Strona 1 z 1

Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 14 sierpnia 2017, 13:52
autor: Leon_
Zapoznaję się z gaźnikami w moim nowym nabytku i natrafiłem na niespodziankę :roll: zaślepione śruby składu mieszanki.
Czy jest możliwość usunięcia tych zaślepek ?
Wydaję mi się, że są wykonane z brązu i wklejone lub wprasowane w gniazdo śruby.

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 14 sierpnia 2017, 14:39
autor: Doniu
Tak można to usunąć,należy wywiercić mały otworek około fi 3 lub 4 wkręcić blachowkręt i wyrwać ten "dekielek"
Wiercić należy z precyzja i nie za głęboko aby nie uszkodzić śruby składu!!!
Tutaj masz:
https://www.youtube.com/watch?v=uAP2gfAqSII

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 14 sierpnia 2017, 21:56
autor: marekc1019
W motocyklach na niektóre rynki są zaślepki. Producenci informują , że w gaźnikach skład mieszanki paliwa został wyregulowany fabrycznie i nie powinno się zmieniać ustawień. Tak jak napisał Kolega powyżej - rozwiercić .

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 14 sierpnia 2017, 22:40
autor: Leon_
Dziękuję.
Aż dziw, że jeszcze tego nikt nie zrobił po tylu latach.
U mnie cichutko strzela w wydech podczas hamowania silnikiem, co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę.
Trzeba to skorygować pilotami zapewne.
Jutro rozbieram gaźniki, zostaną wyczyczone i ponownie wyregulowane.
Dzisiaj kupiłem nowe króćce ssące.
Mam nadzieję, że wyeliminuje to kichanie w wydech.

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 15 sierpnia 2017, 19:17
autor: marekc1019
Przyczyną strzelania w wydech podczas zamknięcia manetki może być również niewłaściwe działanie zaworu wzbogacania paliwa ( mała membrana). Ma za zadanie zapobiec zjawisku wybuchowego spalania.

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 15 sierpnia 2017, 21:03
autor: Leon_
marekc1019 pisze:niewłaściwe działanie zaworu wzbogacania paliwa ( mała membrana)
Albo syf w gaźnikach....
Nigdy nie widziałem tak upierniczonych gaźników :oops:
Jedno wielkie bagno i szlam.
Jak ten motocykl jeździł (a jeździł poprawnie, odpalał od pstryknięcia) nie mam pojęcia :shock:
Szkoda, że nie cyknąłem fotek.
Gaźniczki rozebrałem w drobny mak, wszystko wyczyściłem dwiema puszkami cleanera i przedmuchałem.
Generalnie gaźniki nie wyglądają na zużyte - przepustnice nie wytarte, membramy główne i te małe w zaworkach, o których pisze marekc1019, elastyczne i nie powyciągane.
Jedyna przeszkoda jaką napotkałem, to zapieczone na amen śruby łącznika korpusów, które trzeba było nacinać dremelem a dalej odkręcać śrubokrętem udarowym :frustrated: )
Jutro regulacja zaworów i montaż gaźników - jestem dobrej myśli.
Świeca są ładnie wypalone więc na razie tych zaślepek pilotów nie będę wyciągał, zobaczymy :rock:

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 16 sierpnia 2017, 21:21
autor: Leon_
No i niestety, pół dnia walki i 1:0 dla Virago.
Odpala od strzała, wkręca się na obroty, ale tylny cylinder kicha, strzela w wydech i w gaźnik podczas zejścia z obrotów.
Nic nie daje regulacja pilotami - czy to 2, 4 czy 1 obrót, cały czas bez zmian.
Poziomy paliwa poprawnie, wszytko poskładane prawidłowo.
Jakieś pomysły?

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 17 sierpnia 2017, 00:12
autor: Kirin
Leon_ pisze:, strzela w wydech i w gaźnik podczas zejścia z obrotów.
?

Żeby moja tak robiła :(

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 17 sierpnia 2017, 01:46
autor: Doktor Virago
Zobaczy czy w chwili ,, dodawania gazu " klapki podnoszą się jednakowo.

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 17 sierpnia 2017, 07:36
autor: Leon_
Dzisiaj raz jeszcze rozbiorę gaźnik tylnego cylindra, może coś poknocilem przy montażu lub wpadł gdzieś jakiś paproch. Ewidentnie gaźnik nie reaguje na jakiekolwiek zmiany skladu mieszanki.

Re: Fabrycznie zaślepione pilot screw

: 17 sierpnia 2017, 22:36
autor: Leon_
Sukces!
Gaźnik rozebrany, raz jeszcze wyczyszczony, zmontowany, ustawiony i bestia żyje ;)
Jutro jeszcze sprawdzenie synchronizacji i zapominam o gaźnikach na jakiś czas...mam nadzieję.