczace ustawiania poziomu bo jak to rozumieć z serwisówki, która podaje np wartość: 1,5-2,5 +/- 1mm - tzn powyżej czy poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej? Nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi...
- Regulacja wolnych obrotów po nagrzaniu silnika, śruba po prawej stronie gaźnika- duży łeb śruby umożliwia regulację ręką ( serwisówka podaje wartość obrotów )
Wkręcanie śruby zwiększa obroty, wykręcanie zmniejsza. Nie ma to związku z poziomem paliwa. Każdy z gaźników poziada śrubę regulacji składu mieszanki wolnych obrotów ale te ustawiane są "doświadczalnie" bądź na np. analizatorze spalin. Przyjmuje się wstępne położenie na 2-3,5 obroty wykręcone ( wkręcić do oporu a następnie wykręcić o powiedzmy 2,5 obroty ).
- Synchronizacja gaźników wskazana jest przed ustawianiem wolnych obrotów, które po tym zabiegu i tak mogą się trochę zmienić. Zabieg synchronizacji ma na celu m.in. zniwelowanie róznicy ciśnień w kolektorach ssących i co się z tym wiąże w efekcie optymalizacje pracy silnika oraz pozbycie się ewentualnych gwałtownych efektów akustycznych w skrajnym rozsynchronizowaniu. Ja preferuję wstępne ustawianie synchronizacji "na przysłowiowe oko" w sytuacji gdy mam gaźniki poza motocyklem.
Synchronizacje przeprowadza sie generalnie na wolnych obrotach. W zależności od wykonania wakuometru przy zwiększonych obrotach odczyty mogą być zafałszowane. Były opinie kolegów że przy zastosowaniu kiepskich tłumików w wakuometrze ciecz wskaźnikowa była niestabilna- gwałtowne zmienne wskazania. Tak prawde mówić kazdy gaźnik i tak różni sie swoja "liniowością" podciśnienia w zależności od położenia przepustnicy ( np. minimalne róznice twardości sprężyny membrany) więc musiałyby być indywidualnie dobierane. Ale to takie teoretyczne dywagacje :smile:
- Każdy z króćców ssacych posiada wyprowadzenia na wężyki. W mojej maszynie króciec przedniego cylindra posiada dwa. Jeden wykorzystany jest do przekazania podciśnienia na kranik paliwa. Drugie wyprowadzenie oraz jedyne wyprowadzenie z króćca ssącego tylnego cylindra doprowadziłem gumowymi wężykami pod lewą pokrywę ( identyczną jak ta z prawej strony motocykla- filtr powietrza ) gdzie zostały doraźnie zaślepione. Reasumując pod lewą pokrywą mam zakończenia węzyków od obu króćców ssących, co upraszcza synchro gaźników - zdejmuje pokrywe, podłaczam wakuometr, synchronizuję, ponownie zaślepiam korkami wezyki. Szybko i sprawnie.
Możliwe że trzeba bedzie zastosować w innym wypadku trójnik, odejście dodatkowe z układu pociśnienia kranika lub odłaczenie układu podciśnienia kranika i synchronizacji gaźników przy pracującym silniku, przy tymczasowym położeniu kranika w pozycji "PRI".
Pozdr//nesstor
Awatar użytkownika
adianciu
Posty: 22
Rejestracja: 12 maja 2012, 15:50
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/ Olesno
Wiek: 35
Status: Offline

Re: HSC40 od początku

Post autor: adianciu »

witam Mam problem z gaznikime Hsc 40 Hitachi w mojej gold edition gdyz potrzebuje zakupic nowa dysze glowna 125 i nigdzie nie moge tego dostac....:( wie ktos z jakiego PERWNEGO Zrodla moge ja pos\zyskac?? prosze o odpowiedz
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: HSC40 od początku

Post autor: HaCaT »

adianciu pisze:witam Mam problem z gaznikime Hsc 40 Hitachi w mojej gold edition gdyz potrzebuje zakupic nowa dysze glowna 125 i nigdzie nie moge tego dostac....:( wie ktos z jakiego PERWNEGO Zrodla moge ja pos\zyskac?? prosze o odpowiedz
A po co ci dysza 125? Tam ida dysze 122 i 128

no chyba, że masz jednak gaźniki Mikuni to wtedy rzeczywiści potrzebujesz 125
Awatar użytkownika
adianciu
Posty: 22
Rejestracja: 12 maja 2012, 15:50
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/ Olesno
Wiek: 35
Status: Offline

Re: HSC40 od początku

Post autor: adianciu »

gdzie mogę dostać te dysze 128 do hitachi?
ODPOWIEDZ